Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kippenhartjes met niet zo'n happy end.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: kippenhartjes met niet zo'n happy end.

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kells schreef:
Tamaartje schreef:Dat dacht ik ook, maar hij is echt goed onderzocht. Verder hebben ze niets kunnen vinden. Ik heb er geen verstand van en vertrouw daarom maar op de dierenarts.
Ik heb heel veel vertrouwen in mijn dierenarts, behalve op het gebied van voeding.
Nou dat inderdaad. En gedrag, daar weten DA's ook vaak maar weinig van.

Maar goed, een maag-/darminfectie komt wel vaker voor, meestal een virus, net als bij mensen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik kan het nu niet meer volgen geloof ik. Had ie nou al maagdarmklachten voor het hartje of niet? Want nu lees ik het als hij werd meteen na het hartje ziek maar het werd steeds erger en uiteindelijk eergisteren ben je naar de DA geweest..
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tamaartje schreef:
Melissa schreef:
Die diarree was er dus al, en daarna heb jij hem een kippenhartje gegeven......
Nee dat begrijp je verkeerd. Hij heeft het hartje gehad op 5 december.
De 9de en de 10de viel ons op dat zijn ontlasting niet goed was. De 11de verloor hij bloed uit zijn anus.
Ik kan het niet voorstellen dat hij pas na 4 dagen ziek geworden is van een hartje, lijkt mij eerder toeval hoor.
Beterschap :flower:
Afbeelding
Mieke-Navajo
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël

Ongelezen bericht door Mieke-Navajo »

sbientje schreef:ik kan het nu niet meer volgen geloof ik. Had ie nou al maagdarmklachten voor het hartje of niet? Want nu lees ik het als hij werd meteen na het hartje ziek maar het werd steeds erger en uiteindelijk eergisteren ben je naar de DA geweest..
Kort na het eten van het hartje kreeg het hondje diarree, maar dagen later pas bloed uit zijn anus. Dus nee, denk niet dat het hartje de boosdoener is. Hooguit een trigger.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe. :zwaai
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Hij heeft op 5 december het kippenhartjes gehad. Ik dacht dat we donderdag (10 december) de diarree opmerkte, maar mijn man zegt net dat dat woensdag 9 december al was. Dat ik combinatie met zijn nachtbraken bracht ons naar de dierenarts.
Vrijdagochtend zouden wij een trainingsweekend hebben. De hond is daarom donderdagavond naar mijn ouders gegaan.
Mijn moeder belde vrijdag in paniek op dat het niet goed ging. Het bloed liep uit zijn kontje.

Dus hup naar de dierenarts. Bloedprikken en aan het infuus. Zij denken aan een bacteriële infectie die waarschijnlijk Is aangewakkerd door het kippenhartjes.

Maar goed eigenlijk is dat niet meer zo belangrijk wat mij betreft. Hij is zienderogen opgeknapt en de rest van de kippenhartjes gooi ik weg zodra ik thuis ben.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”