Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
’Straf voor baas bijtende hond’
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: ’Straf voor baas bijtende hond’
Ik heb heel lang Manu enkel aangelijnd uitgelaten. Fietsen, steppen, spelletjes, hardlopen en een uurtje extra lopen. Als hij los is zie ik duidelijk dat hij dat het leukste vindt, scharrelen, snuffelen, heen en weer rennen. En als hij eens een paar dagen achtereen niet los kan zie ik dat hij onze wandelingen anders ervaart. Maar doodongelukkig is hij niet en gelukkig kan ik zijn hem van zijn grootste behoefte, rennen, op heel wat andere manieren voorzien.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik laat Gimmick ALTIJD aangelijnd uit.
En Gimmick wordt ook zielsgelukkig van los rondcrossen maar dat kan nu eenmaal niet. En Gimmick staat hoog in haar energie... heel hoog zelfs.
Daar is een 12 meter lijn een prima alternatief voor. Ze rent en crosst om het leven maar kan niet weg komen.
Soms maak ik er zelfs een 22 meter lijn van als de ruimte het toe laat.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar af te.spuiten omdat ze niet los mag lopen.
Het is natuurlijk heel wat anders als je je hond aan een korte.lijn moet laten lopen wegens een medische ingreep. Of vanwege een wettelijke beperking.
Ik ben zelfs voor een aanlijnplicht voor deze rassen hoor. Als je wilt valt er genoeg uitdaging te bieden aan de lijn alleen moet je even anders gaan denken.
En Gimmick wordt ook zielsgelukkig van los rondcrossen maar dat kan nu eenmaal niet. En Gimmick staat hoog in haar energie... heel hoog zelfs.
Daar is een 12 meter lijn een prima alternatief voor. Ze rent en crosst om het leven maar kan niet weg komen.
Soms maak ik er zelfs een 22 meter lijn van als de ruimte het toe laat.
Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om haar af te.spuiten omdat ze niet los mag lopen.
Het is natuurlijk heel wat anders als je je hond aan een korte.lijn moet laten lopen wegens een medische ingreep. Of vanwege een wettelijke beperking.
Ik ben zelfs voor een aanlijnplicht voor deze rassen hoor. Als je wilt valt er genoeg uitdaging te bieden aan de lijn alleen moet je even anders gaan denken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- dagmar88
- Zeer actief
Neeltje schreef:Er zijn lange lijnen genoeg en je kunt uren en uren wandelen met je hond. En als je het echt wilt zijn er vast genoeg mogelijkheden om je hond ook los te laten lopen. Waar een wil is, is altijd een weg heb ik geleerd.

Die moet een bal in haar bek en zich op een veldje uitleven met een flirtpole of running egg.
Maar goed, dan neem ik 's nachts het risico wel en komt ze overdag gewoon niet of nauwelijks meer buiten.
En nou moet ik hosternokke nog dat domme gelul van nanna op facebook lezen ook, alsof hier niet genoeg was

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Er moet natuurlijk iets gebeuren, want het aantal bijtincidenten loopt de spuigaten uit.
Maar leg dan elke honden-eigenaar van een gemeld bijt-incident een behoorlijke financiële boete op (naast andere maatregelen, die nu ook al mogelijk zijn), de controles op aanlijn- en muilkorf plicht gaat men toch geen mankracht genoeg voor hebben.
Zo zou je alleen de verantwoordelijken straffen, en niet diegenen die met hun hond wel op een goeie manier omgaan.
Het gaat m.i. ook niet om een enkel ras, kijk maar naar de rottweilers met het kindje enkele dagen geleden.
Niet alleen zulke honden meteen afmaken, maar ook die eigenaar zo een hoge boete opleggen dat ie het nooit meer in zijn hoofd haalt ooit nog iets fout te laten gaan waar een ander slachtoffer van wordt (en of het nu gaat om een hond wat doodgebeten wordt, of een kind wat verminkt wordt)
Mijn ervaring is dat je mensen pas iets serieus kan laten nemen als ze het in hun portemonnee voelen.
