Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Een buurman had weleens een Teckel te logeren die zat ook keihard te janken, ik kan er best tegen op den duur hoor ik het gewoon niet meer, een van de Staffords van de buren twee deuren naast ons jankt ook weleens als hun bazen weg zijn.
Ik kan gelukkig goed tegen herrie, de kinderen van de buren gillen ook weleens, of buren maken ruzie en dan hoor je geschreeuw maakt me allemaal niks uit.
Ik kan me overal redelijk goed voor afsluiten.
Het is leven en laten leven.
Wij zelf gaan overal apart naar toe omdat Jarah ineens niet meer alleen kan zijn.
Misschien nog een paar jaar en dan zijn we hondloos.
Ik heb zelf geen zin in zeurende buren dus ik pas me wel aan, is níet altijd leuk maar het is niet anders.
Ik kan gelukkig goed tegen herrie, de kinderen van de buren gillen ook weleens, of buren maken ruzie en dan hoor je geschreeuw maakt me allemaal niks uit.
Ik kan me overal redelijk goed voor afsluiten.
Het is leven en laten leven.
Wij zelf gaan overal apart naar toe omdat Jarah ineens niet meer alleen kan zijn.
Misschien nog een paar jaar en dan zijn we hondloos.
Ik heb zelf geen zin in zeurende buren dus ik pas me wel aan, is níet altijd leuk maar het is niet anders.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik snap dat de buren het vervelend kunnen vinden. Bij mijn ouders hadden de buren ook een hond die begon met janken als ze weg waren en pas stopte als ze terugkwamen. En dat was dus soms ook 's avonds laat.
Ik vind het alleen een verschilletje bij deze situatie dat deze hond in een nieuwe omgeving is en ook moet wennen. Als je dat hebt uitgelegd aan de buren, verwacht ik toch wel een beetje begrip om het even een weekje of twee aan te kijken en niet te zeuren en te dreigen. Als het daarna nog aanhoudt kun je aangeven dat het toch wel erg vervelend is en of er überhaupt oplossingen geprobeerd worden. Bij mijn buren jankt de baby ook 's nachts en die ligt aangrenzend aan onze slaapkamer. Kan soms ook uren duren. Dan ga ik toch ook niet lopen dreigen met de politie bellen.
Ik vind het alleen een verschilletje bij deze situatie dat deze hond in een nieuwe omgeving is en ook moet wennen. Als je dat hebt uitgelegd aan de buren, verwacht ik toch wel een beetje begrip om het even een weekje of twee aan te kijken en niet te zeuren en te dreigen. Als het daarna nog aanhoudt kun je aangeven dat het toch wel erg vervelend is en of er überhaupt oplossingen geprobeerd worden. Bij mijn buren jankt de baby ook 's nachts en die ligt aangrenzend aan onze slaapkamer. Kan soms ook uren duren. Dan ga ik toch ook niet lopen dreigen met de politie bellen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
de buren zijn zeker niet bereid om die ochtenden op de hond te passen als jij werken moet ?

-
*Wolf*
- Zeer actief
Er zijn best een aantal sites waarop hondenoppassers wroden aangeboden en gevraagd, zoals deze
http://www.hondenoppasgezocht.nl/
en deze
https://www.petbnb.nl/
en deze
http://katten-en-hondenoppas.nl/
en deze
http://www.oopoeh.nl/
Verder op Facebook en Marktplaats, of bij de plaatselijk supermarkt. Lijkt me sterk dat er dan nog niemand te vinden is die op de hond kan passen. Moet toch lukken, en is wel de makkelijkste en meest efficiente oplossing.
http://www.hondenoppasgezocht.nl/
en deze
https://www.petbnb.nl/
en deze
http://katten-en-hondenoppas.nl/
en deze
http://www.oopoeh.nl/
Verder op Facebook en Marktplaats, of bij de plaatselijk supermarkt. Lijkt me sterk dat er dan nog niemand te vinden is die op de hond kan passen. Moet toch lukken, en is wel de makkelijkste en meest efficiente oplossing.
- Jikke
- Actief
- Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)
Die oopoeh heb ik laatst nog wat over gezien, vind dat een topinitiatief, oudere mensen die zelf niet meer aan honden kunnen/durven beginnen die nog wel gezelschap winnen, lijkt me voor veel een winwinsituatie.. Zag dat er ook iemand in Sliedrecht zat..
