Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
Ik ben er namelijk zondag en ik ga naar de poedels kijken

Moderator: moderatorteam
Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
Haha Ivy showde ik ook nooit zelf en Lewis nu wel.. vind dat ook wel spannend.. Vooral omdat hij waarschijnlijk toch ook de erering in moet, zijn nooit veel Pointers en al helemaal geen pupsgrover schreef:Ik vind het ook erg lang durenEn ik word nu al nerveus als ik er aan denk
Show 'm zelf dit keer en pfffff ik ben daar echt veel te zenuwachtig voor eigenlijk, maar ik wil de pup straks toch ook zelf gaan showen, dus ik zal wel moeten
En in principe weet Ollie heel goed hoe het moet.. Maar toch
Shira en ik gaan ook op zondag, gezellig!Judith schreef:Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
Wij zijn er ook zondag!LongFields schreef:Shira en ik gaan ook op zondag, gezellig!Judith schreef:Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
Leuk! Jullie gaan showen toch? Probeer bij jullie te komen kijken als het lukt.xSuzannex schreef:Wij zijn er ook zondag!LongFields schreef:Shira en ik gaan ook op zondag, gezellig!Judith schreef:Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
Ruilen? Doe jij Ollie doe ik Lewis_Jules_ schreef:Haha Ivy showde ik ook nooit zelf en Lewis nu wel.. vind dat ook wel spannend.. Vooral omdat hij waarschijnlijk toch ook de erering in moet, zijn nooit veel Pointers en al helemaal geen pupsgrover schreef:Ik vind het ook erg lang durenEn ik word nu al nerveus als ik er aan denk
Show 'm zelf dit keer en pfffff ik ben daar echt veel te zenuwachtig voor eigenlijk, maar ik wil de pup straks toch ook zelf gaan showen, dus ik zal wel moeten
Wij zijn er zondag! Ik weet alleen niet of ik een hond meeneem. Manu showt zichzelf graag en Uma vindt zoiets verschrikkelijk.Judith schreef:Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
LongFields schreef:Leuk! Jullie gaan showen toch? Probeer bij jullie te komen kijken als het lukt.xSuzannex schreef:
Wij zijn er ook zondag!
Dan heb je een stuiterende Lewis aan de lijn, die wil alleen met mij..Dus ik MOET ook wel haha.grover schreef:Ruilen? Doe jij Ollie doe ik Lewis_Jules_ schreef:Haha Ivy showde ik ook nooit zelf en Lewis nu wel.. vind dat ook wel spannend.. Vooral omdat hij waarschijnlijk toch ook de erering in moet, zijn nooit veel Pointers en al helemaal geen pupsgrover schreef:Ik vind het ook erg lang durenEn ik word nu al nerveus als ik er aan denk
Andermans honden heb ik veel minder issues mee hahahaha
Nee hahaha ik heb Oll vroeger wel altijd zelf geshowd, en als pup is het voornamelijk hartstikke leuk vond ik. Kijk nu al uit naar straks met Jamie. Ik was altijd vet nerveus al, dat werd steeds erger en we behaalden ook nooit wat, en daarom heb ik Ollie uit handen gegeven een paar jaar terug. En ik ben nog steeds bang dat ie zich door MIJN zenuwen gaat lopen misdragenDe laatste keer dat ik 'm zelf gedaan heb had ie een staart als een terriër en zulke ogen:
Maar ik heb 'm op de Belgische specialty in augustus en in Hannover vorige maand zelf gedaan en op zich ging dat goed dus ik moet me gewoon niet zo druk maken :LOL
veertje schreef:Het wordt druk bij de hava's dan, allemaal forummers op bezoek
Freestacken is ook veel natuurlijker, slimme Lewis! Ollie gooit meteen z'n gat naar beneden als ik 'm wil freestacken dus met hem kan ik het niet zo goed (het lukt wel, maar niet erg lang) maar Jamie ga ik het straks ook leren hoor, de honden staan vaak beter als je ze vrij laat staan. Welsh Springers wel in ieder geval.._Jules_ schreef: Dan heb je een stuiterende Lewis aan de lijn, die wil alleen met mij..Dus ik MOET ook wel haha.