Maar leg dan elke honden-eigenaar van een gemeld bijt-incident een behoorlijke financiële boete op (naast andere maatregelen, die nu ook al mogelijk zijn), de controles op aanlijn- en muilkorf plicht gaat men toch geen mankracht genoeg voor hebben.
Zo zou je alleen de verantwoordelijken straffen, en niet diegenen die met hun hond wel op een goeie manier omgaan.
Het gaat m.i. ook niet om een enkel ras, kijk maar naar de rottweilers met het kindje enkele dagen geleden.
Niet alleen zulke honden meteen afmaken, maar ook die eigenaar zo een hoge boete opleggen dat ie het nooit meer in zijn hoofd haalt ooit nog iets fout te laten gaan waar een ander slachtoffer van wordt (en of het nu gaat om een hond wat doodgebeten wordt, of een kind wat verminkt wordt)
Mijn ervaring is dat je mensen pas iets serieus kan laten nemen als ze het in hun portemonnee voelen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Haha!

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Tja, en dan is het nog steeds het geval dat er éérst een incident moet zijn voor er maatregelen komen. Ik zou liever maatregelen zien, waardoor die incidenten niet gebeuren. Anders heb je nog jammerende baasjes er naast staan "dat killah anders nooit wat deed!"Sassy schreef:Er moet natuurlijk iets gebeuren, want het aantal bijtincidenten loopt de spuigaten uit.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Waar komt de term SPA eigenlijk vandaan? Zie dat de laatste tijd ineens op t forum. T valt niet te googlen want icm "hond" kom ik op sites van trimsalons met honden solarium, pedicure en naar lotus ruikende bruidbadjes 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dat is nu weer lastig, want zo heb je bijv al de MAG test. Dat gaat nergens over. Testen ze met een pop en een neparm. Dat is helaas niet realistisch. Denk dat bijna alle SPA door die test komen, maar een groot deel is in de praktijk weldegelijk gevaarlijk.veertje schreef:Ik zou er als verantwoorde SPA baas misschien wel blij van worden, maatregelen om bijtincidenten te verminderen en het houden van SPA's minder aantrekkelijk te maken. Als er iets komt als een muilkorf-/aanlijnplicht, dan kan je ook pleiten voor een uitzonderingsregel. Ieder jaar een gedragstest om te zien of de hond geschikt is om los danwel zonder muilkorf te lopen. Ik noem maar wat hoor, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Daar heb je een punt, dan zou gewoon alleen de eigenaar/personen die de test halen ermee mogen lopen.Shiloh86 schreef:En een toelatingstest zegt ook niks voor als hondlief met buurvrouw, zoon of oppas meegegeven wordt die ondanks de waarschuwingen zo'n hond "toch wel even los laat in het binnen tuintje"...
Gewoon alles wat erop lijkt een premie, op de dag van aankoop overmaken naar de belastingdienst(ten behoeve van de asiels of handhaving?) Die nesten staan dan ook binnen de kortste keren niet meer op MP, want daar is geen markt voor.Nanna schreef:Maar hoe wil je dat dan realiseren als Shenaya en Jayden het opeens in de kop krijgen om soon stoeruh kruising Rottweiler/Pitbull te kopen die zich op MP aandient? En aan wie dient dat aankooppremietje betaalt te worden? En wat als ze zich daar helemaal niet door laten weerhouden?Hippo schreef: Of dat je een flinke aankooppremie moet doen.
Ik heb al eerder geschreven dat ik ben voor een plan voor álle vechthondenrassen en/of aanverwanten. Want als wat voor regels dan ook, het houden van SPA gaan inperken, dan in een ander ras de klos. Daar verschuift alleen het probleem van.
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
@Shiloh, in de PV staat nu al dat men aanlijnplicht en muilkorf plicht kan opleggen.
Maar dat gebeurt in de praktijk gewoon niet (of zelden), en de controle erop nog minder...
Ja, ben het met je eens, elk incident is er een te veel...maar geloof me nu maar, als het ze (veel) geld gaat kosten dan houdt dat wel een keer op.