-
blondie
- Zeer actief
Zou het anders kunnen zijn als je hem wat minder ruimte geeft? Ik lees in je begin topic dat hij los in huis nu blijft net als de andere hond. Is er een plek waar je zijn oude vertrouwde dekens of kussen kunt leggen waar hij zijn plekje heeft?
Heeft hij eigenlijk al een rustplekje zelf in huis gevonden? Het is voor deze hond natuurlijk wel een overgang, oude bazin die altijd thuis was, van nu naar een wat actiever huis met andere hond.
Heel misschien geeft de ruimte wat verkleinen als jullie weg zijn hem wat meer rust?
Een idee hoor, kan er volledig naast zitten. Maar wellicht is het te proberen?
Heeft hij eigenlijk al een rustplekje zelf in huis gevonden? Het is voor deze hond natuurlijk wel een overgang, oude bazin die altijd thuis was, van nu naar een wat actiever huis met andere hond.
Heel misschien geeft de ruimte wat verkleinen als jullie weg zijn hem wat meer rust?
- Nobbygaard
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russels
Zijn bench staat open in de kamer zodat hij zich terug kan trekken. Echter zodra wij het deurtje dichtdoen breekt hij echt de boel af ook als we thuis zijn. Dus laten we de situatie zo dat hij wel de vrijheid heeft om rond te lopen maar wel zijn eigen plekje heeft,blondie schreef:Zou het anders kunnen zijn als je hem wat minder ruimte geeft? Ik lees in je begin topic dat hij los in huis nu blijft net als de andere hond. Is er een plek waar je zijn oude vertrouwde dekens of kussen kunt leggen waar hij zijn plekje heeft?
Het is vandaag een rare dag geweest. Ik werd al gelijk om half 10 gebeld door de buurvrouw dat ze er weer helemaal gek van werd en dat ze dus maar de politie ging bellen. Ik vertelde haar dat de wijkagent door mij op de hoogte was gesteld dat ze zouden kunnen bellen en dat dit dus geen probleem zou zijn. Ik kreeg dus later van de wijkagent een bericht dat hij blij was dat ik hem al op de hoogte had gesteld omdat ze daadwerkelijk belde. Hij had op dat moment geen tijd en had dus gevraagd of ze later vanmiddag terug wilde bellen. Echter had hij eind van de middag niets meer van ze gehoord.
Later werd ik gebeld door de dierenarts dat de adaptil verdamper bij hun binnen was dus ben ik die 's middags gelijk gaan halen. Terwijl ik met de assistente over Rakker stond te praten en wat we eventueel allemaal zouden kunnen proberen kwam er iemand binnen die veel met honden bezig is. Haar ken ik goed en zij kent onze andere hond Dora ook goed. Ze ving dus wat van ons gesprek op en stond daar van te kijken omdat ze onze hond zo niet herkende. Dus nadat ik uitgelegd had dat het om een andere hond dan Dora ging snapte ze het. Zij snapte de frustratie en legde ook wat tips uit. Maar begin van de avond kreeg ik dus ineens van de baas van dat meisje een mail binnen dat ze van haar mijn kwestie had gehoord en dat ze dat enorm erg vind. Zij bied dus aan om per ingang van maandag tijdelijk 3 uurtjes in de ochtend op Rakker te gaan passen. Ze gaf wel aan dat dit tijdelijk is omdat het eigenlijk bij haar werk hoort maar ze wil mij wel de kans en tijd gunnen om wat voor het beestje te doen. Dat geeft mij in ieder geval meer tijd om 's middags met hem het alleen zijn te trainen en te hopen dat we hem alleen kunnen gaan laten. Ben zo super blij dat dit zo heeft mogen lopen vanmiddag en zo blij dat er zulke mensen zijn die ons een kans willen geven.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Mooie oplossing voorlopig!
Beperken van de ruimte is niet hetzelfde als in een afgesloten bench stoppen. Je kunt ook denken aan een kleine ruimte als de hal of de keuken, bijvoorbeeld. Of gebruikmaken van een puppyren of op een andere manier de voor hem beschikbare ruimte in de woonkamer verkleinen
Beperken van de ruimte is niet hetzelfde als in een afgesloten bench stoppen. Je kunt ook denken aan een kleine ruimte als de hal of de keuken, bijvoorbeeld. Of gebruikmaken van een puppyren of op een andere manier de voor hem beschikbare ruimte in de woonkamer verkleinen
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Als je nou ook nog even naar je buren gaat en uitlegt dat je actief werkt aan het probleem, opvang hebt en ze een doos bonbons of bos bloemen geeft dan denk ik dat het helemaal goed moet komen. Top dat je het hondje hebt opgevangen, zo'n oudje in een asiel is ook niks. Begrijpelijk dat je buren er last van hebben, maar wel bijzonder dat ze zo extreem reageren.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien helpt het als je de bench afdekt en er een soort holletje van maakt?
