Sulluna schreef:Nou ik neem aan, dat de ooggetuige niet zo maar roept dat de hond opgehangen is..( Maar dat is een aanname.) zeker als de politie het ook zo naar buiten brengt. Ik hoop toch, dat bij enige twijfel dit bericht er heel anders had uit gezien. ( dat er dan had gestaan dode hond gevonden o.i.d. en niet hond opgehangen)
En nu stap ik weer de auto in en ben weer offline.
Jezus
Doe je dat nou express of zo ?
Dingen lezen die er niet staan en dan met aannames en wel een reactie plaatsen die werkelijk nergens op slaat ?
En dan die toevoeging van je die ik vaker voorbij zie komen: "ik stap weer in de auto, ik ga nu met de honden wandelen blah, en ben offline"
Waarom ?
Even opletten dan maar he ?
Komtie
We hebben in dit verhaal
- een voorbijganger ziet een hond aan een boom hangen
Als een hond of mens in een boom hangt dan zeggen we in de Nederlandse taal dat iemand opgehangen is.
Of de hond dat zelf gedaan heeft of dat een mens dat gedaan heeft veranderd niets aan het feit dat hij AAN cq IN de boom HANGT
Dus ja, het bericht klopt zoals het er staat.
Er is een OPGEHANGEN hond IN cq AAN een boom gevonden.
- de voorbijganger maakt een foto, gaat weg en gaat naar de politie om het te melden
- de voorbijganger wordt nu melder
NOG STEEDS GEEN OOGGETUIGE HE ! - dat we het even duidelijk hebben dat de voorbijganger die ook melder is geen ooggetuige is.
een ooggetuige is namelijk iets heel anders -
http://www.encyclo.nl/begrip/Ooggetuige
- De voorbijganger cq melder en politie komen ter plekke en de hond is er niet meer
- De politie vraagt om GETUIGEN die meer weten of iets gezien hebben
- De politie tast volledig in het duister
Er is dus 1 en al twijfel ...maar ze moeten toch IETS naar buiten brengen als er om getuigen gevraagd wordt?
Daarbij ; het nieuwsbericht klopt gewoon , dat jij er moeite mee hebt ligt niet aan het nieuwsbericht.
Gosjemijne zeg...