Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met een niet zo hondvriendelijke hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Mensen met een niet zo hondvriendelijke hond

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

M@scha schreef:ik heb graag een hond die sociaal is met andere honden en geleerd heeft dat ergens op af spurten not done is :-)
Dat dus

Ik heb het lopen met Rimpel meer dan eens als "'last"' ervaren ja...
Het is gewoon horror als je met ogen in je rug moet rondlopen omdat er loslopende projectielen op je af kunnen komen stormen...
Ik wil dat niet zolang ik tussen de mensen woon.
Ik heb aan Muis een sociale hond die met alles en iedereen uit de voeten kan, maar het zeker niet opzoekt en andere honden liever met rust laat.
Een ZEGEN is het
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind het het belangrijkste dat ik geen uitvallende of hondagressieve hond heb. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden. Oor is wisselend wat betreft andere honden, over het algemeen heeft ze er weinig interesse in, af en toe heeft ze een klik, soms komt ze ff hoi zeggen en polsen waar ze mee te maken heeft en een enkele keer wil ze irritant doen (meestal bij kleine of heel onzekere hondjes). Dat laatste is vervelend en probeer ik altijd te voorkomen door goed op te letten en eventueel aan te lijnen. Maar dat vind ik niet zo erg, omdat het makkelijk op te lossen is en omdat ik zeker weet dat het daar bij blijft.

Toen ze nog jong was rende ze wel op alle honden af om te spelen - wat van mij mag als ze allemaal los lopen - maar nu ze volwassen is doet ze dat nog maar zelden. Soms vind ik dat wel jammer omdat ik van dat spelen altijd erg kan genieten. Maar dat los ik nu op door af en toe een date voor haar te regelen.

Verder heb ik de regel dat er aan de lijn geen contact wordt gemaakt. Als Oor aan de lijn zit doet ze dat ook niet en ik vind het heerlijk dat ik gewoon langs andere honden kan lopen zonder dat ze er naar om kijkt. Het lijkt me vreselijk irritant om zo'n hond te hebben die telkens in de riem gaat hangen van enthousiasme als ie een andere hond ziet.

Al met al vind ik het dus het prettigst als er niet op andere honden wordt gereageerd wanneer een van de twee of beiden aan de riem loopt, en ze verder wel af en toe gezellig met andere hondjes kunnen spelen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef kan met alles en iedereen. Doet een hond wel lelijk tegen hem blijft hij staan of spurt weg, afhankelijk van het type hond. Het lijkt er op dat hij die inschatting prima zelf kan maken. Wij zijn nog aan het oefenen met negeren van andere honden en niet er direct op af stormen. Bij onbekende aangelijnde honden gaat hij dus ook even aan de riem, voor de zekerheid. En bekende of andere loslopende honden dan oefenen we dit gewoon los.

Izzy is soms een vervelend hysterisch mormel, ze vind sommige honden eng en begint dan te krijsen dus die loopt wat vaker aangelijnd. zodat ze er niet op af rent om een punt te maken. Bijten doet ze niet maar niet elke hond is van dat gedrag gediend.

