Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Campinghond valt kinderen aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Campinghond valt kinderen aan

Ongelezen bericht door ranetje »

toots schreef:Het staat er niet van dat de man de hond wilde laten inslapen.
Ik kan me er wel iets bij in denken ik zou er ook niet meer mee kunnen leven.
Maar volgens mij heeft de man niks in kunnen brengen. Gister avond reageerde een wijkagent? al hier op
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/losge ... e-kinderen
In dat politiebericht staat dat anders wel:
De eigenaar wil de hond laten inslapen, maar de dierenarts wil dit niet uitvoeren. De eigenaar neemt de hond mee naar huis en bezoekt daar een dierenarts.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O ik had dat nergens zien staan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dit soort dingen heel lastig. Een hond die vastgebonden is en die opgefokt raakt wordt gejut. Een hond die sport wordt niet voor niets aan de paal gebonden naast het veld. Die kijkt en die laadt zichzelf op. Dat is daar de bedoeling van. Iedereen kan een herder kopen uit een nest van werkhonden bv. En als je er niks mee doet en de hond raakt drukker en drukker in zijn hoofd dan kan zoiets als dit gebeuren. Kan zelfs prima zo zijn dat de hond normaal gesproken een scheet van een hond is die prima met kinderen kan.
Ik ben er inmiddels achter dat elke hond kan bijten. Zelfs Bas al doet die dat per ongeluk of als ze pijn heeft. Tegenwoordig bijt Bas nl als ze een spuitje krijgt bij de dierenarts. Ze is dan zo bang dat ze gaat happen in de rondte en als je dan je handen of armen bij haar bekje hebt schraapt ze met de tanden. Iets wat totaal niet in haar zit. En iets wat mijn eerdere honden nooit zouden doen gek genoeg.

Dat de dierenarts niet meewerkt zegt eigenlijk al dat de hond daar waarschijnlijk met een brede kwispel de zachtaardigheid zelve is. Die dierenarts ziet misschien ook wel dat er met de hond op zichzelf niks mis is en dat het een ongeluk was. Maakt niet dat de hond niet ingeslapen moet worden. Want ik vind dat zo'n dierenarts dat wel moet doen. Ik zou de hond persoonlijk ook inslapen omdat dat voor de hond niet erg is en ik zelf niet meer met een hond kan leven die twee kinderen heeft gegrepen en echt heeft toegetakeld. Een hap of een beet is de grens. Gaat het door en verder dan stopt het voor de hond. Al moet ik de hand in eigen boezem steken dan nog moet ik ook de hond laten gaan.

Pfff. Ben blij dat het mij niet gebeurd is. Want ik zal nooit beweren dat het mij nooit kan gebeuren. En dat is denk ik wel wat mensen moeten onthouden. Niet elke hond die zoiets doet is vals en zelfs de eigenaars kan je in sommige gevallen niks verwijten. Ik heb ook wel eens een hond gehad die iemand gebeten heeft terwijl ik dat echt niet verwacht had op dat moment. En er zijn hier meer mensen op dit forum wiens hond wel eens gebeten heeft op een moment dat niet te verwachten was of wat zomaar en onverwacht kon gebeuren.

Als het gewoon een loeder was dat los brak dan vind ik het wel discutabel dat de betreffende hond mee was naar de camping. Dat doe je niet. Ik heb honden gehad waar ik niet mee zou zijn gaan camperen. :wink: Die honden hadden een huis met deuren nodig en een privetuin.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik zou ze niet laten inslapen bij een beet, maar idd zoals het verhaal nu doet geloven is ie compleet losgegaan op die kinderen en dan zou ik er ook wel moeite mee hebben denk ik. Misschien niet inslapen maar wel muilkorf om en dubbel zekeren en nooit meer naar een camping of drukke gelegenheid met de hond.
Ik zie het aan mijn herdermix en ook Aki pakt je hand wel eens vast als je te druk met hem doet, ik kan het hebben maar voor kinderen is dat al angstig, die moet je dus niet in die situatie brengen en de hond dus ook niet als dat een risico is.Want eerst is het alleen maar beetpakken maar hoe kort is het voordat het wel omslaat? Je weet het gewoon niet.