Maar dat gebeurt in de praktijk gewoon niet (of zelden), en de controle erop nog minder...
Ja, ben het met je eens, elk incident is er een te veel...maar geloof me nu maar, als het ze (veel) geld gaat kosten dan houdt dat wel een keer op.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik snap de eventuele ''oplossingen'' die hier aangedragen niet zo goed, waarom het wiel opnieuw uitvinden als het in Duitsland is bewezen dat hun regelgeving goed werken. Hoe simpel kan het zijn.

-
- Zeer actief
Ik heb er Staffords en Pitbullachtige van gemaakt. Ik vind klapkaak zo.. onaardigPaisley schreef:Waar komt de term SPA eigenlijk vandaan? Zie dat de laatste tijd ineens op t forum. T valt niet te googlen want icm "hond" kom ik op sites van trimsalons met honden solarium, pedicure en naar lotus ruikende bruidbadjes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
veertje schreef:Volgens mij is een muilkorfgebod effectiever dan een aanlijngebod. Hoe vaak lees je niet dat een hond zich losgetrokken had, of dat er zelfs kinderen op uit gestuurd worden om Tyson uit te laten.
Dat denk ik niet hoor. Ik ken een Stafford (mijn hondentrainster paste weleens op haar) die trok, terwijl ze los liep, ineens de muilkorf van haar kop.
Gelukkig luisterde ze heel goed naar mijn hondentrainster, ze was hondagressief, ik was toch wel even bang dat ze een van mijn honden zou grijpen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ja, een gedegen test is wel noodzakelijk natuurlijk. Die MAG test is inderdaad niks. Maar ik denk dat je door die test ook al wat mensen afschrikt. Het is voor velen vast veel makkelijker een muilkorf te kopen dan ergens naar toe te reizen met fikkie en een x-bedrag neer te leggen om hem te laten testen. Plak er nog een theorietest voor de eigenaar aan en het wordt nog een drempeltje hoger.Hippo schreef:Dat is nu weer lastig, want zo heb je bijv al de MAG test. Dat gaat nergens over. Testen ze met een pop en een neparm. Dat is helaas niet realistisch. Denk dat bijna alle SPA door die test komen, maar een groot deel is in de praktijk weldegelijk gevaarlijk.veertje schreef:Ik zou er als verantwoorde SPA baas misschien wel blij van worden, maatregelen om bijtincidenten te verminderen en het houden van SPA's minder aantrekkelijk te maken. Als er iets komt als een muilkorf-/aanlijnplicht, dan kan je ook pleiten voor een uitzonderingsregel. Ieder jaar een gedragstest om te zien of de hond geschikt is om los danwel zonder muilkorf te lopen. Ik noem maar wat hoor, maar het lijkt me niet onmogelijk.
- Tineke
- Zeer actief
Inderdaad als dat op orde zou zijn dan zou dat als heel wat schelen.Kruimel53 schreef:Er is momenteel ook voldoende wetgeving om eigenaren van bijtende honden aan te pakken. het gebeurt alleen niet. En die enkele keer dat er een muilkorf- en aanlijngebod wordt uitgevaardigd veegt de betreffende eigenaar er zijn achterkant mee af zonder dat dat consequenties heeft. Het struikelt keer op keer op pakkans, controle. Het heeft geen prioriteit bij de politie en ik kan ze nog geeneens ongelijk geven, ze zijn onderbemand, onderbetaald en overbelast.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Stafjes, Pitjes en Aanverwanten.Paisley schreef:Waar komt de term SPA eigenlijk vandaan? Zie dat de laatste tijd ineens op t forum.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
/En dan nog maar eens herhalen wat ik al vier jaar roep: Dat is struisvogelpolitiek, jij neemt dat risico ten koste van bijvoorbeeld een hond als de mijne, die laat ik vaak 's nachts uit. Of praat je hier alleen over het risico voor jouw portemonnee en niet over het leven van andermans hond?dagmar88 schreef:Neeltje schreef:Er zijn lange lijnen genoeg en je kunt uren en uren wandelen met je hond. En als je het echt wilt zijn er vast genoeg mogelijkheden om je hond ook los te laten lopen. Waar een wil is, is altijd een weg heb ik geleerd.
