Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt 2 personen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Hond bijt 2 personen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Nakisha schreef:Is het weer zover... je word er toch moedeloos van.
Ik krijg langzaamaan een hekel aan iedereen die zo nodig zo'n hond wil hebben. Ja, er zijn (ook hier op het forum) mensen die prima weten wat ze hebben. Maar al die andere droplullen... En elke keer word de hond weer afgespoten, want iets anders kan je ook niet doen!

Doe toch eens een fokverbod voor deze honden. Niks zieligs aan, wat leeft leeft zijn leventje in genoegen uit (tenzij het besluit zijn tanden in andere dieren of mensen te zetten) en over pak en beet 15 jaar zijn we van het gedonder af.
Inderdaad :ugh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Apple schreef:
Nakisha schreef:Is het weer zover... je word er toch moedeloos van.
Ik krijg langzaamaan een hekel aan iedereen die zo nodig zo'n hond wil hebben. Ja, er zijn (ook hier op het forum) mensen die prima weten wat ze hebben. Maar al die andere droplullen... En elke keer word de hond weer afgespoten, want iets anders kan je ook niet doen!

Doe toch eens een fokverbod voor deze honden. Niks zieligs aan, wat leeft leeft zijn leventje in genoegen uit (tenzij het besluit zijn tanden in andere dieren of mensen te zetten) en over pak en beet 15 jaar zijn we van het gedonder af.
Inderdaad :ugh:
Dan schaffen die mensen een ander krachtig ras aan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zie helemaal geen relaxte hond op dat balkon staan hoor. Dat beest ziet er gestresst uit. Arm ding. Die heeft er ook niet voor gekozen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Valerie schreef:Ik zie helemaal geen relaxte hond op dat balkon staan hoor. Dat beest ziet er gestresst uit. Arm ding. Die heeft er ook niet voor gekozen.
Hier idem. Hond is helemaal verdwaasd en zou denk ik heel makkelijk weer aanvallen. Een pitbull die net mensen aangevallen heeft op deze manier moet je wat mij betreft altijd inslapen. De hond is dan nl direct veranderd in een wapen. Een wapen dat helaas geen uit knop heeft en waar je als baasje geen controle over hebt. Want laten we eerlijk zijn. Wie deze hond ook neemt weet dat de hond te jutten is op mensen. En iedereen komt wel eens in de situatie dat een dronken man je aanspreekt of er iemand aan de deur staat die moeilijk doet. En dan? Dan schiet deze hond uit zijn slof en gaat de betreffende persoon te lijf.... Dat kan gewoon niet.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

bouvierpoedel schreef:1 hond die een paar mensen bijt en de hele politie macht van den Haag en omstreken is aanwezig. :piew:
2 afgevoerd per ambulance en de hond netjes aan het lijntje met oom agent. :LOL: Wat een vertoning :LOL:

haha dat is precies wat ik dacht!!!! :LOL:
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Ik reageer niet snel op zulke berichten, maar waar hebben we het over
De hond , zoals ik lees, verdedigde zijn baasje . Wat is het probleem?
Als dit een mechelse herder was geweest dan was het "normaal" geweest

Je weet niet wat er is gebeurt , zoals ik de hond samen met zijn baasje zie staan is dit geen dolgedraaide hond
Als de nood aan de man is hoop ik in ieders geval dat mijn staffords ook voor mij opkomen
Kom op zeg, een hond mag zijn baas verdedigen

En ja de hond is er hoogstwaarschijnlijk de dupe van, zoals altijd
Maar hoe zou je zelf reageren als je in nood bent en je honden gaan er vandoor en laten je staan
Ik denk dat zelfs de kleinste ratjes in zo'n geval voor de baas op komen
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

velvet29 schreef:Ik reageer niet snel op zulke berichten, maar waar hebben we het over

Je weet niet wat er is gebeurt , zoals ik de hond samen met zijn baasje zie staan is dit geen dolgedraaide hond
Als de nood aan de man is hoop ik in ieders geval dat mijn staffords ook voor mij opkomen

