Een trilling als martelwerktuig? Dan is een hond die een buurman door een hekwerk heentrekt ook een martelwerktuig. Nanna is goed met d'r honden en dat stralen ze uit, heb het vaak zat gezien. Dus wie weet moet jij je ongeïnformeerde mening gewoon bij je houden.Cindy52 schreef:Nee en maar goed ook, voed een hond op, heb je die martelwerktuigen ook niet nodig. Ik juich het toe, weg ermee.Nanna schreef:Ik gebruik hem een doodenkele keer en dan alleen op de trilfunctie, nooit de schokstand (als Glenn ontzettend vervelend is vanwege loopse teven en niet wil komen. Even opbellen en hij komt er aangesneld en weet het weer voor wéken)
Dat mag dan ook niet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verbod op 'schokhalsband' voor honden
Moderator: moderatorteam
Re: Verbod op 'schokhalsband' voor honden
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik baal hier wel een beetje van.
Al een tijd ben ik aan het twijfelen of ik toch niet een keer TT wil proberen om te kijken of Bronco dan wel los zou kunnen lopen (in overzichtelijke hond-vrije gebieden).
Dat zou het laatste redmiddel zijn. Maar het zou geweldig zijn als dat effect zou hebben.
Al een tijd ben ik aan het twijfelen of ik toch niet een keer TT wil proberen om te kijken of Bronco dan wel los zou kunnen lopen (in overzichtelijke hond-vrije gebieden).
Dat zou het laatste redmiddel zijn. Maar het zou geweldig zijn als dat effect zou hebben.
Gewoon doen nu. Je hebt nog tot en met december om te oefenenGrethavW schreef:Ik baal hier wel een beetje van.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
O ja, ik was even vergeten dat alleen jouw heilige forum mening telt lol. Tja een hond opvoeden is natuurlijk ook wel erg moeilijk, begrijp ik, het gemak dient de mens, hoppa een band erom heen.Lemuria schreef: Dus wie weet moet jij je ongeïnformeerde mening gewoon bij je houden.
-
- Zeer actief
Ach het forumkliekje weer in aantocht, ik heb in ieder geval geen martelwerktuigen in gebruik om mijn hond op te voeden. Ja goed heh dat ze me beschermt tegen slangen. Buurhonden komen hier niet op het terrein, het is omheind en de buurman steekt zijn handen ook niet meer door het hek heen, ik hoefde hem niet eens een stroombandje om te doen, zo zie je maar, opvoeding is alles ! Dag Tara, fijne avond nog !Tara schreef:Hoeveel honden had jij ook alweer afgericht?Cindy52 schreef:O ja, ik was even vergeten dat alleen jouw heilige forum mening telt lol. Tja een hond opvoeden is natuurlijk ook wel erg moeilijk, begrijp ik, het gemak dient de mens, hoppa een band erom heen.Lemuria schreef: Dus wie weet moet jij je ongeïnformeerde mening gewoon bij je houden.
Oh ja, je had een Molosser op je van slangen en buurhonden en -handen vergeven omheinde erf.
-
- Zeer actief
Da's toch knap, als het met je eerste hond al zonder stroomband lukt.Tara schreef:Hoeveel honden had jij ook alweer afgericht?Cindy52 schreef:O ja, ik was even vergeten dat alleen jouw heilige forum mening telt lol. Tja een hond opvoeden is natuurlijk ook wel erg moeilijk, begrijp ik, het gemak dient de mens, hoppa een band erom heen.Lemuria schreef: Dus wie weet moet jij je ongeïnformeerde mening gewoon bij je houden.
Oh ja, je had een Molosser op je van slangen en buurhonden en -handen vergeven omheinde erf.
Er zijn africhters, die dat na jaren lange ervaring nog niet voor elkaar krijgen.
- GrethavW
- Zeer actief
HmmmLemuria schreef:Gewoon doen nu. Je hebt nog tot en met december om te oefenenGrethavW schreef:Ik baal hier wel een beetje van.

