Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupje jankt bijna de hele dag ononderbroken.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Pupje jankt bijna de hele dag ononderbroken.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cinnepin schreef:De mensen die hier hard roepen dat ze niet ingrijpen, hebben die uberhaupt wel eens 144 ergens voor gebeld?
Ik dus wel ;) en heb er dus ervaring mee.

:roll: Staat er helemaal niet pin, laat staan dat er hard geroepen wordt. 114 bellen is niet ingrijpen.
Tenzij de hond mishandeld wordt of geen voer, water of onderdak heeft is dat je er makkelijk vanaf maken.
Beter wordt de pup er niet van en zo drijf je de boel op de spits, voor jezelf en het beestje.
In gesprek blijven en oplossingen aandragen is het beste wat TS kan doen, en dat doet ze :19:
Werkt dat niet, dan zal het op geluidsoverlast gegooid moeten worden. Of het hondje daar nu beter van wordt is maar de vraag en ook dat begint met overleg.

https://www.juridischloket.nl/wonen/bur ... dsoverlast
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cinnepin schreef:De mensen die hier hard roepen dat ze niet ingrijpen, hebben die uberhaupt wel eens 144 ergens voor gebeld?
Vertel .? Toen moest je op het bureau komen om te alles uit te leggen , onzichtbare camera en microfoon gedragen en door jou hebben ze toen een hele internationale bende opgerold. :zweep: :zweep:

Kom zeg je weet hoe je een nummer moet bellen , is wat anders dat je ervaring hebt met de DP.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
alinelaila schreef:
Maargoed, dat is helemaal niet het punt eigenlijk. Het punt is dat je niet direct aan de telefoon moet gaan hangen om allerlei instanties er bij te roepen. De minimale relatie die er al is tussen de buren is dan gelijk kapot en krijg je gewoon heibel. Eerst maar even gewoon in gesprek met de buren op een normale manier, daar bereik je veel meer mee.
Dat hebben BP en ik ook pas drie keer gezegd, maar daar heeft zij heel andere ervaringen mee. :U:
Wat zou Nederland naar worden als iedereen zo makkelijk instanties zou gaan bellen.
Nouuuu me zussie is een keer op vakantie geweest met het vliegtuig en die had dus ook ervaring met vliegen en hep dat ding gewoon naar huis terug gevlogen. :engel: :engel:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

PipperdePip schreef:Superbedankt voor alle fijne reacties en de vele tips. Ik snap dat sommige mensen het mss raar vinden dat ik gezegd heb geen last te hebben van haar gepiep. Ik dacht eigenlijk zelf dat ik beter bij hun kon hameren op het welzijn van hun pupje, dan als een zeurkous door hun gezien worden (ach daar komt de buuv klagen over wat geluidjes). Vandaar mijn keuze om het op die manier te brengen. Maar jullie hebben wel gelijk dat ik er last van heb en me er nu bijzonder vervelend door voel, niet omdat ik wat hoor maar omdat ik er echt een heel verdrietig gevoel van krijg.

Ik was nog vergeten te zeggen dat ze me gisteren gevraagd had om over een week nog eens te komen melden hoe het ging....toen dacht ik ook....een WEEK ???....dit wordt dus totaal niet serieus genomen...

Ik ga ook zeker niet een week wachten, ik hoop voor het meiske dat ze in het weekend thuis zijn maar als het maandag weer begint ga ik inderdaad zeggen dat het echt zo niet meer kan. Dat ik best wil meedenken over een oplossing, maar los daarvan vind ik de situatie gewoon echt beroerd. Wie wil nu perse een hondje als je weet dat het eigenlijk totaal niet in je leven past. Ik kom er met mijn verstand niet bij.
Verschrikkelijk voor dat pupje, ik kan me goed voorstellen dat je daar heel naar van wordt.
Je hebt het hier over een hondenkind wat meteen maar aan zichzelf overgelaten wordt.
Dit zijn dan straks de hondjes die verlatingsangst hebben, en waar een evt. volgende baas zijn handen meer als vol aan gaat krijgen dat er nog uit te krijgen (als dat al nog lukt, arm dier)

Als ik jou was zou ik ook proberen in gesprek te blijven met de buren (zolang als je kan in ieder geval)

144 bellen ga je niks mee bereiken, ze krijgt eten en drinken, en dan hebben die ook geen poot om op te staan. Nog los van het feit dat dan de relatie met de buren meteen al verslechterd.

