Dat is waar, maar Bobby komt weer bij een kind in huis. Dat vind ik soms vergelijkbaar. Als er kinderen op visite komen liggen ruim ik de kluiven op bijvoorbeeld. En een permanent kind moet weten dat het de hond met rust laat tijdens het kluiven en eten.renee-uk schreef:maar mika kwam bij gol in huis en dat is dan weer anders dan met bobby die enige hond isGollum schreef:Ergens snap ik dat advies wel hoor, dat heb ik in het begin ook bij Mika gedaan om stress te voorkomen. Maar Mika had wel direct al allesnijd zoals je dat grappig noemt. En nog steeds bij nieuwe honden (en mensen) die op visite komen bijvoorbeeld.CillyNL schreef:True. Hahaha. Ik ben nogal een control freak, valt het op? En ik merk dat het asiel me vooral onzeker heeft gemaakt, door te hameren op die rangorde en baknijd. Voernijd, volgens het asiel had ie allesnijd. Ik mocht geen speeltjes in de woonkamer laten liggen. Ik moest ze opbergen en mocht ze alleen tevoorschijn halen als ik met hem wilde spelen. Nou, ik vond dat al gelijk onzin. Als je een hele hypere hond hebt die de hele dag rent zodra hij een speeltje ziet, kan ik me er misschien nog iets bij voorstellen. Maar deze geeft er niets om. Hij komt soms met een bal of zijn flostouw naar één van ons aangelopen en gaat dan heel onzeker bij ons zitten. That's F*cking it. En hij wil altijd spelen als wij willen spelen.
Ik vind hem ook heel leuk en lief, hoor!
Doe rustig aan, houd alle advies in je achterhoofd en reageer wanneer dat nodig is. Observeer vooral. Wanneer je denkt dat dingen weghalen handig is doe dat, als je denkt dat het niet uitmaakt doe je het niet. Reageer vooral ontspannen op de nieuwe situatie en ga er rustig in mee.
met de rest van je advies ben ik het eens
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bobby!
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Bobby!
-
CillyNL
- Actief
Thanks. De hondentrainer die ik had gebeld had tegen mijn vriendin gezegd dat ik heel lief klonk en heel instinctief goed met de hond omging. Misschien moet ik maar meer op mijn instinct geloven. Ik heb geen hond meer gehad sinds ik 13 ben, dus da's al 17 jaar geleden. Die hond heb ik wel zelf afgericht, dat dan weer wel. En ik heb mijn kind ook zelf afgericht. Ehhh, opgevoed. En da's ook een goed persoon geworden.
Groetjes,
Cil
Cil
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja dat is zo dat laatste, maar ik lees nergens dat bobby uitvalt naar zoonlief als er speeltjes in het spel zijn?Gollum schreef:Dat is waar, maar Bobby komt weer bij een kind in huis. Dat vind ik soms vergelijkbaar. Als er kinderen op visite komen liggen ruim ik de kluiven op bijvoorbeeld. En een permanent kind moet weten dat het de hond met rust laat tijdens het kluiven en eten.renee-uk schreef:maar mika kwam bij gol in huis en dat is dan weer anders dan met bobby die enige hond isGollum schreef:Ergens snap ik dat advies wel hoor, dat heb ik in het begin ook bij Mika gedaan om stress te voorkomen. Maar Mika had wel direct al allesnijd zoals je dat grappig noemt. En nog steeds bij nieuwe honden (en mensen) die op visite komen bijvoorbeeld.CillyNL schreef:True. Hahaha. Ik ben nogal een control freak, valt het op? En ik merk dat het asiel me vooral onzeker heeft gemaakt, door te hameren op die rangorde en baknijd. Voernijd, volgens het asiel had ie allesnijd. Ik mocht geen speeltjes in de woonkamer laten liggen. Ik moest ze opbergen en mocht ze alleen tevoorschijn halen als ik met hem wilde spelen. Nou, ik vond dat al gelijk onzin. Als je een hele hypere hond hebt die de hele dag rent zodra hij een speeltje ziet, kan ik me er misschien nog iets bij voorstellen. Maar deze geeft er niets om. Hij komt soms met een bal of zijn flostouw naar één van ons aangelopen en gaat dan heel onzeker bij ons zitten. That's F*cking it. En hij wil altijd spelen als wij willen spelen.
Ik vind hem ook heel leuk en lief, hoor!