Ik loop 1000 x liever met Droef, wetende dat hij gewoon geen problemen maakt en als er al eens lelijk gedaan wordt tegen hem hij dit zelf kan inschatten en geen gevecht aan gaat. Maar goed hij is nog jong en wie weet veranderd dat nog in de toekomst.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als er een labrador ( want die zijn het meestal ) aan komt stuiteren, wil ik Van Gils graag los gooien om te voorkomen dat ze Sneeuw gaan irriteren :wink: maar ik vind een hond die overal op af stuitert in principe wel sociaal ik zou alleen willen dat de baasjes dan wat meer appel hadden. Sneeuw moet er niets van hebben, maar dat beschouw ik dan weer niet als een last. het viel in het begin wat tegen, dacht een sociaal ras te nemen, maar mijn CC wint dat ( sociaal zijn) met kop en schouders
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn reuen vallen niet uit en gaan niet voor de kill ofzo maar bepaalde honden willen ze niet in hun buurt en dat kan dan fout gaan.
Een grote reden waarom ik het helemaal niet zo lastig vind is de plek waar ik woon. Op een boogscheut van meer dan 550ha bos, tussen landbouwvelden en godvergeten paden waar drie mensen per week passeren. Als ik een persoon per dag kruis is het veel.
Zelfs tijdens vakanties is het mogelijk urenlang te wandelen zonder ooit iemand tegen te komen.
Komt nog bij dat het gros hier niet of zelden met zijn hond wandelt en áls ik dan een wandelaar met hond tegenkom is of wordt hij aangelijnd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:Ik vind dat echt HET nadeel van Labradors. Wat een idioten.. Pom gaat overal op af (al wordt het wel minder, ze is bijna 4 :')), Karel is iets gematigder maar ook knettergek. Ook op andere mensen trouwens. De kans is wel aanwezig dat er hierna een ander ras komt, en dit is de enige reden want verder hou ik van Labradors
hahaha! Hier is juist de Labrador de braafste maar dat mag ook wel na 10 jaar :mrgreen:
Alleen het eerste jaar had ze een enorme betonnen plaat voor de kop, daarna ging het wel. Inmiddels gaat ze alleen op mensen af die haar lokken en andere honden interesseren haar niet zo, ze negeert ze meestal.
Die andere twee zijn dramatisch met z'n tweeën, het liefste jagen ze alles en iedereen weg dus die lopen wat vaker aan de lijn. Gol heeft eigenlijk helemaal geen lijn nodig.

Oh en wat ik prettiger vind, een hond zoals Gol dus. Doe mij daar maar tien van.
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Ik heb een klein Havanezertje en die is een klein beetje angstig voor andere honden, maar tegelijkertijd ook wel heel speels. Ik ben dagelijks met haar in het bos, hardlopend of wandelend. Ze loopt altijd los. We komen vaak dezelfde honden tegen, waarvan ik inmiddels weet dat het goed gaat, al is het soms wat overweldigend als er twee goldens tegelijk met haar willen spelen. Maar met veel honden speelt ze erg leuk (ik kom trouwens zelden haar formaatje tegen helaas, dus ze zijn altijd veel groter).

Maar ik kom ook regelmatig vreemde honden tegen, die snel worden aangelijnd als we er aan komen en vervolgens helemaal uit hun plaat gaan als we er langs lopen. Baas kan ze net in bedwang houden. Of ze lopen snel een zijpad in. Ik vind dat best wel eng, wat nou als die baasjes Zoey een keertje niet op tijd zien lopen en hun hond erop af vliegt?
Havanezertje Zoey :I:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb van alles gehad. Allemansvrienden tot zwaar agressief. Het allerliefste heb ik een hond die niet reageert op andere honden. Ze gewoon echt negeert. Heerlijk ontspannen wandelen zonder erg op te letten.
Want met die echte jolige allemansvrienden moet je altijd opletten dat ze niet toch even snel kennis gaan maken en nou ja met de hond agressieve types moet je altijd ogen voor en achter hebben.

Ik heb meestal weinig behoefte aan oplopen met andere hondenmensen dus ik vind het volstrekt niet interessant of mijn honden met ander honden willen spelen of niet. Ik zal daar toch nooit op aan sturen.

Conclusie geef mij maar gewoon een 1 manshond.
Gr. Aniek

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Er is in de wijk 1 hond waar ik graag voor omloop en dat is een lab. Die hond is knettergek. Knettergek. De eigenaar gooit hem los bij het zien van mijn honden omdat ze anders van dr plek gesleurd wordt. Met een kinderwagen in dr handen. Ik geef dr gelijk ook nog.

Dan slingert die hond onze kant op. Slingerend omdat hij zo hard kwispelt dat hij zichzelf uit koers slaat. En dan begint het gebeuk waar mijn honden uit pure aanpassingsvermogen eerst nog wel een klein beetje een mee proberen doen, maar al gauw begint het gesnauw. En dan vind ik mijn honden uitgesproken tolerant maar deze hond maakt t wel heel bont.