Meneer heeft ook besloten de Pointer stand niet te doen, staart vasthouden enzo.. hij wil freestacken![]()
Is je handler er niet dan? Ik wil best een keer een andere hond showen hoor, of het goed gaat kan ik niet beloven haha. In Bleiswijk moest ik de erering in met een Weim die ik wel ken, maar nog nooit geshowd heb. Net ervoor even oefenen en gaanDat ging nog best goed. Hij zou toch niet gekozen worden bij die keurmeester dus kon ook niks verkloten
Nee, ik heb niet zoveel moeite met in stand zetten maar top and tail, wat bij een aantal jachthonden gedaan wordt, vind ik zelf niet heel mooi.LongFields schreef:Bij de Belgische Herders mag je er officieel niet eens iets aan vasthouden of verzetten, ik heb mijn Laekense toen ik nog showde altijd geleerd netjes te staan en te blijven, en voor Mojo op de rasloze hondenkeuringen heb ik hetzelfde gedaan. Ik vind dat ookmveel mooier, het vasthouden van staarten, verplaatsen van poten, strak omhoog houden van showlijntjes net onder de oren en wegtrekken van keelhuid is absoluut niet mijn ding.
Dat zag ik inderdaad heel veel gebeuren bij de Belgen.Marjoleine schreef:Het nadeel van verplicht free stacken is weer dat je relatief vaak double handling ziet in die rassen.
En wij ookxSuzannex schreef:Wij zijn er ook zondag!LongFields schreef:Shira en ik gaan ook op zondag, gezellig!Judith schreef:Welke dag gaan jullie?Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken
Klopt, en wordt helaas ook veel te veel gedaan, en daarnaast ook gewoon toegelaten in Europa. Op Crufts toen ik er was nog niet (2007), maar inmiddels wordt het veel vaker oogluikend toegestaan, wat ik erg jammer vindt en het is in mijn ogen ook helemaal niet nodig. Ik heb het nooit gedaan en moet zeggen dat het de behaalde resultaten van mijn honden niet geschaad heeft.Marjoleine schreef:Nee, ik heb niet zoveel moeite met in stand zetten maar top and tail, wat bij een aantal jachthonden gedaan wordt, vind ik zelf niet heel mooi.LongFields schreef:Bij de Belgische Herders mag je er officieel niet eens iets aan vasthouden of verzetten, ik heb mijn Laekense toen ik nog showde altijd geleerd netjes te staan en te blijven, en voor Mojo op de rasloze hondenkeuringen heb ik hetzelfde gedaan. Ik vind dat ookmveel mooier, het vasthouden van staarten, verplaatsen van poten, strak omhoog houden van showlijntjes net onder de oren en wegtrekken van keelhuid is absoluut niet mijn ding.
Ik geef wel eens een tikje tegen de staart als die eraf dreigt te vallen maar vasthouden doe ik nooit, willen ze ook niet.
Het nadeel van verplicht free stacken is weer dat je relatief vaak double handling ziet in die rassen.
Ik vind het als toeschouwer ook een mooier gezicht, een hond die aandacht voor de baas heeft in de ring, dan een hond die maar staat te kijken waar baasje nou weer gebleven is.LongFields schreef:Klopt, en wordt helaas ook veel te veel gedaan, en daarnaast ook gewoon toegelaten in Europa. Op Crufts toen ik er was nog niet (2007), maar inmiddels wordt het veel vaker oogluikend toegestaan, wat ik erg jammer vindt en het is in mijn ogen ook helemaal niet nodig. Ik heb het nooit gedaan en moet zeggen dat het de behaalde resultaten van mijn honden niet geschaad heeft.Marjoleine schreef:Nee, ik heb niet zoveel moeite met in stand zetten maar top and tail, wat bij een aantal jachthonden gedaan wordt, vind ik zelf niet heel mooi.LongFields schreef:Bij de Belgische Herders mag je er officieel niet eens iets aan vasthouden of verzetten, ik heb mijn Laekense toen ik nog showde altijd geleerd netjes te staan en te blijven, en voor Mojo op de rasloze hondenkeuringen heb ik hetzelfde gedaan. Ik vind dat ookmveel mooier, het vasthouden van staarten, verplaatsen van poten, strak omhoog houden van showlijntjes net onder de oren en wegtrekken van keelhuid is absoluut niet mijn ding.
Ik geef wel eens een tikje tegen de staart als die eraf dreigt te vallen maar vasthouden doe ik nooit, willen ze ook niet.
Het nadeel van verplicht free stacken is weer dat je relatief vaak double handling ziet in die rassen.
En het is idd zo onnodig...LongFields schreef:Klopt, en wordt helaas ook veel te veel gedaan, en daarnaast ook gewoon toegelaten in Europa. Op Crufts toen ik er was nog niet (2007), maar inmiddels wordt het veel vaker oogluikend toegestaan, wat ik erg jammer vindt en het is in mijn ogen ook helemaal niet nodig. Ik heb het nooit gedaan en moet zeggen dat het de behaalde resultaten van mijn honden niet geschaad heeft.Marjoleine schreef: