Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De zin en onzin van puppie voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: De zin en onzin van puppie voer

Ongelezen bericht door LongFields »

Gimmick schreef:
under the red sky schreef:Soms zit het verschil alleen in het formaat brokken en niet in de samenstelling, dat verschilt per merk. En als hij geen moeite heeft met de volwassen brokken lijkt het me geen enkel probleem. Qua hoeveelheid is het toch wat uitproberen. Je pup is nu een week of 8? Dan vind ik de hoeveelheid voor een volwassenene wel een tikkie royaal.
9 weken is hij nu inderdaad.
Wel draaid hij volledig met de groten mee.
De brokken zelf qua grootte heeft hij geen probleem mee. Hij kauwt ze net zo makkelijk...
De volwassen hoeveelheid valt opzich nog mee dat is 1 voerbeker vol. Maar dat x2 zijn 2 bekers vol.
Dat vreet Gimmick per dag :O:
En die is 26 kilo en 1 brok energie.
Maar die hoeft niet meer te groeien. :wink:
Ik zou denk ik met anderhalf keer de hoeveelheid per dag wat je aan een volwassen hond van zijn grootte/gewicht zou geven beginnen, en dan kijken hoe hij het daarop doet. Zie je dat hij spekkig wordt dan iets minderen, als hij voor je gevoel heel veel trek blijft houden en hij wordt te schraal voer je het wat op.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: De zin en onzin van puppie voer

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait at toen hij hier kwam met 8 weken ongeveer net zo veel als Elco. Nu het dubbele...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”