Ik heb een aantal jaren meegedraaid als vrijwillig inspecteur bij BLID (in België).
(En het was soms met geen pen te beschrijven, de meldingen waar je op af ging :jank: )
Maar met name die "meldingen" waar eten en drinken aanwezig was kon je helemaal niks mee.

Of zwaar verwaarloosde paarden, maar waar dan op het moment dat je via de FOD een controle geregeld had, het net iets beter ging, eten/drinken aanwezig was, of waar de toestand van de dieren net iets verbeterd was doordat buren een deel zorg op zich genomen hadden.
Op korte termijn gedacht goed voor de dieren, maar dan sta je echt met de rug tegen de muur, en kreeg je zeker geen inbeslagname voor elkaar...helaas.
Waarmee de ellende voor de bewuste dieren dan nog langer duurde :U:

TS: voor deze pup kun je eigenlijk alleen maar hopen dat ze het zelf snel beu worden en haar afgeven!
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cinnepin »

maar hoe zit dat dan als hij in de bench zit? Dan kan hij ook niet bij water en voer. Of hebben ze dat in de bench gezet?
Afbeelding
Sassy
moderator

Cinnepin schreef:maar hoe zit dat dan als hij in de bench zit? Dan kan hij ook niet bij water en voer. Of hebben ze dat in de bench gezet?
Als de hond goed in zijn voer zit, is ie voor de wet niet verwaarloosd.
Er staat nergens voorgeschreven dat een dier continue toegang moet hebben tot voer (zolang hij/zij niet zichtbaar te mager is....)

Waterbakjes zijn ook met een speciale houder in een bench te bevestigen.

Maar daar gaat het hier ook niet over.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Sassy schreef:
Cinnepin schreef:maar hoe zit dat dan als hij in de bench zit? Dan kan hij ook niet bij water en voer. Of hebben ze dat in de bench gezet?
Er staat nergens voorgeschreven dat een dier continue toegang moet hebben tot voer (zolang hij/zij niet zichtbaar te mager is....)

Nee maar ik het vroeg het me ineens af ;)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Een hond wel 24/7 beschikking tot water hebben.
Cinnepin
Zeer actief

dan hoop ik maar dat dat pupje water in zijn bench heeft
Afbeelding
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Ik ook 2 keer gebeld bij echt dierenleed en ze deden geen zak!!
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Cinnepin
Zeer actief

Wat raar, bij mij deden ze wel wat aan mijn melding.
Is het dan regio gebonden ofzo?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Cinnepin schreef:Wat raar, bij mij deden ze wel wat aan mijn melding.
Is het dan regio gebonden ofzo?
Niet zo raar hoor als je hoord hoeveel kinderen er jaarlijks dood worden mishandeling door ouders terwijl de hulpverleners en instantie's daar al jaren over de vloer komen.

Wat voor de 1 mishandeling is is voor sommige dierenpolitie niet zo of wettelijk gezien.
dagmar88
Zeer actief

Cinnepin schreef:
Sassy schreef:

Nee maar ik het vroeg het me ineens af ;)
Je snapt toch zelf ook wel dat een hond niet verplicht onbeperkt voer moet hebben staan.
Dan mishandelen 95% van de forumleden hun hond(en).
En anders gaan mensen wel weer bellen omdat de beagle van de buren 40 kilo weegt.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Nou ik zou hem snel onder die heg door lokken als ze hem in de tuin zouden zetten. Goh zeg, komt die pup ineens bij jou in de tuin. Van wie zou hij zijn. Geen idee. Nou een nieuw baasje zoeken dan maar. Zo heb ik ooit konijnen bij drugsverslaafden weggehaald.
dagmar88
Zeer actief

Ri@ schreef:Nou ik zou hem snel onder die heg door lokken als ze hem in de tuin zouden zetten. Goh zeg, komt die pup ineens bij jou in de tuin. Van wie zou hij zijn. Geen idee. Nou een nieuw baasje zoeken dan maar. Zo heb ik ooit konijnen bij drugsverslaafden weggehaald.

Dit zijn buren. Gewoon, mensen die werken en een huisdier mogen hebben dat alleen de basisverzorging krijgt.
Uit de tuin lokken en meenemen is natuurlijk gewoon ordinaire diefstal en via de chip zal ze snel genoeg weer terecht zijn.