Maar goed, dan neem ik 's nachts het risico wel en komt ze overdag gewoon niet of nauwelijks meer buiten.
De meeste mensen denken net als ik dat het juist 's nachts veilig is om met je hond te wandelen omdat de Tarzans, de Nero's en Tysons dan slapen. /
Wat tragisch dat deze maatregelen genomen moeten gaan worden. De laatste dagen heb ik wat rondgekeken op sites van asiels; die zitten vol met dit soort honden. Daar zitten vast ook veel lieverds bij. Die worden nog kanslozer dan ze al zijn. Ook iets om in overweging te nemen als je weer voor de keuze staat bij het aanschaffen van een nieuwe hond.
- Tineke
- Zeer actief
Zelfs dat is niet nodig , de Fila werd ook genoemd toen met de Rad regeling terwijl dat er buiten er weinig van zijn er ook geen incidenten mee bekend zijn.Hippo schreef: Echter dat geldt natuurlijk net zo goed voor andere rassen. Er hoeven maar 2-3 incidenten te zijn met bijv rottweilers waarbij iemand/een kind wordt doorgebeten, dan kunnen die eigenaren ook hun borst nat maken. Dat geldt denk ik voor zoveel 'gevaarlijke'rassen.
Puur op basis van het rasprofiel.
Toen was er overigens ook sprake van dat de Rottie er op zou komen, daar waren toen ook een paar behoorlijke incidenten mee geweest , ook met dodelijke afloop, maar dat is later weer terug gedraaid.
Zelf denk ik dat het niet zo'n vaart gaat lopen al hoop ik wel dat er maatregelen komen die mensen beter doen beseffen dat het gedrag van hun hond gevolgen kan hebben , niet enkel voor de evt. slachtoffers maar ook voor hun zelf.

- Tineke
- Zeer actief
Oh ja ,laatst op de fb pagina van Noordbroek waar het ook over spa ging was ze anders zo gemuilkorfd en zo mak als een lammetje.dagmar88 schreef: En nou moet ik hosternokke nog dat domme gelul van nanna op facebook lezen ook, alsof hier niet genoeg was
Niet eenmaal klapkaken of kutjoekels of de spuit erin.
Maar goed er was aan het begin duidelijk gemaakt dat ze soortgelijke berichten zouden verwijderen en desnoods de persoon ook en dat was klaarblijkelijk toch voldoende.
Ik dacht nog wat gaat dat makkelijk en borg de popcorn maar weer op want de muilkorf paste perfect gezien de terughoudende en politiek correcte antwoorden

- iones
- Zeer actief
Ik hoop niet voor een algemeen muilkorf verbod voor dergelijke rassen. Je kunt al een hoop ellende ondervangen als mensen die zo´n hond hebben of willen aan moeten kunnen aantonen dat ze met zo´n hond om kunnen gaan en er de verantwoording voor kunnen dragen middels een cursus of examen. Lemuria zou daar zo aan mee kunnen doen zonder problemen denk ik.
Ik denk wel dat veel mensen af zullen vallen, en dat er een veel kleinere afzetmarkt komt voor deze rassen zodat de broodfukkers goed in het nadeel zullen zijn. Die blijven met hun pups zitten.
De honden zelf zullen het voordeel krijgen minder kans te hebben om in het asiel te belanden. Nu zitten er heel veel van in asiels.
Ik denk wel dat veel mensen af zullen vallen, en dat er een veel kleinere afzetmarkt komt voor deze rassen zodat de broodfukkers goed in het nadeel zullen zijn. Die blijven met hun pups zitten.
De honden zelf zullen het voordeel krijgen minder kans te hebben om in het asiel te belanden. Nu zitten er heel veel van in asiels.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Als er een algemeen muilkorf gebod komt en een aanlijn gebod dan is dit ook mijn aller laatste hond, dan meer niet meer..... ik doe het goed - voor de hond en mezelf of ik doe het niet. . dus ja hoor, mij zijn ze al kwijt op die afzet markt.......
