Lemuria schreef:Overigens voor de volledigheid: ze is niet eens bij de da geweest voor dat nageltje

Die heb ik er zelf af gehaald.
Nou zeg, stel je niet zo aan. Ik las ergens iets over een nagel en inderdaad "ze is toch verzekerd". Heb ik dus niet alles gelezen, sorry. Mijn nederige excuses.
Ander voorbeeldje uit de krant van zaterdag. Een mevrouw kreeg een boete van 396 euro ofzo wegens onverzekerd rondrijden. Er bleek een maand een incasso mislukt te zijn, alle maanden daarna waren netjes afgeschreven. Maar mevrouw is dus uit de verzekering gezet (en waarom ze dan die bedragen van die maanden daarna leuk innen is me een raadsel). En verzekeringen mogen dat
Nog een ander voorbeeldje. Wij verhuisden van een appartement in Scheveningen van 100 vierkante meter, naar de twee-onder-1-kap hier in Doetinchem. Reden dus om de verzekering aan te passen. Zo gezegd, zo gedaan. Nieuwe verzekering zou onze oude opzeggen. Jaren later kom ik erachter dat we dubbele premies betalen, voor de oude en voor de nieuwe. Heel gedoe om dat rechtgetrokken te krijgen, want de nieuwe verzekering had de oude niet opgezegd (en de oude was net weer ingegaan voor een nieuw 5-jarig termijn

). Nu had ik de opzegbrief gewoon zwart op wit, maar nee verzekering bleef vol houden dat zij niets gekregen hadden. Uiteindelijk is die oude verzekering dus wel gestopt, maar stèl dat het huis was afgefikt, dan was ik dubbel verzekerd maar gold de oude verzekering. Waardoor we dus zwaar onderverzekerd waren. En ja, verzekeringen mogen dat allemaal....