Ik zat te denken aan een boodschappenkratje voor naast het bed en daarin een lekker holletje te maken van een kussen en dekentjes. Het is in het begin maar een minihondje en een kratje is ook makkelijk schoon te maken. Maar goed ik heb nog even om daar over na te denken. Een bench ga ik toch niet gebruiken na de eerste periode.Kruimel53 schreef:Nou, dat dus. Zindelijk maken kan prima zonder bench, puppen slapen ook gewoon naast mijn bed (wel in een bench trouwens) maar de veiligheid als je er ff geen toezicht op kunt houden. Precies als met baby's en peuters zoals ik al schreef. Die doe ik niet in de box of hun bedje om ze zindelijk te maken maar voor hun veiligheid. Omdat ik geen ogen in mijn achterhoofd heb, ook wel eens met iets anders bezig ben, en in geval van een hond, ook wel eens boodschappen doe oid. En elke pup tot nu toe wel iets vreselijks verzon waar de vorige niet op gekomen waren. En ik ook niet.alm@ schreef:Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup-bench-zindelijkheid
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: pup-bench-zindelijkheid

- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Hier dus wel twee honden in de bench.
Zindelijkheid is hier heel makkelijk gegaan nl door het kattenluikje
. En toen de DH er niet meer doorpaste gewoon om de twee uur, direct na het spelen,slapen en eten en dat steeds een beetje verlengen. De bench is mee gegroeid. Ze kreeg in het begin haar eten erin, deurtjes open houden, deurtje 2 min dicht, stil is een beloning, 5 min dicht, stil is een beloning en dat op bouwen. Niks forceren ze moeten het allemaal rustig leren. De DH heeft de grootste bench waar ze nog ruimte heeft als ze languit ligt ( en ze ligt vaak op de rug languit er in) er hangt altijd een bak water in en er ligt een matras in. Ze kan alles prima overzien. Voor de kleine heb ik een vari kennel, die moet minder prikkels hebben. Wordt het haar teveel draai ik hem gewoon even om met het deurtje naar de muur..
Zijn we aan het werk zitten ze in de bench, slapen we zitten ze er ook in. Eigenlijk liggen ze er zelf ook in terwijl de deurtjes open zijn. De DH kun je niet loslaten die gaat nl verzamelen en ltoxh vervreten. De kleine is erg wantrouwig naar nieuwe mensen en hangt ze zo in de broek.. Daarbij heb ik nog een hond van 15 jr die niet met andere honden wil ( hij wil dus zelf niet) en omdat die ook graag even bij ons wil zijn gaan de anderen in de bench..
Omdat we beide onregelmatig werken zitten ze zelden 8 uur erin, meestal is het max vier uurtjes, en we zijn beide geen langslapers meestal gaan ze rond 23 uur erin en vaak zijn we beide rond 6 uur er al af en gaan ze eruit.
Voordeel is je kan ze gewoon even tot rust laten komen, op de Hondenschool waar ik zit is dat echt fijn dat in iedergeval mijn hond een bench gewend is, gaat er zo in en gaat liggen. Nadeel ja het is en blijft een bench. Als mijn oude sokkie er straks niet meer is kan het best zijn dat we gaan proberen om ze langzaam aan los te kunnen laten.. Maar ze gaan altijd nog kwispelend erin en komen er kwispelend weer uit. En als het ze te druk wordt gaan ze er uit hun zelf in...
Zindelijkheid is hier heel makkelijk gegaan nl door het kattenluikje
Zijn we aan het werk zitten ze in de bench, slapen we zitten ze er ook in. Eigenlijk liggen ze er zelf ook in terwijl de deurtjes open zijn. De DH kun je niet loslaten die gaat nl verzamelen en ltoxh vervreten. De kleine is erg wantrouwig naar nieuwe mensen en hangt ze zo in de broek.. Daarbij heb ik nog een hond van 15 jr die niet met andere honden wil ( hij wil dus zelf niet) en omdat die ook graag even bij ons wil zijn gaan de anderen in de bench..
Omdat we beide onregelmatig werken zitten ze zelden 8 uur erin, meestal is het max vier uurtjes, en we zijn beide geen langslapers meestal gaan ze rond 23 uur erin en vaak zijn we beide rond 6 uur er al af en gaan ze eruit.
Voordeel is je kan ze gewoon even tot rust laten komen, op de Hondenschool waar ik zit is dat echt fijn dat in iedergeval mijn hond een bench gewend is, gaat er zo in en gaat liggen. Nadeel ja het is en blijft een bench. Als mijn oude sokkie er straks niet meer is kan het best zijn dat we gaan proberen om ze langzaam aan los te kunnen laten.. Maar ze gaan altijd nog kwispelend erin en komen er kwispelend weer uit. En als het ze te druk wordt gaan ze er uit hun zelf in...
-
63673J
Bij ons precies zo. Wij hebben de bench alleen gebruikt voor de veiligheid van pup, als je even niet op ze kunt letten en in het begin 's nachts naast ons bed i.v.m. zindelijk maken, verder hebben we de bench nooit gebruikt.Kruimel53 schreef:Nou, dat dus. Zindelijk maken kan prima zonder bench, puppen slapen ook gewoon naast mijn bed (wel in een bench trouwens) maar de veiligheid als je er ff geen toezicht op kunt houden. Precies als met baby's en peuters zoals ik al schreef. Die doe ik niet in de box of hun bedje om ze zindelijk te maken maar voor hun veiligheid. Omdat ik geen ogen in mijn achterhoofd heb, ook wel eens met iets anders bezig ben, en in geval van een hond, ook wel eens boodschappen doe oid. En elke pup tot nu toe wel iets vreselijks verzon waar de vorige niet op gekomen waren. En ik ook niet.alm@ schreef:Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik ben heel erg met pups en benches, ik vind het gewoon sneu als ze zo klein zijn. Mijn vriendin is wat strenger dus de nieuwe aanwinst moest in de bench, nou ok dan
bench richting papa die ook in een bench slaapt en de andere hond lag er gewoon voor en ze staan bij ons in de slaapkamer dus niet echt alleen. Nou piepen, gillen, en ik die er 2 nachten wel 5 keer uit kon want andere mevrouw slaapt gewoon overal doorheen
gesloopt was ik en het dus ook al erg snel zat, pup dag 3 in de bench gezet door vriendinlief, ja hoor groot gelijk zet er maar in schattie, leren zal ze het
nou ff gewacht tot mevrouw sliep pup eruit gehaald en op bed gesmeten
en nu slaapt ze hele nachten door en was ze binnen een dag zindelijk

