Wat moet er toch een gefrustreerd persoon achter deze reacties zitten. Over ieder klein ding dat je niet aan staat ga je weer iets maken. Zielig persoon..bouvierpoedel schreef:Als je pup hulphond moet worden zou ik dat al niet toe staan en er wat opvoeding tegen aan gooien.Mieke-Navajo schreef:Ik laat pup hier ook gewoon mee rennen los en mee spelen, ze geeft zelf aan als ze moe word want dan gaat ze zitten en 5 minuten later rent ze weer een rondje. Bovendien en dat vind ik wel belangrijk bij elke hond moeten die spieren toch op een manier ontwikkelen. En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden.
Of gewoon stoppen met je inzamelingactie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rennen als pup
Moderator: moderatorteam
- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
- Aantal honden: 2
Re: Rennen als pup
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Lees je tekst nog eens; zoals je het hebt neergezet lijkt het alsof je je pup losgooit omdat ze anders trekkend aan de lijn jou een zere arm bezorgd.Mieke-Navajo schreef:Wat moet er toch een gefrustreerd persoon achter deze reacties zitten. Over ieder klein ding dat je niet aan staat ga je weer iets maken. Zielig persoon..bouvierpoedel schreef:Als je pup hulphond moet worden zou ik dat al niet toe staan en er wat opvoeding tegen aan gooien.Mieke-Navajo schreef:Ik laat pup hier ook gewoon mee rennen los en mee spelen, ze geeft zelf aan als ze moe word want dan gaat ze zitten en 5 minuten later rent ze weer een rondje. Bovendien en dat vind ik wel belangrijk bij elke hond moeten die spieren toch op een manier ontwikkelen. En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden.
Als je dat inderdaad zo bedoelt snap ik BPs reactie heel goed. Je wil een hulphond die ook als jij midden in de stad een dissociatie krijgt jou rustig en veilig naar een andere plek kan brengen. (om maar even iets te noemen) dan moet je dus nu je hond al niet toestaan om aan de lijn te trekken.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Echt he. Ik bood een van mijn buren aan om haar hondje van vier maanden mee naar het bos te nemen. Binnenkort houdt ze op met werken en het was eigenlijk nog niet haar bedoeling om al aan een hond te beginnen, maar ze liep er tegen aan.malinois schreef:Precies en ik gok maar zo dat veel mensen zich aan die achterlijke adviezen houden ook nogInge O schreef:Geen wonder dat er steeds meer honden aan alle kanten in de prak liggen, hun lijf krijgt gewoon niet de kans om zich gezond te ontwikkelen.
Ik dus aangeboden dat ik haar hondje s'ochtends vroeg op zou halen om het mee naar het bos te nemen, zei ze dat het hondje nog te jong is.
Ik weet heus wel wat ik doe. Het is een klein hondje dus als ze moe zou worden kan ik haar optillen.
Maar goed, dat wilde ze dus niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
monatoetje