wel een kant openlaten, zodat ie niet opgesloten zit.
fijn dat je in elk geval voor even uit de brand bent!
wel een kant openlaten, zodat ie niet opgesloten zit.
fijn dat je in elk geval voor even uit de brand bent!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Ik bedoelde ook inderdaad niet de hond in de bench stoppen met de ruimte wat verkleinen. Een plek in huis creëren waar wat minder prikkels doorkomen en de hond wellicht wat rustiger ligt. Maar dat is uiteraard afhankelijk van hoe de hond daar op reageert en of daar mogelijkheid toe is in huis.Fotogravinnetje schreef:Mooie oplossing voorlopig!
Wij hebben ook een bench nog in huis staan, daaroverheen ligt een donker kleed. En binnenin allerlei kleden. De ene hond voelt zich daar heel beschut in en gaat er vaak in liggen als ze niet helemaal op haar gemak is. Zij was niet echt bench gewend, maar ze vond het wel een fijn beschut plekje blijkbaar. Misschien ook een optie om de bench wat af te dekken zoals Renee ook aangaf.
Fijn dat er mensen zijn die je de helpende hand nu bieden. Misschien voorzichtig nogmaals tegen de buren zeggen dat jullie er écht mee bezig zijn, maar dat de hond echt even moet wennen.
Ik ken het wel hoor, continue geblaf van honden. Maar 'je hebt de hond net, en je laat zien dat je moeite doet om het op te lossen. Hoop echt dat ze je een klein beetje respijt geven
- Nobbygaard
- Actief
Ik heb de wijkagent er al over ingelicht en die zou het doorgeven als ze weer zouden bellen. Uit zijn reactie haalde ik dat hij dat eigenlijk niet verwacht omdat hij aan had gegeven dat wij en de hond toch wel ruim 2 weken de tijd moesten krijgen om te kijken of het opgelost kon. Maandag is het dan 2 weken en opgelost dus hoeven ze ook niet meer te bellen. Ga me ook even verder niet in zetten voor hun om ze te laten weten dat er een oplossing is. Komen ze dus vanzelf wel achter, vind dat ik meer dan genoeg duidelijk aan ze gevraagd heb om ons tijd te gunnen.-Lilo- schreef:Als je nou ook nog even naar je buren gaat en uitlegt dat je actief werkt aan het probleem, opvang hebt en ze een doos bonbons of bos bloemen geeft dan denk ik dat het helemaal goed moet komen. Top dat je het hondje hebt opgevangen, zo'n oudje in een asiel is ook niks. Begrijpelijk dat je buren er last van hebben, maar wel bijzonder dat ze zo extreem reageren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vriendelijkheid kost niets en je wint er veel mee.Nobbygaard schreef: Ga me ook even verder niet in zetten voor hun om ze te laten weten dat er een oplossing is. Komen ze dus vanzelf wel achter, vind dat ik meer dan genoeg duidelijk aan ze gevraagd heb om ons tijd te gunnen.
Vooral als het alleen van jullie komt.
Ik zou ze die bos bloemen even brengen met een uitleg. Geen betere manier om ze de mond te snoeren.
Laat ze dat dan maar eens uitleggen als ze weer klagen. Als ze dat nadien zouden durven dan.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
EensMarjoleine schreef:Vriendelijkheid kost niets en je wint er veel mee.Nobbygaard schreef: Ga me ook even verder niet in zetten voor hun om ze te laten weten dat er een oplossing is. Komen ze dus vanzelf wel achter, vind dat ik meer dan genoeg duidelijk aan ze gevraagd heb om ons tijd te gunnen.
Ik zou ze die bos bloemen even brengen met een uitleg. Geen betere manier om ze de mond te snoeren.
Laat ze dat dan maar eens uitleggen als ze weer klagen. Als ze dat nadien zouden durven dan.
