Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner Amsterdam

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Winner Amsterdam

Ongelezen bericht door Judith »

Manuma schreef:Wij, mijn zusje en ik, komen kijken :D
Welke dag gaan jullie?

Ik ben er namelijk zondag en ik ga naar de poedels kijken :engel:
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik vind het ook erg lang duren :o En ik word nu al nerveus als ik er aan denk :jank: Show 'm zelf dit keer en pfffff ik ben daar echt veel te zenuwachtig voor eigenlijk, maar ik wil de pup straks toch ook zelf gaan showen, dus ik zal wel moeten :LOL: En in principe weet Ollie heel goed hoe het moet.. Maar toch :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik kom kijken op zondag. Nog even kijken hoe ik dat ga doen, want zag dat er maar 1 hond per bezoeker binnen mag.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

grover schreef:Ik vind het ook erg lang duren :o En ik word nu al nerveus als ik er aan denk :jank: Show 'm zelf dit keer en pfffff ik ben daar echt veel te zenuwachtig voor eigenlijk, maar ik wil de pup straks toch ook zelf gaan showen, dus ik zal wel moeten :LOL: En in principe weet Ollie heel goed hoe het moet.. Maar toch :mrgreen:
Haha Ivy showde ik ook nooit zelf en Lewis nu wel.. vind dat ook wel spannend.. Vooral omdat hij waarschijnlijk toch ook de erering in moet, zijn nooit veel Pointers en al helemaal geen pups :blauwoog:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Judith schreef:
Welke dag gaan jullie?

Shira en ik gaan ook op zondag, gezellig!
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

LongFields schreef:
Judith schreef:
Welke dag gaan jullie?

Wij zijn er ook zondag!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

xSuzannex schreef:
LongFields schreef:
Judith schreef:
Welke dag gaan jullie?

Wij zijn er ook zondag!
Leuk! Jullie gaan showen toch? Probeer bij jullie te komen kijken als het lukt.
grover
Zeer actief
Contacteer:

_Jules_ schreef:
grover schreef:Ik vind het ook erg lang duren :o En ik word nu al nerveus als ik er aan denk :jank: Show 'm zelf dit keer en pfffff ik ben daar echt veel te zenuwachtig voor eigenlijk, maar ik wil de pup straks toch ook zelf gaan showen, dus ik zal wel moeten :LOL: En in principe weet Ollie heel goed hoe het moet.. Maar toch :mrgreen:
Haha Ivy showde ik ook nooit zelf en Lewis nu wel.. vind dat ook wel spannend.. Vooral omdat hij waarschijnlijk toch ook de erering in moet, zijn nooit veel Pointers en al helemaal geen pups :blauwoog:
Ruilen? Doe jij Ollie doe ik Lewis :P Andermans honden heb ik veel minder issues mee hahahaha :LOL:

Nee hahaha ik heb Oll vroeger wel altijd zelf geshowd, en als pup is het voornamelijk hartstikke leuk vond ik. Kijk nu al uit naar straks met Jamie. Ik was altijd vet nerveus al, dat werd steeds erger en we behaalden ook nooit wat, en daarom heb ik Ollie uit handen gegeven een paar jaar terug. En ik ben nog steeds bang dat ie zich door MIJN zenuwen gaat lopen misdragen :schrik: De laatste keer dat ik 'm zelf gedaan heb had ie een staart als een terriër en zulke ogen: :O: Maar ik heb 'm op de Belgische specialty in augustus en in Hannover vorige maand zelf gedaan en op zich ging dat goed dus ik moet me gewoon niet zo druk maken :LOL
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Judith schreef:
Welke dag gaan jullie?

Wij zijn er zondag! Ik weet alleen niet of ik een hond meeneem. Manu showt zichzelf graag en Uma vindt zoiets verschrikkelijk.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
xSuzannex schreef:
Wij zijn er ook zondag!
Leuk! Jullie gaan showen toch? Probeer bij jullie te komen kijken als het lukt.

Ja klopt! Sara's eerste echte show. Als het goed is gaat Ivo het doen. Maar misschien als ik de enige ben in deze klasse en het gaat redelijk, wil ik het zelf nog een keer proberen. Ik loop niet snel genoeg en zit de rest vd tijd in de rolstoel. Maar als er verder toch niemand in de ring is, dan loop ik niemand in de weg met mijn slakkentempo. En ik kan meestal saar haar aandacht iets beter bij me krijgen dan ivo. Dus ik twijfel nog even.
Dat is het lastige van zo'n uk. ze zit zo makkelijk met haar neus bij de grond en dat is natuurlijk machtig interessant voor zo'n puberpup
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Als ik zondag kom, zal ik proberen bij de Havanezers te gaan kijken. Ik vind Sara zo leuk :I:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Leuk!! We zijn iig niet makkelijk te missen. Rolstoel met een Sara op schoot
veertje
Zeer actief