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 aug 2016 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kwam geloof ik dat toen de Rottieclub snel gehandeld heeft en andere regels voor houden en fokken heeft ingesteld.Tineke schreef:Zelfs dat is niet nodig , de Fila werd ook genoemd toen met de Rad regeling terwijl dat er buiten er weinig van zijn er ook geen incidenten mee bekend zijn.Hippo schreef: Echter dat geldt natuurlijk net zo goed voor andere rassen. Er hoeven maar 2-3 incidenten te zijn met bijv rottweilers waarbij iemand/een kind wordt doorgebeten, dan kunnen die eigenaren ook hun borst nat maken. Dat geldt denk ik voor zoveel 'gevaarlijke'rassen.
Puur op basis van het rasprofiel.
Toen was er overigens ook sprake van dat de Rottie er op zou komen, daar waren toen ook een paar behoorlijke incidenten mee geweest , ook met dodelijke afloop, maar dat is later weer terug gedraaid.
Zelf denk ik dat het niet zo'n vaart gaat lopen al hoop ik wel dat er maatregelen komen die mensen beter doen beseffen dat het gedrag van hun hond gevolgen kan hebben , niet enkel voor de evt. slachtoffers maar ook voor hun zelf.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
kooi schreef:/En dan nog maar eens herhalen wat ik al vier jaar roep: Dat is struisvogelpolitiek, jij neemt dat risico ten koste van bijvoorbeeld een hond als de mijne, die laat ik vaak 's nachts uit. Of praat je hier alleen over het risico voor jouw portemonnee en niet over het leven van andermans hond?dagmar88 schreef:Neeltje schreef:Er zijn lange lijnen genoeg en je kunt uren en uren wandelen met je hond. En als je het echt wilt zijn er vast genoeg mogelijkheden om je hond ook los te laten lopen. Waar een wil is, is altijd een weg heb ik geleerd.
Dat heet zuigen.
Het risico ging, zoals er stond voor het betere knip en plak werk, over het tegenkomen van politie wanneer er eventueel een muilkorfplicht zou komen.
Voorlopig heeft een hond als de jouwe meer ongerief veroorzaakt dan een hond als de mijne.
Nee, waar ik loop (fiets/hardloop/tuf met alle vier) zijn om die tijd geen mensen en ja, ik heb mijn hond gewoon onder controle.
Andere mensen niet, daarom neem ik voor het gemak hun verantwoordelijkheid maar over.
Nog een lollie?
- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef:Oh ja ,laatst op de fb pagina van Noordbroek waar het ook over spa ging was ze anders zo gemuilkorfd en zo mak als een lammetje.dagmar88 schreef: En nou moet ik hosternokke nog dat domme gelul van nanna op facebook lezen ook, alsof hier niet genoeg was
Niet eenmaal klapkaken of kutjoekels of de spuit erin.
Maar goed er was aan het begin duidelijk gemaakt dat ze soortgelijke berichten zouden verwijderen en desnoods de persoon ook en dat was klaarblijkelijk toch voldoende.
Ik dacht nog wat gaat dat makkelijk en borg de popcorn maar weer op want de muilkorf paste perfect gezien de terughoudende en politiek correcte antwoorden
Ho ho, niks popcornwaardigs hoor

Gewoon een petitie, en met vriendjes van vriendjes krijg je dat dan weer te zien.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nikkie krabt haar hele bek open als ze een muilkorf om heeft. Ze heeft al verschillende muilkorven verrot gekrabd. En dat was dan alleen als ze bij de dierenarts die muilkorf om heeft. Zodra ze op de tafel staat stopt ze met krabben, maar zodra je haar neerzet begint ze gelijk met krabben.Hippo schreef:Wat ik dan weer niet snap is dat dezelfde mensen hier staan te schreeuwen of er alsjeblieft iets kan worden geregeld om alle SPA te verbannen c.q. af te spuiten, nu ineens moeite hebben als ik zeg dat ik dat liever mijn hond af spuit dan voor altijd gemuilkorfd en aangelijnd moet meenemenWat is dat nu voor moraalriddergedrag om mij dan op je/jullie eigen wens af te rekenen?
