Ik vind dit soort dingen heel lastig. Een hond die vastgebonden is en die opgefokt raakt wordt gejut. Een hond die sport wordt niet voor niets aan de paal gebonden naast het veld. Die kijkt en die laadt zichzelf op. Dat is daar de bedoeling van. Iedereen kan een herder kopen uit een nest van werkhonden bv. En als je er niks mee doet en de hond raakt drukker en drukker in zijn hoofd dan kan zoiets als dit gebeuren. Kan zelfs prima zo zijn dat de hond normaal gesproken een scheet van een hond is die prima met kinderen kan.
Ik ben er inmiddels achter dat elke hond kan bijten. Zelfs Bas al doet die dat per ongeluk of als ze pijn heeft. Tegenwoordig bijt Bas nl als ze een spuitje krijgt bij de dierenarts. Ze is dan zo bang dat ze gaat happen in de rondte en als je dan je handen of armen bij haar bekje hebt schraapt ze met de tanden. Iets wat totaal niet in haar zit. En iets wat mijn eerdere honden nooit zouden doen gek genoeg.
Dat de dierenarts niet meewerkt zegt eigenlijk al dat de hond daar waarschijnlijk met een brede kwispel de zachtaardigheid zelve is. Die dierenarts ziet misschien ook wel dat er met de hond op zichzelf niks mis is en dat het een ongeluk was. Maakt niet dat de hond niet ingeslapen moet worden. Want ik vind dat zo'n dierenarts dat wel moet doen. Ik zou de hond persoonlijk ook inslapen omdat dat voor de hond niet erg is en ik zelf niet meer met een hond kan leven die twee kinderen heeft gegrepen en echt heeft toegetakeld. Een hap of een beet is de grens. Gaat het door en verder dan stopt het voor de hond. Al moet ik de hand in eigen boezem steken dan nog moet ik ook de hond laten gaan.
Pfff. Ben blij dat het mij niet gebeurd is. Want ik zal nooit beweren dat het mij nooit kan gebeuren. En dat is denk ik wel wat mensen moeten onthouden. Niet elke hond die zoiets doet is vals en zelfs de eigenaars kan je in sommige gevallen niks verwijten. Ik heb ook wel eens een hond gehad die iemand gebeten heeft terwijl ik dat echt niet verwacht had op dat moment. En er zijn hier meer mensen op dit forum wiens hond wel eens gebeten heeft op een moment dat niet te verwachten was of wat zomaar en onverwacht kon gebeuren.
Als het gewoon een loeder was dat los brak dan vind ik het wel discutabel dat de betreffende hond mee was naar de camping. Dat doe je niet. Ik heb honden gehad waar ik niet mee zou zijn gaan camperen.

Die honden hadden een huis met deuren nodig en een privetuin.