Een bos bloemen en dan mag je niets meer zeggen
Je vangt meer vliegen met stroop als azijn
- Nobbygaard
- Actief
Ik ga ze die bos bloemen wel nog brengen, maar dan pas in het weekend. Ik wil ze eerst eens goed laten beseffen dat voordat ze zo reageren dat ze ook moeten beseffen dat ik wel degelijk goed mijn best doe om leed te voorkomen. Ik weet namelijk namelijk nu al dat er door hun bij ouders op school gezegd is dat ik hun veel ellende bezorg met die rothond en dat ik totaal niet mee werk aan hun last. Nou laat ze dus maar even in die waan en mij zwart maken. Des te beter kom ik er straks vanaf.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Ik zou ze helemaal geen bloemen geven, kom nou, echt niet dat ze dat verdienen. Gewoon even rustig en kalm uitleg geven en excuses maken.
-
63673J
Ik wou het niet zeggen, maar ik zou zulke mensen ook geen bloemen geven, zeker niet. Het zou eerder andersom moeten zijn: dat zij TS bloemen geven omdat ze het haar zo moeilijk hebben gemaakt. Ik zou ze ook niet met een vriendelijk gezicht kunnen overhandigen. Van mij kregen ze niks.*Wolf* schreef:Ik zou ze helemaal geen bloemen geven, kom nou, echt niet dat ze dat verdienen. Gewoon even rustig en kalm uitleg geven en excuses maken.
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
Nobbygaard schreef:Ik ga ze die bos bloemen wel nog brengen, maar dan pas in het weekend. Ik wil ze eerst eens goed laten beseffen dat voordat ze zo reageren dat ze ook moeten beseffen dat ik wel degelijk goed mijn best doe om leed te voorkomen. Ik weet namelijk namelijk nu al dat er door hun bij ouders op school gezegd is dat ik hun veel ellende bezorg met die rothond en dat ik totaal niet mee werk aan hun last. Nou laat ze dus maar even in die waan en mij zwart maken. Des te beter kom ik er straks vanaf.
Oooooh, schoolpleinmoeders.... *ril*.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
jvanringen schreef:Ik wou het niet zeggen, maar ik zou zulke mensen ook geen bloemen geven, zeker niet. Het zou eerder andersom moeten zijn: dat zij TS bloemen geven omdat ze het haar zo moeilijk hebben gemaakt. Ik zou ze ook niet met een vriendelijk gezicht kunnen overhandigen. Van mij kregen ze niks.*Wolf* schreef:Ik zou ze helemaal geen bloemen geven, kom nou, echt niet dat ze dat verdienen. Gewoon even rustig en kalm uitleg geven en excuses maken.
Dat....
Ik SNAP echt dat als je niets met honden hebt, of wel - om het even - dat het stik irritant is...
Maar zo overspannen gaan zitten bellen naar iemands werk notabene en dat getoeter 'ik bel de politie' zou bij mij echt het startschot zijn voor een stier en rode lap achtige toestanden.
Je kunt met mij alle kanten op maar dat overspannen gedoe mogen mensen achterwege laten.
Dikke lul drie bier dat ze van mij bloemen of een cake kregen...een goedendag en een knikje was alles dat ze nog kregen - als ze mazzel hadden
Ik zou gerust in gesprek blijven met ze, maar kom op... echt niet dat ik in de slijmstand ga bij zulks
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, daarom dus die bloemen.billy schreef:EensMarjoleine schreef:Vriendelijkheid kost niets en je wint er veel mee.Nobbygaard schreef: Ga me ook even verder niet in zetten voor hun om ze te laten weten dat er een oplossing is. Komen ze dus vanzelf wel achter, vind dat ik meer dan genoeg duidelijk aan ze gevraagd heb om ons tijd te gunnen.
Laat ze dat dan maar eens uitleggen als ze weer klagen. Als ze dat nadien zouden durven dan.maar ook weer niet
![]()
Een bos bloemen en dan mag je niets meer zeggen![]()
Je vangt meer vliegen met stroop als azijn
Ik zou ze liever voor zijn, want inderdaad schoolpleinmoeders
In zulke situaties heb ik liever dat me niet en nooit iets te verwijten valt. Dat mag best slijmen heten maar ik vind geen gedoe met buren belangrijker.
- mercedes2803
- Zeer actief
Daar heb je op zich gelijk in Marjoleine...maar er is ook een middenweg
En ik heb in het verleden weleens in het kader van 'erfelijk belast met de Goldenretrieverietus inslag van moeders' volledig buiten mijn karakter om pogingen gedaan om het zuurlanders naar de zin te maken onder het mom; als er maar geen gedoe is , maar ik doe het niet meer
Kost me teveel moeite en het hoort niet bij me.