Maar hoe zou je zelf reageren als je in nood bent en je honden gaan er vandoor en laten je staan
Ik hoop dat mijn honden me gewoon laten staan eigenlijk. Ik geef de aanvaller zelf wel een paar goede roeien, dan woren mijn honden iig niet afgespoten.
En ik denk dat als een andere hond zoveel schade bij mensen maakt die ook word afgespoten, of het nou een herder is of niet. Ze hebben honden wel voor minder in laten slapen.
laeken
Zeer actief

Mijn hond komt echt niet voor mij op hoor. Wil ik ook niet meer. Wat is voor de baas opkomen als de baas de agressor is? Dan is de hond nl een wapen.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

velvet29 schreef:Ik reageer niet snel op zulke berichten, maar waar hebben we het over

Méén je dit oprecht?? :O:

Voor mij echt weer een bewijs dat er te veel mensen met dit type honden zijn die ze niet zouden moeten hebben.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Lemuria schreef:Ja wat moet je anders? OF terug naar het baasje die de hond duidelijk niet aan kon OF in het asiel dumpen. En we weten wat daar gebeurt met spa's die iets op de kerfstok hebben. Die komen niet meer aan de man of trekken nog meer verkeerd volk aan. Die hond is rustig ingeslapen, 't is goed zo, imo.
Eens, alleen mevrouw Tok kan waarschijnlijk vandaag via mp gewoon weer een nieuwe halen...
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Nee, bij een Mechelse herder wordt dat ook niet "normaal" gevonden. Ben je mal. :19:

Ik snap niet waarom mensen in godsnaam een hond willen die hun "beschermt" door te bijten, koop dan een wapen. :piew: Mitzi wilt wel eens grommen naar vreemde figuren in het donker, maar meer is echt absoluut niet de bedoeling. :neenee: Gelukkig is ze verder helemaal dol op mensen, ook vreemden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja en met die instelling blíjven we bezig :roll: Als jij van je Staff en het ras houdt, zorg je ervoor dat er NIKS gebeurt. Waarom zou je hond iemand in vredesnaam tot bloedens toe moeten bijten? Ik weet in ieder geval dat Izzy het niet zou hoeven, ik ben vrouws zat om m'n eigen zaken te regelen, dankubeleefd. Daar heb ik de hond niet voor nodig.
gonnie
Zeer actief

Habibi schreef:

Méén je dit oprecht?? :O:

Voor mij echt weer een bewijs dat er te veel mensen met dit type honden zijn die ze niet zouden moeten hebben.
Nou als ik overvallen wordt door een paar gasten zou ik het wel fijn vinden als mijn honden voor me opkomen. Alleen ga ik dat niet redden.

Ruzie maken doe ik niet, dus daarbij hoeven mijn honden niet te helpen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Politie rukken nou eenmaal met veel op in sommige gevallen.

Heb een keer samen met een vriendin de politie moeten bellen omdat we bij een kennis aankwamen die teveel slaap pillen ingenomen had. kwamen er 5 politie auto's, 2 motor agenten. ambulance en de brandweer. vervolgens hebben ze het hele huis omsingeld. Sloeg echt nergens op.
Maar uiteindelijk heb ik liever dat ze met teveel komen dan met te weinig. En in de buurt waar de politie nu was voor de hond lopen ruzies snel echt gigantisch uit de hand en weet je ook niet of er wapens of iets zijn.

overgens weten we niet of dit het huis was van het baasje? Zo ja wat deden die mensen daar?
Als deze mensen de vrouw wat aan wilde doen dan vind ik verdediging ook niet zo heel raar.
mogelijk heeft baasje wel van te voren al 112 gebeld om hulp te vragen?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief

Probleem is dat de hond exact hetzelfde reageert als je zelf ruzie gaat maken. Ik weet alles van honden die mensen bijten die mij lastig vielen. Diezelfde honden zouden net zo hard meedoen als ik mensen aan ging vallen. Ik heb ze dus altijd onder controle moeten houden. Zo erg dat ik zelfs extra goed af sloot tegen inbrekers bij Eva. Die was het meest link van allemaal omdat ze op vreemden in huis af kon stuiven en hoe meer weerstand geschreeuw en geweld hoe harder ze erin knalde. Super eng. Ik wilde zelfs niet dat een inbreker door haar gepakt zou worden of erger. Dat ze een inbreker zou pakken en dan op straat terecht zou komen waar het dan nog erger kon worden. Wuilus waarschuwde heel erg en was huge. Dat haalde niemand in de kop...
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maar als mevrouw alleen thuis was. Dit is speculeren. Er staan ineens 3 kerels voor de deur en die lopen maar binnen de hond loopt daarrond en merkt dat het niet pluis is. De vrouw heeft mogelijk niet eens kunnen ingrijpen. Dat werpt mogelijk ander licht op de situatie.

