Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sam belaagd door akelige hond. Ben zelf erg geschrokken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Sam belaagd door akelige hond. Ben zelf erg geschrokken.

Ongelezen bericht door ranetje »

Hilly45 schreef:
Nanna schreef:Ik zou zien uit te vogelen waar ze woont en een gesprek erover aangaan. Is ze voor rede vatbaar, oké, maar als het tokkengekrijs wordt zou ik hetzelfde doen. Zeg maar dat je voortaan bewapend over straat gaat en dat die hond een mes in zijn donder kan verwachten.
Dat jij niet met een mes rondloopt hoeft zij niet te weten :mrgreen:
Dat ga ik ook nog proberen, ik weet dat ze in de straat achter mij woont en w.s. kan ik er wel achter komen via evt. navraag bij anderen, want er zijn er meer die lastig zijn gevallen door die hond en er huiver voor hebben.

Wil ook geen ruzie ofzo veroorzaken, maar wel kijken, of ze in ieder geval kan zorgen, dat ze haar hond niet onaangelijnd mee laat lopen, ook al is het 's avonds laat.

Haha, over dat bewapenen noem ik niet, dat durf ik niet eens te benoemen. Maar een evt. volgende keer handel ik wel weer net zo, als me dat lukt. Ik laat Sam gewoon niet grijpen door zo'n hond, als het in mijn vermogen ligt.
Het was dus niet de eerste keer dat hij dat deed.
Want dan zou je nog kunnen zeggen dat ze niet wist dat hij zich zo zou gedragen naar Sam toe.

Als je het dan met haar kan bespreken zou dat mooi zijn.
Of je er dan ook nog melding van moet maken zou voor mij afhangen van wat je bij de bazin bereikt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

gonnie schreef:Gelukkig. Voor hetzelfde geld trekt die hond Sam uit je armen.
Hij kon er niet bij, was mijn inschatting, ik had Sam op mijn schouderhoogte omhoog getild. Dacht alleen dus in een flits, ik hoop niet dat die hond uit frustratie dan mijn kuiten grijpt en dat ik dan mogelijk door de pijn Sam zou loslaten. Maar ja, dat denk je allemaal in een fractie van een tijd.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Als ze voor rede vatbaar is en jullie het samen kunnen oplossen zou ik het erbij laten. Zo niet, zou ik haar zeker toebijten dat je dan NU naar de politie (lees wijkagent) gaat om melding te maken van het incident (en zij dus bekend is bij de politie).
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Fotogravinnetje schreef:Ik zou ook melding maken bij je wijkagent. Zonder meldingen kunnen ze ook weinig als het eens echt mis gaat. Als bij een incident blijkt dat de hond vaker losloopt en problemen veroorzaakt, zij het nog zonder schade, hebben ze meer handvat om die dame aan te pakken. Met meldingen is in ieder geval meer aannemelijk te maken dat eventuele schade verwijtbaar is: ze had kunnen weten dat haar hond op een andere hond zou kunnen klappen
Situatie zoals ik het lees:
Hond rent grauwend naar Hilly en Sam. Hilly blokt hond met been. Hond druipt af. Hond probeert nog een keer naar Hilly en Sam te gaan. Hilly geeft hond een schop. Hond wordt aangelijnd.

Ik begrijp dat Hilly zich een ongeluk schrikt en ze heeft het goed opgelost.

Maar wat moet je aan een wijkagent melden? Er is uiteindelijk toch niets gebeurd?
Staat die hond bekend als lastig (zoals Hilly schrijft) of als gevaarlijk? Ik vind dat nogal een verschil.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Schrikken zeg! Gelukkig is Sam er heel uitgekomen, dat is je gelukt! Vind het knap dat je doelbewust en geconcentreerd kon reageren!
Het gebeurd allemaal zo snel, je hebt geen tijd om na te denken, dan is het best moeilijk om het ook voor je eigen gevoel goed te doen.