Toch maar even contact opnemen met een (vage) kennis die in de politiehonden zit.
Want ik wil dan wel zorgen dat ik een goed apparaat gebruik en het mooiste zou zijn als ik er één kon lenen. Ben er nog niet 100% van overtuigd dat het effect zal hebben.
Ik verwacht eigenlijk dat hij er doorheen gaat. Dan zou het zonde zijn om er zelf 1 te kopen.
- dagmar88
- Zeer actief
GrethavW schreef:HmmmLemuria schreef:Gewoon doen nu. Je hebt nog tot en met december om te oefenenGrethavW schreef:Ik baal hier wel een beetje van.
Dat zou het laatste redmiddel zijn. Maar het zou geweldig zijn als dat effect zou hebben.![]()
Toch maar even contact opnemen met een (vage) kennis die in de politiehonden zit.
Want ik wil dan wel zorgen dat ik een goed apparaat gebruik en het mooiste zou zijn als ik er één kon lenen. Ben er nog niet 100% van overtuigd dat het effect zal hebben.
Ik verwacht eigenlijk dat hij er doorheen gaat. Dan zou het zonde zijn om er zelf 1 te kopen.
Bij een goede timing normaal niet, maar dat kan die meneer je wel 1 op 1 laten zien.
En alle tijd hoor. Naai je er gewoon een vrolijk hoesje om, met een bandana. Klaar is kees.
Ik vind het heus niet erg om je er af en toe aan te herinnerenCindy52 schreef: O ja, ik was even vergeten dat alleen jouw heilige forum mening telt lol.

@Dagmar: Dat van die bandana is een goede inderdaad. Als er dan een opzichter komt vragen of er misschien heel misschien een apparaatje onder die bandana zit, zeg je gewoon "Nee hoor. Maar ga maar even kijken als je het echt wil weten

-
- Zeer actief
Geeft niets hoor, ik snap best dat je graag bovenaan in de top tien van de forumheilige kliek wilt komen. Maar toch nog beter je best doen, vooralsnog vind ik je meer bovenaan staan in de top tien der kneuzen. Dag Lemoertje, fijne avond nog.Lemuria schreef:Ik vind het heus niet erg om je er af en toe aan te herinnerenCindy52 schreef: O ja, ik was even vergeten dat alleen jouw heilige forum mening telt lol.![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Hein is twee jaar geleden een keer overmoedig in het schapengaas gedoken.
Hij loopt er nog steeds met een strakke bek aan de andere kant van het pad langs.
Ondertussen sta ik gillend van het lachen dat schapengaas vast te houden. Niets pijn. Stroom. Stroom is eng maar niet pijnlijk.
Al die lammetjes hebben dat een keer meegemaakt, trouwens. Elk paard ook. Elke koe en hopelijk elk mens. Maar oh god en zijn tante als een hond het een keer meemaakt, dan zijn ineens de rapen gaar.

Alleen is die pijn ook over zodra je je vinger van die knop haalt.
Wat er erg is aan één of twee keer exact en effectief met een pijnprikkel corrigeren zie ik niet.
Ik kijk er ook niet meer tegenaan als laatste redmiddel.
Had ik jaren eerder moeten doen.
En ja, hij ligt dus ook al jaren ongebruikt in de kast.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ten eerste jammer want bij goed gebruik is er geen probleem en ten tweede is het regel nummer zoveel die niet te handhaven is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ik woon in Spanje, kan er niets anders van maken, sorry hoorNanna schreef: Met je net doen of je in Spanje woont.
- dagmar88
- Zeer actief
Cindy52 schreef:Ik woon in Spanje, kan er niets anders van maken, sorry hoorNanna schreef: Met je net doen of je in Spanje woont.
Ja, alsof Rutte en Wilders nog niet erg genoeg waren als visitekaartje.
Het schaamrood staat je toch op de wangen.
- GrethavW
- Zeer actief
Yes! Heeft het eindelijk een voordeel om zo'n enge Pitbull te hebben!!Lemuria schreef: @Dagmar: Dat van die bandana is een goede inderdaad. Als er dan een opzichter komt vragen of er misschien heel misschien een apparaatje onder die bandana zit, zeg je gewoon "Nee hoor. Maar ga maar even kijken als je het echt wil weten". Wedden dat ze dan hun hoed afnemen en je verder een fijne middag wensen.