Het verschilt enorm per hond hoe ze iets ervaren. Oscar heeft een tijdje een muilkorf gedragen en vanwege een blessure aangelijnd gelopen met uitlaten. Die vind loslopen natuurlijk leuker, maar die zit er niet echt mee zolang hij kan trainen, speuren e.d.. Voor Hippo geldt dat dus niet. Al vanaf pup vond hij het vreselijk aan de riem en dat is nooit anders geworden. Hij wordt gem. 2x per 2 weken door onze (privé)uitlaat aangelijnd uitgelaten en die loopt tegenwoordig alleen de straat nog maar heen en weer met hem, want hij wil geen eens meer mee aan de riem. Het is dus geen kwestie van gewenning. Hetzelfde geldt voor een muilkorf. Hippo lijkt wel depressief als hij zo'n ding om heeft terwijl mijn mechels er binnen 2 dagen mee rond lopen alsof ze niet beter weten.
En dan 'waar een wil is, is een weg'. Wat als ik ze op een verlaten plek alsnog los laat en iemand ziet het en filmt het? Wat zijn dan de consequenties?
Daarom schreef ik:Als er net zo lafjes de regels worden nageleefd als nu, dan zeg ik soit, ik laat hem op rustige plekken gewoon alsnog los lopen.Hippo schreef:Mocht er voor SPA een muilkorf en aanlijnplicht komen en daar ook op worden gecontroleerd, dan is het waarschijnlijk einde verhaal voor Hippo. Die vindt het vreselijk om aan de riem te lopen. Beetje ronddolen op een afgesloten stuk is natuurlijk niet te vergelijken met de dagelijkse lange losloopwandelingen die we doen. Het los rauzen naast de fiets, zwemmen enz. Daarvoor is geen alternatief als een hond dat los gewend is.
Echter als een filmpje van een 'overtreding' als genoeg is voor een torenhoge boete of alsnog afspuiten, dan is het gewoon einde verhaal.
Als ik haar een muilkorf om zou doen tijdens een wandeling dan houdt ze geen bek meer over.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Als het met het aan lijnen allemaal dus blijkbaar niet zo erg is lekker alle honden in NL aan de lijn niks alleen de SPA ook die bloedirritante Berner reu van verderop en poedelie van oma, niks meer los allemaal lekker gewoon veel wandelen en naast de fiets ermee probleem opgelost. Loslopende hond flinke boete..
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Dan is hij/zij maar ff chago om aangelijnd en gemuilkorfd te lopen, daar komt hij/zij echt wel overheen.
Ik ben voor een aanlijn en muilkorfplicht. Ik ben dus nu ook begonnen met muilkorftraining. En los loopt ze nooit! Als je er genoeg mee doet is dat ook echt niet nodig
Ik heb het haar ook niet echt geleerd. Ik wist namelijk al lang dat dit er aan zat te komen
Ik ben voor een aanlijn en muilkorfplicht. Ik ben dus nu ook begonnen met muilkorftraining. En los loopt ze nooit! Als je er genoeg mee doet is dat ook echt niet nodig

Ik heb het haar ook niet echt geleerd. Ik wist namelijk al lang dat dit er aan zat te komen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dit dus in een notendop!Cleva schreef:Als ik niet donders goed oplet heb ik op veel plekken binnen een kwartier Heintartaar vanwege Izzies.Lemuria schreef: Dan kan ik Izzy net zo goed gelijk afspuiten.
Vind je het heel erg als ik er even niet mee zit als jij je hond aangelijnd moet houden?
Ik heb een illegale hond tijdens de RAD gehad en het is geen seconde in me opgekomen om de gebeten hond te gaan lopen uithangen.
