Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Draagzak fiets

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Draagzak fiets

Ongelezen bericht door Pallas »

En een gewone rugzak? Kan je op je buik of op je rug dragen. Hangt op twee schouders, dus stabiel. En met het trekkoordje kan je ook nog enigszins voorkomen dat de hond eruit kan springen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nou. Even nog onder voorbehoud dat ik 't irl ook wat vind, maar ik ga morgen op bezoek bij iemand die d'r hondje kwijt moet. Want ze is single en hep net een bebie en 2 bebies verzorgen bleek lastiger dan ze had verwacht :pffff: Het mailcontact gaat echter zó moeizaam (volgens mij heeft ze ernstig last van post-zwangerschapsdementie) dat ik echt bijna het bijltje erbij neer wil gooien. Dit vergt heel veel geduld. En tandengeknars. Maar het hondje héeft gewoon iets. Dus ik ga gewoon kijken.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 18 jun 2016 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Lemuria schreef:Nou. Even nog onder voorbehoud dat ik 't irl ook wat vind, maar ik ga morgen op bezoek bij iemand die d'r hond kwijt moet. Want ze is single en hep net een bebie en 2 bebies verzorgen bleek lastiger dan ze had verwacht :pffff: Het mailcontact gaat echter zó moeizaam (volgens mij heeft ze ernstig last van post-zwangerschapsdementie) dat ik echt bijna het bijltje erbij neer wil gooien. Dit vergt heel veel geduld. En tandengeknars. Maar het hondje héeft gewoon iets. Dus ik ga gewoon kijken.
Spannend! Ik ga duimen dat het klikt!
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb voor Spetter een innopet rugzak, daar gaat ze in achterop de brommer en net als nu, op vakantie, in als we op een markt lopen of in druk gebied. Is tot 8 kg.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Lemuria schreef:Nou. Even nog onder voorbehoud dat ik 't irl ook wat vind, maar ik ga morgen op bezoek bij iemand die d'r hondje kwijt moet. Want ze is single en hep net een bebie en 2 bebies verzorgen bleek lastiger dan ze had verwacht :pffff: Het mailcontact gaat echter zó moeizaam (volgens mij heeft ze ernstig last van post-zwangerschapsdementie) dat ik echt bijna het bijltje erbij neer wil gooien. Dit vergt heel veel geduld. En tandengeknars. Maar het hondje héeft gewoon iets. Dus ik ga gewoon kijken.

Ow. Leuk leuk leuk. En het klinkt alsof die hond daar weg moet dus even diep je laatste restjes geduld opgraven :cheer:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Toots gaat vaak mee op de scooter in een bench tas, op de fiets in een mandje met een pet kleedje erin ik heb geen rek boven het mandje maar maak met een veter iets waardoor Toots zijn koppie omhoog kan steken dus alles kan zien maar dat hij niet gelanceerd kan worden en hij vind het leuk om in het mandje te liggen hij kan alles zien en kan zich keren en zitten of liggen wat hij wil. Op bospaadjes gaat Toots natuurlijk gewoon naast de fiets, met een pup zou dat minder fijn zijn om in het mandje te blijven, ik zou tijdelijk minder de bospaadjes doen tot de hond groot genoeg is om naast de fiets te kunnen evt i.c.m stukken in de mand/tas ;)

O en leuk dat je bij een hondje gaat kijken, hoop dat er een klik is want het klinkt alsof het hondje dringend een ander huisje nodig heeft ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Ik heb die 4lazylegs ook recent gekocht voor mijn whippetje van nu 12 weken maar ik vind het eigenlijk een beetje een miskoop... Ermee fietsen zou ik alvast niet durven want ik moet de zit van puplief nu al steeds corrigeren en haar blijven ondersteunen met een arm omdat ze er anders best wel eens uit zou kunnen kukelen. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat die draagtas ergonomisch gezien geschikter is voor een hondje met kortere poten. ;)

Edit: Ben een beetje laat hiermee, geloof ik. :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Met een hangmat om je nek lijkt het me op een mountainbike sowieso niet prettig fietsen, gezien je wat voorover zit op zo'n fiets en een mountainbike fietst ook erg moeizaam met 1 hand, vind ik. Ik heb dan een spanning in mijn rug die ik niet langer dan een paar kilometer volhoud.

