Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudjaarsdag; wandelen op Bussloo?!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

sophie schreef:Ik wil onder voorbehoud mee.Hangt van de ontwikkelingen in het Spitaal af.Maar ik laat het je tegen die tijd wel weten.
Gr Lilian
Welke ontwikkelingen in Het Spittaal?
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sophie »

Ik logeer daar met grote regelmaat helaas dus als het allemaal goed gaat met me ga ik mee.
Tovi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tovi »

misschien vinden Binky en ik het ook wel leuk om mee te gaan, hoewel Bink natuurlijk nog wel erg jong is dan. *even rekenen..* 14 weken is hij dan volgens mij. Ik denk er nog even over. voor de ervaring is het natuurlijk super en ik kan m altijd nog tillen *ukkiepup*
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tovi schreef:misschien vinden Binky en ik het ook wel leuk om mee te gaan, hoewel Bink natuurlijk nog wel erg jong is dan. *even rekenen..* 14 weken is hij dan volgens mij. Ik denk er nog even over. voor de ervaring is het natuurlijk super en ik kan m altijd nog tillen *ukkiepup*
Een jack pup bij allemaal grote doggen? Vind ik wel een beetje eng hoor.... Wordt wel oppassen dan!

Ik kan niet mee...helaas! Op oudjaarsdag moet ik gezellig (not) op verjaardagsvisite.... :jank:
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Meeste honden zijn toch voorzichtig met pups?
miekmiek

sophie schreef:Meeste honden zijn toch voorzichtig met pups?
Jawel, maar een jonge pup die omver gelopen wordt of een zware hond die per ongeluk zijn poot op je pup zet....sommige puppies vergeten dat niet zo snel. Zou dus wel heel voorzichtig zijn! Vooral met mini puppies zoals jack russels.
Tovi
Vaste gebruiker

hm das ook weer waar. Ik denk er nog even over, ligt er ook een beetje aan hoe Bink zich ontwikkelt. Hij heeft een niet al te goede start gehad door omstandigheden van vorige eigenaars en verdient het dus des te meer om het nu super te hebben. Ik wil eerst dat hij zich 100% super voelt
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Tovi schreef:misschien vinden Binky en ik het ook wel leuk om mee te gaan, hoewel Bink natuurlijk nog wel erg jong is dan. *even rekenen..* 14 weken is hij dan volgens mij. Ik denk er nog even over. voor de ervaring is het natuurlijk super en ik kan m altijd nog tillen *ukkiepup*
Hoi,

Naar mijn mening is het niet zo slim om met je pup van die leeftijd überhaupt al 'echte' wandelingen te maken...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
Een jack pup bij allemaal grote doggen? Vind ik wel een beetje eng
Hoi,

Er gaan 'maar' drie doggen mee, hoor dus dat valt wel mee. En waarom zou een dog niet bij een Jack Russelpup kunnen?! :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

miekmiek schreef:
Jawel, maar een jonge pup die omver gelopen wordt of een zware hond die per ongeluk zijn poot op je pup zet....sommige puppies vergeten dat niet zo snel. Zou dus wel heel voorzichtig zijn! Vooral met mini puppies zoals jack russels.
Nou, daar hoeft het dan geen dog voor te zijn. Zo'n beetje ieder ras is in zo'n geval natuurlijk al snel te zwaar voor zo'n pup! Dan kun je met een pup van een klein ras helemaal nergens meer heen, als je daar bang voor zou zijn.
miekmiek