En zich vervolgen afvragen waarom puppemans het gehele interieur heeft gesloopt.bouvierpoedel schreef:En tussendoor in de bench voor het rustmomentje. Terwijl het beest de kans niet krijgt om moe te worden.malinois schreef:Precies en ik gok maar zo dat veel mensen zich aan die achterlijke adviezen houden ook nogInge O schreef:Geen wonder dat er steeds meer honden aan alle kanten in de prak liggen, hun lijf krijgt gewoon niet de kans om zich gezond te ontwikkelen.
Die van mij (Whippets) zijn nu 10 weken oud en lopen gewoon met de volwassen honden mee. Gaat prima.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat bedoel ik ... en dan met 8 maanden moeten ze ineens km lopen met alle ellende van dien zonder bespieringgonnie schreef:Echt he. Ik bood een van mijn buren aan om haar hondje van vier maanden mee naar het bos te nemen. Binnenkort houdt ze op met werken en het was eigenlijk nog niet haar bedoeling om al aan een hond te beginnen, maar ze liep er tegen aan.malinois schreef:Precies en ik gok maar zo dat veel mensen zich aan die achterlijke adviezen houden ook nogInge O schreef:Geen wonder dat er steeds meer honden aan alle kanten in de prak liggen, hun lijf krijgt gewoon niet de kans om zich gezond te ontwikkelen.
Ik dus aangeboden dat ik haar hondje s'ochtends vroeg op zou halen om het mee naar het bos te nemen, zei ze dat het hondje nog te jong is.
Ik weet heus wel wat ik doe. Het is een klein hondje dus als ze moe zou worden kan ik haar optillen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
T is toch zo? Je hebt verdorie een mechelaar... als die wil sleurt ie je straks over straat. Dat hoort een hulphond niet te doen... weet je wel.wat je in huis hebt aan hond?Mieke-Navajo schreef:Wat moet er toch een gefrustreerd persoon achter deze reacties zitten. Over ieder klein ding dat je niet aan staat ga je weer iets maken. Zielig persoon..bouvierpoedel schreef:Als je pup hulphond moet worden zou ik dat al niet toe staan en er wat opvoeding tegen aan gooien.Mieke-Navajo schreef:Ik laat pup hier ook gewoon mee rennen los en mee spelen, ze geeft zelf aan als ze moe word want dan gaat ze zitten en 5 minuten later rent ze weer een rondje. Bovendien en dat vind ik wel belangrijk bij elke hond moeten die spieren toch op een manier ontwikkelen. En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Jemig. Je zou denken dat iemand een gat in de lucht springt door zo'n aanbod.gonnie schreef:Echt he. Ik bood een van mijn buren aan om haar hondje van vier maanden mee naar het bos te nemen. Binnenkort houdt ze op met werken en het was eigenlijk nog niet haar bedoeling om al aan een hond te beginnen, maar ze liep er tegen aan.malinois schreef:Precies en ik gok maar zo dat veel mensen zich aan die achterlijke adviezen houden ook nogInge O schreef:Geen wonder dat er steeds meer honden aan alle kanten in de prak liggen, hun lijf krijgt gewoon niet de kans om zich gezond te ontwikkelen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh lopen schooien om 20.000 met je aangedikte om scene gezette drama filmpjes om je hond te laten trainen terwijl je bij god niet weet waar je mee bezig bent .Mieke-Navajo schreef:Wat moet er toch een gefrustreerd persoon achter deze reacties zitten. Over ieder klein ding dat je niet aan staat ga je weer iets maken. Zielig persoon..bouvierpoedel schreef:Als je pup hulphond moet worden zou ik dat al niet toe staan en er wat opvoeding tegen aan gooien.Mieke-Navajo schreef:Ik laat pup hier ook gewoon mee rennen los en mee spelen, ze geeft zelf aan als ze moe word want dan gaat ze zitten en 5 minuten later rent ze weer een rondje. Bovendien en dat vind ik wel belangrijk bij elke hond moeten die spieren toch op een manier ontwikkelen. En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden.