Klaarblijkelijk zijn de Izzys dan ook niet "gewend" aangelijnd te lopen

Vorige maand werd Izzy (voor haar totaal onverwacht) aangevallen door een BC. Nu was Izzy "de lul" maar wat als als de korte "schermutseling" lzoals jij het noemde lang genoeg zou hebben geduurd en Izzie weer bij de pinken zou zijn geweest en de BC zélf zou hebben gegrepen? Dan zou Izzy ook een "krantenartikel" zijn geworden gevolgd door een "dat doet ze anders nooit"

Van mij mogen ze het fokken en houden van dan ook goed aan banden gaan leggen door de invoering van ontmoedigende maatregelen/regels/wetgeving!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Hoe lullig ook voor sommige mensen, maar ik ben het helemaal eens.Cleva schreef:Als ik niet donders goed oplet heb ik op veel plekken binnen een kwartier Heintartaar vanwege Izzies.Lemuria schreef: Dan kan ik Izzy net zo goed gelijk afspuiten.
Vind je het heel erg als ik er even niet mee zit als jij je hond aangelijnd moet houden?
Ik heb een illegale hond tijdens de RAD gehad en het is geen seconde in me opgekomen om de gebeten hond te gaan lopen uithangen.
Ook ik ben het zat om steeds eens hans klok move uit te moeten halen zodat de loslopende Staf van de achterburen mij niet ziet.
Loop ik een straat verder, kom ik weer een ander tegen die losloopt en mag ik weer snel een andere weg in duiken.
En dan heb ik het nog niet over de kinderen die een rondje blok met de XXL mogen doen.

Het zijn er simpelweg teveel. Waar je eerst een enkeling tegenkwam, lijkt nu iedereen opeens een SPA te willen.
Er zijn nu weer 2 nieuwe pups erbij hier in de straat in een korte tijd.
Eentje bij een stel met een herder (kruising), waar ze al als vlaggetje achteraan wappert als mevr hem uitlaat.
De ander bij een stel met een bejaarde Jack Russel

-
- Zeer actief
Ik zit er hartstikke dubbel in.
Toen ik een hond zocht heb ik er geen moment over nagedacht om een SPA uit te zoeken. Na 13 jaar wandelen met ogen in mijn achterhoofd omdat ik een af-en-toe-hond-agressieve husky kruising aan de lijn had wilde ik een hond waarmee het relaxed wandelen is. Het risico was me gewoon te groot. Ik merk het als ik met Daisy, de SPA van broer, loop. Er zijn veel mensen die hun hondje oppakken of me verschrikt aankijken. En ja, natuurlijk loopt ze in drukke gebieden aan een lijn. Het beest is de goedheid zelve maar ik vind het niet ontspannen wandelen.
Het dubbele zit in het geven om honden. De SPA's die ik ken, en daar reken ik Izzy ook onder, zijn geweldige beesten die geen vlieg kwaad doen. Op een forum van hondenliefhebbers die alles doen om hun hond het zo gerieflijk mogelijk te maken vind ik het opvallend dat er zo gemakkelijk hele volksstammen opgelegd wordt om hun hond te beperken in hun levensvreugde.
Toen ik een hond zocht heb ik er geen moment over nagedacht om een SPA uit te zoeken. Na 13 jaar wandelen met ogen in mijn achterhoofd omdat ik een af-en-toe-hond-agressieve husky kruising aan de lijn had wilde ik een hond waarmee het relaxed wandelen is. Het risico was me gewoon te groot. Ik merk het als ik met Daisy, de SPA van broer, loop. Er zijn veel mensen die hun hondje oppakken of me verschrikt aankijken. En ja, natuurlijk loopt ze in drukke gebieden aan een lijn. Het beest is de goedheid zelve maar ik vind het niet ontspannen wandelen.
Het dubbele zit in het geven om honden. De SPA's die ik ken, en daar reken ik Izzy ook onder, zijn geweldige beesten die geen vlieg kwaad doen. Op een forum van hondenliefhebbers die alles doen om hun hond het zo gerieflijk mogelijk te maken vind ik het opvallend dat er zo gemakkelijk hele volksstammen opgelegd wordt om hun hond te beperken in hun levensvreugde.