Mountainbiken en pups, slechte combinatie, 1 hobby te veel :engel:

Ik heb Mayke als pup wel eens in een rugzak gepropt en de rugzak op mn buik gedragen, en zo naar de hondenschool gefietst op een normale stadsfiets, waarbij ik 1 hand bezet had om een spartelende Mayke in t gareel te houden. Dat ging opzich wel, maar ik had er niet een aangelijnde hond bij kunnen gebruiken.
Ik vind een goede rugzak kansrijker dan zo'n veel te duren hondenhangmat :80:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ik heb 'r gezien en die deed ik mooi niet om mijn nek. Zij de ene kant op en jij de andere. Een mandje met een dakje want ze ziet er ook uit alsof een beetje dagelijkse geestelijke uitdaging geen kwaad kan.
AfbeeldingAfbeelding
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Je 'Mag' er niet mee fietsen omdat het vermeld moet worden bij de verpakking.
Je 'mag ', een kind ook niet dragen in een draagzak, elk geval dat is het advies. Ik draag mijn zoontje wel in de draagzak (Tula) daar kan overigens ook gewoon een hond in:P Maar ik draag hem dus ook op de fiets.
Ook op mijn rug, maar ook op buik, nu niet meer zovaak op mijn buik omdat rug leuker is.
AfbeeldingAfbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

PitBullit schreef:Je 'Mag' er niet mee fietsen omdat het vermeld moet worden bij de verpakking.
Je 'mag ', een kind ook niet dragen in een draagzak, elk geval dat is het advies. Ik draag mijn zoontje wel in de draagzak (Tula) daar kan overigens ook gewoon een hond in:P Maar ik draag hem dus ook op de fiets.
Ook op mijn rug, maar ook op buik, nu niet meer zovaak op mijn buik omdat rug leuker is.
Met het verschil dat je een kind echt tegen je lijf aan 'vast' maakt met zo een draagdoek. Dit is echt een zak die los bungelt en waar een hond heel makkelijk uit kan klimmen als je ze niet vast houdt. Het zal vast niet onmogelijk zijn om te fietsen, maar niet aan te raden, zeker niet op een mountainbike.
Lemuria

Ik heb een rugzak besteld ;) Het gaat me nog niet eens zozeer dat ze mee kan op mountainbike-tochten, maar we gaan vaak op de fiets naar een bos een kilometer of 4 verderop en dan is het fijn als ze gewoon mee kan. De fiets parkeer ik daar gewoon tegen een boom aan.

Ik ben gisteravond in ieder geval ook begonnen met trainen dat ze apart mee kunnen op wandelingen/activiteiten zonder dat thuis de hel uitbreekt door de achterblijver. Allebei een kort rondje toen ze al moe waren, dat ging goed. Dat moeten we gewoon een beetje uitbouwen, dan kan ieder z'n eigen activiteiten krijgen. Izzy mee naast de mountainbike en Sofi bijvoorbeeld naar agility (in de toekomst). Dan krijgen ze ook wat 1-op-1 aandacht.
Bedankt voor het meedenken allemaal :ok:
Lemuria

Voor een krat is m'n bagagedrager niet lang genoeg, en ik zie er niks in om continue een krat te monteren en demonteren. Ik wil inpakken en wegwezen ;)

Ik heb nu deze besteld. Het gaat om fietstochten van maximaal een minuut of 20. Lekker fleecedekentje erin en gaan met die kraan. Ik dénk dat het wel moet lukken.