Die herder moet toch opgeleid worden waarvan de start nu al discutabel is , maar goed Mieke ga vooral zo door , kun je zo weer zielige filmpjes op YT zetten dat ze je een verkeerde klote herder hebben verkocht of dat de verzorgers /trainers het fout hebben gedaan, dat niemand je helpt en je nu weer opgesloten zit terwijl dat met een hulphond voorkomen had kunnen worden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ghe, ik ben blij om te lezen dat er hier meer mensen de 'gezond verstand'-redenering aanhouden dan bij ons in het bos. 
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat een heerlijk jong hondje MartijnCleva schreef:Mira is geen pup meer maar nog wel een jonge hond van net 8 maanden. Die begint nu al te slopen omdat ik haar niet over de bevroren grond wil laten raggen.
Dat is twee dagen van minder en ze is zo ontevreden als de neten.
Hier was ze bijna 5 maanden.
Wat ik grappig vond om te zien is dat ze ook blaffend/gillend haar rondes maakt.
Dat doen de twee heren (Karl en Angus) van mij ook, gillend/blaffend achter elkaar aan rennen.
Dat zal vast een Whippet ding zijn.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- dagmar88
- Zeer actief
Re: monatoetje
MonaToetje schreef: Die van mij (Whippets) zijn nu 10 weken oud en lopen gewoon met de volwassen honden mee. Gaat prima.
Wij hadden de pups zonder ouders mee, daar moesten ze niet te veel van afkijken
Met een week of zes, zeven bleven ze nog wel op hetzelfde veld, daarna wilden ze gewoon ontdekken. Waren we zo anderhalf, twee uur weg met die ukken.
Thuis waren ze niet te houden zonder wandelingen.
https://www.youtube.com/watch?v=AVo1_z7usig
- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
"En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden."
Deze zin was bedoeld als voorbeeld, als ik hier in mijn wijk zie hoe sommige jonge honden worden uitgelaten. Dakota trekt niet, dat is iets wat ik ook wel zonder hondenjuf kan trainen. En ja ik weet wat ik in huis heb, het is niet voor jan snot dat ik Laura heb gevraagd om te helpen.
En die filmpjes zijn gewoon de waarheid, moeilijk hé.
Deze zin was bedoeld als voorbeeld, als ik hier in mijn wijk zie hoe sommige jonge honden worden uitgelaten. Dakota trekt niet, dat is iets wat ik ook wel zonder hondenjuf kan trainen. En ja ik weet wat ik in huis heb, het is niet voor jan snot dat ik Laura heb gevraagd om te helpen.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja dat vraag ik me wel af ja als je een mh als hulphond wil laten functioneren. Aan jou de taak om t tegendeel te bewijzen dus...Mieke-Navajo schreef:"En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden."

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lou doet traplopen ook en dat moet rustig maar ze is 6,5 maand en dus heeft ze er maling aan. Komt ze weer op haar buik die trap af gedenderd 
Ze rent ook, veel zelfs en speelt met de grote honden die haar soms alle kanten op laten stuiteren.
O, en dat is al vanaf dat ze 8 weken was en meegaat. Eerder ook maar toen ging ze nog niet mee (jaja, zelf gefokt dus).
Het was met Jet net zo. Die is 2,5 en ze doet het nog prima. En haar gewrichten ook, getest en wel.
Ze rent ook, veel zelfs en speelt met de grote honden die haar soms alle kanten op laten stuiteren.
O, en dat is al vanaf dat ze 8 weken was en meegaat. Eerder ook maar toen ging ze nog niet mee (jaja, zelf gefokt dus).
Het was met Jet net zo. Die is 2,5 en ze doet het nog prima. En haar gewrichten ook, getest en wel.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof best dat die filmpjes de waarheid zijn Mieke , maar een gedeelte dat het heel slecht met je gaat en het ook nog even lekker aan zit te dikken om te denken je voordeel ermee te doen en je op zo'n zielige manier met tranen trekkers je geld wel binnen kan hengelen.Mieke-Navajo schreef:"En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden."
Goede tip als jij je alleen zo wil laten zien dan schiet je een beetje je doel voorbij en zet je je zelf wel op de kaart als niet zelfstandig en hond waardig en mensen gaan denken dat je beter opgesloten kunt blijven of op zijn minst beschermd wonen in een instelling. . Mensen denken eerder dat je niet voor jezelf en dus ook niet voor je honden kunt zorgen omdat je laat zien dat je de totale grip op je leven kwijt bent.
Laat staan wat een hulphond dan nog in je leven toe kan voegen.
Als je het denkt het waard te zijn laat dan ook die andere kant zien waar je juist laat zien waarin het beter/goed gaat en je een hond nodig hebt om je wat beter in het hier en nu te houden.
Maar goed zie wel meer van die mensen die denken overal recht op te hebben en de boel bespelen en naar hun hand zetten om de aandacht , gewoon omdat ze er altijd mee weg zijn gekomen en hun zin kregen.
Cleva haalde het al aan tussen je kussentjes en knuffeltjes met een in scene gezette zieligheidsfactor waar Walt Disney niet tegen op kan.
En als je al van allerlei kanten zo geholpen moet worden om je overeind te houden dan blijkt wel dat het waarschijnlijk gewoon geen haalbare kaart is om daar een hond bij te zetten die jou kan helpen.
Je laat het zelf allemaal zien .
Tot nu toe kon niemand en jijzelf ook niet je uit je ellende trekken , en dat moet een hond wel lukken.?
Snap dat je er ook niet om gevraagd hebt om met psychische ellende opgescheept te zitten en dat het je leven niet leuker op maakt .
Maar je zwelgt er ook wel in hoor.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Geloof best dat die filmpjes de waarheid zijn Mieke , maar een gedeelte dat het heel slecht met je gaat en het ook nog even lekker aan zit te dikken om te denken je voordeel ermee te doen en je op zo'n zielige manier met tranen trekkers je geld wel binnen kan hengelen.Mieke-Navajo schreef:"En liever op deze manier als trekkend aan een lijn en er zelf een zere arm aan overhouden."
Goede tip als jij je alleen zo wil laten zien dan schiet je een beetje je doel voorbij en zet je je zelf wel op de kaart als niet zelfstandig en hond waardig en mensen gaan denken dat je beter opgesloten kunt blijven of op zijn minst beschermd wonen in een instelling. . Mensen denken eerder dat je niet voor jezelf en dus ook niet voor je honden kunt zorgen omdat je laat zien dat je de totale grip op je leven kwijt bent.
Laat staan wat een hulphond dan nog in je leven toe kan voegen.
Als je het denkt het waard te zijn laat dan ook die andere kant zien waar je juist laat zien waarin het beter/goed gaat en je een hond nodig hebt om je wat beter in het hier en nu te houden.
Maar goed zie wel meer van die mensen die denken overal recht op te hebben en de boel bespelen en naar hun hand zetten om de aandacht , gewoon omdat ze er altijd mee weg zijn gekomen en hun zin kregen.
Cleva haalde het al aan tussen je kussentjes en knuffeltjes met een in scene gezette zieligheidsfactor waar Walt Disney niet tegen op kan.
En als je al van allerlei kanten zo geholpen moet worden om je overeind te houden dan blijkt wel dat het waarschijnlijk gewoon geen haalbare kaart is om daar een hond bij te zetten die jou kan helpen.
Je laat het zelf allemaal zien .
Tot nu toe kon niemand en jijzelf ook niet je uit je ellende trekken , en dat moet een hond wel lukken.?
Snap dat je er ook niet om gevraagd hebt om met psychische ellende opgescheept te zitten en dat het je leven niet leuker op maakt .
Maar je zwelgt er ook wel in hoor.

-
sjm
- Zeer actief
Zie een pup als dit maar eens niet te laten rennen.

Maar als we haar niet af en toe laten rennen was ze ook nooit al zo leuk gespierd geweest.

Maar als we haar niet af en toe laten rennen was ze ook nooit al zo leuk gespierd geweest.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Mooie foto sjm! Is inderdaad vrij kansloos. Denk ook dat mijn herdertje niet-rennen niet echt zal kunnen waarderen. 
Laatst gewijzigd door Soooof op 19 jan 2017 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ahh wat erg in de sneeuw , zo magertjes en dan ook nog moeten rennen ook met die dunne beentjes.sjm schreef:Zie een pup als dit maar eens niet te laten rennen.![]()
![]()
![]()

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het hobbelt hier gerust de trap op. En als ik hem niet snel genoeg zelf ophaal, hobbelt hij ook weer beheerst de trap af. En dat is dan net 3 maanden 
Niet laten rennen? Is toch juist fantastisch?
https://youtu.be/Yh0fKvRtY9s
Niet laten rennen? Is toch juist fantastisch?
https://youtu.be/Yh0fKvRtY9s
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Vind het een gekke / vreemde verschuiving dat je met een pup niets meer mag doen omdat hij anders stuk kan gaan.
Is het de angst omdat je zulke slechte honden fokt of overdreven gefrustreerde dierenliefde.
Het hoeft tegenwoordig maar iets najaar te worden en de hele handel aan kleding word uit de kast getrokken voor dat beest.
Grote groepen gaan een hond behandelen en zien als mens maar gelijkertijd word dat beest gebruikt om hun gelijk te halen dat mensen zo verschrikkelijk zijn en honden wel onvoorwaardelijke liefde kunnen geven.
Is het de angst omdat je zulke slechte honden fokt of overdreven gefrustreerde dierenliefde.
Het hoeft tegenwoordig maar iets najaar te worden en de hele handel aan kleding word uit de kast getrokken voor dat beest.
Grote groepen gaan een hond behandelen en zien als mens maar gelijkertijd word dat beest gebruikt om hun gelijk te halen dat mensen zo verschrikkelijk zijn en honden wel onvoorwaardelijke liefde kunnen geven.

- Tineke
- Zeer actief
Luus was laatst aan het spelen met een flatcoat van ongeveer een jaar oud. Heel leuk beide hadden er echt lol in. Baasje van de flacoat was de hele aan het stressen , oh ze rennen heel hard straks stapt hij in een kuiltje , toen ze richting bosjes gingen oh als hij zich maar niet bezeerd aan de takken. Ik werd er kriegel van en heb Luus geroepen en ben doorgelopen.bouvierpoedel schreef:Vind het een gekke / vreemde verschuiving dat je met een pup niets meer mag doen omdat hij anders stuk kan gaan.
Wij hebben vanochtend een goede anderhalf uur in de duinen gelopen , in het donker, tenminste de honden wij hebben een klein zaklichtje bij ons

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
kijk naar je hond. Willem gaat gewoon liggen als hij het zat is.
hij is nu 5,5 maand en heeft gisteren gebeukt met een volwassen lab en flatcoat én heeft op het losse zand van het strandje geapporteerd.
dat doen we geen uren, maar moet wel gewoon kunnen. gisteren ongeveer 1,5 uur weggeweest. groot deel gewoon los wandelen door het bos naar het strandje toe, ondertussen allemaal honden tegengekomen waarmee hij even speelt en daarna 20/30 minuutjes op het strand

hij is nu 5,5 maand en heeft gisteren gebeukt met een volwassen lab en flatcoat én heeft op het losse zand van het strandje geapporteerd.
dat doen we geen uren, maar moet wel gewoon kunnen. gisteren ongeveer 1,5 uur weggeweest. groot deel gewoon los wandelen door het bos naar het strandje toe, ondertussen allemaal honden tegengekomen waarmee hij even speelt en daarna 20/30 minuutjes op het strand

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nou lekker ongeinteresseerd en onverschillig baasje hebben jouw honden.Tineke schreef:Luus was laatst aan het spelen met een flatcoat van ongeveer een jaar oud. Heel leuk beide hadden er echt lol in. Baasje van de flacoat was de hele aan het stressen , oh ze rennen heel hard straks stapt hij in een kuiltje , toen ze richting bosjes gingen oh als hij zich maar niet bezeerd aan de takken. Ik werd er kriegel van en heb Luus geroepen en ben doorgelopen.bouvierpoedel schreef:Vind het een gekke / vreemde verschuiving dat je met een pup niets meer mag doen omdat hij anders stuk kan gaan.
Wij hebben vanochtend een goede anderhalf uur in de duinen gelopen , in het donker, tenminste de honden wij hebben een klein zaklichtje bij ons, wie weet wat er allemaal met ze had kunnen gebeuren . Gelukkig zien wij dat niet in het donker

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nog zo'n 1 , weet je wel dat je hond ieder moment wat vreselijks kan overkomen en de 4 niet gaat halen.M@scha schreef:kijk naar je hond. Willem gaat gewoon liggen als hij het zat is.

-
sjm
- Zeer actief
Nou ik moet zeggen.. gisteren vloog Zahra ook met een enorme hazwnsprong de heide in. Dan hou ik ook wel mijn hart vast hoor of ze er weer soepel lopend uit komt..Inge O schreef:Tineke schreef: Luus was laatst aan het spelen met een flatcoat van ongeveer een jaar oud. Heel leuk beide hadden er echt lol in. Baasje van de flacoat was de hele aan het stressen , oh ze rennen heel hard straks stapt hij in een kuiltje , toen ze richting bosjes gingen oh als hij zich maar niet bezeerd aan de takken.
- M@scha
- Zeer actief
jep, maar dan heppie wel lol gehadbouvierpoedel schreef:Nog zo'n 1 , weet je wel dat je hond ieder moment wat vreselijks kan overkomen en de 4 niet gaat halen.M@scha schreef:kijk naar je hond. Willem gaat gewoon liggen als hij het zat is.
daarbij, ik heb een kruising. per definitie dus rétegezond zoals je weet

- M@scha
- Zeer actief
oh maar dat heb ik ook inderdaad. maar niet omdat hij een pup is, sowieso. ik ben lichtelijk motorisch beperkt als het op dingen gooien aankomt. dus ik presteer het zijn apporteerding precies aan de overkant van een kuil in het zand te gooien.sjm schreef:Nou ik moet zeggen.. gisteren vloog Zahra ook met een enorme hazwnsprong de heide in. Dan hou ik ook wel mijn hart vast hoor of ze er weer soepel lopend uit komt..Inge O schreef:Tineke schreef: Luus was laatst aan het spelen met een flatcoat van ongeveer een jaar oud. Heel leuk beide hadden er echt lol in. Baasje van de flacoat was de hele aan het stressen , oh ze rennen heel hard straks stapt hij in een kuiltje , toen ze richting bosjes gingen oh als hij zich maar niet bezeerd aan de takken.
gelukkig is willem voorzichtiger dan ik. hij gaat vol in de ankers, trippelt om de kuil heen en pakt het ding en komt terug

-
blondie
- Zeer actief
Hier lieten we hem wel zijn gang gaan, maar ik was soms ook een beetje overbezorgd. Kwam ook omdat het een kamikaze pup was. Heb hem een paar keer op moeten vangen omdat hij gewoon rete snel op de banken sprong, over de banken heen rende en zoals bij mijn ouders ineens verscheen op de hoofdsteun en gewoon sprong
(houten laminaat vloer om vanaf die hoogte te landen vond ik niet zo geslaagd).
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe de pup is, in ons geval moesten we hem toch echt wel eens tegen zichzelf in bescherming nemen.
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe de pup is, in ons geval moesten we hem toch echt wel eens tegen zichzelf in bescherming nemen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Doen 3 bij mij ook waarvan 1 jonge poedel de ergste is. . De rugleuning is ook hun slaapplaats ipv mand.blondie schreef:Hier lieten we hem wel zijn gang gaan, maar ik was soms ook een beetje overbezorgd. Kwam ook omdat het een kamikaze pup was. Heb hem een paar keer op moeten vangen omdat hij gewoon rete snel op de banken sprong, over de banken heen rende en zoals bij mijn ouders ineens verscheen op de hoofdsteun en gewoon sprong(houten laminaat vloer om vanaf die hoogte te landen vond ik niet zo geslaagd).