Heb het ook wel gedacht bij notoire weglopers omdat die (en mensen in het verkeer) gevaar liepen, zelfs nog gevraagd of ik een hond over mocht kopen.
Zelf uit de tuin halen gaat écht te ver.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
Ri@ schreef:Nou ik zou hem snel onder die heg door lokken als ze hem in de tuin zouden zetten. Goh zeg, komt die pup ineens bij jou in de tuin. Van wie zou hij zijn. Geen idee. Nou een nieuw baasje zoeken dan maar. Zo heb ik ooit konijnen bij drugsverslaafden weggehaald.

Dit zijn buren. Gewoon, mensen die werken en een huisdier mogen hebben dat alleen de basisverzorging krijgt.
Uit de tuin lokken en meenemen is natuurlijk gewoon ordinaire diefstal en via de chip zal ze snel genoeg weer terecht zijn.

Heb het ook wel gedacht bij notoire weglopers omdat die (en mensen in het verkeer) gevaar liepen, zelfs nog gevraagd of ik een hond over mocht kopen.
nou als mijn buren zo een kleine pup op oudejaarsdag alleen in de tuin laten en pupje sterft daar duizend doden, denk ik dat dat pupje toch ineens ook hoog kan springen en zomaar tsjoep over de schutting kwam.
en of dat nou écht te ver gaat of niet zal me toch hartelijk aan mijn niet meer aanwezige reet roesten.
ik vind puppen zoiets aandoen écht te ver gaan en daar wil ik best met de buren over discussieren dan :L:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

dagmar88 schreef:

Ik laat geen pup jankend en bang in een tuin zitten met oud en nieuw. Hoe je dat ook wilt noemen maakt me niet uit. En ruzie met zulk soort buren zit ik ook niet mee. Daar hoef ik niet zonodig vriendjes mee te blijven.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Je kunt de situatie altijd (anoniem) voorleggen aan de dierenpolitie of dierenbescherming en dan hoor je vanzelf wel of ze er iets in zien of niet. Voor hetzelfde gaan ze gewoon even langs voor een praatje.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja, en zo hou je De Rijdende Rechter wel aan het werk.

"Ik heb de pup van de buren gejat. Moet ik deze teruggeven?"
"Uhh...ja duhhh! Dit is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee vanachter je computer oplossingen aandragen, daar schiet dat pupje wat mee op :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Nou ja, het meest logische (op iets dringender wijze het gesprek aangaan) is al gezegd, dus het enige wat ik kan doen is afraden wat je echt beter niet kunt doen ;)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cinnepin schreef:@ dagmar
Ervaring
Ehm, ik denk dat je nu je op de dierenambu gaat werken al snel zult merken dat het ietsje minder simpel ligt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lemuria

Tamara/Bayko schreef:
Ervaring
Ehm, ik denk dat je nu je op de dierenambu gaat werken al snel zult merken dat het ietsje minder simpel ligt.
Yep. Als ze het idee heeft dat ze de hele dag beestjes mag redden, komt ze van een koude kermis terug. Het betekent ook een blinde, dove, versufte, 20-jarige kat die weggelopen is en onder de struiken aan een drukke weg ligt, te moeten laten liggen. Want régeltjes.
Sassy
moderator

Lemuria schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Ervaring
Yep. Als ze het idee heeft dat ze de hele dag beestjes mag redden, komt ze van een koude kermis terug. Het betekent ook een blinde, dove, versufte, 20-jarige kat die weggelopen is en onder de struiken aan een drukke weg ligt, te moeten laten liggen. Want régeltjes.
Dat is precies waar de frustraties liggen, wel willen, maar gebonden door regeltjes soms niet kunnen helpen.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:

nou als mijn buren zo een kleine pup op oudejaarsdag alleen in de tuin laten en pupje sterft daar duizend doden, denk ik dat dat pupje toch ineens ook hoog kan springen en zomaar tsjoep over de schutting kwam.
en of dat nou écht te ver gaat of niet zal me toch hartelijk aan mijn niet meer aanwezige reet roesten.
ik vind puppen zoiets aandoen écht te ver gaan en daar wil ik best met de buren over discussieren dan :L:
Nou idd!
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Ervaring
wellicht!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:mrgreen: Want die buren zien tien minuten later niet dat er geen pup meer in de tuin zit?
Ik reageerde toch echt op het uit de tuin halen én een nieuw baasje zoeken.
Dat niet doen staat niet gelijk aan niets doen.
PipperdePip
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Beagle Juul en Ruwharige Kaninchen Teckel Pip

