Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Radeloos
Moderator: moderatorteam
-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Re: Radeloos
's ochtends wordt hij om half 7 uitgelaten. Daarna breng ik de kinderen naar school en laat ik hem rond 09 uur weer ff snel uit. Als ik terug kom van het naar school brengen liggen er twee plassen. Meestal tegen de bank en tegen schoenen. Om half 3 wordt hij weer uitgelaten, maar dan wat langer en wordt er ook meer gespeeld. Om 15 uur haal ik de kids op en dan ligt er weer plas als ik terugkom. Om 18.30 wordt hij weer uitgelaten. Ik ben vaak thuis, maar als ik weg ga en terug kom ligt er zoals gewoonlijk weer wat. Om 23.00 wordt hij voor het laatst uitgelaten.

- -tycho
- Zeer actief
Maar heb jij echt niet door dat je hond jou regels oplegt ? Het gaat als volgt zoals ik het lees , de hond zegt, ik wil bij je zijn; door piepen en janken , als jij de deur niet open doet en hem zijn zin geeft is jouw straf pis opruimen.
Jou bijten en de kinderen, betekent hij is de baas en jullie hebben niet geluisterd.
De plasband maakt dat als hij jou in de zeik wil zetten nu zichzelf in de zeik zet, moet jij eens opletten hoe snel hij dat door heeft.
De bench is zijn veilige plek in huis, niet het hele huis is van hem maar de bench wel.
En regels tja daar moet je echt eens een boek voor pakken hoe en waarom, dat is echt goedkoper en minder werk dan dweilen en nieuwe vloeren leggen.
Jou bijten en de kinderen, betekent hij is de baas en jullie hebben niet geluisterd.
De plasband maakt dat als hij jou in de zeik wil zetten nu zichzelf in de zeik zet, moet jij eens opletten hoe snel hij dat door heeft.
De bench is zijn veilige plek in huis, niet het hele huis is van hem maar de bench wel.
En regels tja daar moet je echt eens een boek voor pakken hoe en waarom, dat is echt goedkoper en minder werk dan dweilen en nieuwe vloeren leggen.
-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Dat klopt wat is volgens jou dan de juiste manier van straffen, aangezien jij het allemaal zo goed weet? Een boek heb ik hier, die had ik 12 jaar geleden als gekocht.-tycho schreef:Maar heb jij echt niet door dat je hond jou regels oplegt ? Het gaat als volgt zoals ik het lees , de hond zegt, ik wil bij je zijn; door piepen en janken , als jij de deur niet open doet en hem zijn zin geeft is jouw straf pis opruimen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ga even heel snel naar een goede hondenschool en neem eerste maar eens een paar privélessen in opvoeden.Jacky2005 schreef:Ik heb me hier inderdaad aangemeld voor hulp. Ik wil Jacky niet wegdoen ook al haalt hij af en toe het bloed onder mn nagels vandaan. Wegdoen gaat hem ook niet gelukkiger maken denk ik, als we op vakantie zijn, blijft elke dag janken tot we weer terug zijn. Wat gebeurt er dan als we helemaal niet meer terug komen.
Als hij mijn kids bijt straf ik hem door zijn kop tegen de grond te drukken en af en toe krijgt hij een tik op zijn neus. Ik heb ooit gelezen dat je bij het plassen zijn neus in de plas moet doen, maar dat helpt bij Jacky niet. Ergens anders las ik ook dat het geen nut heeft om dat te doen. Ik weet dus niet wat goed is.
Om van het piepen en blaffen af te komen heb ik hem weken lang buiten de kamer gehouden en het piepen en blaffen gewoon moeten aanhoren. Natuurlijk was het hele huis ondergeplast en al snel kreeg ik de buren aan mijn deur dat ze het zielig en irritant vonden.
- Zamunda
- Zeer actief
Waar in de regio zit je? Dan kunnen we je vast een goede trainer/gedragstherapeut aanraden.
-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Om half drie laat je hem uit en wordt er gespeeld en om drie uur ga je de kinderen van school halen? Dan is het weinig spelen denk ik maar zo
-
-Saskia-
- Zeer actief
CrisisJacky2005 schreef:Ik heb me hier inderdaad aangemeld voor hulp. Ik wil Jacky niet wegdoen ook al haalt hij af en toe het bloed onder mn nagels vandaan. Wegdoen gaat hem ook niet gelukkiger maken denk ik, als we op vakantie zijn, blijft elke dag janken tot we weer terug zijn. Wat gebeurt er dan als we helemaal niet meer terug komen.