Ik kan niets met een chagrijn maar zo'n overdreven jolige lomperik pas ik ook graag voor.
Ik heb overigens 1000x liever een jager dan een uitvaller. Ik vind een mild en tolerant karakter echt 1 van de belangrijkste eigenschappen in een hond.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Paisley schreef: Ik heb overigens 1000x liever een jager dan een uitvaller. Ik vind een mild en tolerant karakter echt 1 van de belangrijkste eigenschappen in een hond.
Die combinatie in een hond is ook helemaal niet leuk kan ik zeggen :schrik:

Onze golden was trouwens perfect met andere honden. Ze zocht het niet op en als er contact was, dan was er nooit gezeur. Honden respecteerden haar direct.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef: Ik heb overigens 1000x liever een jager dan een uitvaller. Ik vind
Oh nee al krijg ik geld toe...geef mij dan maar agressie als ik zou moeten kiezen tussen jagen en agressie. Ik kan heel slecht tegen jagers en dat is nog voorzichtig uitgedrukt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:
Paisley schreef: Ik heb overigens 1000x liever een jager dan een uitvaller. Ik vind
Oh nee al krijg ik geld toe...geef mij dan maar agressie als ik zou moeten kiezen tussen jagen en agressie. Ik kan heel slecht tegen jagers en dat is nog voorzichtig uitgedrukt.

:mrgreen: Charlie heeft het allebei.

Niko en pjotr zijn makkelijk. Maken wel contact, maar zijn beleefd en gaan confrontaties uit de weg.
Maar met charlie loop ik even goed ontspannen. Ze heeft alleen oog voor mij.
Dat kleine mormeltje is een ramp, angstagressie naar mens en hond. Valt ook wel een mouw aan te passen hoor, maar relaxed is het nooit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik wil mn honden in t zicht hebben... ze moeten dus een beetje in de buurt blijven. Je zou me op kunnen bergen bij die types die dus niet luisteren en er vandoor gaan en blijven. Daar kan ik niks mee.
Agressie kan ik veel beter mee overweg. Ik let sowieso altijd goed op ook al heb ik een sociale hond. De rest weet totaal niet wat ze bii zich hebben over t algemeen. Vanochtend ook weer kom terug van t fietsen met Xygan komt er ineens een patser reu bij (nog aangelijnde) Xygan staan met stijve poten en maar draaien, proberen kop op de rug te leggen en stampen. Ja hij wil spelen hoor... ja toedeledokie. Dus hoe sociaal ook ik zal altijd ogen voor en achter blijven houden... want anderen doen t niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn honden zijn sociaal, vallen niet uit en negeren andere honden meestal. Alleen als ze in hun persoonlijke zone komen wil Dico nog wel eens lelijk doen(maar die viel toen ik hem kreeg naar alles uit). Oscar en Hippo kunnen gerust even snuffelen. Als Hippo ze te opdringerig vindt dan geeft hij ze een duw met zijn borst en gaat vervolgens weer zijn eigen weg.

Dat vind ik dus ideaal, geen vechters en geen honden die persé naar andere honden toe moeten.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo is geen allemansvriend maar maakt ook geen amok zonder reden.
Lompe en opdringerige honden (vaak jonge honden) en honden die haar lastigvallen in haar spel snauwt ze af als ze haar subtielere signalen niet oppikken.
Maar zolang het niet meer is dan dat, dan mag dat van mij. Zelf stapt ze zelden of nooit zomaar op een andere hond af.
Ik vind het in ieder geval reuze prettig en makkelijk om met haar op stap te gaan en dat beetje pit, daar hou ik wel van.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vixen heeft nul belangstelling voor andere honden, die is met mij bezig en ik vind het heerlijk.
ben geen mens voor gezellie met anderen lopen en als mijn hond dat ook niet is, is dat alleen maar prettig.

ze werd pasgeleden lastiggevallen door een doodle, die ze niet had aan zien komen en die ze pas zag toen ie tegen haar opsprong.
ze heeft hem persoonlijk weer bij zijn baas afgeleverd, zonder dat ze beet of zelfs maar snauwde of grauwde.
ik vond het jammer dat het nodig was, maar vond ook dat ze het keurig opgelost heeft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat is één van de redenen dat ik voor de Toller koos. Mijn honden kunnen doorgaans met iedereen overweg, maar ze hoeven geen contact te maken. Als de andere hond negeert, doen zij dat ook. Heb ik ze niet hoeven leren ook, ze doen het gewoon niet. En als ze contact maken blijft het meestal bij een beschaafde ontmoeting en weer doorlopen. Een verademing vind ik dat, na een Labrador :mrgreen:
Mockingjay

