Dan vraag jij wat de pupprijs is voor het nest wat de fokker wil fokken, en houdt de pupprijs van die fokker aan. Dat is het gemakkelijkst. Je kunt dan altijd afspreken om bijvoorbeeld de helft terug te betalen als er maar 1 pup geboren wordt.samantha! schreef:Ik ken de fokkers ook (nog) niet persoonlijk.
De labrador is een enorm ras en bovendien komt tot nu toe de meeste interesse uit het buitenland.
En ja, dan vragen ze na een tijdje dus gewoon wat de prijs is, juist omdat het zo verschillend is.
Er zijn heel veel verschillende opties voor het bepalen van het dekgeld, en ik heb er meerdere zelf meegemaakt toen ik fokte.
Ik vind zelf springgeld en dan per geboren en nog levende pup na 2 weken een bepaald bedrag de meest reële. Springgeld direct betalen na de dekking, de rest 2 weken na de geboorte.
Wat ik op zich ook niet vreemd zou vinden, en wat ik heb meegemaakt ook bij gebruik van een jonge en nog niet eerder gedekt hebbende reu, is een iets lager bedrag voor die eerste dekking. De reu heeft dan nog niet bewezen gezonde pups voort te kunnen brengen. Dus dan bijvoorbeeld 500 euro voor die eerste dekking vragen bij een pupprijs van 750 euro, en na het eerste nest met gezonde pups die prijs optrekken na 750 euro.