Als hij mijn kids bijt straf ik hem door zijn kop tegen de grond te drukken en af en toe krijgt hij een tik op zijn neus. Ik heb ooit gelezen dat je bij het plassen zijn neus in de plas moet doen, maar dat helpt bij Jacky niet. Ergens anders las ik ook dat het geen nut heeft om dat te doen. Ik weet dus niet wat goed is.
Om van het piepen en blaffen af te komen heb ik hem weken lang buiten de kamer gehouden en het piepen en blaffen gewoon moeten aanhoren. Natuurlijk was het hele huis ondergeplast en al snel kreeg ik de buren aan mijn deur dat ze het zielig en irritant vonden.
Ik schrik er van, zulke miscommunicatie met een dier wat je al 12 jaar hebt. Hoe kan je een decennium lang tegen een ongelukkige hond aankijken?
Zoek alsjeblieft hulp van een goede gedragstherapeut.
Dat plassen en janken kan voortkomen uit verlatingsangst en dat los je niet op met een blafband of wekenlang gepiep. Daar maak je jullie band, voor zover deze er nu is, alleen maar mee kapot.
En wees vooral eerlijk naar de hond toe, indien jullie niet de nodige moeite willen of kunnen steken in het veranderen van zijn gedrag is het gunstiger hem te herplaatsen. Dat heeft ie wel verdient, me dunkt.
-
Neeltje
Zit bij al die wandelingen ook een lekkere lange wandeling? Drie kwartier tot 'n uur of zo op z'n minst?
Maar inderdaad ga naar een hondenschool voor privélessen, een gedragstherapeut en ga tijd en energie steken in hem om de laatste jaren nog gezellig te maken. Als je dat niet kunt, dan zou ik hem echt herplaatsen. Een Jack Russel van 12 heeft nog een paar goede jaren voor de boeg en bij de juiste persoon kan het een heerlijk hondje worden.
Maar inderdaad ga naar een hondenschool voor privélessen, een gedragstherapeut en ga tijd en energie steken in hem om de laatste jaren nog gezellig te maken. Als je dat niet kunt, dan zou ik hem echt herplaatsen. Een Jack Russel van 12 heeft nog een paar goede jaren voor de boeg en bij de juiste persoon kan het een heerlijk hondje worden.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik ben eruit hoor.. net dat Varaprogramma... "kanniewaarzijn" 
Suzanne
Suzanne
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
lucie schreef:best wel rare reacties van sommigen, terwijl iemand gewoon om hulp vraagt![]()
on topic: Ik begrijp dat het nu niet meer leuk is met je hond; hij vindt het denk ik ook niet meer zo leuk bij jullie met dit wederzijdse onbegrip wat in de loop der jaren is gegroeid. Wil je echt dat het weer leuk gaat worden, zul je er helemaal voor moeten gaan met open mind en frisse blik. Je hond heeft duidelijk hele duidelijke regels nodig, en ook mensen die plezier met hem willen maken.
Als je dit niet op kunt brengen zit er niks anders op een ander plekje voor hem te zoeken. bedenk dat je hem daar dan beslist een plezier mee doet. Het is nu alles of niets.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Om 9 uur word hij ff snel uit gelaten, zo ook om 14.30 uur ff snel want om 15.00 uur moet je de kids ophalen, vind het niet geheel onbegrijpelijk dat hij binnen sast.Jacky2005 schreef:'s ochtends wordt hij om half 7 uitgelaten. Daarna breng ik de kinderen naar school en laat ik hem rond 09 uur weer ff snel uit. Als ik terug kom van het naar school brengen liggen er twee plassen. Meestal tegen de bank en tegen schoenen. Om half 3 wordt hij weer uitgelaten, maar dan wat langer en wordt er ook meer gespeeld. Om 15 uur haal ik de kids op en dan ligt er weer plas als ik terugkom. Om 18.30 wordt hij weer uitgelaten. Ik ben vaak thuis, maar als ik weg ga en terug kom ligt er zoals gewoonlijk weer wat. Om 23.00 wordt hij voor het laatst uitgelaten.

- hewi
- Zeer actief
Is ie ooit goed nagekeken? Blaasontsteking?
En wat de rest zegt, zoek een gedragstherapeut zo snel mogelijk die kan je veel verder helpen.