Doe rustig aan, houd alle advies in je achterhoofd en reageer wanneer dat nodig is. Observeer vooral. Wanneer je denkt dat dingen weghalen handig is doe dat, als je denkt dat het niet uitmaakt doe je het niet. Reageer vooral ontspannen op de nieuwe situatie en ga er rustig in mee.
met de rest van je advies ben ik het eens
ik vind die adviezen van dat asiel raar en ondoordacht.
ze hadden ook kunnen zeggen dat er even opgelet moest worden met speeltjes in plaats van ze zo rigide te verbieden.
zoals ze het nu gedaan hebben hebben ze dat hondje een onnodige stempel opgedrukt en hebben ze ts hartstikke onzeker gemaakt, waardoor het juist uit de hand zou kunnen lopen.
nee, in mijn ogen is het een slechte beurt van dat asiel hoor.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gebruik je gezonde verstand maar, daar kom je ook in hondenland heel ver meeCillyNL schreef:Thanks. De hondentrainer die ik had gebeld had tegen mijn vriendin gezegd dat ik heel lief klonk en heel instinctief goed met de hond omging. Misschien moet ik maar meer op mijn instinct geloven. Ik heb geen hond meer gehad sinds ik 13 ben, dus da's al 17 jaar geleden. Die hond heb ik wel zelf afgericht, dat dan weer wel. En ik heb mijn kind ook zelf afgericht. Ehhh, opgevoed. En da's ook een goed persoon geworden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
CillyNL
- Actief
Die hond is gekker met zoonlief dan met mij. Hij wordt helemaal gek zodra kind thuiskomt, en als we niet samen welterusten gaat zeggen, gaat ie piepen voor de deur als zoon op bed ligt. De bal geeft ie ook (meestal) braaf af. Soms niet, dan negeert zoon hem gewoon en komt ie vanzelf wel. Ze hebben vandaag voor het eerst onder toeziend oog van mij samen met het flostouw gespeeld en dat ging ook goed. Bobby liet los zodra Dominic (da's dus mijn zoon) het zei. Toen ik gisteren ging stoeien met Dominic ging de hond wel ineens bij hem op schoot liggen, maar verder heb ik écht gewoon geen klachten. Hij vindt het goed als wij aandacht geven aan elkaar, aan bezoek of aan een andere hond.
Groetjes,
Cil
Cil
- Gollum
- Zeer actief
Ik vind dat psychologisch wel vergelijkbaar hoor, kinderen en honden opvoeden.CillyNL schreef:Thanks. De hondentrainer die ik had gebeld had tegen mijn vriendin gezegd dat ik heel lief klonk en heel instinctief goed met de hond omging. Misschien moet ik maar meer op mijn instinct geloven. Ik heb geen hond meer gehad sinds ik 13 ben, dus da's al 17 jaar geleden. Die hond heb ik wel zelf afgericht, dat dan weer wel. En ik heb mijn kind ook zelf afgericht. Ehhh, opgevoed. En da's ook een goed persoon geworden.
Ik heb dan geen kinderen maar heb altijd in de gehandicaptenzorg gewerkt, de basis vind ik hetzelfde.
-
CillyNL
- Actief
Ik heb vanaf mijn 15e veel opgepast, stage gelopen bij een kdv en kreeg daar ook al te horen dat ik zo natuurlijk ben. Kinderen vinden mij altijd leuk en ik kan heel goed met ze. Ik vind ze dus stiekem helemaal niet zo leuk en ben zeker geen moederkloek. Hahaha! Ik heb ook, zonder opleiding, als arbeidsbegeleider voor wajongers gewerkt (maatschappelijke stage) en ik boekte betere en snellere resultaten dan mijn hbo-collega's. Ik kreeg zelfs een vaste baan aangeboden, maar ik kon me totaal niet vinden in de extreem gereformeerde grondslag van het bedrijf.
En het lijkt allemaal op elkaar.
Groetjes,
Cil
Cil
- Gollum
- Zeer actief
hahaha! Zeer herkenbaarCillyNL schreef:Ik heb vanaf mijn 15e veel opgepast, stage gelopen bij een kdv en kreeg daar ook al te horen dat ik zo natuurlijk ben. Kinderen vinden mij altijd leuk en ik kan heel goed met ze. Ik vind ze dus stiekem helemaal niet zo leuk en ben zeker geen moederkloek. Hahaha! Ik heb ook, zonder opleiding, als arbeidsbegeleider voor wajongers gewerkt (maatschappelijke stage) en ik boekte betere en snellere resultaten dan mijn hbo-collega's. Ik kreeg zelfs een vaste baan aangeboden, maar ik kon me totaal niet vinden in de extreem gereformeerde grondslag van het bedrijf.
