Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zitten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zitten

Ongelezen bericht door lieke »

Cleva schreef:
DeDiana schreef: Misschien heeft hier iemand een gouden tip voor het aanleren van de zit op een heel andere manier?
Clickeren.

Elke zichzelf respecterende hondenbaas moet het leren. Ook zonder geklikker heb je er een wereld aan plezier van als je weet hoe het werkt.

Overigens zit niet elke hond even lekker. Vooral honden met relatief korte ruggen en/of lange poten zitten niet graag. Te rechtop.
Las dit en realiseerde me ineens dat dit wel eens de reden kon zijn dat mijn Bonnie nooit wilde zitten. Nou heb ik daar nooit een halszaak van gemaakt, als zij een snackje moest 'verdienen' dan liet ik haar een ander commando uitvoeren. Wat ze graag deed.
Maar zitten en af deed ze nooit. En nu ik er over nadenk, als ze sliep, lag ze altijd op haar zij. Nooit in een buikligging. Maar goed, ze had natuurlijk een raar lijf, al had ze zeker geen korte rug, maar juist een heel lange met korte kromme poten. En ze was heel gedrongen van bouw, eigenlijk een soortement reuze-jr. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”