Ik kan dat niet zo, schrik er zelf zo van dat ik een enorme brul ga geven (eentje die je niet verwacht van mij:). Ik heb eens zo erg gebruld naar een hond dat de mensen uit de winkels aan de overkant naar buiten kwamen om te kijken wat er aan de hand was :LOL: :oeps:

Een eind verderop liep toen een grote zware stafkruising aan de riem in de stad die helemaal uit zijn /haar plaat ging toen deze Flo zag, ik ben toen de andere kant op gaan lopen om weg te komen, het beest ging zo uit zijn plaat dat hij de vrouw meesleepte. Op een gegeven moment dacht ik dat ik ze kwijt was, ik was een straatje ingegaan, kon ze niet meer zien, maar hoorde hem nog wel tekeer gaan. En net toen ik dacht dat we m hadden afgeschud kwam het beest er ineens aangestormd, helemaal dol idioot. Ik heb van schrik de hele straat bij elkaar gebruld en m geblokt. Maar daar was ie maar een paar seconde van onder de indruk. Kon wel zijn tuig grijpen, hij was zo gefocust op Flo dat hij het niet eens leek te merken dat ik aan zijn tuig hing, sleepte me gewoon voort :80: :80: Maar dat was wel genoeg om m te vertragen, Flo had ik losgelaten die rende snel weg. Toen ik langs een lantarenpaal kwam kon ik de riem van het beest daar aan vast maken, ik had inmiddels ook hulp van een meneer. De mevrouw / baas van het beest kwam aanlopen, maar die heb ik niet meer gesproken. Toen de boze hond vast zat aan de paal moest ik gelijk naar Flo toe, die was in paniek en los en ik was bang dat ze onder de auto zou komen. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar jeetje wat kan je schrikken van zoiets, ik stond helemaal te trillen en was nogal misselijk. Ik wil me er niet rot over voelen mocht ik iets doen wat niet aardig is tegenover de andere hond (als deze een gevaar is voor de mijne), dat zal ik in paniek vast doen.
Kom niet aan mijn Flootje :neenee: :S:
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Een tijd geleden ook mee gemaakt dat een grote hond op mij en mijn twee honden af kwam. Was ontsnapt, vloog de straat over naar een labrador welke hij op zijn plek ging zetten en helaas bleef ik genageld aan de grond staan en probeerde al schreeuwend die hond weg te jagen bij de lab.... Dom dom dom ik had zo snel mogelijk met die twee van mij uit de voeten moeten maken. Tja aangezien ik kabaal maakte schoot hij ons en kwam op ons af, tja helaas heb ik dan geen misselijke boxerdame die gelijk de confrontatie zoekt en de springer zag dat en ging hierin mee. Heb geprobeerd mijn honden achter me te trekken en het beest weg te schoppen. Helaas niet goed geraakt maar was blij dat er wat mensen kwamen en hem afblokte.

Laatst nog met een fikse brul een rotweiler bij de springer weg kunnen bluffen, welke na dat ene incident dus ook gelijk in de grom en blaf modus gaat. Springer had niet eens door dat er een zwart gevaarte uit de bosjes kwam. Heb wel het idee dat we daarmee aan hebben kunnen geven van wij lossen het wel voor je op hoef jij niet te doen.

Ik schop ook hoor als zo'n hond op mij af komt en zich niet laat wegjagen door een brul, heb mijn honden graag heel.

Maar die adrenaline... die voel ik nu nog als ik dit typ. Vindt het toch al verschrikkelijk als honden in de haren hangen maar echt zo'n soort aanvallen blijf ik afschuwelijk vinden.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik had tegen haar gezegd dat als ik haar hond nog één x weg moest trappen bij mijn hond, dat zij er ook nog een paar harde trappen achter aan zou krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hilly45 schreef:
Hij kon er niet bij, was mijn inschatting, ik had Sam op mijn schouderhoogte omhoog getild. Dacht alleen dus in een flits, ik hoop niet dat die hond uit frustratie dan mijn kuiten grijpt en dat ik dan mogelijk door de pijn Sam zou loslaten. Maar ja, dat denk je allemaal in een fractie van een tijd.
De hond had ook kunnen springen om Sam uit je handen te kunnen krijgen. Is gelukkig niet gebeurd, en bij een kleine hond zou ik ook geen risico nemen en optillen.
Je hebt zo ik las al meerdere mensen gehoord over de hond. Loopt hij vaker dan los en vliegt hij op andere honden af, of zijn mensen gewoon bang voor de hond vanwege het uiterlijk.