Een hondenvriendin van mij heeft een peuter die ook naar commando's luistert
En het joch is ook heel leuk met honden. Hoe dat hier rondliep tussen 4 honden
-
CillyNL
- Actief
Kinderen kunnen, net als honden, gemaakt of verkloot worden door de ouders. Als ik lees dat er kinderen zijn die bewust dieren pijn doen, kan ik daar met mijn kop niet bij. Ik had met mijn ex twee katten en nooit zijn die gepest door Domo. Hij is echt een dierenvriend, kan ook uren met de papegaai van mijn vriendin op schoot zitten. Laat zich ook zonder gezeur "bijten" door het beest. En dan staat ie bij Bobby "Bobby, mag ik de bal?" Ik hoop dat dat blijft, ook al is ie al aan het puberen en wordt dat alleen maar erger. Ik vind dat je heel veel kunt zien aan iemand hoe ze met dieren en met kinderen omgaan.
Groetjes,
Cil
Cil
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ookGollum schreef:Ik vind dat psychologisch wel vergelijkbaar hoor, kinderen en honden opvoeden.CillyNL schreef:Thanks. De hondentrainer die ik had gebeld had tegen mijn vriendin gezegd dat ik heel lief klonk en heel instinctief goed met de hond omging. Misschien moet ik maar meer op mijn instinct geloven. Ik heb geen hond meer gehad sinds ik 13 ben, dus da's al 17 jaar geleden. Die hond heb ik wel zelf afgericht, dat dan weer wel. En ik heb mijn kind ook zelf afgericht. Ehhh, opgevoed. En da's ook een goed persoon geworden.
Ik heb dan geen kinderen maar heb altijd in de gehandicaptenzorg gewerkt, de basis vind ik hetzelfde.
En ik ging mijn kind veel consequenter opvoeden toen ik er een hond kreeg
-
CillyNL
- Actief
Nou, inmiddels is Bobby 2 weken bij ons. Ik denk dat ie nu een stuk meer zichzelf is. Eten gaat nog steeds niet helemaal goed, hij lijkt vrij kieskeurig. Denk niet dat het medisch is, want zijn snoepjes en al het andere eet hij wel.
Ik ga, zodra ik een hondenmand heb voor op de fiets want ik heb geen auto, een gehoorzaamheidscursus volgen. Buiten luistert ie namelijk voor geen meter. Ja, als ie er zin in heeft. En dat is bijna nooit. Zelfs zijn snoepjes zijn niet zo interessant als...alles. Pas als ik "Doei, Bobby" zeg, komt ie eraan rennen.
Met zoonlief gaat het heel goed, hij vindt zoonlief veel leuker dan mij. (Boohoo). Allebei een ADHD'er en ENORM druk samen. Heel gezellig, maar soms een beetje teveel van het goede. Hahaha.
Hij heeft nog steeds geen voernijd. Eigenlijk. Behalve met kauwspeeltjes. Hij eet ze bijna niet op maar gaat er aan likken, op liggen en waakt er de hele tijd over. Ik geef ze dus ook liever niet. Buiten is het wel een probleem hij laatst iets gevonden wat ie écht niet mocht hebben en beet bijna mijn hand eraf toen ik hem er bij weg wilde halen. Dus...
Ik sta open voor suggesties. Ook voor het luisteren buiten. Die training kan nog wel even op zich laten wachten, want ik heb niet 1,2,3 een mand en hij kan niet meelopen aan de fiets. Ik probeer hem bij het roepen te "lokken" met snoepjes en dat werkt...soms. Maar vaker niet dan wel.
Ik ga, zodra ik een hondenmand heb voor op de fiets want ik heb geen auto, een gehoorzaamheidscursus volgen. Buiten luistert ie namelijk voor geen meter. Ja, als ie er zin in heeft. En dat is bijna nooit. Zelfs zijn snoepjes zijn niet zo interessant als...alles. Pas als ik "Doei, Bobby" zeg, komt ie eraan rennen.
Met zoonlief gaat het heel goed, hij vindt zoonlief veel leuker dan mij. (Boohoo). Allebei een ADHD'er en ENORM druk samen. Heel gezellig, maar soms een beetje teveel van het goede. Hahaha.