Het wordt druk bij de hava's dan, allemaal forummers op bezoek :mrgreen:
_Jules_
Zeer actief

grover schreef:
_Jules_ schreef:
Ruilen? Doe jij Ollie doe ik Lewis :P Andermans honden heb ik veel minder issues mee hahahaha :LOL:

Nee hahaha ik heb Oll vroeger wel altijd zelf geshowd, en als pup is het voornamelijk hartstikke leuk vond ik. Kijk nu al uit naar straks met Jamie. Ik was altijd vet nerveus al, dat werd steeds erger en we behaalden ook nooit wat, en daarom heb ik Ollie uit handen gegeven een paar jaar terug. En ik ben nog steeds bang dat ie zich door MIJN zenuwen gaat lopen misdragen :schrik: De laatste keer dat ik 'm zelf gedaan heb had ie een staart als een terriër en zulke ogen: :O: Maar ik heb 'm op de Belgische specialty in augustus en in Hannover vorige maand zelf gedaan en op zich ging dat goed dus ik moet me gewoon niet zo druk maken :LOL
Dan heb je een stuiterende Lewis aan de lijn, die wil alleen met mij..Dus ik MOET ook wel haha.
Meneer heeft ook besloten de Pointer stand niet te doen, staart vasthouden enzo.. hij wil freestacken :pffff:

Is je handler er niet dan? Ik wil best een keer een andere hond showen hoor, of het goed gaat kan ik niet beloven haha. In Bleiswijk moest ik de erering in met een Weim die ik wel ken, maar nog nooit geshowd heb. Net ervoor even oefenen en gaan :schrik: Dat ging nog best goed. Hij zou toch niet gekozen worden bij die keurmeester dus kon ook niks verkloten :LOL:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Het wordt druk bij de hava's dan, allemaal forummers op bezoek :mrgreen:

Denk dat ik dan toch mijn vriend maar laat showen :oeps:
grover
Zeer actief
Contacteer:

_Jules_ schreef: Dan heb je een stuiterende Lewis aan de lijn, die wil alleen met mij..Dus ik MOET ook wel haha.
Meneer heeft ook besloten de Pointer stand niet te doen, staart vasthouden enzo.. hij wil freestacken :pffff:

Is je handler er niet dan? Ik wil best een keer een andere hond showen hoor, of het goed gaat kan ik niet beloven haha. In Bleiswijk moest ik de erering in met een Weim die ik wel ken, maar nog nooit geshowd heb. Net ervoor even oefenen en gaan :schrik: Dat ging nog best goed. Hij zou toch niet gekozen worden bij die keurmeester dus kon ook niks verkloten :LOL:
Freestacken is ook veel natuurlijker, slimme Lewis! Ollie gooit meteen z'n gat naar beneden als ik 'm wil freestacken dus met hem kan ik het niet zo goed (het lukt wel, maar niet erg lang) maar Jamie ga ik het straks ook leren hoor, de honden staan vaak beter als je ze vrij laat staan. Welsh Springers wel in ieder geval..

Ze is er wel hoor, ze is zelfs bij me die dag, maar het is heel bewust dat ik 'm zelf ga doen ;)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn stabijs kon ik altijd wel in stand zeten maar mijn weters willen dat gedoe aan die poten niet.
De staart kan ik evt nog een tikje geven maar meer niet, dan gaan ze kijken wat ik aan het doen ben. Ze willen het écht niet.
Alleen in de fotostand kan ik ze min of meer in de houdgreep nemen :mrgreen:

Gelukkig staan ze van nature allemaal prima en dan lopen ze af en toe maar een paar stappen. Het zijn wel wetters tenslote :pffff:

Ik heb er drie bij me, twee jongste baby's en Jet, een open klasse (net een maandje).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Bij de Belgische Herders mag je er officieel niet eens iets aan vasthouden of verzetten, ik heb mijn Laekense toen ik nog showde altijd geleerd netjes te staan en te blijven, en voor Mojo op de rasloze hondenkeuringen heb ik hetzelfde gedaan. Ik vind dat ookmveel mooier, het vasthouden van staarten, verplaatsen van poten, strak omhoog houden van showlijntjes net onder de oren en wegtrekken van keelhuid is absoluut niet mijn ding.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

De statistieken voor de Holland Cup staan inmiddels op de site. Nu de rest nog.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
_Jules_
Zeer actief

Bij Pointers zitten ze er allemaal achter en dan vasthouden. Lewis leer ik het wel allebei...is nu gewoon een puppy puber;p, maar vind freestack ook mooier.. En makkelijker voor mij;) Hij wil ook wel graag het contact met mij houden..