Ik vind dit soort situaties lastig zeker als het verhaal niet compleet is.

laeken
Zeer actief

Ik snap dat het lekker en fijn lijkt als je honden je beschermen. Maar honden kunnen de situatie niet op waarde schatten. En dat maakt het zo link. Een pitbull die mensen het ziekenhuis in bijt terwijl die baas niks heeft is gewoon veel te ver gegaan. Lag die baas nu plat en waren ze bezig de portemonnee te rollen na hem bewusteloos geslagen te hebben ok...Maar helaas is dat bij honden dus nergens anders op gebaseerd dan op de emoties van de baas. Dat kan niet. Veel te link.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Genoeg landen waar de hond een rookworst had gekregen en een goedzo. Hier in Nederland moeten honden zich gedragen als disney figuurtjes. Blaffen naar een kind is al erg, een inbreker afschrikken mag niet en de baas verdedigen is not done.
Zelf hoop ik om die reden ook niet dat mijn honden ooit iets zullen doen. Gelukkig hebben ze die neiging ook niet. Ik los het zelf wel op. Maar vanuit de natuur van een hond begrijp ik het zeker. Verder heeft elke hond een breekpunt. Elke hond.
gonnie
Zeer actief

Daarom dat ik het sneu vind voor de hond. Wie weet wat die twee personen gedaan hebben. Misschien sloegen ze de eigenares wel.

Of hebben ze die hond een schop gegeven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef:Ik snap dat het lekker en fijn lijkt als je honden je beschermen. Maar honden kunnen de situatie niet op waarde schatten. En dat maakt het zo link. Een pitbull die mensen het ziekenhuis in bijt terwijl die baas niks heeft is gewoon veel te ver gegaan. Lag die baas nu plat en waren ze bezig de portemonnee te rollen na hem bewusteloos geslagen te hebben ok...Maar helaas is dat bij honden dus nergens anders op gebaseerd dan op de emoties van de baas. Dat kan niet. Veel te link.

Ik snap je punt echt.
Ik vind dat ook naar, hond is de dupe.
Het is alleen wel anders dan een hond die uit het niets iemand bijt.
We weten niet of de baas niets heeft of dat ze de baas niet bedreigd hebben met een mes of andere wapens.
punt is dat we nu alleen kunnen gissen. En ik lees veel over een tok met een valse rothond.
Als ik een dag thuis blijf ga ik me ook niet optutten en loop ik regelmatig met meten pyama broek.
Een hond die mensen bijt is altijd verkeerd. Maar als er indringers zaten die op dievenpad waren en de vrouw bedreigd hebben wat we dus niet weten dan vind ik dat ze daarvan zelf de consequenties mogen dragen.

laeken
Zeer actief

De hond is niet sneu. Hem laten leven is pas sneu. Inslapen van een dier is niet erg. Soms kan het niet anders.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

laeken schreef:De hond is niet sneu. Hem laten leven is pas sneu. Inslapen van een dier is niet erg. Soms kan het niet anders.
Soms kan net idd niet anders.
Ik betwijfel alleen nog even of het in dit geval zo is.