Ongelezen bericht door Mockingjay »

Elke dag zie ik honden die uitvallen naar verkeer, mensen of andere honden.
Meestal doet men hier niets aan,
Want het is al een oud beestje of hij deed dit al van pup...
Mijn hond heeft ook al eens moeilijke periode gehad,
Zijn stressemmertje liep snel over en dat uitte zich in uitvallen,
Maar ik heb hier wat aan gedaan,
Doelgericht gewerkt hieraan,
Het is idd makkelijker dat niet te doen.
Een hond die andere honden negeert maar niet uitvalt
Zou ik niet als last ervaren, vind ik ook niet associaal :I: , sociaal gedrag valt ook onder gewoon normaal kunnen doen in het bijzijn van andere honden, zonder te snauwen en te grommen enz, .. en als ie wel uitvalt,
Deed ik er wat aan. Want een hond valt uit omdat ie iets niet leuk vind en stress heeft.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
malinois schreef:
Hangt van het jagen af. Topsi vloog vaak door de bossen en liet zich af en toe zien. Als ik floot, kwam ze. Geen centje pijn. Die raakte ik niet kwijt al had ik het graag ;-)
Heb echter ook teckel Wim gehad die er dus vandoor ging. Hoorde ik hem joekeren langs de A67, achter een konijn aan. En dát gaan we dus niedoennie. Die heb ik herplaatst. Bij al mijn andere teckels was het jachtgedrag keurig beheersbaar.
Ik dacht dat jij op Topsi ook weleens moest wachten toch? Dat ze wel terugkwam maar dan uitgeblust moest bijkomen.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Maeve schreef:Dat is één van de redenen dat ik voor de Toller koos. Mijn honden kunnen doorgaans met iedereen overweg, maar ze hoeven geen contact te maken. Als de andere hond negeert, doen zij dat ook. Heb ik ze niet hoeven leren ook, ze doen het gewoon niet. En als ze contact maken blijft het meestal bij een beschaafde ontmoeting en weer doorlopen. Een verademing vind ik dat, na een Labrador :mrgreen:
haha, nou dan is de toller die ik ken hier in het park duidelijk niet typisch een toller :LOL:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
Maeve schreef:Dat is één van de redenen dat ik voor de Toller koos. Mijn honden kunnen doorgaans met iedereen overweg, maar ze hoeven geen contact te maken. Als de andere hond negeert, doen zij dat ook. Heb ik ze niet hoeven leren ook, ze doen het gewoon niet. En als ze contact maken blijft het meestal bij een beschaafde ontmoeting en weer doorlopen. Een verademing vind ik dat, na een Labrador :mrgreen:
haha, nou dan is de toller die ik ken hier in het park duidelijk niet typisch een toller :LOL:
Denk het, want wat ze onderscheid is nou juist dat het geen allemansvrienden zijn :wink: Mits ze voldoende beweging en opvoeding krijgen, uiteraard.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Spetter gaat meestal enthousiast op andere honden af, als een andere hond dat niet wil, heeft ze dat meestal goed door, op één keer na. Gelukkig kwam ze toen net op tijd wel bij me, was overigens ook gelijk de eerste keer dat ze niet kwam toen ik haar riep.
Ik ben er niet altijd blij mee dat ze overal op afloopt (waarna ze gaat liggen wachten bij de laatste meters tot de hond bij haar komt), gelukkig stelt ze zich onderdanig op en is ze weg als een hond niet wil want ze weegt nog geen 6 kilo.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:Ik heb van alles gehad. Allemansvrienden tot zwaar agressief. Het allerliefste heb ik een hond die niet reageert op andere honden. Ze gewoon echt negeert. Heerlijk ontspannen wandelen zonder erg op te letten.
Want met die echte jolige allemansvrienden moet je altijd opletten dat ze niet toch even snel kennis gaan maken en nou ja met de hond agressieve types moet je altijd ogen voor en achter hebben.