Ongelezen bericht door PipperdePip »

Alles gelezen tot nog toe, even een kleine toevoeging, het moment dat de pup in de tuin zat was de dag voor oud jaar, dus niet oudejaarsavond zelf. Het knalde zo nu en dan (vandaar dat ik ook zelf met mijn honden in de tuin was), maar niet volop. Als ze haar langer in de tuin hadden laten zitten was ik er ook bij geweest, maar de tweede keer was het iets van vijf minuten. Maar iedere seconde dat je daar dan naast staat heb je wel zoiets van: dit kan écht niet, maar ik kan niet acuut na een minuut of wat hun tuin in springen. Maar ik stond wél in de startblokken..begrijp me goed, en als het de tweede keer langer dan die paar minuten was geweest had ik ingegrepen. Niet dat dat het goedpraat want het was werkelijk waar een domme actie van ze. Als ik zelf al zo stom was geweest om te denken : dit kan wel even, was de eerste krijs al genoeg geweest om het diertje acuut binnen te halen. Niemand hier had het sowieso alleen buiten gezet, zegt al genoeg.

Wat ik wil is de communicatie met hun goed houden, ik ga er maar even van uit dat ze het beste met hun hondje voor hebben, hoe dom ze dat ook op dit moment aanpakken. Laat ik dan maar proberen om hun te helpen tot een goede oplossing te komen. Als ik nu tegen ze zeg: jullie zijn fout bezig en dat hondje past op dit moment niet in jullie situatie, gaat de deur dicht, letterlijk en figuurlijk. En, zoals ik hier al veelvuldig gelezen heb, de Dierenpolitie bellen helpt niet. Hoe erg en onbegrijpelijk dat ook is. Er zijn helaas ook geen buren aan de andere kant die evt mee zouden kunnen helpen, want mijn huis is het hoekhuis en de buren zitten aan mijn huis vast en aan de andere kant van hun huis ligt een garage.

Het hele weekend is het trouwens rustig geweest, er is constant iemand thuis geweest, ze zijn alleen even weggeweest om boodschappen te doen. Toen heeft ze wel even gejankt maar binnen een half uur waren ze weer terug.

Morgen begint natuurlijk wel de nieuwe werkweek, dus dan is het afwachten wat ze gaan doen en hoe het met die oppas zit. Ik zou ook het liefste hebben dat ze haar dan bij mij brengen, maar het probleem is dat ik zelf twee honden heb, en dat er op dit moment een soort van virusje bij mij rondwaart. Verleden week is een van mijn poezen flink ziek geweest, overgeven, niet willen eten, ben dan ook meteen met haar bij de dierenarts geweest. Wat antibiotica gehad en wat dieetvoer en ze is er bovenop, gelukkig! Nu is Juul (de beagle) haar maag ook van streek. Ze heeft de afgelopen dagen ook overgegeven (twee keer maar en wat slijm, maar voor haar doen is dat niet normaal), dus haar moet ik ook even in de gaten houden. Tot nu toe krijg ik niet de indruk dat ze zich ziek voelt maar toch. Dus ik riskeer liever niet dat ik nu aanbied om op het hondje te passen en dat dat vervolgens ook ziek wordt.

Maar ik blijf er bovenop zitten, en houd jullie hier op de hoogte. Als ik de hondenoppas zie komen dan zal ik met haar ook eens een praatje maken. Als zij ook aangeeft, naar hun toe, dat dit niet goed is voor hun hondje, komen ze misschien zelf ook wat sneller tot een conclusie.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, en een fijne zondag nog voor jullie allemaal!
adamzo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle

Ongelezen bericht door adamzo »

hoe ging het vandaag?
I <3 my dogs :I:
PipperdePip
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Beagle Juul en Ruwharige Kaninchen Teckel Pip

Ongelezen bericht door PipperdePip »

adamzo schreef:hoe ging het vandaag?
Heel goed! Lief dat je zo meeleeft. Er is de hele dag iemand thuis geweest, ik was zó blij voor het mupke. Ik hoop dat ze hebben ingezien dat ze veel meer thuis moeten zijn de komende tijd. Maar het is even afwachten, eens kijken hoe het morgen gaat. Ik houd jullie op de hoogte! :E:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”