Je hebt goed gehandeld hoor, Sam en jij zijn ongeschonden, en dat is het belangrijkst :ok:

ik ging laatst ook in viswijfmodus, maar goed dat was omdat op straat 2 loslopende teckels onze draak op een niet zo leuke manier kwamen bestormen, ander formaat maar ook ik was niet zo blij met die actie, hij is alleen wat groot om op te tillen
Hilly45
Zeer actief

blondie schreef:
Hilly45 schreef:
De hond had ook kunnen springen om Sam uit je handen te kunnen krijgen. Is gelukkig niet gebeurd, en bij een kleine hond zou ik ook geen risico nemen en optillen.
Je hebt zo ik las al meerdere mensen gehoord over de hond. Loopt hij vaker dan los en vliegt hij op andere honden af, of zijn mensen gewoon bang voor de hond vanwege het uiterlijk.

Je hebt goed gehandeld hoor, Sam en jij zijn ongeschonden, en dat is het belangrijkst :ok:

ik ging laatst ook in viswijfmodus, maar goed dat was omdat op straat 2 loslopende teckels onze draak op een niet zo leuke manier kwamen bestormen, ander formaat maar ook ik was niet zo blij met die actie, hij is alleen wat groot om op te tillen
Nee, er op af rennend en agressief, grauwen etc. Als hij wel aangelijnd is, uit zijn plaat gaan. Dat hoor ik dan. Niet gezien verder.

En ja, de hond had op mij kunnen bespringen, maar had wel dan het voornemen een knietje te geven tegen zijn borst. Maar wat ik al zei; Het gaat in zo'n reflex deels. Ik zou vooraf nooit hebben kunnen inschatten, dat ik uiteindelijk Sam omhoog til. Ik bedoel, Sam is ook 20kilo. Maar bij de 3e poging van aanval, deed ik dat blijkbaar wel en flink hoog. Ik ben 1.90 dus denk dat ik Sam echt zo'n 175 hoog in de lucht had, mijn handen onder zijn buik als het ware.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

iones schreef:Ik had tegen haar gezegd dat als ik haar hond nog één x weg moest trappen bij mijn hond, dat zij er ook nog een paar harde trappen achter aan zou krijgen.
Haha, nee, dat durf ik niet. Te bang dan voor een verbale escalatie. Agressie roept toch vaak agressie op, dus dat is niet zo mijn ding.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

EstherK schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ik zou ook melding maken bij je wijkagent. Zonder meldingen kunnen ze ook weinig als het eens echt mis gaat. Als bij een incident blijkt dat de hond vaker losloopt en problemen veroorzaakt, zij het nog zonder schade, hebben ze meer handvat om die dame aan te pakken. Met meldingen is in ieder geval meer aannemelijk te maken dat eventuele schade verwijtbaar is: ze had kunnen weten dat haar hond op een andere hond zou kunnen klappen
Situatie zoals ik het lees:
Hond rent grauwend naar Hilly en Sam. Hilly blokt hond met been. Hond druipt af. Hond probeert nog een keer naar Hilly en Sam te gaan. Hilly geeft hond een schop. Hond wordt aangelijnd.

Ik begrijp dat Hilly zich een ongeluk schrikt en ze heeft het goed opgelost.

Maar wat moet je aan een wijkagent melden? Er is uiteindelijk toch niets gebeurd?
Staat die hond bekend als lastig (zoals Hilly schrijft) of als gevaarlijk? Ik vind dat nogal een verschil.
Lastig of gevaarlijk maakt niet uit voor zo'n melding. Zeker als je niet de enige blijkt te zijn die last van het los laten lopen van een bepaalde hond heeft. Als een hond zomaar een straat over steekt, zoals in dit geval, gaat het sowieso om een gevaarlijke situatie die niet had mogen ontstaan en niet had hoeven ontstaan als de hond gewoon aangelijnd was geweest
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hilly45 schreef:Ik heb wel onrustig geslapen. Sam gelukkig niet, snurkte en ook niet onrustig dromen ofzo.

Ik zit er niet mee, dat zij daarna boos op mij was, zit er wel wat mee, dat ik die hond zo weerde. Ik denk totaal niet dat ik die hond eigenlijk zeer heb gedaan, want het was niet uit alle kracht wegblokken of trappen, maar eigenlijk toch vrij geconcentreerd rustig, want ik dacht alleen maar 'ik moet hem echt geen enkele kans geven op ook maar enig houvast aan Sam'. Ik was daarom gewoon heel geconcentreerd op waar ik hem moest blokken. Maar ik zat er nog wel mee, dat ik het heb gedaan, omdat ik het wel naar voor de hond vind en het wat associeer met tokkie-gedrag. Alsof ik dan denk dat je alles wel pratend moet kunnen oplossen. Maar goed, op dat moment deed ik wat ik deed en heel bewust.