Ik heb meestal weinig behoefte aan oplopen met andere hondenmensen dus ik vind het volstrekt niet interessant of mijn honden met ander honden willen spelen of niet. Ik zal daar toch nooit op aan sturen.

Conclusie geef mij maar gewoon een 1 manshond.
Ik vond jouw Cento zo ik hem zag en zo ik de verhalen van hem las een type hond die een fijn type was. Ik had honden die in principe alles we negeerden, maar ze lieten zich wel provoceren en dát liep gewoon niet zo fijn omdat ik daarom altijd alert moest blijven op andere honden die al dan niet met kwaad in de zin op ze af kwamen rennen.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Is er dan iemand met een roedeltje waarmee je heerlijk zonder opletten overal kan lopen?
Ik hoef alleen niet zo op Tommy te letten, hoewel die in zijn jonge jaren wel eens met een konijn aankwam, de ouwe sukkel doet geen vlieg kwaad. Noa jaagt nog wel eens mensen de stuipen op het lijf door tegen ze te blaffen. Digger kan als een kip zonder kop lopen jagen en hij neemt de benen als we bijna thuis zijn (doet Noa trouwens ook); Foxy is reactief naar teven.
Als we andere honden in het bos tegenkomen stuiven ze er met z'n allen op af en behalve Foxy luisteren ze dan voor geen meter. Gelukkig komen we meestal geen hond tegen, anders werd het echt een uitdaging.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Johnny Jones schreef:Is er dan iemand met een roedeltje waarmee je heerlijk zonder opletten overal kan lopen?
Ik hoef alleen niet zo op Tommy te letten, hoewel die in zijn jonge jaren wel eens met een konijn aankwam, de ouwe sukkel doet geen vlieg kwaad. Noa jaagt nog wel eens mensen de stuipen op het lijf door tegen ze te blaffen. Digger kan als een kip zonder kop lopen jagen en hij neemt de benen als we bijna thuis zijn (doet Noa trouwens ook); Foxy is reactief naar teven.
Als we andere honden in het bos tegenkomen stuiven ze er met z'n allen op af en behalve Foxy luisteren ze dan voor geen meter. Gelukkig komen we meestal geen hond tegen, anders werd het echt een uitdaging.
Als ik Amy niet meeneem, heb ik zo'n roedeltje waarmee ik zonder opletten overal kan lopen :mrgreen:
Vandaar dat ik Amy dus ook vaak apart meeneem. Daar heb ik meer werk aan tijdens de wandeling dan aan die andere drie samen. Dan ga ik eerst met Amy en daarna voor de ontspanning met de rest ;-)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Johnny Jones schreef:Is er dan iemand met een roedeltje waarmee je heerlijk zonder opletten overal kan lopen?
Ja hoor, als ik de honden van mn moeder ook mee heb dan loop ik met 4 honden probleemloos en zonder echt op te hoeven letten.
Natuurlijk roep ik terug als ik aangelijnde honden tegenkom, maar meer uit fatsoen dan dat er wat mis gaat als ik t niet doe. Ze lopen namelijk met een boog om asociale honden heen.
1 van die 4 zit behoorlijk wat werk aan :roos: Mayke was ff een klus, maar nu is ze totaal betrouwbaar. De rest is goed gemanierd en braaf van aard.

En natuurlijk niet "overal" maar wel op plekken waar je je hond redelijkerwijs los kan hebben zoals parkjes, wandelpaadjes en natuurgebieden.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ja hoor. Ik roep Coda soms wel bij me als we andere honden passeren, afhankelijk van de houding van die hond(en) kan er met haar erbij nog wel eens spanning ontstaan. De andere twee zijn alom negerende doetjes :wink: en Coda weet inmiddels dat ze dan bij mij moet lopen dus komt zich vaak zelf melden zodra ze een hond ziet. En soms loopt ze dan ook wel los trouwens, bij vriendelijke en sociale honden is dat geen probleem. Alleen als ik enig macho-gedrag van de tegenpartij zie wil ze dat nog wel eens indammen, en dan voelt ze zich wel sterk met haar roedel inderdaad. Wel grappig, ik hoef alleen haar dan bij me te roepen en dat hele roedelgevoel is weg bij ze.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben altijd erg jaloers op Sulluna haar roedel. Zij gaan overal naar toe, die honden misdragen zich vrijwel nooit en ze weten altijd prima te anticiperen op wat ze tegenkomen. Heuse ontspanning bij hen, lijkt me heerlijk!