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

You crazy dog lady :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lemuria

Praktisch is het woord dat je zocht. Praktisch. Het gaat er puur om dat ik het mormeltje levend van punt a naar punt b kan krijgen :cool2:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Enig idee hoe die ijzeren dingen op je rug aanvoelen?
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

je hebt een mountainbike toch? Zit je dan niet erg voorover gebogen?
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

lijkt me een prima oplossing, voor max 30 minuutjes en 2 kg hond erin ;) Je kan het ook moeilijker maken dan het is!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mogen wij een foto van Sofietje in haar nieuwe tas? :tongue:
Lemuria

2Kg? Ze weegt er al 4,4 :mrgreen:

Ik heb de tas gister binnengekregen maar hij is gewoon echt te klein voor haar. Het is meer Chihuahua-formaat. Dus we puzzelen even verder...
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Lemuria schreef:2Kg? Ze weegt er al 4,4 :mrgreen:

Ik heb de tas gister binnengekregen maar hij is gewoon echt te klein voor haar. Het is meer Chihuahua-formaat. Dus we puzzelen even verder...
4 Gaatjes in de tas maken waar de pootjes door kunnen :idea: :W:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

hahahahah
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Spetter heeft een innopet rugzak en dat is prima, ze weegt ruim 5,5 kg
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:2Kg? Ze weegt er al 4,4 :mrgreen:

Zonde.
Dat ding wat leonie heeft is misschien wat?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Die tas, ga je die nu ruilen??
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Koop dan een aanhangertje waar Izzy ook in kan. Jij conditie trappen, zij riant naar het bos.
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Past er geen mandje voorop? Zo'n simpele rieten? Vond dat altijd het handigste en die schuif je er zo op. Heb er nooit zo'n gaasding op gehad maar gewoon met een touwtje en tuigje vast. Beetje truttig maar wel praktisch.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Past er geen mandje voorop? Zo'n simpele rieten? Vond dat altijd het handigste en die schuif je er zo op. Heb er nooit zo'n gaasding op gehad maar gewoon met een touwtje en tuigje vast. Beetje truttig maar wel praktisch.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lemuria

toots schreef:Die tas, ga je die nu ruilen??
Dan moet ik 'm terugsturen naar Duitsland, dat gaan we niet doen niet ;) Ik verkoop 'm wel gewoon door.

Ik heb nou een fietsmandje gekocht, eens zien of dat iets is ;)

Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Ik volg dit topic al een tijd en bracht me op een idee! Onze dwergschnauzer Joy van 7 maanden mag nog altijd niet ver lopen half uur ongeveer max. Nu met kamperen afgelopen week was dat rottig want na een half uur droeg ik haar een poos en liet haar dan weer even lopen. Ik kramp in mn arm en natte hond dragen is niet altijd fijn..

Nu schoot me te binnen dat ik mijn oude kipling rugtas van school nog had liggen. Je weet wel.. met zo'n aapje er aan die duim in mond kon doen... dus ik 2 dikke fleece dekens op de bodem gedrukt en Joy erin gezet. Ongelooflijk wat fijn dragen! Ze liet haar koppie op de rand hangen en vond het prima. Meteen getest met uitlaten de terugweg van het park haar erin gezet en kon haar nog net zien zitten als ik mn hoofd omdraaide en kon haar koekjes voeren. Ze zat daar prins heerlijk en heeft genoeg ruimte voor haar pootjes etc ze zit alsof ze gewoon zit. Zo'n tas kan in de wasmachine dus af en toe wassen geen probleem lijkt me. Ik ben verkocht. Eindelijk langere wandelingen maken... samen met mn vriend een plaatsje bezoeken zonder op het eind joy overal heen te moeten tillen.. dus wie weet heeft iemand nog zo'n zelfde tas liggen. Joy weegt bijna 6 kilo en is groter dan een cairn terrier. Als ik kan maak ik binnenkort een foto.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”