Ik let idd nog beter op, want ik wil echt niet weer zo'n confrontatie. Ik vind die honden gewoon echt niet koosjer. Sorry voor die honden, maar teveel akelige dingen over gehoord.
Het is ook heel naar voor de hond dat zijn baas hem niet onder controle heeft. Ik kan me voorstellen dat het vreemd voelt dat je dit hebt gedaan omdat het zo niet in jouw natuur zit om te doen. Maar voor je hond doe je alles. En dat lijkt me wel een hele fijne gedachte. Ik doe namelijk niets. Ik sta in zo een geval aan de grond vastgenageld. Nu weet ik niet of dat was omdat mijn man er was en het oploste, of dat dat is wat ik altijd zal doen. Jij weet nu in ieder geval dat je rustig en geconcentreerd je hond beschermd. Ik vind het super knap van je.

Hopelijk is ze voor rede vatbaar. Ik denk dat die boosheid naar jou ook een deel de frustratie naar haarzelf is.
Hilly45
Zeer actief

*Skye* schreef:
Hilly45 schreef:Ik heb wel onrustig geslapen. Sam gelukkig niet, snurkte en ook niet onrustig dromen ofzo.

Ik zit er niet mee, dat zij daarna boos op mij was, zit er wel wat mee, dat ik die hond zo weerde. Ik denk totaal niet dat ik die hond eigenlijk zeer heb gedaan, want het was niet uit alle kracht wegblokken of trappen, maar eigenlijk toch vrij geconcentreerd rustig, want ik dacht alleen maar 'ik moet hem echt geen enkele kans geven op ook maar enig houvast aan Sam'. Ik was daarom gewoon heel geconcentreerd op waar ik hem moest blokken. Maar ik zat er nog wel mee, dat ik het heb gedaan, omdat ik het wel naar voor de hond vind en het wat associeer met tokkie-gedrag. Alsof ik dan denk dat je alles wel pratend moet kunnen oplossen. Maar goed, op dat moment deed ik wat ik deed en heel bewust.

Ik let idd nog beter op, want ik wil echt niet weer zo'n confrontatie. Ik vind die honden gewoon echt niet koosjer. Sorry voor die honden, maar teveel akelige dingen over gehoord.
Het is ook heel naar voor de hond dat zijn baas hem niet onder controle heeft. Ik kan me voorstellen dat het vreemd voelt dat je dit hebt gedaan omdat het zo niet in jouw natuur zit om te doen. Maar voor je hond doe je alles. En dat lijkt me wel een hele fijne gedachte. Ik doe namelijk niets. Ik sta in zo een geval aan de grond vastgenageld. Nu weet ik niet of dat was omdat mijn man er was en het oploste, of dat dat is wat ik altijd zal doen. Jij weet nu in ieder geval dat je rustig en geconcentreerd je hond beschermd. Ik vind het super knap van je.

Hopelijk is ze voor rede vatbaar. Ik denk dat die boosheid naar jou ook een deel de frustratie naar haarzelf is.
Ik ben ook blij dan te handelen hoor. Wat alleen geen garantie is dat ik het de volgende keer ook weer zou kunnen doen. Maar dit keer wel. Ik heb zo ook een keer een inbreker overlopen bij de buren van een client van mij. Ik tekkelde die inbreker en ging er met mijn logge lijf bovenop. Pas nadat de politie er was en ik uiteindelijk thuis kwam, kreeg ik zo onwijs de bibbers, wat ik niet snapte. Ik was immers ook best wel blij en vond me best wel dapper toen, al dacht ik er toen ook niet bij na, ik deed het gewoon. Maar het is blijkbaar dan echt zo, dat bij mij de spanning achteraf komt, als de situatie weer rustig is.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hilly45 schreef:
*Skye* schreef:

