Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vind jij de leukste karaktereigenschap van jouw hond?
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wat vind jij de leukste karaktereigenschap van jouw hond
Izzy is vreselijk snel en kan prima leren. Ze is in huis super makkelijk en sloopt niks. Ligt het liefst gewoon lekker bij je te slapen
Droef maakt zich nergens druk over, is super makkelijk naar alles en iedereen. Denkt dat hij een schoothondje is.
Droef maakt zich nergens druk over, is super makkelijk naar alles en iedereen. Denkt dat hij een schoothondje is.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Haar enorme mensvriendelijkheid is heel fijn, ze zorgt gewoon bij heel veel mensen voor een lach op het gezicht omdat ze gewoon zo vrolijk is. Met kinderen is ze ook echt geweldig. Daarnaast vind ik het ook heerlijk dat ze geen neiging heeft tot weglopen of jachtinstinct heeft.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Bij Tibbe zijn liefde voor pups
Hij is een geweldige opvoeder geweest voor Pleun en daarna voor Pelle. Zijn trouw en onvoorwaardelijke liefde voor Math, die geheel wederzijds is.
Bij Pleun haar relaxte karakter. Kan overal mee naar toe zonder problemen te geven.
Bij Pelle zijn levenlust, onze vrolijke clown die ons dagelijks aan het lachen maakt. Daarbij een enorme zachte knuffel die lekker op schoot komt liggen. Buiten het uitvallen aan de lijn is hij de perfecte hond voor mij.
Bij Pleun haar relaxte karakter. Kan overal mee naar toe zonder problemen te geven.
Bij Pelle zijn levenlust, onze vrolijke clown die ons dagelijks aan het lachen maakt. Daarbij een enorme zachte knuffel die lekker op schoot komt liggen. Buiten het uitvallen aan de lijn is hij de perfecte hond voor mij.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Laicka haar uitgesproken mening en Fix haar aanhankelijkheid
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Rasta zijn gehele persoonlijkheid, zacht, lief, bescheiden.
Zijn vrolijkheid en vriendelijkheid maakt hem tot een echt maatje.
Ziggy vanwege zijn aanhankelijkheid, hij vindt het heerlijk om lekker tegen je aan te liggen en lekker te vrijdozen, hij kan praten met zijn blik, is postbezorger en werkt graag voor me.
Zijn vrolijkheid en vriendelijkheid maakt hem tot een echt maatje.
Ziggy vanwege zijn aanhankelijkheid, hij vindt het heerlijk om lekker tegen je aan te liggen en lekker te vrijdozen, hij kan praten met zijn blik, is postbezorger en werkt graag voor me.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Het enthousiasme als ze aan het werk mogen. Vooral Pipra haalt alles uit de kast om het goed te doen en ze blijft ook vrolijk als ik loop te stuntelen met mijn aanwijzingen 
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Dat wil ik graag vertellen:
Moos is zo zachtaardig, geduldig, trouw, waakzaam, lief met mijn witte kater, van jongst af aan zacht mat mijn kleindochters, optimistisch ook nu het moeilijk voor hem is. Een nieuwe pup in de buurt verwelkomt hij meteen. Echt een werelhond. Ik hou van hem

Moos is zo zachtaardig, geduldig, trouw, waakzaam, lief met mijn witte kater, van jongst af aan zacht mat mijn kleindochters, optimistisch ook nu het moeilijk voor hem is. Een nieuwe pup in de buurt verwelkomt hij meteen. Echt een werelhond. Ik hou van hem

Neeltje
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie is te bijzonder om terug te brengen tot 1 leuke karaktereigenschap
Ze is gevoelig, in en in lief, voelt mij haarfijn aan, is vrolijk, maakt geweldige hertensprongetjes en speelt heerlijk met andere hondjes. Voor mij is het een hondje uit duizenden.
Ze is gevoelig, in en in lief, voelt mij haarfijn aan, is vrolijk, maakt geweldige hertensprongetjes en speelt heerlijk met andere hondjes. Voor mij is het een hondje uit duizenden.