En wat de rest zegt, zoek een gedragstherapeut zo snel mogelijk die kan je veel verder helpen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik zie een compleet gebrek aan duidelijke regels voor de hond, totaal gebrek aan leiding en een totaal gebrek aan de hond bieden wat hij nodig heeft. Ik denk dat je inderdaad hard de hulp nodig hebt van een gedragstherapeut die jou kan helpen de regels duidelijk te maken en jou kan leren hoe je de leiding in handen houdt.
Een jack russell heeft echt niet genoeg aan over de hele dag een uur a anderhalf uur lopen. Er moet minimaal 1 wandeling van die tijd tussen zitten. En daarnaast moet je hem mentaal uitdagen. Om zo'n jack russell een beetje gelukkig te maken en te houden, moet je toch zeker een uur of drie met hem bezig zijn over de hele dag verspreid. Blijkbaar is voor jou 'wat langer' slechts een half uurtje. 'Wat langer' zou een uur of meer moeten zijn.
Hier krijgen de hondjes meestal ook korte p&p-loopjes van slechts een paar minuten. Maar elke dag zit er minimaal 1 wandeling van 20 minuten bij en een totale hoeveelheid van zo'n drie kwartier. En dat is als ik ziek ben en m'n man ze ook niet kan uitlaten en dus echt uitzonderlijk weinig. Normaal is een wandeling van ergens tussen de drie kwartier en drie uur. En in een normale week zitten er toch wel minimaal 4 wandelingen van minimaal een uur en 2 (en soms meer) van minimaal 2 uur tussen. Wandelingen van een half uurtje zijn korte wandelingen hier. Op de dagen dat ik wat minder loop, geef ik ze wel extra hersenwerkjes of trainingssessies. Een jack russell zal daar nog meer behoefte aan hebben dan mijn Markiesjes...
Een jack russell heeft echt niet genoeg aan over de hele dag een uur a anderhalf uur lopen. Er moet minimaal 1 wandeling van die tijd tussen zitten. En daarnaast moet je hem mentaal uitdagen. Om zo'n jack russell een beetje gelukkig te maken en te houden, moet je toch zeker een uur of drie met hem bezig zijn over de hele dag verspreid. Blijkbaar is voor jou 'wat langer' slechts een half uurtje. 'Wat langer' zou een uur of meer moeten zijn.
Hier krijgen de hondjes meestal ook korte p&p-loopjes van slechts een paar minuten. Maar elke dag zit er minimaal 1 wandeling van 20 minuten bij en een totale hoeveelheid van zo'n drie kwartier. En dat is als ik ziek ben en m'n man ze ook niet kan uitlaten en dus echt uitzonderlijk weinig. Normaal is een wandeling van ergens tussen de drie kwartier en drie uur. En in een normale week zitten er toch wel minimaal 4 wandelingen van minimaal een uur en 2 (en soms meer) van minimaal 2 uur tussen. Wandelingen van een half uurtje zijn korte wandelingen hier. Op de dagen dat ik wat minder loop, geef ik ze wel extra hersenwerkjes of trainingssessies. Een jack russell zal daar nog meer behoefte aan hebben dan mijn Markiesjes...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zamunda schreef:Waar in de regio zit je? Dan kunnen we je vast een goede trainer/gedragstherapeut aanraden.
Mensen WIE weet er een goede GT in Amsterdam?Jacky2005 schreef:Amsterdam centrum.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
denk ik ook idd~Suzanne~ schreef:Ik ben eruit hoor.. net dat Varaprogramma... "kanniewaarzijn"
Suzanne
- -tycho
- Zeer actief
Wat wil je nu opeens straffen dan? Dat hij 12 jaar geen sturing krijgt en dus zelf jullie loopt te sturen omdat in zijn ogen niemand structuur biedt?Jacky2005 schreef:Dat klopt wat is volgens jou dan de juiste manier van straffen, aangezien jij het allemaal zo goed weet? Een boek heb ik hier, die had ik 12 jaar geleden als gekocht.-tycho schreef:Maar heb jij echt niet door dat je hond jou regels oplegt ? Het gaat als volgt zoals ik het lees , de hond zegt, ik wil bij je zijn; door piepen en janken , als jij de deur niet open doet en hem zijn zin geeft is jouw straf pis opruimen.
Misschien moet jij jezelf straf geven, dat er al 12 jaar een hond diep ongelukkig is in jouw huis.
Als jij niet weet hoe je het leven met een hond gezellig maakt of hoe je een hond de meest basale structuur geeft, dan heb jij geen enkel recht om ergens straf voor te geven.