Hij heeft nog steeds geen voernijd. Eigenlijk. Behalve met kauwspeeltjes. Hij eet ze bijna niet op maar gaat er aan likken, op liggen en waakt er de hele tijd over. Ik geef ze dus ook liever niet. Buiten is het wel een probleem hij laatst iets gevonden wat ie écht niet mocht hebben en beet bijna mijn hand eraf toen ik hem er bij weg wilde halen. Dus...
Ik sta open voor suggesties. Ook voor het luisteren buiten. Die training kan nog wel even op zich laten wachten, want ik heb niet 1,2,3 een mand en hij kan niet meelopen aan de fiets. Ik probeer hem bij het roepen te "lokken" met snoepjes en dat werkt...soms. Maar vaker niet dan wel.
Groetjes,
Cil
Cil
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat is baknijd? Tagor vond (terecht) dat Jari uit zijn voerbak had te blijven. Jari heeft 1x een correctie van hem gehad en snapte daarna dat hij uit die bak had te blijven tot Tagor het genoeg vond. Meestal liet Tagor dan 1 of 2 brokjes in zijn bak liggen alsof hij Jari wilde belonen voor het geduld. Heren aten dus naast elkaar uit dezelfde voerstandaard.
Voerbakken wegpakken deden we eigenlijk niet. Wel is er getraind met voer in delen geven. Dus was het op dan was het wachten en handje voer erbij. Later konden we ze laten stoppen met eten om extra voer in de bakken te doen. Voordeel van stoppen met eten is volgens mij vooral dat je inderdaad nog wat kan toevoegen of de bakken een keer kan verplaatsen als dat nodig blijkt (zelden).
Finn heeft graag privacy tijdens het eten. Die wacht tot je de gang of bijkeuken uit bent gelopen en begint dan rustig zijn bak leeg te eten. Die kan je ook wel laten stoppen met eten als je dat wil. Maar die wil vooral met rust gelaten worden tijdens het eten.
Voerbakken wegpakken deden we eigenlijk niet. Wel is er getraind met voer in delen geven. Dus was het op dan was het wachten en handje voer erbij. Later konden we ze laten stoppen met eten om extra voer in de bakken te doen. Voordeel van stoppen met eten is volgens mij vooral dat je inderdaad nog wat kan toevoegen of de bakken een keer kan verplaatsen als dat nodig blijkt (zelden).
Finn heeft graag privacy tijdens het eten. Die wacht tot je de gang of bijkeuken uit bent gelopen en begint dan rustig zijn bak leeg te eten. Die kan je ook wel laten stoppen met eten als je dat wil. Maar die wil vooral met rust gelaten worden tijdens het eten.
-
CillyNL
- Actief
Nou, ik merk dus helemaal niets van de baknijd met zijn voer. Ik pak zijn bak niet weg, nooit geprobeerd, maar zou het wel kunnen. Zijn bak staat gewoon in de woonkamer en hij taalt er amper naar. Geloof dat als ik hem leeg zou eten, hij het ook prima zou vinden. (Ga het niet proberen, maar toch)
Alleen met speeltjes dus wel. Misschien is baknijd dan geen goed woord. Bezitterigheid? Dat voorbeeld in het park: Dat was dus een bak vla met van die chocoladebolletjes. Daarmee begon ie écht te grommen en uithalen. En met zo'n kauwding doet ie het dus ook. Ik heb hem nu geleerd dat ie op zijn plaats moet met een kauwding want meneer ging pontificaal in de woonkamer liggen en grommen zodra wij er langs liepen. Dat is nu wel weg.
En met spelen is het precies hetzelfde. Hij haalt het speeltje op, maar brengt hem niet terug. Ja, heel soms. Hahaha. Nu vind ik dit met speeltjes niet zo erg, maar wel met bakken vla of sokken die hij sinds gisteren jat. Daar doet ie het dus ook mee.
Alleen met speeltjes dus wel. Misschien is baknijd dan geen goed woord. Bezitterigheid? Dat voorbeeld in het park: Dat was dus een bak vla met van die chocoladebolletjes. Daarmee begon ie écht te grommen en uithalen. En met zo'n kauwding doet ie het dus ook. Ik heb hem nu geleerd dat ie op zijn plaats moet met een kauwding want meneer ging pontificaal in de woonkamer liggen en grommen zodra wij er langs liepen. Dat is nu wel weg.