Ik kan het nog net opbrengen om fatsoenllijk te doen, gewoon fatsoenlijk...niet meer dan dat
Als je het wel op kunt brengen vind ik dat echt heel knap, mijn moeder is een lichtend voorbeeld van iemand die dat dus echt kan, ook zonder wrok.
Die zou nog een blommetje brengen naar iemand die haar een knal verkocht heeft bij wijze van...
SOMS zou ik wensen dat ik daar iets meer van had, maar meestal toch maar niet
En ik heb in het verleden weleens in het kader van 'erfelijk belast met de Goldenretrieverietus inslag van moeders' volledig buiten mijn karakter om pogingen gedaan om het zuurlanders naar de zin te maken onder het mom; als er maar geen gedoe is , maar ik doe het niet meer
Ik kan het nog net opbrengen om fatsoenllijk te doen, gewoon fatsoenlijk...niet meer dan dat
Als je het wel op kunt brengen vind ik dat echt heel knap, mijn moeder is een lichtend voorbeeld van iemand die dat dus echt kan, ook zonder wrok.
Die zou nog een blommetje brengen naar iemand die haar een knal verkocht heeft bij wijze van...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
owww wat herkenbaarmercedes2803 schreef:Daar heb je op zich gelijk in Marjoleine...maar er is ook een middenweg
Die zou nog een blommetje brengen naar iemand die haar een knal verkocht heeft bij wijze van...![]()
fatsoenlijk doen lukt inderdaad nog wel maar ook niet meer dan dat
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat wordt ook wel 'vurige kolen op iemands hoofd stapelen' genoemdCleva schreef:jvanringen schreef:Ik wou het niet zeggen, maar ik zou zulke mensen ook geen bloemen geven, zeker niet. Het zou eerder andersom moeten zijn: dat zij TS bloemen geven omdat ze het haar zo moeilijk hebben gemaakt. Ik zou ze ook niet met een vriendelijk gezicht kunnen overhandigen. Van mij kregen ze niks.*Wolf* schreef:Ik zou ze helemaal geen bloemen geven, kom nou, echt niet dat ze dat verdienen. Gewoon even rustig en kalm uitleg geven en excuses maken.
Van mij wel. Er is geen betere manier om iemand in te peperen dat ze zich als kleinzielige zeurkousen gedragen dan door zelf chic te blijven.
"Het is opgelost, hoor. Ik heb een oppas voor het hondje."
"Ja, het zal tijd worden."
"Inderdaad, heel vervelend dat jullie er last van hebben gehad. Geluid kan voor sommige mensen heel vervelend zijn. Zeker als je toch al niet zo gelukkig bent. Kijk, ik heb een bloemetje meegenomen. Gerbera's, die zijn heel stil."
"Oh, dat had je niet hoeven doen."
"Wel hoor. Zo hoort dat namelijk. Sommige dingen doen dingen zoals ze horen."
-
63673J
Dat wou ik ook zeggen. Dat is dus bloemen geven met een bijbedoeling, nl. iemand zich schuldig laten voelen. Werkt niet altijd, de echte botteriken zien er een bevestiging in van hun eigen gelijk en schroeven daarom hun onredelijkheid gewoon nog een paar tandjes op. Sinds ik dat een aantal keren heb meegemaakt geef ik geen bloemen of wat dan ook meer aan mensen die 't niet verdienen. Dat wordt ook wel 'geen parels voor de zwijnen genoemd'.Fotogravinnetje schreef:Dat wordt ook wel 'vurige kolen op iemands hoofd stapelen' genoemdCleva schreef:jvanringen schreef:Ik wou het niet zeggen, maar ik zou zulke mensen ook geen bloemen geven, zeker niet. Het zou eerder andersom moeten zijn: dat zij TS bloemen geven omdat ze het haar zo moeilijk hebben gemaakt. Ik zou ze ook niet met een vriendelijk gezicht kunnen overhandigen. Van mij kregen ze niks.*Wolf* schreef:Ik zou ze helemaal geen bloemen geven, kom nou, echt niet dat ze dat verdienen. Gewoon even rustig en kalm uitleg geven en excuses maken.
Van mij wel. Er is geen betere manier om iemand in te peperen dat ze zich als kleinzielige zeurkousen gedragen dan door zelf chic te blijven.
"Het is opgelost, hoor. Ik heb een oppas voor het hondje."
"Ja, het zal tijd worden."
"Inderdaad, heel vervelend dat jullie er last van hebben gehad. Geluid kan voor sommige mensen heel vervelend zijn. Zeker als je toch al niet zo gelukkig bent. Kijk, ik heb een bloemetje meegenomen. Gerbera's, die zijn heel stil."
