Haha, ja heel duidelijk!Sulluna schreef:Zien jullie ook verschil bij de honden? En zo ja, waar zie je het aan? Ik vind het zoiets grappigs
Saar was degene met een olifantengeheugen. Je kon 5 jaar ergens niet geweest zijn, en ze liep er in 1 streep op af. Zij bepaalde ook altijd de rondjes die we gingen lopen. Als zij in haar kop had gezet dat ze een rondje velden wilde, kon je hoog en laag springen maar dan ging ze echt de andere kant niet uit. Hadden we een flinke rondwandeling gemaakt op totaal onbekend gebied, dan wist ze feilloos dat we de auto weer naderden (en als ze daar nog geen zin in had, ging ze in de no-howers
Miep is ons "domme" blondje, maar intussen zo uitgekookt als maar zijn kan. Misschien is dit wel het beste voorbeeld van het verschil tussen die twee:
Miep moest die dag examen doen. We hadden niks geoefend, dus 's ochtends zette ik Miep aan de kant en liet Saar even het riedeltje doen. Die dus al 2 jaar dat riedeltje niet meer had gedaan, maar die deed het voorbeeldig. Daarna nam ik Miep aan de lijn en liet Saar toekijken/meelopen. En wat schetst mijn verbazing: het ding doet het gewoon op het examen goed! Haha, dankzij Saar natuurlijk.
Ik zei ook altijd, we hebben een werkpaard en een showpaardje. We hebben nu alleen nog het showpaardje, en ik vreesde altijd voor de tijd dat Miep alleen zou zijn. Hoe moet het kind het nu doen zonder oppermutter die de ijzers voor haar uit het vuur haalt? Maar ook dat gaat weer geheel op zijn Mieps, de slimkip. Ze kan het allemaal heel erg prima, maar ze is gewoon liever lui dan moe. Ze weet gewoon precies hoe ze iedereen om haar pinkje moet winden

.