Na 12 jaar roepen 'hij doet niet wat ik wil' is tamelijk debiel.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Wat heb je in die 12 jaar dan gedaan? Zoals ik het lees heb je er zelf veel te weinig aan gedaan en nu ben je het ineens zat. Ik kan hier niet anders zeggen dan eigen schuld dikke bult!Jacky2005 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een Jack Russell van bijna 12. We zijn erg gek op Jacky, maar hij heeft sinds het begin al gedragsproblemen de steeds erger worden. Op dit moment zit ik er zo doorheen dat ik hem bijna weg wil doen...en dat is heel wat als je een hond al 12 jaar hebt. Ik weet niet of gedragstherapie nog nut heeft. Misschien heeft iemand voor mij een goede tip? Ik heb Jacky als sinds dat hij een pup is.
- Na 12 jaar heeft jacky het blaffen als we weg zijn nog steeds niet afgeleerd. We hebben nu zoveel waarschuwingen gehad dat we een blafband hebben gekocht en dat werkt nu wel.
- Jacky is nooit zindelijk geweest en plast om het plassen. Als we weg zijn geweest ligt er altijd wel een plasje, ook al is het een klein plasje en is hij goed uitgelaten. Hij moet ergens plassen. Ook plast hij op het bed en over mensen heen, tegen de gordijnen en noem maar op. We hebben nu voor de derde keer in 7 jaar een andere vloer laten leggen.
- Jacky bijt mijn kinderen en pakt eten uit hun handen. Hij heeft mij ook een aantal keer gebeten.
- Jacky piept en blaft als ik ga douchen, naar de wc ga of iets dergelijks. Als ik hem niet binnenlaat plast hij voor de deur.
- Tijdens de seks gaat Jacky piepen, bijten en als ik hem niet de kamer in laat gaat hij overal plassen.
Ik ben echt radeloos en kan er niet meer tegen. Ik vind het gewoon een super vervelende hond en dat is waarschijnlijk mn eigen schuld. Ik weet echt niet wat ik moet doen, heb geen zin om 4x per dag plas op te ruimen en gedomineerd te worden door een hond. Niemand vind hem ook leuk
Wat wil je die hond nu ineens gaan leren dan? Hij is 12!!! Daar had je 12 jaar geleden al mee moeten beginnen! Dat het een "super vervelende hond" is is inderdaad, en nee, niet waarschijnlijk, je eigen schuld.
Om de 2 jaar een andere vloer? Dan zou ik tóch eens een keer kijken voor iets betere kwaliteit
edit:
Jacky2005 schreef:Ja het is echt vervelend en ik had idd consequenter moeten zijn. Het is zo erg dat ik die hond af en toe gewoon wil vermoorden. Hij kan heel lief zijn, als hij slaaptmaar over het algemeen is hij super irritant en ben nu echt op een punt dat ik het niet meer trek. Vooral omdat hij mijn kinderen ook bijt en eten uit hun handen pakt. Zij vinden hem ook echt niet leuk.
Wat dat betreft heb je beide niet goed opgevoed. Aldus een debieltje met 3 kinderen!
Waarschijnlijk precies zoals hij het zegt. Als je de hond nooit regels hebt geleerd, je kinderen niks hebt geleerd, krijg je als je "pech" hebt kolerelijers. Nou die heb jij dus klaarblijkelijk.Jacky2005 schreef:En wat bedoel je precies met "je hebt de hond die je als baas verdient"Cleva schreef:Lekker weg doen en geen nieuwe hond nemen. Je hebt de hond die je als baas verdient.
Waarschijnlijk heb je alles in het "begin" leuk gevonden. En niet alleen jij, maar ook je kinderen.
Hoe wordt er dan "gestraft"?Jacky2005 schreef:Ik kan je vertellen dat we juist wel regels hebben, maar dat de hond aan elke regel schijt heeft en dan juist gaat plassen. Hij wordt gestraft enz maar dat helpt niet. Jij weet niks over of wij zijn gang hebben laten gaan dus dat toontje kan je voor je houden.
Jacky2005 schreef:Ik heb me hier inderdaad aangemeld voor hulp. Ik wil Jacky niet wegdoen ook al haalt hij af en toe het bloed onder mn nagels vandaan. Wegdoen gaat hem ook niet gelukkiger maken denk ik, als we op vakantie zijn, blijft elke dag janken tot we weer terug zijn. Wat gebeurt er dan als we helemaal niet meer terug komen.