En met spelen is het precies hetzelfde. Hij haalt het speeltje op, maar brengt hem niet terug. Ja, heel soms. Hahaha. Nu vind ik dit met speeltjes niet zo erg, maar wel met bakken vla of sokken die hij sinds gisteren jat. Daar doet ie het dus ook mee.
Groetjes,
Cil
Cil
-
CillyNL
- Actief
Oh, misschien even handig om erbij te zeggen: Hij kent het commando 'los' wel, want tijdens het spelen met zijn flostouw doet het ie het ook. Hij wil gewoon niet op zo'n moment.
Groetjes,
Cil
Cil
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat met eten buiten los laten is denk ik voor veel honden moeilijk. Ik heb ze geleerd om te ruilen, hun geven wat ze in hun mond hebben aan mij en dan krijgen ze er iets anders lekkers voor terug 
-
CillyNL
- Actief
Ja, dat heb ik dus geprobeerd. Maar dat werkt écht niet. In huis wel, met speeltjes. Maar buiten...
Ik denk dat het mijn karma is dat mijn hond buiten totaal niet luistert. Ik was vorig weekend zo'n jonge slungel van een jaar of 16 aan het uitlachen omdat ie zijn Beagle bleef roepen en die beagle hem mooi negeerde.
Net als mijn hond doet. O.o Ik kan gewoon zien dat ie me hoort, maar hij negeert me gewoon. Net een puber. Heb nu dus 2 pubers in huis.
Ik denk dat het mijn karma is dat mijn hond buiten totaal niet luistert. Ik was vorig weekend zo'n jonge slungel van een jaar of 16 aan het uitlachen omdat ie zijn Beagle bleef roepen en die beagle hem mooi negeerde.
Net als mijn hond doet. O.o Ik kan gewoon zien dat ie me hoort, maar hij negeert me gewoon. Net een puber. Heb nu dus 2 pubers in huis.
Groetjes,
Cil
Cil
-
joline
- Zeer actief
Werkt het ook niet als je iets heeeeel lekkers te ruilen hebt? Frikandel of knakworst bijvoorbeeld?
-
CillyNL
- Actief
Zijn favoriete stokjes in ieder geval niet. Knakworst of frikandel heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb hem ook eigenlijk niets anders dan honden-dingen gegeven. Behalve kaas. Daar is ie gek op, zoals de meeste honden.
Groetjes,
Cil
Cil
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat met buiten heb ik nog steeds ook met Beau. Wanneer hij los is en in het veld en daar wat vindt, vindt hij dat het van hem is en dan is dat lekker koekje of stukje worst echt niet interessanter dan hetgene dat hij gevonden heeft. Nog moeilijker als er ook andere honden in de buurt zijn. Hij loopt dan van mij weg en ik wil er ook niet achteraan gaan, want dat is ook niet goed. Ook Beau kent het commando los, maar dat weigert hij dan ook gewoon. Ik check nu vaak even het veld of ik wat zie, als mensen met een bal bezig zijn, loop ik ook verder, want meneer vertikt het dan ook om de bal los te laten als er andere hondjes om hem heen zijn. Het kan toch niet zijn dat hij die bal dan kwijt raakt die niet eens van hem is? Zie je hem denken. Ik heb het nu ook een beetje opgegeven daarin eerlijk gezegd. Heb de lekkerste dingen in huis gehaald, speeltje mee, maar interesseert hem dan gewoon niet. Dus als iemand nog de gouden tip heeft ?!CillyNL schreef:Ja, dat heb ik dus geprobeerd. Maar dat werkt écht niet. In huis wel, met speeltjes. Maar buiten...
-
CillyNL
- Actief
Ik ben toch blij dat mijn hond niet de enige is die het doet.
Met ballen: Het is echt aan ADHD'er buiten (past goed bij zoon en mij), je gooit de bal en hij rent er achteraan. Dan heb je 2 opties: Hij raakt onderweg afgeleid en rent ineens de andere kant op of hij pakt de bal, laat hem gelijk vallen rent als nog de andere kant op. Hij komt 'm héél soms terugbrengen
Zijn bal is al wel 2x gepakt door een andere hond omdat hij te langzaam was of afgeleid. Hahaha! Daar doet ie dus helemaal niets op. Boeit hem écht niet.