-
- Zeer actief
Hahahaha, wat grappig , een argeloze forummer zou zomaar kunnen denken dat je me persoonlijk kent, wat godzijdank voor mij niet het geval is.dagmar88 schreef:Cindy52 schreef:Ik woon in Spanje, kan er niets anders van maken, sorry hoorNanna schreef: Met je net doen of je in Spanje woont.
Ja, alsof Rutte en Wilders nog niet erg genoeg waren als visitekaartje.
Het schaamrood staat je toch op de wangen.
- dagmar88
- Zeer actief
Cindy52 schreef: Hahahaha, wat grappig , een argeloze forummer zou zomaar kunnen denken dat je me persoonlijk kent, wat godzijdank voor mij niet het geval is.
Roerend met je eens. Daarbij koester ik mijn vrijheid.
Kun je nu weer braaf gaan spelen en de grote mensen laten praten? Fijn.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Genoeg die niet herkenbaar zijn ook niet op een halve meter afstandLemuria schreef:Ik vind het heus niet erg om je er af en toe aan te herinnerenCindy52 schreef: O ja, ik was even vergeten dat alleen jouw heilige forum mening telt lol.![]()
@Dagmar: Dat van die bandana is een goede inderdaad. Als er dan een opzichter komt vragen of er misschien heel misschien een apparaatje onder die bandana zit, zeg je gewoon "Nee hoor. Maar ga maar even kijken als je het echt wil weten". Wedden dat ze dan hun hoed afnemen en je verder een fijne middag wensen.

Hoe dacht je dat er anders mee gewerkt werd in landen waar zo'n verbod al jaren is en niet werkt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Wedden dat ze dan zeggen kunt u die bandana even verwijderen, wat je dan ook verplicht bent om te doen.GrethavW schreef:Yes! Heeft het eindelijk een voordeel om zo'n enge Pitbull te hebben!!Lemuria schreef: @Dagmar: Dat van die bandana is een goede inderdaad. Als er dan een opzichter komt vragen of er misschien heel misschien een apparaatje onder die bandana zit, zeg je gewoon "Nee hoor. Maar ga maar even kijken als je het echt wil weten". Wedden dat ze dan hun hoed afnemen en je verder een fijne middag wensen.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
De dogtra arc is voor een geoefend oog wel herkenbaar, maar zullen de meeste mensen toch niet zo snel herkennen (als je ten minste de halsband omwisselt).

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Zo naief om te denken dat men zomaar ineens alle tijd en middelen heeft om halsbanden te checken terwijl de hondenpoep nog om je oren vliegt.... als ze dat al niet eens kunnen handhaven daar kunnen ze het drievoudige aan bekeuringen op binnenhalen... elke hond schijt nl dit itt een tt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik ken er een aantal die voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en dan voor €60,- via een webshop een teletac kochten. Nee echt waterdicht en betrouwbaar... Niet helemaal dus.*Wolf* schreef:Ik zou ervoor pleiten die goedkope zooi te verbieden. Toen ik op zoek was naar een goede trainingsband las ik recensies. Een daarvan: de band zou waterdicht zijn. Hond in het water en kreeg schok na schok door kortsluiting. Een andere band zou op de laagste stand bijna niet voelbaar zijn en een stand hoger werd de hond zowat geëlectrocuteerd. Voor een paar tientjes heb je een schokband, ja, daar komt ook volk op af dat makkelijk wil scoren. Een € 200+ Dogtra zie ik de nitwits toch niet zo gauw aanschaffen.
Denk dat veel mensen er geen gebruik van zouden maken als alleen de duurdere versies beschikbaar zouden zijn.
Desalniettemin gaat die wet nergens over. Een paar van die geitenwollen sokfiguren hebben argumentloos hun zin doorgedramd.
Zie ook dit artikel
http://m.dichtbij.nl/eemland/artikel/37 ... e-halsband
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Zo naief om te denken dat men zomaar ineens alle tijd en middelen heeft om halsbanden te checken terwijl de hondenpoep nog om je oren vliegt.... als ze dat al niet eens kunnen handhaven daar kunnen ze het drievoudige aan bekeuringen op binnenhalen... elke hond schijt nl dit itt een tt.