Valerie
Zeer actief

Ik zie ook geen andere optie dan in laten slapen. Wie wilt die hond verder nog hebben? Genoeg die al in het asiel zitten. Die optie begrijp ik. Maar dan nog vind ik het sneu voor de hond. Het is een beest, die kan er verder niets aan doen.
laeken
Zeer actief

Stel dat hij haar terecht ging beschermen? Waarom liggen er dan twee mensen in het ziekenhuis? Als hij woest was gaan blaffen en misschien een fikse knijp had gegeven was dat waarschijnlijk net zo effectief. Deze hond heeft in mensen gehangen en ze flink toegetakeld. Die hond kan niet terug in de maatschappij. Na dit incident is er een barrière weg. Hoe terecht hij ook gevochten heeft met mensen. En als je hem laat leven moet hij naar een kenner met de faciliteiten. Daar staan helaas 100 pitbulls op de wachtlijst.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Valerie schreef:Ik zie ook geen andere optie dan in laten slapen. Wie wilt die hond verder nog hebben? Genoeg die al in het asiel zitten. Die optie begrijp ik. Maar dan nog vind ik het sneu voor de hond. Het is een beest, die kan er verder niets aan doen.

Dat bedoel ik eigenlijk ook. Kijk dat ze hem in hebben laten slapen snap ik. Maar vind het voor de hond best sneu.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
laeken
Zeer actief

De hond is de dupe van het gebrek aan controle die de baas over hem had. Ze had hem vast moeten houden en los moeten krijgen. Dat lukte niet. Ik snap dat want wij kregen Dapper ook niet zomaar los als hij ging vechten. Die bleef gewoon vasthouden. Gelukkig alleen putten dan maar los maken was dus niet zo makkelijk.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

laeken schreef:Ik snap dat het lekker en fijn lijkt als je honden je beschermen. Maar honden kunnen de situatie niet op waarde schatten. En dat maakt het zo link.
Dat dus.

En voor diegene die zeggen dat de baas misschien is bedreigd met een mes of pistool...hoe weet een hond wat een mes is of kan doen? Laat staan een pistool? Dus het zou er op neer komen dat (aangezien de vrouw geen lichamelijke verwondingen lijkt te hebben en niet naar het ziekenhuis is gegaan) de hond heeft gereageerd op eventueel hard geschreeuw en misschien wat intimiderende bewegingen? Dat mág gewoon niet gebeuren. Ik snap dat het kán gebeuren, maar je kunt het nooit goedpraten. Dat is gewoon een drempel te ver.
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Ik heb van af '99 Staffords en nee mijn honden hebben nooit gebeten , noch mens noch dier, en ik heb er op het moment nog 4
Maar ik meen echt als de nood aan de man is dat ze me beschermen

Ik ben ook echt wel mans zat , en ik regel mijn eigen zaakjes wel
Maar als ik aangevallen , overvallen , of weet ik wat dan hoop ik dat ze mij beschermen
En ik weet denk ik ook wel zeker als de nood niet zo hoog is en ik roep ze terug of zeg klaar dat het ook zo is.
Maar als het nodig is , echt nodig en ze gaan er voor dan mogen ze van mij bijten
Dit meen ik echt
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lemuria schreef:
laeken schreef:Ik snap dat het lekker en fijn lijkt als je honden je beschermen. Maar honden kunnen de situatie niet op waarde schatten. En dat maakt het zo link.
Dat dus.

En voor diegene die zeggen dat de baas misschien is bedreigd met een mes of pistool...hoe weet een hond wat een mes is of kan doen? Laat staan een pistool? Dus het zou er op neer komen dat (aangezien de vrouw geen lichamelijke verwondingen lijkt te hebben en niet naar het ziekenhuis is gegaan) de hond heeft gereageerd op eventueel hard geschreeuw en misschien wat intimiderende bewegingen? Dat mág gewoon niet gebeuren. Ik snap dat het kán gebeuren, maar je kunt het nooit goedpraten. Dat is gewoon een drempel te ver.
Als de baas zich bedreigt voelt gaan er allerlei signalen van uit hoor, tenzij je heel stoïcijns blijft, maar dat kan ik me niet voorstellen , kan best zijn dat de hond daarop reageert, niet op een mes of iets anders, maar op de stress signalen van de baas- tja en dan moet je nog overwicht hebben op je hond ( als het al zo is, he dat er bedreigt werd, ik weet het niet) ...... maar goed de hond is klaar die heeft nergens last meer van de rest mag door met de bagage
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Noodweer is iets anders dan ruzie maken. Ik gok maar zo dat t resultaat heel anders is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”