- Le Grand
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Dat hij, zeker voor een Franse Basset, heel goed luistert. Dat hij los kan lopen en komt als ik roep. En dat er een soort vertraging op zit, alle commando's worden na 3 seconde opgevolgd. Inmiddels heb ik geleerd om het dan niet nog 3 keer te zeggen. En ook dat hij contact met me zoekt als hij los loopt. En dat we heel leuk samen kunnen spelen. En ik kan eigenlijk nog wel even doorgaan. Het is gewoon m'n beste vriend.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Dat Truus zo'n blij ei is
altijd vrolijk en luistert als een tiet
Madam luistert goed en kan heel leuk zijn als ze zin heeft, maar dat is niet vaak
Madam luistert goed en kan heel leuk zijn als ze zin heeft, maar dat is niet vaak
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lou: dat hij zo ontzettend vrolijk en sociaal is.
Millie: aanhankelijk, slim, kan vanaf dag 1 perfect loslopen, gaat geweldig met andere honden om... Tja, alles eigenlijk.
Millie: aanhankelijk, slim, kan vanaf dag 1 perfect loslopen, gaat geweldig met andere honden om... Tja, alles eigenlijk.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Kyra heeft een enorme wil om het goed te doen en samen te werken en dat straalt dan zoveel plezier uit dat ik er ook blij van word.
Ze is een enorme knuffelkont met dat grote lompe lijf maar ik vind het geweldig.
Sookie is altijd blij en enthousiast, altijd.
Een allemansvriend.En kan echt met alle honden en mensen, zo makkelijk.Die hebben we nooit echt op hoeven voeden(op dat jatten na dan wat nog steeds niet afgeleerd is), dat gaat allemaal als vanzelf.Heerlijk hondje
Ze is een enorme knuffelkont met dat grote lompe lijf maar ik vind het geweldig.
Sookie is altijd blij en enthousiast, altijd.
Een allemansvriend.En kan echt met alle honden en mensen, zo makkelijk.Die hebben we nooit echt op hoeven voeden(op dat jatten na dan wat nog steeds niet afgeleerd is), dat gaat allemaal als vanzelf.Heerlijk hondje
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nilo's mensgerichtheid. Die hond maakt werkelijk overal vrienden, ik weet niet hoe hij het doet
En niet op een opdringerige manier, maar hij maakt wel bewust contact met mensen en herinnert ze bovendien. Sommige mensen ziet hij soms maar jaarlijks op shows bijvoorbeeld, maar hij herkent ze meteen terwijl hij onbekenden doorgaans negeert. Die oprechte vriendelijkheid, daar hou ik wel van.
Bizzy is het allerliefste hondje dat ik ooit heb gezien. Maar echt lief en zachtaardig, ze past zich aan in elke situatie en is 100% conflictvermijdend. Laatst kwam er en angstig klein hondje al blaffend en happend op haar af, een soort "aanval is de beste verdediging" methode, en Biz reageerde door maar gewoon stil op haar rug te liggen tot het hondje kalmeerde
Toen dat gebeurde stond ze weer op en kwam naar me toe voor een aai met zo'n blik "braaf was ik he baas!" Dan smelt ik hoor 
Bizzy is het allerliefste hondje dat ik ooit heb gezien. Maar echt lief en zachtaardig, ze past zich aan in elke situatie en is 100% conflictvermijdend. Laatst kwam er en angstig klein hondje al blaffend en happend op haar af, een soort "aanval is de beste verdediging" methode, en Biz reageerde door maar gewoon stil op haar rug te liggen tot het hondje kalmeerde
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het totaalpakketje bij beide
Doran is lief, gevoelig, stoer, eigenwijs, werklustig en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat alles maakt hem wat hij is, een wereldhond
Zinzi is altijd vrolijk, een lief blij ei die altijd in is voor actie
Doran is lief, gevoelig, stoer, eigenwijs, werklustig en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat alles maakt hem wat hij is, een wereldhond
Zinzi is altijd vrolijk, een lief blij ei die altijd in is voor actie
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tay: Hij is echt mijn grote vriend, trouw, baasgericht, een enorme knuffel en altijd klaar om iets te doen.
Tessa is een enorme knuffelkont! Altijd blij tegen mensen en windt iedereen om haar poot.
Winni: enthousiast, werkwillig, 100% inzet en 100% gericht op de baas (dat ben ik jammer genoeg niet) en voor hem een enorme knuffel
Tessa is een enorme knuffelkont! Altijd blij tegen mensen en windt iedereen om haar poot.
Winni: enthousiast, werkwillig, 100% inzet en 100% gericht op de baas (dat ben ik jammer genoeg niet) en voor hem een enorme knuffel
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Zijn rust, zijn blijheid en vertrouwen in mij, zijn enthousiasme waar het kan, en zijn onvoorwaardelijke trouw.

-
Sandra&co
Izzy: Haar onmetelijke will to please. Echt een "geen berg te hoog, geen zee te diep"-hondje
Sofi: Haar goedgemutste karakter. Sofi'tje is al-tijd vrolijk. Niet op een opdringerige manier, 't is gewoon een gezellig ding. Kun je d'r makkelijk 10 van hebben.
Juno: Clown
Vindt zichzelf ook echt supergrappig.
Sofi: Haar goedgemutste karakter. Sofi'tje is al-tijd vrolijk. Niet op een opdringerige manier, 't is gewoon een gezellig ding. Kun je d'r makkelijk 10 van hebben.
Juno: Clown
-
Floortje
- Zeer actief
Z'n vrolijkheid en positieviteit (is dat een woord?).
Hij heeft de eerste 5 maanden van z'n leven in een bench in z'n eigen stront doorgebracht, dus had makkelijk een ongelofelijke probleemhond kunnen worden.
Natuurlijk heeft hij wat eigenaardigheden in z'n karakter, maar hij is vooral toch HEEL ERG BLIJ! (met hoofdletters). Op het onnozele af.
Dat is dan ook wel een raseigenschap, maar als ik dat gekke beest aankijk dan word ik altijd vrolijk
Hij heeft de eerste 5 maanden van z'n leven in een bench in z'n eigen stront doorgebracht, dus had makkelijk een ongelofelijke probleemhond kunnen worden.
Natuurlijk heeft hij wat eigenaardigheden in z'n karakter, maar hij is vooral toch HEEL ERG BLIJ! (met hoofdletters). Op het onnozele af.
Dat is dan ook wel een raseigenschap, maar als ik dat gekke beest aankijk dan word ik altijd vrolijk
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Dat Fire met alles en iedereen samen kan en dat hij ook overal mee naar toe kan

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Boyke: zijn trouw, mijn eerste hondje en echt mijn maatje
Sidney: haar zachtheid naar alle mensen en enthousiasme buiten
Freddy: Lief, lief, lief
Sidney: haar zachtheid naar alle mensen en enthousiasme buiten
Freddy: Lief, lief, lief
-
_Denise_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Dat ze zo hecht is met de familie. Ze is lief voor alle mensen, maar wij baasjes mogen ons extra speciaal voelen bij haar. Als je thuiskomt word je altijd begroet met gemompel en iets in de bek. 
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Bigboy zijn rustige en zeer lieve karakter.
Bros zijn enthousiasme met alles, alles doet hij met volle overgave en met veel plezier.
Vader en zoon en toch zo verschillend.
Bros zijn enthousiasme met alles, alles doet hij met volle overgave en met veel plezier.
Vader en zoon en toch zo verschillend.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Dat hij ALTIJD blij is. Not a care in the world. Super sociaal, nooit een kwaad woord, zelfs als een ander zijn voer/bal/bot afpakt.
Dit is zo tegenovergesteld aan wat er vaak over Airedale reuen wordt gezegd dat ik het heel bijzonder vind.
Bijzonder plezierig ook!
Dit is zo tegenovergesteld aan wat er vaak over Airedale reuen wordt gezegd dat ik het heel bijzonder vind.
Bijzonder plezierig ook!
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit topic kon natuurlijk niet uitblijven!
Noa - heel erg lief en beschermend voor kleine kinderen
Tommy - heel erg makkelijke hond, daar kan je niks fout mee doen.
Foxy - lekker fanatiek in alles wat ze doet, retesnel en blaft nauwelijks
Digger - trouw, met wandelen supervrolijk en erg speels met andere honden.
Noa - heel erg lief en beschermend voor kleine kinderen
Tommy - heel erg makkelijke hond, daar kan je niks fout mee doen.
Foxy - lekker fanatiek in alles wat ze doet, retesnel en blaft nauwelijks
Digger - trouw, met wandelen supervrolijk en erg speels met andere honden.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Lizzy: heeft een byzondere ziel, weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. ze heeft het vermogen heel diep tot je door te dringen. en ook om je straal te negeren
Amber: superbraaf en gemakkelijk maar toch met een Karakter van heb ik jou daar
Kailen: mijn goedmoedige, zachtaardige, gelijkmatige vriend. totdat een Vreemde zich aandient
en veder wat Tineke zegt: ze zijn een verschrikkelijk leuke verdraagzame roedel samen
Amber: superbraaf en gemakkelijk maar toch met een Karakter van heb ik jou daar
Kailen: mijn goedmoedige, zachtaardige, gelijkmatige vriend. totdat een Vreemde zich aandient
en veder wat Tineke zegt: ze zijn een verschrikkelijk leuke verdraagzame roedel samen
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
van Karel zijn enthousiasme. Hij heeft zoveel lol met zichzelf/niets, daar kan ik erg van genieten. Hij rent gerust een half uur rondjes met een gevonden lintje, knuffel (of emmer
). Of zonder, gewoon omdat ie het leuk vindt. Hij is altijd blij.
Pom is een heerlijke knuffel. Die kant kennen niet veel mensen omdat ze meestal als ze andere mensen ziet nogal enthousiast wordt maar als dat over is, ligt ze uren bij je. En wat ik ook leuk vind, haar gehaaidheid. Zij bedenkt echt plannetjes om toch haar zin te krijgen. Best sneaky soms, maar dat vind ik eigenlijk heel grappig
Pom is een heerlijke knuffel. Die kant kennen niet veel mensen omdat ze meestal als ze andere mensen ziet nogal enthousiast wordt maar als dat over is, ligt ze uren bij je. En wat ik ook leuk vind, haar gehaaidheid. Zij bedenkt echt plannetjes om toch haar zin te krijgen. Best sneaky soms, maar dat vind ik eigenlijk heel grappig
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Bij Shib eigenlijk alles gewoon. Hij is lief, enthousiast, vrolijk, uitbundig, joviaal, is bij ieder nieuw speeltje zo blij als maar zijn kan, vindt het heerlijk om te knuffelen en te kroelen, het bijna menselijke wat hij kan hebben.
Maloutje is gewoon een zoet hondje. Ze vindt het zo fijn om te knuffelen en te kroelen. Ze past zich moeiteloos aan aan waar we dan ook maar zijn, haar intelligentie en haar gehaaiheid. Ik moet vaak zo om haar lachen en het volgende moment geniet ik volop van het gekroel.
Maloutje is gewoon een zoet hondje. Ze vindt het zo fijn om te knuffelen en te kroelen. Ze past zich moeiteloos aan aan waar we dan ook maar zijn, haar intelligentie en haar gehaaiheid. Ik moet vaak zo om haar lachen en het volgende moment geniet ik volop van het gekroel.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Zijn blije gekke gehuppel en enthousiasme. Hoewel het soms niet altijd even handig is, maakt het hem wel een heerlijk beest. Als hij dan buiten vol blijheid en enthousiasme op me af komt rennen dan denk ik alleen maar 

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Damy is onze kameraadmakker. Hij is een allemansvriend die iedereen om z'n pootje windt. Z'n teddyberen-uiterlijk helpt hem goed daarbij
Noa is mijn baby'ke
Waar ik ga, gaat zij. Ik ben echt haar veilige haven. Samen spelen, samen huilen, samen slapen.
Noa is mijn baby'ke
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
De Whippets : Dat ze zo aanhankelijk en baasgericht zijn, met uiteraard de bijkomende sterallures.
Bostons : Ik heb er twee met een obessief liksyndroom. Het zijn echt van die blije visjes, een komt altijd blij huppelend/dansend op je afgelopen
Engelse Springers : Wat ik zo leuk vind aan hun is dat ze zo zachtaardig zijn. Het zijn echt goedzakken, waar geen greintje kwaad in zit.
Bostons : Ik heb er twee met een obessief liksyndroom. Het zijn echt van die blije visjes, een komt altijd blij huppelend/dansend op je afgelopen
Engelse Springers : Wat ik zo leuk vind aan hun is dat ze zo zachtaardig zijn. Het zijn echt goedzakken, waar geen greintje kwaad in zit.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)