Dat leverde een boete op voor een loslopende vriendelijke labrador in een leeg park, omdat vriendin geen riem bij had.
Ik laat ze loslopen waar ik dat geschikt vind en corrigeer ze wanneer ik dat nodig vind.
Levert dat een boete op, dan betaal ik die zonder mopperen en ga even zo vrolijk verder. Doehoei.

- dagmar88
- Zeer actief
Cindy52 schreef: Wedden dat ze dan zeggen kunt u die bandana even verwijderen, wat je dan ook verplicht bent om te doen.
"Fenton, Fenton, kom maar naar mamsie, mamsie heeft koekjes!".
Ja sorry meneer, hij luistert niet zo best

-
- Zeer actief
Jaja, zo gaat dat in de africhting: ikke en m'n ventje.
Maar hij heeft wel af en toe een optater nodig.
Maar hij heeft wel af en toe een optater nodig.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik denk dat het verbod vooral uitwerking heeft op de verkoop: In Nederlandse (web)winkels zal je geen trainingsband meer kunnen kopen, vermoed ik.
-
- Zeer actief
Ik had er een, maar heb hem verkocht, en niet zo maar gewoon verkocht. Wel een klein beetje doorgevraagd voor ik hem verkocht. En ik geloof dat die persoon er blij mee is (geweest).
Zelf hoop ik hem niet nodig te hebben voor de honden, daarom destijds ook eigenlijk weer verkocht.
Maar in bepaalde gevallen/situaties en bij goed gebruik vind ik het best een prima hulpmiddel.
Zelf hoop ik hem niet nodig te hebben voor de honden, daarom destijds ook eigenlijk weer verkocht.
Maar in bepaalde gevallen/situaties en bij goed gebruik vind ik het best een prima hulpmiddel.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Verboden goederen mogen in de regel niet worden verkocht nee. En in dit geval vind ik dat helemaal prima.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik vraag me af hoeveel van de honden die nu getraind worden met TT om los te leren lopen daadwerkelijk die TT nodig hebben. Ik heb er twee jaar over gedaan om mijn beagle (toch geen makkelijke loslopers) superbetrouwbaar los te leren lopen, zonder TT. En dan zie ik honden van amper een jaar met TT leren loslopen. Wat als er gewoon meer training en een iets langere adem nodig was?
Ik denk dat het verbod niet gericht is op mensen die er over nadenken hoe en wat. Het is gericht op de mensen die het als quick fix zien en hun hond een bandje omdoen. En dan de knop van 5 naar 10 overhalen als de correctie op standje 5 niet meer werkt.
Ik denk dat het verbod niet gericht is op mensen die er over nadenken hoe en wat. Het is gericht op de mensen die het als quick fix zien en hun hond een bandje omdoen. En dan de knop van 5 naar 10 overhalen als de correctie op standje 5 niet meer werkt.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Domor schreef:De dogtra arc is voor een geoefend oog wel herkenbaar, maar zullen de meeste mensen toch niet zo snel herkennen (als je ten minste de halsband omwisselt).
Dat dus
Met de ARC

Zonder maar met zelfde bandje