Met ballen: Het is echt aan ADHD'er buiten (past goed bij zoon en mij), je gooit de bal en hij rent er achteraan. Dan heb je 2 opties: Hij raakt onderweg afgeleid en rent ineens de andere kant op of hij pakt de bal, laat hem gelijk vallen rent als nog de andere kant op. Hij komt 'm héél soms terugbrengen
Zijn bal is al wel 2x gepakt door een andere hond omdat hij te langzaam was of afgeleid. Hahaha! Daar doet ie dus helemaal niets op. Boeit hem écht niet.
Groetjes,
Cil
Cil
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zolang hij niet afdoende luistert zou ik hem niet loslaten. Doe hem aan een lange riem, lange lijn of aan een flex, maar niet los. Ga met het hiercommando eerst thuis aan de slag (binnen en in de tuin) en gebruik dingen waar hij wél wat voor wil doen (knakworst/slagroom/kaas/salami..... of een favoriet speeltje).CillyNL schreef:Nou, inmiddels is Bobby 2 weken bij ons. Ik denk dat ie nu een stuk meer zichzelf is. Eten gaat nog steeds niet helemaal goed, hij lijkt vrij kieskeurig. Denk niet dat het medisch is, want zijn snoepjes en al het andere eet hij wel.
Een leuke manier om het aan te leren is om samen met je zoon hem om de beurt te roepen. Jullie gaan tegenover elkaar zitten en hebben allebei een voorraad van lekkers in de hand. Dan dus roepen, belonen en zodra je klaar bent met aandacht geven roept de ander.
Verder niet lokken en als hij het commando eenmaal kent en hij komt niet dan hengel je hem binnen (daarom dus ook die lijn vasthouden buiten).
Heel verstandig dat je hem nu geen kauwdingen meer geeft. Maar echt, als je dat op een gegeven moment wel weer gaat doen geeft dat dan in een gesloten bench, dan kunnen er geen misverstanden ontstaan.
-
CillyNL
- Actief
We hebben geoefend in huis met snoepjes van de één naar de ander. En ik heb ander lekkers meegenomen voor in het park. En het ging vandaag goed! Hij kwam elke keer gelijk! Het is ook niet zo dat ie de commando's niet kent, hij...vindt zijn neus achterna gaan interessanter.
Het valt me trouwens op dat ie best veel slikt en kwijlt. Nja, dat kwijlen doet ie alleen als ie slaapt of op zijn kussen ligt, zijn bek is verder niet nat ofzo. Hoort dit bij het ras? Hij heeft wel redelijke flap-lippen, zeker in rust.
Het valt me trouwens op dat ie best veel slikt en kwijlt. Nja, dat kwijlen doet ie alleen als ie slaapt of op zijn kussen ligt, zijn bek is verder niet nat ofzo. Hoort dit bij het ras? Hij heeft wel redelijke flap-lippen, zeker in rust.
Groetjes,
Cil
Cil
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Tip, mocht hij buiten iets pakken wat hij echt niet mag (zoals pakken vla)
Probeer het dan niet zozeer met een commando, maar probeer te ruilen met iets lekkers.
Veel honden laten op zo'n moment iets niet los, zelfs onze labrador die verder totaal niet bezitterig is.
Maar moment dat je kan ruilen wil het nog wel eens lukken.
Probeer het dan niet zozeer met een commando, maar probeer te ruilen met iets lekkers.
Veel honden laten op zo'n moment iets niet los, zelfs onze labrador die verder totaal niet bezitterig is.
Maar moment dat je kan ruilen wil het nog wel eens lukken.
-
CillyNL
- Actief
Zo doe ik het inderdaad. Thuis werkt het, buiten met een bal werkt het. Maar met die bak vla dus totaal niet. Hij was helemaal gefocust erop, zag en hoorde niks (of wilde niets horen en zien).
Groetjes,
Cil
Cil
-
CillyNL
- Actief
Nou, misschien tijd voor een update misschien wtb zijn voernijd.
Die is er eigenlijk niet. Ik vul zijn bak 2x per dag. Het viel me nogal op dat ie zijn brokjes niet zo heel veel at. Op zich geen probleem, maar aangezien ik nog veel met hem oefen en hij daar snoepjes voor krijgt, vond ik het beetje gek om hem vol te stouwen met snoep en die brokjes voor Jan L*l te geven.
