Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hardnekkige in huis plasser..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Hardnekkige in huis plasser..

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

caelum schreef:Het hondje is een maand of 6, nog pup dus. Ze weegt ongeveer 8 kilo en lijkt het meest op een kruising teckel.

Sinds ons bericht vrijdag ben ik heel druk bezig met ontzettend belonen als plasjes op de goede plek gebeuren en nóg vaker even naar buiten voor een plas (eigenlijk weer van voren af aan begonnen dus). Ook in huis prijs ik nu veel meer voor de simpelste dingen en... nu dus sinds zaterdag geen plasje in huis meer gehad. Zo simpel zal het vast wel niet zijn, dus ik verwacht nog wel wat plasjes, maar het is goed om te zien dat ze toch 3 dagen het huis droog heeft gehouden en zichzelf ook lekker voelt.

Ze leert snel, ze kent nu zit, lig, rol. Pootjes geven gaat niet door der lange lijf, met 1 poot in de lucht valt ze om, haha.

Als ze wel begint te plassen ga ik het gewoon negeren inderdaad; dat ze het op een 'stiekem' plekje gaat doen laat volgens mij zien dat ze het zich heel erg aantrekt dat ik der corrigeerde, als ik der nu op der 'stiekeme plekje' ook nog zou corrigeren, waar moet ze dan naartoe.. Laten we dat maar niet doen en het dweilbaar houden, haha.

Maar goed; thuiswerkdag komt er natuurlijk weer aan deze week. Ik zal eens praten met vriend over wat hij kan doen op deze dag (behalve de slaapkamerdeur dichthouden hahaha)

Heel erg bedankt allemaal :-)
Gaat gewoon goed! Voor zindelijkheidstraining is geduld nodig en bij alles wat nog geleerd moet worden, kan het voorkomen dat ze even terugvallen. Lekker opgewekt door blijven gaan, honden worden uiteindelijk (vrijwel :mrgreen: ) allemaal zindelijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Izzie_Anneke schreef:
dagmar88 schreef:Ik negeer plas in huis niet, of niet bij Tibbe en Charlie. Die worden daar onzeker van.
Dus ik zeg iets neutraals om te bevestigen dat ik het heb gezien en niet boos ben.
Tibbe komt dan altijd even aan m'n been plakken.
Maar dus nog steeds geen correctie :wink:
Nee, juist niet. Het negeren ervaren ze als een correctie, een zwaard van damocles.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Met een half jaar nog niet zindelijk is op zich niet raar, hoor. Er zijn wel meer honden die er wat langer over doen. Dan zou ik het nog niet benoemen als hardnekkig in huis plassen. Gewoon nog niet zindelijk. Dus inderdaad doorgaan zoals je nu bezig bent. Komt heus vanzelf goed als je in huis negeert en buitenshuis flink blijft belonen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Plast en poept ze sinds ze ineens weer onzindelijk is wel gewoon nog buiten?
Het is natuurlijk aardig wat kouder en natter geworden, dus misschien vindt ze het buiten nu niet prettig om te plassen (ze is immers klein en met korte pootjes neem ik aan?) en doet ze het daarom binnen?
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Hanneke2 schreef:Ik zou het plassen en poepen in huis blijven negeren, en verder lekker een goeie band opbouwen. Buiten wel de hemel in prijzen als er gepoept en gepiest wordt. Het kan best wel even duren, maar volgens mij worden alle honden gewoon vanzelf zindelijk.

Ik zou trouwens wel de slaapkamer dicht houden als je er niet bij bent, een plas op de vloer negeert toch wat makkelijker dan een hoop op je bed. :D
Hoe lang dan? Ik ben inmiddels bijna 5 jaar bezig met mijn 8/9 jarige hond :oohja: (5 jaar terug bij mij komen wonen)
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Fiepje schreef:Hoe lang dan? Ik ben inmiddels bijna 5 jaar bezig met mijn 8/9 jarige hond :oohja: (5 jaar terug bij mij komen wonen)
dan doe je toch iets niet goed lijkt me tenzij je hond een medisch probleem heeft
caelum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier, Amerikaanse Stafford.

Ongelezen bericht door caelum »

Even een update; sinds ons bericht is er nooit meer in huis geplast of gepoept :-) Erg fijn!! Dankjulliewel <3
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”