Probeer jij alsjeblieft die hond te herplaatsen. Dan heb jij rust, en je hond heeft rust en hopelijk nog een paar leuke jaren te gaan. Dat "leuke" heeft ie de afgelopen paar jaar als ik het zo lees nogal gemist!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Wat ik mij afvraag is of hij, toen je nog thuis woonde met hem, dit gedrag ook al vertoonde.Jacky2005 schreef: Toen de hond wat jonger was en ik nog thuis woonde ging hij overal mee naartoe en we gingen vaak naar het strand. Nu gaat hij niet meer vaak mee, maar ik ga wel regelmatig met hem naar het park. Sport...nee dat niet. En het verhaal klopt gewoon. weet niet wat jullie denken, maar ik heb echt geen tijd om me hier aan te melden voor een verzonnen verhaal..
Of is het begonnen toen man en kinderen kwamen.
En waarom neem je hem nu niet meer mee als hij mee kan, ook op vakantie.
Als ik je hele verhaal zo lees is er voor de hond veel veranderd in zijn nadeel en heeft hij daar flink moeite mee en uit zich door het gedrag wat hij nu vertoont.
De manier van straffen zou ik onmiddellijk mee ophouden, daar maak je het alleen erger mee.
Een gedragsdeskundige kan je helpen en ik hoop dat iemand een tip voor je heeft (ik woon niet in je buurt dus heb geen tip voor je).
Wat je wel al zou kunnen doen is de hond leren dat als er gegeten wordt, hij op zijn plek moet. Dat kan een bench zijn of een mand.
Dat hebben wij van kleins af gedaan en hij weet niet beter, gaat zelf in zijn mand als het eten op tafel komt. In het begin heeft dat wel eens koud eten opgeleverd omdat we hem vaak terug moesten sturen, maar consequent blijven volhouden.
Die plek sturen wij hem ook heen als hij iets gedaan heeft dat niet mag.
Vaak hoor je dat je dat niet moet doen omdat het een voor de hond veilige plek moet zijn, maar ik heb met Tom niet de ervaring dat hij zijn plek als onveilig ervaart omdat hij er wel eens voor straf heen moet.
Hij gaat dan vaak liggen slapen.
Wat fotogravinnetje zegt is ook iets om in je achterhoofd te houden.
Jack Russells hebben die beweging nodig om energie kwijt te kunnen anders raken ze gefrustreerd.
Tom komt minimaal 2 uur per dag de deur uit en daarnaast train ik 2x per week agility met hem en loop 2x per maand een wedstrijd.
Haal je de kinderen met de fiets van school? Is het misschien een idee om hem mee te nemen naast de fiets?
Dan raakt hij ook weer wat energie kwijt.
Dat moet wel te doen zijn qua verkeer, want ik lees dat je in Amsterdam centrum woont en het moet wel veilig zijn voor mens en dier.
Als laatste wil ik je nog meegeven, verdiep je in je hond en probeer het cirkeltje waar jullie nu in zitten te doorbreken.
Je moet er alleen wel tijd en moeite in willen en kunnen steken, anders is herplaatsen echt het betere alternatief.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
http://www.4feet.nl/Jacky2005 schreef:Amsterdam centrum.
Hier heb ik getraind met mijn honden. Ook allemaal Jack Russells.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Lizzie. schreef:Om 9 uur word hij ff snel uit gelaten, zo ook om 14.30 uur ff snel want om 15.00 uur moet je de kids ophalen, vind het niet geheel onbegrijpelijk dat hij binnen sast.Jacky2005 schreef:'s ochtends wordt hij om half 7 uitgelaten. Daarna breng ik de kinderen naar school en laat ik hem rond 09 uur weer ff snel uit. Als ik terug kom van het naar school brengen liggen er twee plassen. Meestal tegen de bank en tegen schoenen. Om half 3 wordt hij weer uitgelaten, maar dan wat langer en wordt er ook meer gespeeld. Om 15 uur haal ik de kids op en dan ligt er weer plas als ik terugkom. Om 18.30 wordt hij weer uitgelaten. Ik ben vaak thuis, maar als ik weg ga en terug kom ligt er zoals gewoonlijk weer wat. Om 23.00 wordt hij voor het laatst uitgelaten.
Klopt ja en er zijn mensen die pas om 17 uur terug komen van hun werk en dan hun hond uitlaten...

-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Ik zeg dit omdat volgens dit bericht blijkt dat jij de juiste oplossing hebt, alleen komt er weinig zinnigs uit. Zoals ik zei heb ik het straffen al geprobeerd. Wel goed lezen he.-tycho schreef:Wat wil je nu opeens straffen dan? Dat hij 12 jaar geen sturing krijgt en dus zelf jullie loopt te sturen omdat in zijn ogen niemand structuur biedt?Jacky2005 schreef:Dat klopt wat is volgens jou dan de juiste manier van straffen, aangezien jij het allemaal zo goed weet? Een boek heb ik hier, die had ik 12 jaar geleden als gekocht.-tycho schreef:Maar heb jij echt niet door dat je hond jou regels oplegt ? Het gaat als volgt zoals ik het lees , de hond zegt, ik wil bij je zijn; door piepen en janken , als jij de deur niet open doet en hem zijn zin geeft is jouw straf pis opruimen.
Misschien moet jij jezelf straf geven, dat er al 12 jaar een hond diep ongelukkig is in jouw huis.
Als jij niet weet hoe je het leven met een hond gezellig maakt of hoe je een hond de meest basale structuur geeft, dan heb jij geen enkel recht om ergens straf voor te geven.

-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Pardon? Zei je echt debieltje? En dat ik mn kinderen niet goed op heb gevoed? Jij hebt lef zeg. Had je in mn gezicht moeten zeggen.smoekie schreef:Wat heb je in die 12 jaar dan gedaan? Zoals ik het lees heb je er zelf veel te weinig aan gedaan en nu ben je het ineens zat. Ik kan hier niet anders zeggen dan eigen schuld dikke bult!Jacky2005 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een Jack Russell van bijna 12. We zijn erg gek op Jacky, maar hij heeft sinds het begin al gedragsproblemen de steeds erger worden. Op dit moment zit ik er zo doorheen dat ik hem bijna weg wil doen...en dat is heel wat als je een hond al 12 jaar hebt. Ik weet niet of gedragstherapie nog nut heeft. Misschien heeft iemand voor mij een goede tip? Ik heb Jacky als sinds dat hij een pup is.
- Na 12 jaar heeft jacky het blaffen als we weg zijn nog steeds niet afgeleerd. We hebben nu zoveel waarschuwingen gehad dat we een blafband hebben gekocht en dat werkt nu wel.
- Jacky is nooit zindelijk geweest en plast om het plassen. Als we weg zijn geweest ligt er altijd wel een plasje, ook al is het een klein plasje en is hij goed uitgelaten. Hij moet ergens plassen. Ook plast hij op het bed en over mensen heen, tegen de gordijnen en noem maar op. We hebben nu voor de derde keer in 7 jaar een andere vloer laten leggen.
- Jacky bijt mijn kinderen en pakt eten uit hun handen. Hij heeft mij ook een aantal keer gebeten.
- Jacky piept en blaft als ik ga douchen, naar de wc ga of iets dergelijks. Als ik hem niet binnenlaat plast hij voor de deur.
- Tijdens de seks gaat Jacky piepen, bijten en als ik hem niet de kamer in laat gaat hij overal plassen.
Ik ben echt radeloos en kan er niet meer tegen. Ik vind het gewoon een super vervelende hond en dat is waarschijnlijk mn eigen schuld. Ik weet echt niet wat ik moet doen, heb geen zin om 4x per dag plas op te ruimen en gedomineerd te worden door een hond. Niemand vind hem ook leuk
Wat wil je die hond nu ineens gaan leren dan? Hij is 12!!! Daar had je 12 jaar geleden al mee moeten beginnen! Dat het een "super vervelende hond" is is inderdaad, en nee, niet waarschijnlijk, je eigen schuld.
Om de 2 jaar een andere vloer? Dan zou ik tóch eens een keer kijken voor iets betere kwaliteit
edit:
Jacky2005 schreef:Ja het is echt vervelend en ik had idd consequenter moeten zijn. Het is zo erg dat ik die hond af en toe gewoon wil vermoorden. Hij kan heel lief zijn, als hij slaaptmaar over het algemeen is hij super irritant en ben nu echt op een punt dat ik het niet meer trek. Vooral omdat hij mijn kinderen ook bijt en eten uit hun handen pakt. Zij vinden hem ook echt niet leuk.
Wat dat betreft heb je beide niet goed opgevoed. Aldus een debieltje met 3 kinderen!
Waarschijnlijk precies zoals hij het zegt. Als je de hond nooit regels hebt geleerd, je kinderen niks hebt geleerd, krijg je als je "pech" hebt kolerelijers. Nou die heb jij dus klaarblijkelijk.Jacky2005 schreef:En wat bedoel je precies met "je hebt de hond die je als baas verdient"Cleva schreef:Lekker weg doen en geen nieuwe hond nemen. Je hebt de hond die je als baas verdient.
Waarschijnlijk heb je alles in het "begin" leuk gevonden. En niet alleen jij, maar ook je kinderen.
Hoe wordt er dan "gestraft"?Jacky2005 schreef:Ik kan je vertellen dat we juist wel regels hebben, maar dat de hond aan elke regel schijt heeft en dan juist gaat plassen. Hij wordt gestraft enz maar dat helpt niet. Jij weet niks over of wij zijn gang hebben laten gaan dus dat toontje kan je voor je houden.
Jacky2005 schreef:Ik heb me hier inderdaad aangemeld voor hulp. Ik wil Jacky niet wegdoen ook al haalt hij af en toe het bloed onder mn nagels vandaan. Wegdoen gaat hem ook niet gelukkiger maken denk ik, als we op vakantie zijn, blijft elke dag janken tot we weer terug zijn. Wat gebeurt er dan als we helemaal niet meer terug komen.
Om van het piepen en blaffen af te komen heb ik hem weken lang buiten de kamer gehouden en het piepen en blaffen gewoon moeten aanhoren. Natuurlijk was het hele huis ondergeplast en al snel kreeg ik de buren aan mijn deur dat ze het zielig en irritant vonden.![]()
Probeer jij alsjeblieft die hond te herplaatsen. Dan heb jij rust, en je hond heeft rust en hopelijk nog een paar leuke jaren te gaan. Dat "leuke" heeft ie de afgelopen paar jaar als ik het zo lees nogal gemist!
Laatst gewijzigd door Jacky2005 op 19 mei 2017 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Bedankt ik ga contact met ze opnemen.Maryanne schreef:http://www.4feet.nl/Jacky2005 schreef:Amsterdam centrum.
Hier heb ik getraind met mijn honden. Ook allemaal Jack Russells.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Maar die honden kunnen dat blijkbaar aan en de jouwe overduidelijk niet. Of de oorzaak nu een slechte blaascontrole is of verlatingsangst of verveling of gebrek aan duidelijkheid maakt niet zo veel uit. Jouw hond kan niet lang alleen zijn. Waarschijnlijk moet je dat vanaf nul nog gaan opbouwen. Maar ik zou beginnen met eerst zorgen dat de basis goed is, dus zorgen dat jouw manier van communiceren duidelijk is voor je hond en zorgen dat je voldoet aan de behoeften van je hond (waar behalve die duidelijkheid ook voldoende beweging en mentale uitdaging bij hoort). Als dat goed gaat, kun je, als dat nog nodig is, het alleen blijven opnieuw aanlerenJacky2005 schreef:Lizzie. schreef:Om 9 uur word hij ff snel uit gelaten, zo ook om 14.30 uur ff snel want om 15.00 uur moet je de kids ophalen, vind het niet geheel onbegrijpelijk dat hij binnen sast.Jacky2005 schreef:'s ochtends wordt hij om half 7 uitgelaten. Daarna breng ik de kinderen naar school en laat ik hem rond 09 uur weer ff snel uit. Als ik terug kom van het naar school brengen liggen er twee plassen. Meestal tegen de bank en tegen schoenen. Om half 3 wordt hij weer uitgelaten, maar dan wat langer en wordt er ook meer gespeeld. Om 15 uur haal ik de kids op en dan ligt er weer plas als ik terugkom. Om 18.30 wordt hij weer uitgelaten. Ik ben vaak thuis, maar als ik weg ga en terug kom ligt er zoals gewoonlijk weer wat. Om 23.00 wordt hij voor het laatst uitgelaten.
Klopt ja en er zijn mensen die pas om 17 uur terug komen van hun werk en dan hun hond uitlaten...
-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Helaas kan hij niet mee naar het buitenland. Als we in Nederland naar ons chalet gaan waar veel bos is, gaat hij wel altijd mee. Fietsen met een 1 kind achterop en een tienjarige die ernaast fiets gaat niet lukken met een jack russell erbij. Ik ga proberen wat langer met hem te lopen zodat hij zijn energie wat meer kwijt kan.welshwitch schreef:Wat ik mij afvraag is of hij, toen je nog thuis woonde met hem, dit gedrag ook al vertoonde.Jacky2005 schreef: Toen de hond wat jonger was en ik nog thuis woonde ging hij overal mee naartoe en we gingen vaak naar het strand. Nu gaat hij niet meer vaak mee, maar ik ga wel regelmatig met hem naar het park. Sport...nee dat niet. En het verhaal klopt gewoon. weet niet wat jullie denken, maar ik heb echt geen tijd om me hier aan te melden voor een verzonnen verhaal..