Scooby schreef:
miekmiek schreef:
Nou, daar hoeft het dan geen dog voor te zijn. Zo'n beetje ieder ras is in zo'n geval natuurlijk al snel te zwaar voor zo'n pup! Dan kun je met een pup van een klein ras helemaal nergens meer heen, als je daar bang voor zou zijn.
't Is ook niet perce de doggen die het 'm doen hoor, maar met een pup van 14 weken kan je uberhaupt al niet zo lang wandelen. Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om mijn pup niet in 1 keer bloot te stellen aan veel wilde loslopende grote honden, liever rustig opbouwen door af en toe met een hond te ravotten waar je het goed in de gaten kan houden. Maar misschien ben ik daarin te voorzichtig. Ik weet met tommie en de boxer van mijn ouders dat die boxer best wel eens te wild wou doen en tommie in zijn enthousiasme pijn deedt.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

miekmiek schreef:'t Is ook niet perce de doggen die het 'm doen hoor, maar met een pup van 14 weken kan je uberhaupt al niet zo lang wandelen. Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om mijn pup niet in 1 keer bloot te stellen aan veel wilde loslopende grote honden, liever rustig opbouwen door af en toe met een hond te ravotten waar je het goed in de gaten kan houden. Maar misschien ben ik daarin te voorzichtig. Ik weet met tommie en de boxer van mijn ouders dat die boxer best wel eens te wild wou doen en tommie in zijn enthousiasme pijn deedt.
Bij de afgelopen wandeling was er ook een pup van 14 weken hoor, ik snap het probleem niet zo 8O Tis alleen maar goed voor het hondje! Je moet ze niet TE beschermend opvoeden hoor, werkt averechts!
Tovi
Vaste gebruiker

miekmiek schreef: 't Is ook niet perce de doggen die het 'm doen hoor, maar met een pup van 14 weken kan je uberhaupt al niet zo lang wandelen. Ik zou er persoonlijk eerder voor kiezen om mijn pup niet in 1 keer bloot te stellen aan veel wilde loslopende grote honden, liever rustig opbouwen door af en toe met een hond te ravotten waar je het goed in de gaten kan houden. Maar misschien ben ik daarin te voorzichtig. Ik weet met tommie en de boxer van mijn ouders dat die boxer best wel eens te wild wou doen en tommie in zijn enthousiasme pijn deedt.
Dat snap ik dat je niet te lang kan wandelen met een 14 weken oude pup. Maar ik vind het wel heel belangrijk dat hij alles meemaakt dus ik neem m overal mee naartoe. Af en toe ravotten met een andere hond doet ie al dus daar ligt het niet aan.
Maargoed ik had al gezegd dat ik er nog even over denk, misschien blijf ik dus ook wel lekker thuis met Bink :roll:
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sophie hebben we van het begin af aan overal mee naar toe genomen en als ze te moe werd pakte we haar op en viel ze in je armen in slaap.Ik ben voorstander van veel meenemen en indrukken opdoen.Merk aan haar dat ze overal mee naar toe kan.Is echt heel prettig een sociale hond.
En een jack russel van 14 weken til je nog makkelijk.
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

gewoon meenemen je pupje! als het niet meer gaat bied ik me bij deze aan als puppensjouwer! :-D

het gaat echt wel goed met andere honden, hoe groot ze ook zijn. hier op het veld loopt bijna elke dag een jackpupje van 12 weken tussen de argentijnse en duitse doggen, herders, labradors, clouds en kenzo's en er is nog nooit wat gebeurd! (vrouwtje moet het pupje na al het spelen wel naar huis dragen... ;))

waar ligt bussloo trouwens?(ik ben absoluut géén topografisch wonder) heeft iemand misschien ook een straatnaam waar er geparkeerd wordt, dan kan ik tegen oudejaarsdag met de routeplanner aan de slag.
jidde

Bussloo ligt dacht ik best in de buurt van Soesterduinen :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

jidde schreef:Bussloo ligt dacht ik best in de buurt van Soesterduinen :mrgreen:
Het is maar hoe je het wil zien. 8O
Bussloo ligt tussen Zutpen en Apeldoorn.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jidde

M@ri@nne schreef:
jidde schreef:Bussloo ligt dacht ik best in de buurt van Soesterduinen :mrgreen:
Toen ik naar Soesterduinen reed, kwamen we ook langs Bussloo :mrgreen: Vandaar!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

jidde schreef:
M@ri@nne schreef:
Ja zo ken ik er meer. Als ik naar Groningen rijd kan ik er ook langsrijden maar dan ligt het er nog niet bij in de buurt. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jidde