Hopelijk de Winner statistieken ook snel..
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Bij de Belgische Herders mag je er officieel niet eens iets aan vasthouden of verzetten, ik heb mijn Laekense toen ik nog showde altijd geleerd netjes te staan en te blijven, en voor Mojo op de rasloze hondenkeuringen heb ik hetzelfde gedaan. Ik vind dat ookmveel mooier, het vasthouden van staarten, verplaatsen van poten, strak omhoog houden van showlijntjes net onder de oren en wegtrekken van keelhuid is absoluut niet mijn ding.
Nee, ik heb niet zoveel moeite met in stand zetten maar top and tail, wat bij een aantal jachthonden gedaan wordt, vind ik zelf niet heel mooi.
Ik geef wel eens een tikje tegen de staart als die eraf dreigt te vallen maar vasthouden doe ik nooit, willen ze ook niet.

Het nadeel van verplicht free stacken is weer dat je relatief vaak double handling ziet in die rassen.

Afbeelding

veertje
Zeer actief

Marjoleine schreef:Het nadeel van verplicht free stacken is weer dat je relatief vaak double handling ziet in die rassen.
Dat zag ik inderdaad heel veel gebeuren bij de Belgen.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

xSuzannex schreef:
LongFields schreef:
Judith schreef:
Welke dag gaan jullie?

Wij zijn er ook zondag!
En wij ook :)
Afbeelding
Groetjes Marja
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marjoleine schreef:
LongFields schreef:Bij de Belgische Herders mag je er officieel niet eens iets aan vasthouden of verzetten, ik heb mijn Laekense toen ik nog showde altijd geleerd netjes te staan en te blijven, en voor Mojo op de rasloze hondenkeuringen heb ik hetzelfde gedaan. Ik vind dat ookmveel mooier, het vasthouden van staarten, verplaatsen van poten, strak omhoog houden van showlijntjes net onder de oren en wegtrekken van keelhuid is absoluut niet mijn ding.
Nee, ik heb niet zoveel moeite met in stand zetten maar top and tail, wat bij een aantal jachthonden gedaan wordt, vind ik zelf niet heel mooi.
Ik geef wel eens een tikje tegen de staart als die eraf dreigt te vallen maar vasthouden doe ik nooit, willen ze ook niet.

Het nadeel van verplicht free stacken is weer dat je relatief vaak double handling ziet in die rassen.
Klopt, en wordt helaas ook veel te veel gedaan, en daarnaast ook gewoon toegelaten in Europa. Op Crufts toen ik er was nog niet (2007), maar inmiddels wordt het veel vaker oogluikend toegestaan, wat ik erg jammer vindt en het is in mijn ogen ook helemaal niet nodig. Ik heb het nooit gedaan en moet zeggen dat het de behaalde resultaten van mijn honden niet geschaad heeft.
veertje
Zeer actief

LongFields schreef:
Marjoleine schreef:

Klopt, en wordt helaas ook veel te veel gedaan, en daarnaast ook gewoon toegelaten in Europa. Op Crufts toen ik er was nog niet (2007), maar inmiddels wordt het veel vaker oogluikend toegestaan, wat ik erg jammer vindt en het is in mijn ogen ook helemaal niet nodig. Ik heb het nooit gedaan en moet zeggen dat het de behaalde resultaten van mijn honden niet geschaad heeft.
Ik vind het als toeschouwer ook een mooier gezicht, een hond die aandacht voor de baas heeft in de ring, dan een hond die maar staat te kijken waar baasje nou weer gebleven is.
grover
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Marjoleine schreef:
En het is idd zo onnodig...

Afbeelding

Keurmeester kan de hond zo prima beoordelen en er hoeft helemaal geen dubbele handling aan te pas te komen..
Laatst gewijzigd door grover op 29 nov 2016 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie geen plaatje...

Ik houd er niet van, double handling. En ik zie liefst free stacking.

Afbeelding

grover
Zeer actief
Contacteer:

Oh stond op privé nog :+ Als t goed is is ie nu ook zichtbaar. Maar ik begrijp ook gewoon niet waar het voor nodig is als je vrij stackt. Want op dat moment heb je zélf contact met je hond. Tenminste, ik wel..

Tis jammer dat Oll het echt niet langer volhoudt dan zeg 15 seconden. Voor in de lineup werkt freestacken voor ons dus matig en dat hoop ik straks met Jamie beter te kunnen. T heeft al heel wat werk gekost om te zorgen dat Oll die 15 seconden stil blijft staan hahahaha, telkens die kont omlaag :P
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Hier ook altijd freestack. Soms een pootje een beetje rechtzetten maar meer ook niet. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Met Sjefke in de veteranenklasse, ze staat er hier niet optimaal bij:
Afbeelding

Met Nozem op Crufts in 2007, onvergetelijk om daar met je eigengefokte hond te mogen staan:Afbeelding

Met een nog piepjonge Tapas in de puppyklas op de Winner:
Afbeelding

Met puppy Mojo op een rasloze hondendag:
Afbeelding

Afgelopen zomer met Mojo in Zoetermeer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”