als ze ouder is komt de bench evt wel vanzelf in zicht, wel altijd makkelijk maar als pup nee echt niet....

als ze ouder is komt de bench evt wel vanzelf in zicht, wel altijd makkelijk maar als pup nee echt niet....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier zitten pups altijd in een grote bench. (Varikennel dus kunstof) Waar een volwassen exemplaar ook nog ruimte zat in heeft en geen enkele pup die hier iets in de bench heeft gedaan.
Daarnaast lopen ze gewoon om me heen en als ze gaan slapen doe ik ze eventueel in de bench... ook dat is hondafhankelijk de laatste heb ik dat niet gedaan die sliep overal overdag. En s nachts zonder enig probleem in de bench
Ik snap echt niet hoeveel mensen er zulke problemen mee hebben. Echt... inmiddels 7 pups verder en ik heb ech nooit zulke toestanden gehad. Gewoon niet...
Daarnaast lopen ze gewoon om me heen en als ze gaan slapen doe ik ze eventueel in de bench... ook dat is hondafhankelijk de laatste heb ik dat niet gedaan die sliep overal overdag. En s nachts zonder enig probleem in de bench
Ik snap echt niet hoeveel mensen er zulke problemen mee hebben. Echt... inmiddels 7 pups verder en ik heb ech nooit zulke toestanden gehad. Gewoon niet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Angelique.
Puppen slapen eerst naast mijn bed in een bench/hok, later verhuizen ze naar een inpandige schuur (toevallig gisteravond Xtreme hij is 6 maanden)
Ik zou het echt is moeten filmen maar rond een uur of 10/half 11 beginnen ze hier al te draaien en te vervelen, dan doen we de laatste ronde en gaan ze naar bed, ze breken de tent nog net niet af om in hun eigen veilige holletje te mogen, er ligt altijd iets lekkers te kluiven voor ze in, elke dag iets anders en nog veel belangrijker, ze hoeven even niet met rangorde bezig te zijn/op te letten, ze kunnen echt slapen/rusten.
Er liggen kleedjes in maar als ze het warm hebben schuiven ze die zelf gewoon aan de kant
er ligt gewoon vinyl op de bodem wat lekker koel is....
En ook niet geheel onbelangrijk met de 4 die wel in huis zijn kom ik al plek tekort in bed, laat staan met de 6 die in hun hok slapen erbij
Er is er nog geen 1 geweest die er een probleem van heeft gemaakt, ik maak me altijd drukker dan hun
En ik hou eindelijk mijn spullen is heel, ook wel fijn.
Bench misbruik is wat anders, maar bench gebruik is echt niets op tegen als je het mij vraagt, ze zitten er hier max 6 uur per nacht in zonder enig probleem.
Ik zou het echt is moeten filmen maar rond een uur of 10/half 11 beginnen ze hier al te draaien en te vervelen, dan doen we de laatste ronde en gaan ze naar bed, ze breken de tent nog net niet af om in hun eigen veilige holletje te mogen, er ligt altijd iets lekkers te kluiven voor ze in, elke dag iets anders en nog veel belangrijker, ze hoeven even niet met rangorde bezig te zijn/op te letten, ze kunnen echt slapen/rusten.
Er liggen kleedjes in maar als ze het warm hebben schuiven ze die zelf gewoon aan de kant
En ook niet geheel onbelangrijk met de 4 die wel in huis zijn kom ik al plek tekort in bed, laat staan met de 6 die in hun hok slapen erbij
Er is er nog geen 1 geweest die er een probleem van heeft gemaakt, ik maak me altijd drukker dan hun
En ik hou eindelijk mijn spullen is heel, ook wel fijn.
Bench misbruik is wat anders, maar bench gebruik is echt niets op tegen als je het mij vraagt, ze zitten er hier max 6 uur per nacht in zonder enig probleem.
-
Boots1978
- Vaste gebruiker
Update'tje: het gaat super goed met pupsel. Heb hem snachts naast me in de bench gezet en hij melde zich pas om 7.30 uur. 2 nachten op een rij. Heel even gepiept maar dat was snel over. Buiten doet hij meteen zn ding, hang er commando aan en dat begint hij al een beetje te snappen. Als ik "plasje" zeg dan gaat hij 9 van de 10x aan de bak
Overdag scharrelt hij door de kamer en als hij gaat slapen dan ligt hij op zn kussen in de keuken. Even erbij gebleven tot hij sliep en traphekje dicht. Meteen na wakker worden naar buiten
Hij geeft het goed aan. Was even zoeken wat hij precies wilde maar dat word nu steeds duidelijker. Dus de bench /vari kennel alleen voor snachts en in de toekomst word de keuken "zijn" plekje.
Overdag scharrelt hij door de kamer en als hij gaat slapen dan ligt hij op zn kussen in de keuken. Even erbij gebleven tot hij sliep en traphekje dicht. Meteen na wakker worden naar buiten
Hij geeft het goed aan. Was even zoeken wat hij precies wilde maar dat word nu steeds duidelijker. Dus de bench /vari kennel alleen voor snachts en in de toekomst word de keuken "zijn" plekje.
- Jackira
- Zeer actief
Goede berichten! 
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
nee hoor, Pukie heeft nog geen seconde in een bench gezeten hier, nergens voor nodigRi@ schreef: Maar volgens mij ben ik een uitstervend ras, met een pup zonder bench.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Wat leuk Alma, een teckelpupalm@ schreef:Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.

- alm@
- moderator
Een standaard langhaartjePemba schreef:Wat leuk Alma, een teckelpupalm@ schreef:Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.Wat voor eentje wordt het?

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Leuk hoor, gefeliciteerd.alm@ schreef:Een standaard langhaartjePemba schreef:Wat leuk Alma, een teckelpupalm@ schreef:Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.Wat voor eentje wordt het?

- alm@
- moderator
Dank jePemba schreef:Leuk hoor, gefeliciteerd.alm@ schreef:Een standaard langhaartjePemba schreef:Wat leuk Alma, een teckelpupalm@ schreef:Ik heb al een dikke 35 jaar honden en ik heb nog nooit een bench gebruikt want ik vond dat ook niks een hond in een kooi opsluiten. Maar medio februari komt hier een teckelpupje wonen en begin ik er toch aan te denken er een aan te schaffen. Niet om zindelijk te maken overigens want puppekind gaat s'nachts gewoon mee naar boven maar ik zal toch wel een keer een uurtje weg moeten om boodschappen te doen o.i.d. En de beren die ik dan zie, is dat er dan net natuurlijk iemand aanbelt en mijn 30 kilo zware Laekense herder boos naar het raam stuift en pupje ondersteboven kegelt of dat pupje aan electriciteitsdraden gaat knagen die ik lastig weg kan werken. Dus daar moet ik toch iets op verzinnen. Ik heb bij de dierenwinkel gekeken wat er aan mogelijkheden is en daarbij zag ik toevallig een konijnenren staan die ik dan rond het mandje kan zetten als ik weg ben of veel visite heb en pupje even rust nodig heeft. Ik denk dat dat het gaat worden, misschien ook een idee voor ts.Wat voor eentje wordt het?