Ik ben ook blij dan te handelen hoor. Wat alleen geen garantie is dat ik het de volgende keer ook weer zou kunnen doen. Maar dit keer wel. Ik heb zo ook een keer een inbreker overlopen bij de buren van een client van mij. Ik tekkelde die inbreker en ging er met mijn logge lijf bovenop. Pas nadat de politie er was en ik uiteindelijk thuis kwam, kreeg ik zo onwijs de bibbers, wat ik niet snapte. Ik was immers ook best wel blij en vond me best wel dapper toen, al dacht ik er toen ook niet bij na, ik deed het gewoon. Maar het is blijkbaar dan echt zo, dat bij mij de spanning achteraf komt, als de situatie weer rustig is.
Ook niet zo vreemd dat dan de bibbers komen. Wel praktisch dat ze achteraf komen zodat je eerst (niet altijd op een al te verstandige manier zoals met de inbreker :wink:) kunt handelen.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

gadverdamme was het weer zover;wanneer sterven die beesten eindelijk eens uit...
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Goldylocks schreef:gadverdamme was het weer zover;wanneer sterven die beesten eindelijk eens uit...
Dat denk ik nou bij bepaalde mensen.....
Hilly45
Zeer actief

Brigitte schreef:
Goldylocks schreef:gadverdamme was het weer zover;wanneer sterven die beesten eindelijk eens uit...
Nou, ik denk dat ook niet hoor, ben ook nogmaals niet eens echt boos op die hond, maar op de bazin.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hilly45 schreef:
Brigitte schreef:
Nou, ik denk dat ook niet hoor, ben ook nogmaals niet eens echt boos op die hond, maar op de bazin.
Ik snap je helemaal hoor, ik heb zo'n situatie hier ook gehad met een vreselijke Berner die hier rond loopt waarvan de bazen hem niet aankunnen, gister heb ik Katniss ook de lucht in gehezen omdat ik een hond niet vertrouwde maar dat ligt puur aan de eigenaren omdat ik weet dat dat van die lapzwansen zijn....

Ik zou het zelfde reageren als jou en er ook doodziek van worden, gek genoeg maak ik het hier vrijwel nooit mee met Pitbullachtige, die lopen hier allemaal keurig aan de lijn en zijn over het algemeen leuke honden....hier hebben we meer last van de zogenaamde sociale enorme betonnen bord voor hun kop honden en eigenaren... :mrgreen:
Hilly45
Zeer actief

Brigitte schreef:
Hilly45 schreef:
Brigitte schreef:
Ik snap je helemaal hoor, ik heb zo'n situatie hier ook gehad met een vreselijke Berner die hier rond loopt waarvan de bazen hem niet aankunnen, gister heb ik Katniss ook de lucht in gehezen omdat ik een hond niet vertrouwde maar dat ligt puur aan de eigenaren omdat ik weet dat dat van die lapzwansen zijn....

Ik zou het zelfde reageren als jou en er ook doodziek van worden, gek genoeg maak ik het hier vrijwel nooit mee met Pitbullachtige, die lopen hier allemaal keurig aan de lijn en zijn over het algemeen leuke honden....hier hebben we meer last van de zogenaamde sociale enorme betonnen bord voor hun kop honden en eigenaren... :mrgreen:
Ik weet nog, dat ik juist op de honden doe dag naar jouw honden liep, omdat ik er huiverig voor was, om zo positieve leuke ervaringen op te doen en heb gedaan. Ik weet dus echt wel dat er ook wel leuke pitbulls zijn of kruisingen. Ik weet ook, dat sommige honden juist Sam moeten hebben, omdat Sam een hond is, die moeilijk te 'lezen' is, vanwege zijn langharigheid etc. Maar als je weet, dat je je hond niet onder controle hebt, zeker dan ook zo'n hond, maar ook een andere hond hoor, dan lijn je hem gewoon aan of laat hem los in een gebied, waarbij je overzicht hebt.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Da's schrikken Hilly...fijn dat het goed afgelopen is :ok: Zulke bazen...je krijgt er toch de schijt van.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hilly45 schreef:
Dat is idd ook een optie, al zou ik dan eerst moeten kijken, wie hier de wijkagent is, heb daar nooit mee te maken gehad, maar ik ga er zeker over denken.
Je kunt tegenwoordig ook online meldingen maken, het wordt dan naar het juiste bureau doorgestuurd. Ik heb het hier onlangs ook gedaan i.v.m. loslopende staffords. Als de hond verder niets meer doet, fijn, maar zo wel, is er een dossier opbouw en dat kan een keer teveel worden. Je kunt natuurlijk ook bellen, maar dan weet je nooit zeker of het genoteerd wordt.

Enne, je hebt juist gehandeld. En of dat beest nu pijn heeft of niet, da's dan jammer, moet ze hem maar bij zich houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”