Ik heb honden die uit zicht gaan, jagen en Manu wil nog wel eens patsen. Zolang ik niet teveel verwacht kan ik ontspannen wandelen :engel: Ik geniet ontzettend veel van mijn honden maar ik weet wel dat ik hierna heel graag een baasgerichte hond wil hebben. Helemaal mooi zou zijn als het een hond als Co wordt. Maar mezelf kennende eindig ik wel met iets wat ik van tevoren niet had bedacht :lol1:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Met de honden die we nu hebben kan het grotendeels met alle honden.
Ik lijn mijn honden standaard aan (of ze moeten dicht komen lopen) en vraag andere meestal ook om aan te lijnen.

Raisah is een sporenloper dus als die los is moet ik goed opletten dat ze niet ineens een spoor oploopt.
Raisah moet van andere honden niets hebben, als ze los is zoekt ze eens snel een klein contact door te snuffelen en weg is ze. Ze loopt nooit naar andere honden toe. Als ze aangelijnd is en de hond komt dichtbij wilt ze wel kennismaken maar verder moet ze er niets van weten.

Lenny de labrador (een reu) kan met veel honden, maar een reu die in zijn buurt komt en gaat staan grommen ... Dan krijgt hij spanning en roep ik mijn hond terug (of als hij aangelijnd is vraag ik om hun hond terug te roepen)
Er is dus nog nooit een conflict geweest en weet dus ook niet hoever Lenny zou gaan.
Hij loopt ook niet uit zichzelf naar andere honden, gaat wel eens staan kijken en kijkt mij daarna zo aan van daar heb je een hond!

Bjelke is nog jong maar loopt ook niet zomaar op andere honden af, ik roep haar wel altijd bij mij.
Ze is een best pittig dametje en als er eentjebkomen haar groot ofzo durft ze wel zeggen dat ze dit niet fijn vind .

Maar in het algemeen gaan mijn honden goed met andere? Buiten spanning gaan deze 3 dus wel goed met andere honden. Al moet het van mij niet dat ze zomaar met vreemden losgaan
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck is zo'n niet hondvriendelijke hond maar ik kan overal ontspannen met hem loslopen nu. Omdat hij alleen op mij let. Hij is nu 14 jaar dus al wat minder actief. En hij let heel erg op mij. Daar is in het begin heel wat training aan vooraf gegaan en toen liep ik niet echt ontspannen met hem. Hij loopt altijd naast en net achter of net voor me en als ik stil sta staat hij ook stil. Hij is heel duidelijk in z'n lichaamstaal dus andere honden komen ook meestal niet buurten. En zo wel dan laat ik Shira haar gang gaan. Zij speelt graag met andere honden dus dat geeft genoeg afleiding en ondertussen loop ik een stukje door met Buck, als we ver genoeg zijn dan roep ik Shira, andere hond gaat weer naar z'n baas want de afstand is te groot en voila.

Met Shira en Balou en Dino kan ik geheel ontspannen rondlopen en hoef eigenlijk niet echt op te letten. Anders wordt het als Nola ook mee is. Die heeft wat meer sturing nodig en Shira doet al snel met haar mee. Maar ook dan loop ik nog ontspannen.

Laila is een verhaal apart. Die laat ik los terwijl ze eigenlijk volgens de ongeschreven regels niet los kan want ze luistert nog niet echt goed en loopt te ver uit zicht. Komt wel altijd vrij snel terug dus ik kies daarbij voor een eigen aanpak met wel loslaten en steeds een betere band daardoor. Maar ontspannen, nee dat niet :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”