Of is het begonnen toen man en kinderen kwamen.
En waarom neem je hem nu niet meer mee als hij mee kan, ook op vakantie.
Als ik je hele verhaal zo lees is er voor de hond veel veranderd in zijn nadeel en heeft hij daar flink moeite mee en uit zich door het gedrag wat hij nu vertoont.
De manier van straffen zou ik onmiddellijk mee ophouden, daar maak je het alleen erger mee.
Een gedragsdeskundige kan je helpen en ik hoop dat iemand een tip voor je heeft (ik woon niet in je buurt dus heb geen tip voor je).
Wat je wel al zou kunnen doen is de hond leren dat als er gegeten wordt, hij op zijn plek moet. Dat kan een bench zijn of een mand.
Dat hebben wij van kleins af gedaan en hij weet niet beter, gaat zelf in zijn mand als het eten op tafel komt. In het begin heeft dat wel eens koud eten opgeleverd omdat we hem vaak terug moesten sturen, maar consequent blijven volhouden.
Die plek sturen wij hem ook heen als hij iets gedaan heeft dat niet mag.
Vaak hoor je dat je dat niet moet doen omdat het een voor de hond veilige plek moet zijn, maar ik heb met Tom niet de ervaring dat hij zijn plek als onveilig ervaart omdat hij er wel eens voor straf heen moet.
Hij gaat dan vaak liggen slapen.
Wat fotogravinnetje zegt is ook iets om in je achterhoofd te houden.
Jack Russells hebben die beweging nodig om energie kwijt te kunnen anders raken ze gefrustreerd.
Tom komt minimaal 2 uur per dag de deur uit en daarnaast train ik 2x per week agility met hem en loop 2x per maand een wedstrijd.
Haal je de kinderen met de fiets van school? Is het misschien een idee om hem mee te nemen naast de fiets?
Dan raakt hij ook weer wat energie kwijt.
Dat moet wel te doen zijn qua verkeer, want ik lees dat je in Amsterdam centrum woont en het moet wel veilig zijn voor mens en dier.
Als laatste wil ik je nog meegeven, verdiep je in je hond en probeer het cirkeltje waar jullie nu in zitten te doorbreken.
Je moet er alleen wel tijd en moeite in willen en kunnen steken, anders is herplaatsen echt het betere alternatief.

-
Jacky2005
- Vaste gebruiker
Dit topic mag dicht. Ik wil iedereen die normaal heeft geantwoord bedanken voor het meedenken.

- -tycho
- Zeer actief
Jij bent echt te dom om te poepen hè. Er zijn geen regels dus je hebt niets om voor te straffen. Jouw hond doet feitelijk namelijk niets verkeerd.Jacky2005 schreef:Ik zeg dit omdat volgens dit bericht blijkt dat jij de juiste oplossing hebt, alleen komt er weinig zinnigs uit. Zoals ik zei heb ik het straffen al geprobeerd. Wel goed lezen he.-tycho schreef:Wat wil je nu opeens straffen dan? Dat hij 12 jaar geen sturing krijgt en dus zelf jullie loopt te sturen omdat in zijn ogen niemand structuur biedt?Jacky2005 schreef:Dat klopt wat is volgens jou dan de juiste manier van straffen, aangezien jij het allemaal zo goed weet? Een boek heb ik hier, die had ik 12 jaar geleden als gekocht.-tycho schreef:Maar heb jij echt niet door dat je hond jou regels oplegt ? Het gaat als volgt zoals ik het lees , de hond zegt, ik wil bij je zijn; door piepen en janken , als jij de deur niet open doet en hem zijn zin geeft is jouw straf pis opruimen.
Verder heb ik je plasband als optie genoemd, bench training, regels opstellen en een boek lezen.
Maar plaats die hond alsjeblieft uit want jij hebt een plaat voor je hoofd waar je eng van wordt.
Wel goed lezen zegt ze....
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Men is weer lekker bezig. Laf hoor...beetje schelden vanaf je schermpje.
Ik zou zeggen, jacky, doe je voordeel met die gedragstherapeut van maryanna. Sterkte. En als het niet werkt toch heel serieus nadenken over een andere plek voor de hond, hoewel ik bang ben dat dat niet heel makkelijk zal zijn.
Ik zou zeggen, jacky, doe je voordeel met die gedragstherapeut van maryanna. Sterkte. En als het niet werkt toch heel serieus nadenken over een andere plek voor de hond, hoewel ik bang ben dat dat niet heel makkelijk zal zijn.