Hij heeft de afgelopen keer wel echt een foto laten zien van zijn hond die aan het eten was met een zak (cavom) hondenbrokken. En dat was de derde foto die hij van de kangalpup in de verschillende (passende) leeftijden liet zien.
Fijn dat de hond zo goed aankomt. Naar een hondenschool toe gaan is wel echt aan te raden. Nu kan je hem fysiek nog wel de baas, maar 50kg spier ga je niet meer fysiek de baas kunnen. En dan is het wel fijn als hij heeft geleerd te luisteren. Overleg met je hondenschool (en kijk of er meerdere hondenscholen zijn, misschien past een andere school beter) hoe je het veilig kan aanpakken om met jouw hond te trainen.
Wij hebben thuis nu ook een geval waarbij we wel willen trainen maar we nog terughoudend zijn om met hem naar basiscursus te gaan en dus voornamelijk tussen pups van 12 tot 16 weken te zitten. Maar dat gaat om een rottweiler van 6 jaar van ruim 50kg waar twijfels over het verleden zijn (er gaan geruchten dat hij een andere hond verwond of gedood heeft, maar de vorige eigenaar ontkent het. Hij heeft sowieso een schaap en een kat gedood). Maar ook daarmee gaan we na afspraak trainen, zo nodig met een muilkorf, slipketting (wij trainen met de clicker) en/of individueel. Alleen welke hondenschool zijn we nog niet uit. Degene waar we standaard trainen is één van de trainers geen fan van rottweilers (die heeft iets te veel verknipte rottweilers gezien als gedragstheurapeut).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kangal 7 kilo's bijgekomen in 2 weken dankzij nieuwe brokken
Moderator: moderatorteam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Kangal 7 kilo's bijgekomen in 2 weken dankzij nieuwe bro
ik vind eigenlijk de steeds wederkerende zelfde forummers met onzinnig commentaar veel belachelijker en kinderachtiger dan de TS hoor.
TS weet mss van niet beter, maar blijkbaar weten er hier heel wat ook van niet beter
succes met je pup Kangal, ik hoop dat je alles in goede banen kunt leiden. Je hebt inderdaad een potentieel moordwapen in je handen, dat heb ik dagelijks ook. Dat wapen op zich doet niets natuurlijk, maar de persoon die het in handen heeft, bepaald of het daadwerkelijk ook moord of niet.
Kennis en wijsheid opdoen is een must
(en die zal je hier helaas nu niet meer vinden, blijkbaar is het helaas leuker om iemand nog meer op te jutten.
)
TS weet mss van niet beter, maar blijkbaar weten er hier heel wat ook van niet beter

succes met je pup Kangal, ik hoop dat je alles in goede banen kunt leiden. Je hebt inderdaad een potentieel moordwapen in je handen, dat heb ik dagelijks ook. Dat wapen op zich doet niets natuurlijk, maar de persoon die het in handen heeft, bepaald of het daadwerkelijk ook moord of niet.
Kennis en wijsheid opdoen is een must

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Je hebt gelijkKells schreef:Eens!maart schreef:ik vind eigenlijk de steeds wederkerende zelfde forummers met onzinnig commentaar veel belachelijker en kinderachtiger dan de TS hoor.
TS weet mss van niet beter, maar blijkbaar weten er hier heel wat ook van niet beter![]()
Kennis en wijsheid opdoen is een must(en die zal je hier helaas nu niet meer vinden, blijkbaar is het helaas leuker om iemand nog meer op te jutten.
)
![]()

Maar op een slome Zondag schrijven de vingers soms sneller dan het hoofd.

Ik zal in het gevolg eerst denken

-
- Zeer actief
En dat was weer een aflevering vol met verveling, noodzaak hetzelfde te zeggen als 25 voorgangers, op de man spelen, schelden, offtopic, grappig doen om te beledigen, CAPSLOCK en dom geschreeuw.
Wie de schoen past trekt hem aan, het verdwijnen van je berichten kan een aanwijzing zijn
Alles is weer richting de eeuwige jachtvelden en ook nu is de volgende stap dat het complete topic die jachtvelden op gaat als het weer doorgaat met offtopic en aanverwanten.
Wie de schoen past trekt hem aan, het verdwijnen van je berichten kan een aanwijzing zijn

Alles is weer richting de eeuwige jachtvelden en ook nu is de volgende stap dat het complete topic die jachtvelden op gaat als het weer doorgaat met offtopic en aanverwanten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Feitelijk zijn een heleboel honden potentiele moordenaars in de verkeerde handen.maart schreef:ik vind eigenlijk de steeds wederkerende zelfde forummers met onzinnig commentaar veel belachelijker en kinderachtiger dan de TS hoor.
TS weet mss van niet beter, maar blijkbaar weten er hier heel wat ook van niet beter![]()
Kennis en wijsheid opdoen is een must(en die zal je hier helaas nu niet meer vinden, blijkbaar is het helaas leuker om iemand nog meer op te jutten.
)
En verder hoort bij een pup niet alleen goede voeding maar ook goede opvoeding Kangal, heel belangrijk voor ieder ras want je wilt toch niet dat je hond in beslag genomen wordt omdat er ongelukken gebeuren. Zelf heb ik een mastin en die staat voornamelijk op vers , af en toe wat botten, een keer een heel konijn en soms brokken, gewoon omdat ze het lekker vind. Verder lijkt het me niet zo gezond voor de gewrichten dat je pup nu zo snel aankomt.