M@ri@nne schreef:
jidde schreef:
M@ri@nne schreef:
Ja zo ken ik er meer. Als ik naar Groningen rijd kan ik er ook langsrijden maar dan ligt het er nog niet bij in de buurt. :mrgreen:
hahaha das waar :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Bij de afgelopen wandeling was er ook een pup van 14 weken hoor, ik snap het probleem niet zo 8O Tis alleen maar goed voor het hondje! Je moet ze niet TE beschermend opvoeden hoor, werkt averechts!
Het wandelen op zich is alleen véél te zwaar voor een pup van 14 weken. Daar zou ik persoonlijk nog geen echte wandelingen mee maken!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Femke en Bailey schreef:waar ligt bussloo trouwens?(ik ben absoluut géén topografisch wonder) heeft iemand misschien ook een straatnaam waar er geparkeerd wordt, dan kan ik tegen oudejaarsdag met de routeplanner aan de slag.
Hoi Femke,

Bussloo ligt langs de A1 tussen Apeldoorn en Deventer. Een route-beschrijving volgt nog, maar als je alvast ene indicatie van de reistijd wilt, kun je wel gewoon zoeken op het plaatsje Bussloo, dat ligt er dicht in de buurt.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Nou, nee hoor. Niet helemaal. Helemaal niet, zeg maar. Bussloo is hier een kwartiertje rijden vandaan en naar de Soesterduinen ben ik toch een dik uur onderweg! :roll: Het ligt al snel zo'n 60 km. uit elkaar, denk ik!
Laatst gewijzigd door Scooby op 01 dec 2003 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:
Niet echt bij de Soesterduinen in de buurt, dus! Hoe je het ook wilt zien! ;)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
M@ri@nne schreef:
Huh?! Waar woon jij dan?! :roll:
Tovi
Vaste gebruiker

Binky en ik blijven lekker thuis, gaan hier in de buurt wel spelen met andere doggies
groetjes Maaike en Binky
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi allemaal,

Volgens mij is dit nu de eerstvolgende wandeling die in de planning ligt, dus haal ik 'm maar weer even omhoog! :mrgreen:
Tot nu toe hebben zich de volgende mensen opgegeven om mee te wandelen op Bussloo op Oudjaarsdag:

- Annemieke met Tapaz(?);
- Wendy (met honden?);
- Femke met Cloud, Bailey en Kenzo;
- Marianne met Tosca en Laika;
- Felicia met Ayka;
- Takkie met ?;
- Lilian met ?;
- ik met Lana, Levi en Freek! :mrgreen:

Klopt dit nog?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Takkie schreef:Ja, hoe laat is dat ongeveer?
Lijkt me wel leuk om ook te komen. En waar wordt er afgesproken?
Hoi Takkie,

Bij de Robbertskamp. Alleen de tijd moeten we nog even afspreken.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

basil schreef:? dus nog even....reken er maar niet vast op vooralsnog :?
Hoi Annemieke,

Ik was er al bang voor, daarom had ik er ook een vraagteken achter gezet... :-( Toch blijft ik positieve hoop uitstralen voor Tapaz, hoor! ;)
(Op Bussloo hoef je ook niet persé mee te wandelen, hoor. Je kunt ook een klein stukje meelopen en dan omkeren en bij het huisje wat daar staat blijven wachten. Tapaz kan zich dan eventueel zelf nog wat vermaken op het gras, in het zand en in het water, als ze dat leuk vindt!)
Laatst gewijzigd door Scooby op 27 dec 2003 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

miekmiek schreef:
Little van mij heeft dapper meegewandeld op de kerst wandeling met al die doggen...hij is maar 25 cm hoog en geen dog heeft hem onder gelopen :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”