Ik vind dus vooral dat de eigenaren hier gefaald hebben en wederom zijn er alleen maar slachtoffers daardoor, zo spijtig.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:
toots schreef:Het staat er niet van dat de man de hond wilde laten inslapen.
Ik kan me er wel iets bij in denken ik zou er ook niet meer mee kunnen leven.
Maar volgens mij heeft de man niks in kunnen brengen. Gister avond reageerde een wijkagent? al hier op
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/losge ... e-kinderen

Jemig de pemig.
Dat is via de officiële weg niet in een dag geregeld en zowel eigenaar, asiel als dierenartsen hebben helemaal niets met die beslissing te maken.
Dan mag je niet eens weten waar je hond is, laat staan dat je hem weer mee kunt nemen.
Daaruit kun je concluderen dat de hond niet in beslag is genomen (dan zou je ook geen informatie krijgen); het kan alleen de keus van de eigenaar zijn geweest.
En dan vraag ik me dus af wanneer een hond bij een flink bijtincident in beslag wordt genomen.
Inmiddels is mij duidelijk dat dat ook per gemeente verschilt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Er zijn best goede honden die erg ongezellig worden als ze aan de ketting gaan, er is niet erger dan een kettinghond,.. hebben we vroeger mogen meemaken, die honden waren niet meer gezellig gewoon doordat ze altijd aan de ketting lagen en op die manier zo opgefokt werden als een ongeleid projectiel ... het zou mijn keuze niet zijn. wat een drama trouwens,. voor die kinderen en de ouders en de eigenaren, pffff en iedereen die het heeft mogen aanschouwen niet te vergeten
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:Er zijn best goede honden die erg ongezellig worden als ze aan de ketting gaan, er is niet erger dan een kettinghond,.. hebben we vroeger mogen meemaken, die honden waren niet meer gezellig gewoon doordat ze altijd aan de ketting lagen en op die manier zo opgefokt werden als een ongeleid projectiel ... het zou mijn keuze niet zijn. wat een drama trouwens,. voor die kinderen en de ouders en de eigenaren, pffff en iedereen die het heeft mogen aanschouwen niet te vergeten
Zelfs aan de riem. Zelden zijn honden los zo problematisch als aan de riem. Een hond kan niks als hij vast zit. Ik sluit ook niet uit dat het een schat van een hond was die gejut is door de ketting. Dierenarts werkt niet mee zegt wat. Die gaat een grauwend monster met kinderbloed aan de bek echt wel inslapen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:Er zijn best goede honden die erg ongezellig worden als ze aan de ketting gaan, er is niet erger dan een kettinghond,.. hebben we vroeger mogen meemaken, die honden waren niet meer gezellig gewoon doordat ze altijd aan de ketting lagen en op die manier zo opgefokt werden als een ongeleid projectiel ... het zou mijn keuze niet zijn. wat een drama trouwens,. voor die kinderen en de ouders en de eigenaren, pffff en iedereen die het heeft mogen aanschouwen niet te vergeten
Zelfs aan de riem. Zelden zijn honden los zo problematisch als aan de riem. Een hond kan niks als hij vast zit. Ik sluit ook niet uit dat het een schat van een hond was die gejut is door de ketting. Dierenarts werkt niet mee zegt wat. Die gaat een grauwend monster met kinderbloed aan de bek echt wel inslapen.
Nee hoor ook al is het een grauwend kindermoordenaar. DA's in nederland doen niet zo snel een hond in slapen. Nou als "vriendendienst" wel maar dat moet stil gehouden worden anders lopen andere klanten weg en dat zijn er veel . Dus helemaal geen hond die in het nieuws is geweest , dat schaad hun reputatie . :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”