Dus ik ben gisteren gaan proberen of ie de brokjes ook "accepteert" als beloning. Dat deed ie. En vanmiddag heb ik een gat in een tennisbal gemaakt, diezelfde brokjes die er al een uur stonden in gedaan en toen ging ie wel eten. Win-win: Hij heeft zijn braintraining voor vandaag gehad en zijn buikje is vol. Nu ligt meneer knock out en de bal is leeg. Met dingen waar hij op moet kauwen heb ik geleerd dat ie op zijn plaats moet.
Buiten gaat het ook steeds beter. Hij is nu soort-van-vriendjes met een ENORME hond van een kilo of 65. Hij krijgt met die hond erbij ook iets meer ballen buiten. Hij luistert inmiddels bijna altijd als ik hem roep en zwemt nog steeds niet.
Die is er eigenlijk niet. Ik vul zijn bak 2x per dag. Het viel me nogal op dat ie zijn brokjes niet zo heel veel at. Op zich geen probleem, maar aangezien ik nog veel met hem oefen en hij daar snoepjes voor krijgt, vond ik het beetje gek om hem vol te stouwen met snoep en die brokjes voor Jan L*l te geven.
Dus ik ben gisteren gaan proberen of ie de brokjes ook "accepteert" als beloning. Dat deed ie. En vanmiddag heb ik een gat in een tennisbal gemaakt, diezelfde brokjes die er al een uur stonden in gedaan en toen ging ie wel eten. Win-win: Hij heeft zijn braintraining voor vandaag gehad en zijn buikje is vol. Nu ligt meneer knock out en de bal is leeg. Met dingen waar hij op moet kauwen heb ik geleerd dat ie op zijn plaats moet.
Buiten gaat het ook steeds beter. Hij is nu soort-van-vriendjes met een ENORME hond van een kilo of 65. Hij krijgt met die hond erbij ook iets meer ballen buiten. Hij luistert inmiddels bijna altijd als ik hem roep en zwemt nog steeds niet.
Groetjes,
Cil
Cil
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het gaat dus kennelijk wat beter.CillyNL schreef:Nou, misschien tijd voor een update misschien wtb zijn voernijd.
Maar waarom staan die brokken zo lang?
Haal je dat niet gewoon weg en bij de volgende ronde een nieuwe kans?
-
CillyNL
- Actief
Ik vind het lastig om dan in de gaten te houden of ie wel goed en voldoende eet. Ik oefen nog veel dingen met hem met snacks en ben bang dat ie dan alleen maar koekjes wil gaan eten. En hij heeft ook niet echt op vaste tijden honger, geloof ik. Dat is nog een beetje wennen en kijken.
Groetjes,
Cil
Cil
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als je z'n portie eten (incl snacks) 's ochtends apart legt, kun je 's avonds zien of het wel op is. Zo kun je dan bijhouden hoeveel hij daadwerkelijk eet van alle soorten voer
-
CillyNL
- Actief
Hoeveel van die trainingsnoepjes mag ie op een dag dan? Ik gebruik trouwens 2 verschillende. Ik heb van die "bacon"reepjes en kleintjes in de vorm van kluifjes. Verschilt een beetje per uitlaatronde wat ik meeneem. En die reepjes krijgt ie in stukjes. (Gelijk luisteren is een groter stuk dan een keer komen aankakken wanneer het je uitkomt. Dan mag meneer het doen met een aai over de bol).
In de tennisbal gaat ie wel gelijk met zijn voer aan de gang, komt me halen als de bal ergens ligt waar hij niet bij kan en daarna eet ie zijn brokjes die nog in de bak liggen. Er is niets mis mee met zijn eten in een bal stoppen toch? Ik heb het eerst niet gedaan vanwege zijn baknijd en het vertrouwen wat er nog moest komen, maar hij vindt het geloof ik wel echt leuk.
In de tennisbal gaat ie wel gelijk met zijn voer aan de gang, komt me halen als de bal ergens ligt waar hij niet bij kan en daarna eet ie zijn brokjes die nog in de bak liggen. Er is niets mis mee met zijn eten in een bal stoppen toch? Ik heb het eerst niet gedaan vanwege zijn baknijd en het vertrouwen wat er nog moest komen, maar hij vindt het geloof ik wel echt leuk.
Groetjes,
Cil
Cil
-
CillyNL
- Actief
Ik zal eens naar de Action gaan vandaag of morgen. En kijken of ie buiten ook de brokjes accepteert als beloning.
Groetjes,
Cil
Cil