bouvierpoedel schreef:Hanneke2 schreef:nyckle schreef:Het laatste waar ik op zit te wachten is bange honden!
En het laatste waar deze honden op zitten te wachten is een baas met drie werkende hersencellen, dus dat komt prachtig uit!
Jee dat iemand precies weet wat hij wel en niet kan en wil maar 3 werkende hersencellen heeft.

Hadden al die mensen met hun 3 werkende hersencellen maar wat beter nagedacht zodat deze honden nu niet heen en weer getrokken worden.En dan maar lopen kirren goh ze blijven zo banggggg hoe zou dat nu komen.???
Dat is natuurlijk niet gezegd en een beetje voorbarig. Want je praat met Hanneke en laat die nu net een van de meest bange honden hebben die hier naartoe is gehaald. Ik weet nog precies hoe bang Lilo was en ik heb daar denk ik toen ook mijn twijfels over uitgesproken. Zover ik mij herinner was Lilo niet te benaderen en niet aan te raken. Je zag foto's van haar in Spanje waarbij ze helemaal in elkaar gedoken bij een man zat. Of aan zijn hand rook oid. Precies weet ik het niet meer. In elk geval was die hond echt super bang. Toch heeft ze die hond in huis gehaald en is dat een hele normale hond geworden. Dus ik denk dat ondanks dat ik ook vaak vind dat bange honden beter niet opgehaald kunnen worden er zeker mensen zijn die daar hun magie op kunnen uitoefenen en ook dat er dus zat bange honden zijn die over hun angsten heen stappen.
Bas was niet bang op het eerste oog en leek doodnormaal. Dat was ze ergens ook wel want ze was niet bang voor mensen. Maar ik merkte toch ook dat ze heel veel dingen niet zo goed begreep. Haar karakter is enorm stoicijns en ze is vrij zelfverzekerd van aard. York? In elk geval heeft ze zoveel bijgeleerd dat ik er zelf nog bijna elke dag verbazing over heb. Niks meer bang voor auto's met mensen erin, niks meer bang voor knallen, hardlopers die van achter komen jagen haar niet meer de stuipen op het lijf. Niet meer bang voor grote honden, niet meer bang voor mensen die een stok gaan gooien, niet meer bang voor mensen die iets oprapen etc etc. Als een hond dingen mee heeft gemaakt kan hij er ook overheen komen. Dat is echt niet uit te sluiten.
Bij Bas is nl op dit moment eigenlijk niets meer over van de gekke angsten die ze had. Nu zou ik in vrijwel niks kunnen zien dat ze toch wel veel heeft meegemaakt. En dat dat zo is weet ik van het asiel. Dus ze heeft echt op straat gelopen met een pup. Reageert enorm op lokgeluidjes van mensen terwijl wij dat echt nooit doen. Bedelen kan ze als de beste en ze krijgt hier nooit wat. Ze kruipt onder elk bouwhek door. Woonde dus misschien achter een hek met haar pups? Is dus bang geweest voor stenen gooien. Iedereen die iets opraapte maakte dat Bas wegschoot.
Het enige wat ze nog steeds heeft is dat ze heel licht kopschuw is. Niet in de zin van kop wegtrekken maar ze sluit haar ogen en knijpt haar mond samen als een vreemde haar wil aaien. Ook wendt ze dan haar hoofd af. En als in passeren iemand ineens de hand uisteekt en haar wil laten ruiken springt ze weg met de staart tussen de benen. Verwacht dus nog een klap. Dat is eigenlijk het laatste spoor angst en in huis heeft ze dat niet meer.
Dus als deze honden goed begeleid worden kan het best zijn dat het hele leuke normale honden worden.