toots schreef:Ik weet 1 ding, ik wordt duizend keer liever aangevallen door een Chi of een herder bijvoorbeeld dan door een stafford. In die zin geef ik men wel gelijk eigen schuld. Elke hond kan een keer hap zeggen, Waar het bij de meeste rassen ook bij een hap of snauw zal blijven gaat de stafford door dan slaat de vlam in de pan zoals Nanna het mooi omschrijft. Je weet als je aan zulke honden begint wat je in huis haald en dat als het fout gaat het goed fout gaat. Dus ja dan is het eigen schuld als het fout gaat, en ook jou schuld als staff eigenaar als ze iemand anders bijten! Bezint eer gij begint.
Dus als je een stafford in huis neemt is het hoe dan ook eigen schuld dikke bult. Wat een poep weer.
Pitbull is een verzamelnaam voor alles wat er op lijkt. Een stafford is een stafford en daar van verwacht je een enorm hoge bijtdrempel naar mensen.
Je moet in kunnen grijpen mocht het onverhoopt toch misgaan met andere honden en gewoon alle tien je vingertjes houden.
Een flinke scheut molosser (en dat zie je helaas belachelijk vaak) en je hebt al een heel ander type hond.
Agressie/een bedreiging voor de baas vormen is met mijn honden ook nooit een strak plan geweest.
Pjotr en Tibbe zijn de enige waarvan ik durf te zeggen dat ze bij serieuze ruzie echt niets doen. Puur uit gebrek aan zelfverzekerdheid.
De rest (ook mijn inmiddels overleden honden) blokken, geven kalmerende signalen af en worden heel dwingend wanneer dat genegeerd wordt.
Nu heb ik niet dat soort liefjes, maar met een glaasje op of een tik uitdelen en vervolgens niet naar waarschuwingen luisteren ben je waarschijnlijk flink de lul.