Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel/niet op vakantie of andere oplossing......

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: wel/niet op vakantie of andere oplossing......

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Toots. Ik heb reuma. Warm en droog weer is wel heel fijn voor mijn gewrichten. Maar "moeten " naar warm land ... Nee.
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Toots. Ik heb reuma. Warm en droog weer is wel heel fijn voor mijn gewrichten. Maar "moeten " naar warm land ... Nee.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Stepper schreef:
toots schreef:Ik snap ook niet dat iemand van de zomer persee naar een warm land moet 3 weken.
Niet om het een of ander maar de rest van het jaar zit je dus in het koude Nederland.
Waar het juist zomers ook warm kan zijn.

Ik snap dat het leuk is maar het op vakantie moeten om gezondheidsredenen snap ik gewoon niet.
Mwah, onze zomers kunnen dan wel warm zijn, vaak ook behoorlijke hoge luchtvochtigheid.
En er zijn een tal van aandoeningen waar een droge, warme zomer goed kan doen. Verschillende reumatische, dermatologische, neurologische aandoeningen bijvoorbeeld. Heel gek is het niet.

En die 3 weekjes maken dan echt een enorm verschil?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Stepper schreef:
toots schreef:
Stepper schreef:
toots schreef:Ik snap ook niet dat iemand van de zomer persee naar een warm land moet 3 weken.
Niet om het een of ander maar de rest van het jaar zit je dus in het koude Nederland.
Waar het juist zomers ook warm kan zijn.

Ik snap dat het leuk is maar het op vakantie moeten om gezondheidsredenen snap ik gewoon niet.
Mwah, onze zomers kunnen dan wel warm zijn, vaak ook behoorlijke hoge luchtvochtigheid.
En er zijn een tal van aandoeningen waar een droge, warme zomer goed kan doen. Verschillende reumatische, dermatologische, neurologische aandoeningen bijvoorbeeld. Heel gek is het niet.

En die 3 weekjes maken dan echt een enorm verschil?
Dat zou heus kunnen, weet ik niet. Ken TS niet.
Lijkt me stug. Dan lijkt het me handiger om in de herfst of winter 3 weken op vakantie te gaan, en niet precies in de bouwvak. Dan is het in Nederland vaak ook best aangenaam weer.

En ik vind vakantie best lekker. Best heel lekker. Maar wel met honden. En anders niet.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik kan me best voorstellen dat iemand een aandoening best die behoefte heeft.
Ik geloof alleen dat het met zo,n aandoening handiger is om juist met het koudere weer lekker te vertrekken.
Als iemand kan wachten tot het hele gezin gezamenlijk op vakantie kan in de vakantie tijd. Dan lijkt mij dat het minder ernstig is. En dat de vakantie dus niet moet. Het is geen noodzaak. En dan zou toch echt het hondje voor gaan bij mij die heeft hartkwalen en de zorg daarvoor is wel noodzakelijk.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

toots schreef:Ik kan me best voorstellen dat iemand een aandoening best die behoefte heeft.
Ik geloof alleen dat het met zo,n aandoening handiger is om juist met het koudere weer lekker te vertrekken.
Als iemand kan wachten tot het hele gezin gezamenlijk op vakantie kan in de vakantie tijd. Dan lijkt mij dat het minder ernstig is. En dat de vakantie dus niet moet. Het is geen noodzaak. En dan zou toch echt het hondje voor gaan bij mij die heeft hartkwalen en de zorg daarvoor is wel noodzakelijk.
:80:
Ik denk dat je dat totaal niet kunt beoordelen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chihuahua-paws
Zeer actief

ranetje schreef:
toots schreef:Ik kan me best voorstellen dat iemand een aandoening best die behoefte heeft.
:80:
Ik denk dat je dat totaal niet kunt beoordelen.
Ik ben geen arts.
Maar als iemand die warmte zo nodig heeft.
En ik ken dus mensen die dat hebben die blijven of in NL zomers en het hele jaar of ze gaan een langere tijd s,winters weg omdat de kou idd geen goed doet en dat kan zo,n verscjil maken. Als je net tijd kunt maken voor de vakantie in de vakantie tijd om gezellig met partner en kindjes op vakantie te gaan wat gewoon leuk is, wij gaan immers ook weg in de vakantie maar wel met hond. Dan is het gewoon een vakantie om de vakantie en niet om de klachten en dat er gekozen wordt voor een warm land is logisch i.v.m de klachten. daar heeft iedereen gewoon recht op hoor op een vakantie. Alleen ik zou zelf in dit geval ervoor kiezen om bij de hond te blijven. Ik kan me niet voorstellen dat het hoognodig moet om juist persè in die weken op vakantie te gaan. Ik zou dat dus een keer splitsen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”