"Oh, dat had je niet hoeven doen."
"Wel hoor. Zo hoort dat namelijk. Sommige dingen doen dingen zoals ze horen."Kan erg veel genoegdoening opleveren. Waarom zou je je ook kwaad laten maken door gebreken van je medemens? Kunt er beter om lachen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
maar begrijp ik het goed dat waar ze nu heen gaat : dat enkel tijdelijk is want het hoort bij hun werk ? Eeh... kan je ze dan niet gewoon inhuren?

- mercedes2803
- Zeer actief
jvanringen schreef:Dat wou ik ook zeggen. Dat is dus bloemen geven met een bijbedoeling, nl. iemand zich schuldig laten voelen. Werkt niet altijd, de echte botteriken zien er een bevestiging in van hun eigen gelijk en schroeven daarom hun onredelijkheid gewoon nog een paar tandjes op. Sinds ik dat een aantal keren heb meegemaakt geef ik geen bloemen of wat dan ook meer aan mensen die 't niet verdienen. Dat wordt ook wel 'geen parels voor de zwijnen genoemd'.Fotogravinnetje schreef:Dat wordt ook wel 'vurige kolen op iemands hoofd stapelen' genoemdKan erg veel genoegdoening opleveren. Waarom zou je je ook kwaad laten maken door gebreken van je medemens? Kunt er beter om lachen.
Nou... van dat dus...
Zulks is doorgaans precies het volk dat hun onredelijke gejammer en gezeur op gaan zitten voeren...
En ALS Ik dan een blommetje heb gebracht, of een kop koffie heb gedaan of wat dan ook en je gaat daarna de boel verder op lopen naaien; dan wordt ik pas ECHT gek
Om dat te voorkomen ga ik dus bij voorbaat niet met blommetjes of koffie leuren want als de onredelijkheid daarna niet afgelopen is en ze daarna beginnen te mekkeren over een speld die op de vloer valt omdat hunnie geluid-gevoelig zijn (want wat Cleva zegt klopt vaak wel... je zult maar de hele dag in huis niks anders te doen hebben dan je buren op hun werk bellen en in de hoogste boom te vliegen - dat kan nooit heel gelukkig volk zijn) dan word ik nog veel onredelijker dan wat zij ooit daarvoor waren
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd
Noh, ik zou ze lekker een bloemetje geven en melden dat je werkt aan een oplossing. Dat je snapt hoe vervelend 3,5uur geblaf per dag is, dat ze daar nu geen last meer van hebben en dat je er vanuit gaat dat ze je goede bedoelingen begrijpen en bij een eventuele volgende keer niet zo hysterisch reageren.
Ik hoop dat rustig opbouwen s middags de oplossing blijkt, dan is iedereen blij over een paar weken. Veel succes!
Ik hoop dat rustig opbouwen s middags de oplossing blijkt, dan is iedereen blij over een paar weken. Veel succes!
- Nobbygaard
- Actief
Ik laat morgen bloemen bezorgen met de tekst; sorry voor de overlast. Jammer alleen dat jullie mijn woorden niet geloofde dat ik bezig ben voor oplossingen maar dat dit niet zomaar even binnen 1 of 2 dagen te regelen is. Met vriendelijke groeten, de buurvrpuw
- Nobbygaard
- Actief
Ze werkt in het asiel dus een hond opvangen voor een paar uurtjes per dag is niet wat ze altijd doen. Ze willen nu alleen voor mij tijdelijk dit als oplossing aanbieden maar kunnen dit natuurlijk niet altijd blijven doen.Sas schreef:maar begrijp ik het goed dat waar ze nu heen gaat : dat enkel tijdelijk is want het hoort bij hun werk ? Eeh... kan je ze dan niet gewoon inhuren?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is in ieder geval een geweldig aanbodNobbygaard schreef:Ze werkt in het asiel dus een hond opvangen voor een paar uurtjes per dag is niet wat ze altijd doen. Ze willen nu alleen voor mij tijdelijk dit als oplossing aanbieden maar kunnen dit natuurlijk niet altijd blijven doen.Sas schreef:maar begrijp ik het goed dat waar ze nu heen gaat : dat enkel tijdelijk is want het hoort bij hun werk ? Eeh... kan je ze dan niet gewoon inhuren?
Zij verdient dat bloemetje eigenlijk meer
Ben heel benieuwd hoe je buren reageren op dat bloemetje morgen....
Misschien krijg je ze door de brievenbus terug