Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Castratie?

Ongelezen bericht door Leonie. »

Maeve schreef:Tegen de tijd dat die chip z'n werk doet (+- 3 weken) zijn al die teven weer klaar denk ik :mrgreen: Het is even doorbijten denk ik..
Bij Lou werkte het pas na 10 (!!) weken, dus het is inderdaad geen snelle oplossing :wink:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:
malinois schreef: Dat vraag ik me af... testosteron is wel degelijk belangrijk denk ik.
Ik zeg ook niet dat het ónbelangrijk is, maar als het je samenleven met een hond dusdanig gaat hinderen dan ben ik niet tegen castratie hoor. Je hebt zo'n hond uiteindelijk wel voor je lol.
En bij mannelijke sportpaarden is het overgrote deel gecastreerd, die zouden ze denk ik ook wel intact laten als ze dan nét ff hoger over die hindernis konden springen. Maar dat is niet zo.
nou precies, zo denk ik er ook over. Leuk, agility, maar geen reden om mn hond intact te laten als ie echt niet te hanteren is hoor. Trouwens, als ie zichzelf zo in de weg zit wordt ie ook niet beter daarin denk ik. Dus of het zoveel uitmaakt weet ik ook niet.

dat gezegd hebbende, ik zou het ook wel even een paar weken aankijken, geen reden om meteen heel rigoreus te gaan doen verder.
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door KarinW »

Ja ga het voorlopig even aankijken nog hoor.
Maar iedereen bedankt voor hun mening en adviezen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

LongFields schreef: Tapas is na haar castratie juist sneller geworden en blijft beter gefocussed dan ervoor.
Dat zie ik hier bij Mayke ook. Die is serieuzer geworden, en doet alles wat ze doet met meer concentratie.
Maar goed, dat zijn teven. Ik heb de ervaring met reuen niet, al ken ik best wat reuen die na de castratie slome sukkels zijn geworden (zonder dat dit door overwicht zou moeten komen)
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb twee gecastreerde reuen(allebei rond hun eerste jaar gecastreerd) en die staan op het moment ook bij elke wandeling te klappertanden bij elk lekker luchtje wat ze tegenkomen. En dat zijn er zo te merken veel nu! Castratie is dus geen garantie dat dat gedrag veranderd hoor....
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door naomi12 »

Een paar maanden geleden hebben we Jaimy laten castreren omdat hij heel veel op andere honden reed.
Vond het wel even spannend, maar ben heel blij dat we het hebben gedaan.
Hij rijd bijna niet meer, alleen heel af en toe op een bekende teef waar hij voor zijn castratie ook heel veel op reed. Voor de rest niet, echt super fijn!
Verder luistert hij beter en lijkt hij meer rust in z'n kop te hebben. Voor z'n castratie had hij een hoop verlangens waar hij niks mee mocht en dat was nogal frustrerend voor hem, en voor ons ook irritant.

Castratie heeft hem meer vrijheid gegeven. Want we konden niet meer goed mee lopen met groepswandelingen, en fietsen met hem ging ook
niet goed, aangezien hij op andere honden afvloog. Nu kan ik zelfs met Jaimy aan de lijn langs andere honden op fietsen.
Voor ons was dit dus de beste keuze, ook voor Jaimy.
KarinW
Zeer actief

Gister tijdens de les voor de 4e week op rij weggelopen en tegen einde van de les ruikt hij weer wat. Piepen en janken alsmaar pff

Nu 7e dag van puur, dus probeer het nog een weekje maar dan zou ik wel echt wat moeten merken.
Zou vanaf dag 3 tot een week moeten helpen
KarinW
Zeer actief

Het gaat me ook niet om het geklappertand, maar eerder het weglopen, piepen, janken, totaal niet te bereiken zijn. Maar geef het nog wel ff
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Hier ook een jonge reu van bijna 11 maanden die, elk plasje wil oplikken, kwijlend en druppend uit de bek mee loopt, totaal geen aandacht voor mij heeft aan de riem (los gaat nog vrij goed, loopt wel verder weg). vandaag voor het eerst proberen te rijden op een teef die niet loops is overigs. ik weet maylo is nog erg jong en moet nog veel leren, maar hoe kun je nu iets aanleren als jij vrijwel geen aandacht hebt van je dier. ook met cursus gestopt vanwege dit gedrag, totaal niet te sturen. ik ben dus erg blij met lezen over dit spul en blijf het nog even volgens, iemand tip (geen castratie) dan hoor ik het graag natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”