Daar kijk ik inderdaad van op van die andere kosten. Maar vooral dat de inkoopsprijzen voor een webwinkel hoger liggen.Pets_Passion schreef:Als het puur je bijverdienste, hobby, is dan kan het goedkoper ja.Wolfsblut schreef:Internetwinkels hebben de toekomst vermits ze prijzen blijven hanteren die flink onder die van de traditionele winkels blijven liggen. En dat kan ook. Vaak is het niet meer dan een bijverdienste waardoor ze met prijzen kunnen zakken. Het belangrijkste aspect is echter dat ze niet maandelijks hoge huurprijzen hoeven op te hoesten. Vaak is een garage of lege slaapkamer al voldoende.Pets_Passion schreef: Uit de laatste cijfers van de branche komt echt niet dat internet het grote gevaar is hoor.. De overgrote meerderheid van mensen met huisdieren koopt nog gewoon het liefst bij een stenen winkel.
Het is zeker jammer dat de traditionele winkels verdwijnen. In Geleen en Sittard is inmiddels al ruim 25% gesloten. Dat worden er zeker nog meer als de huurcontracten afgelopen zijn.
Veelal koopt men uit economisch oogpunt bij webwinkels. In veel gevallen speelt ook mee dat bepaalde producten gewoon niet vrij verkrijgbaar zijn in Nederland. En dan ga je uitwijken. Recentelijk had ik een antibioticum nodig voor mijn kippen. Dat is hier alleen verkrijgbaar op recept. Ik kocht het zonder recept elders in Europa voor 29,95. Ik weet niet eens wat dit product in Nederland kost. Een consult bij de DA kost me echter ook circa 29,95. En dan nog de kosten van het product. Daar hoef je dus niet lang over na te denken.
Als het je enige bron van inkomen is, dan kan dat echt niet. Ik heb inderdaad geen duur winkelpand en het lukt me nu nog om alles op eigen terrein op te slaan, maar ik heb hele andere kosten die daar tegenover staan die de stenen winkel dan weer niet heeft. Al met al ben ik echt niet veel goedkoper uit, zeker niet als ik ook een magazijn moet gaan huren.
Een webwinkel runnen is gewoon echt niet goedkoper dan een stenen winkel, als je heel klein blijft en je hoeft er niet van te leven, dan kan dat. Anders niet.
Bovendien ligt de inkoopprijs bij een webshop standaard hoger dan als je een stenen winkel hebt..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen met webwinkel ontvlooien.nl?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Ervaringen met webwinkel ontvlooien.nl?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Onze ervaring is dat het er gewoon van afhangt hoeveel je afneemt, dus staffelprijzen. Dat is toch voor een stenen winkel echt hetzelfde als een webwinkel? Als je minder kan opslaan dan een grote winkel en dus minder ineens koopt is logisch. Maar dat heeft dus niet perse te maken met of je een webwinkel hebt of stenen winkel toch?Wolfsblut schreef:Daar kijk ik inderdaad van op van die andere kosten. Maar vooral dat de inkoopsprijzen voor een webwinkel hoger liggen.Pets_Passion schreef:
Als het puur je bijverdienste, hobby, is dan kan het goedkoper ja.
Als het je enige bron van inkomen is, dan kan dat echt niet. Ik heb inderdaad geen duur winkelpand en het lukt me nu nog om alles op eigen terrein op te slaan, maar ik heb hele andere kosten die daar tegenover staan die de stenen winkel dan weer niet heeft. Al met al ben ik echt niet veel goedkoper uit, zeker niet als ik ook een magazijn moet gaan huren.
Een webwinkel runnen is gewoon echt niet goedkoper dan een stenen winkel, als je heel klein blijft en je hoeft er niet van te leven, dan kan dat. Anders niet.
Bovendien ligt de inkoopprijs bij een webshop standaard hoger dan als je een stenen winkel hebt..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leveranciers zijn vaak helemaal niet zo blij met de gemiddelde webshop en vragen daar gewoon meer voor.
Dat wordt inderdaad anders als je groot inkoopt, als ik met een flink budget groot in koop, dan zakken de prijzen uiteraard ook.
Maar de gewone eenmanszaak kan dat niet. Ik niet tenminste. En dan betaal je de hoofdprijs.
Bovendien heb je dan nog leveranciers die niet leveren als je onder de advies verkoopprijs verkoopt. Dat mag wettelijk natuurlijk helemaal niet maar het gebeurd wel.
Als ik wel groot in zou willen kopen heb ik ook een magazijn nodig en daarmee stijgen de kosten dus ook flink.
Een webshop goed runnen is gewoon echt niet zo makkelijk. Geeft natuurlijk niets, ik doe het met liefde en zoek de voor mij best werkende methode.
Daarom heb ik besloten geen energie meer te steken in producten zoals de Advantix. Ik denk dat een ander assortiment op lange termijn beter gaat.
Dat wordt inderdaad anders als je groot inkoopt, als ik met een flink budget groot in koop, dan zakken de prijzen uiteraard ook.
Maar de gewone eenmanszaak kan dat niet. Ik niet tenminste. En dan betaal je de hoofdprijs.
Bovendien heb je dan nog leveranciers die niet leveren als je onder de advies verkoopprijs verkoopt. Dat mag wettelijk natuurlijk helemaal niet maar het gebeurd wel.
Als ik wel groot in zou willen kopen heb ik ook een magazijn nodig en daarmee stijgen de kosten dus ook flink.
Een webshop goed runnen is gewoon echt niet zo makkelijk. Geeft natuurlijk niets, ik doe het met liefde en zoek de voor mij best werkende methode.
Daarom heb ik besloten geen energie meer te steken in producten zoals de Advantix. Ik denk dat een ander assortiment op lange termijn beter gaat.

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Zo sta ik er ook in. Maar ook meer en meer gewone winkels verkopen ook online en dan kijk ik ook of ik in de buurt kom van die winkel, zo niet, bestel ik online, scheelt me benzine en parkeerkosten, wat vaak meer is dan de verzendkosten.Kells schreef:Het gaat mij niet om het koopjes jagen. Ik doe mijn boodschappen in eigen dorp. Wat ik niet in het dorp kan kopen bestel ik online. Tsja, die Advantix kan ik in eigen dorp kopen, maar waarom zou ik op de fiets stappen om meer te betalen in eigen dorp, terwijl ik het goedkoper thuis geleverd kan krijgen.Paisley schreef:Ik heb er 2 maar ik denk niet dat dat ertoe doet. Ik ben er niet het type voor om koopjes te jagen en hecht waarde aan winkels in de buurt.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Je begon zelf over de prijs, en dat het uit zou maken dat je er 4 hebt. Als ik voor mezelf je laatste vraag beantwoordt: Omdat ik het belangrijk vindt dat de winkels in mijn dorp niet verdwijnen door webshops.Kells schreef:Het gaat mij niet om het koopjes jagen. Ik doe mijn boodschappen in eigen dorp. Wat ik niet in het dorp kan kopen bestel ik online. Tsja, die Advantix kan ik in eigen dorp kopen, maar waarom zou ik op de fiets stappen om meer te betalen in eigen dorp, terwijl ik het goedkoper thuis geleverd kan krijgen.Paisley schreef:Ik heb er 2 maar ik denk niet dat dat ertoe doet. Ik ben er niet het type voor om koopjes te jagen en hecht waarde aan winkels in de buurt.
Ik heb boven een muziekwinkel gewoond (instrumenten). Die winkel was al 45 jaar succesvol en mensen kwamen uit de hele provincie om er gitaren te testen, koffie te drinken, over muziek te praten en ze kochten er hun snaren, drumvellen en andere gear. In de tijd dat ik er woonde, kwamen er steeds meer mensen met lijstjes van gitaren die ze op internet hadden gezien en wilden ze testen. Ze gingen vervolgens naar huis om in Duitsland te bestellen wat ze beviel.
Die winkel heeft inmiddels moeten sluiten, het pand staat al jaren te koop en verloedert. Wat muzikanten nu moeten missen is het koffie hoekje waar ervaringen werden uitgewisseld, nieuwe speelmaatjes werden gevonden. Het was een levendige community, nu een leeg gebouw in een straat met meer lege gebouwen waar ooit speciaalzaken zaten. Ik vind dat jammer.

En zo zal het altijd blijven. Niets zal altijd blijven zoals het was. De hele wereld verandert, dus ook hoe de consument zijn inkopen doet. En de ene winkel haalt het er wel bij en de andere niet. Want vroeger werd je in de winkel ook nog fatsoenlijk geholpen. Nu mag je al blij zijn als het personeel überhaupt al iets afweet van wat het verkoopt. Laatst in een schoenenwinkel, ze komen je niet eens meer helpen, zelfs niet als je het vraagt en dat was vroeger een zeer gerenomeerde winkel, met personeel dat wist wat ze deed. Nu, dan ben ik weg en koop wel online. En dat is in veel winkels tegenwoordig, heel veel.Paisley schreef:Je begon zelf over de prijs, en dat het uit zou maken dat je er 4 hebt. Als ik voor mezelf je laatste vraag beantwoordt: Omdat ik het belangrijk vindt dat de winkels in mijn dorp niet verdwijnen door webshops.Kells schreef:Het gaat mij niet om het koopjes jagen. Ik doe mijn boodschappen in eigen dorp. Wat ik niet in het dorp kan kopen bestel ik online. Tsja, die Advantix kan ik in eigen dorp kopen, maar waarom zou ik op de fiets stappen om meer te betalen in eigen dorp, terwijl ik het goedkoper thuis geleverd kan krijgen.Paisley schreef:Ik heb er 2 maar ik denk niet dat dat ertoe doet. Ik ben er niet het type voor om koopjes te jagen en hecht waarde aan winkels in de buurt.
Ik heb boven een muziekwinkel gewoond (instrumenten). Die winkel was al 45 jaar succesvol en mensen kwamen uit de hele provincie om er gitaren te testen, koffie te drinken, over muziek te praten en ze kochten er hun snaren, drumvellen en andere gear. In de tijd dat ik er woonde, kwamen er steeds meer mensen met lijstjes van gitaren die ze op internet hadden gezien en wilden ze testen. Ze gingen vervolgens naar huis om in Duitsland te bestellen wat ze beviel.
Die winkel heeft inmiddels moeten sluiten, het pand staat al jaren te koop en verloedert. Wat muzikanten nu moeten missen is het koffie hoekje waar ervaringen werden uitgewisseld, nieuwe speelmaatjes werden gevonden. Het was een levendige community, nu een leeg gebouw in een straat met meer lege gebouwen waar ooit speciaalzaken zaten. Ik vind dat jammer.