Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Werkt zo'n vest ook goed uv-werend?
Uma is niet vooruit te branden met dit weer en ze verbrandt zo snel Ik wandel al niet in de brandende zon maar ze verbrandt al van de ochtend- of avondzon. Ze vervelt nu helemaal. Met zo'n vest voelt ze zich waarschijnlijk wel prettiger.
LongFields schreef:
Ik heb er van het weekend ook zo een besteld voor Mojo. Ga er voor Tapas denk ik daarna ook 1 bestellen, dan doe ik mijn Hurtta koelvest wel weer van de hand.
Ben benieuwd hoe deze jou gaat bevallen. Ik denk zeker bij Mojo ideaal. Ik heb het idee dat ze op heel dikke vachten wat minder werken.
Dan zou hij voor Tapas wat minder goed werken misschien. Nou ja, ik kan die van Mojo wel uitproberen op Tapas. Zij heeft wel 1 maat groter nodig maar voor het testen maakt dat niet zo uit.
LongFields schreef:
Ik heb er van het weekend ook zo een besteld voor Mojo. Ga er voor Tapas denk ik daarna ook 1 bestellen, dan doe ik mijn Hurtta koelvest wel weer van de hand.
Ben benieuwd hoe deze jou gaat bevallen. Ik denk zeker bij Mojo ideaal. Ik heb het idee dat ze op heel dikke vachten wat minder werken.
Dan zou hij voor Tapas wat minder goed werken misschien. Nou ja, ik kan die van Mojo wel uitproberen op Tapas. Zij heeft wel 1 maat groter nodig maar voor het testen maakt dat niet zo uit.
Finn heeft een vrij dikke vacht en hij heeft er toch wel baat bij.
Zeer fijn vest die niet zwaar wordt en heel lang koel blijft. Csiva heeft 'm nu een jaar of 3 en ik blijf erg tevreden. Fiji krijgt er straks ook eentje
Aismee haar jasje is binnen.
Ben er wel blij mee, hij past haar goed. Voelt ook goed aan en inderdaad prima koel. Al was het vandaag niet echt een goede test dag qua temperatuur.
Zat alleen nog te twijfelen of ik hem 's ochtends voor dat we naar de wedstrijden gaan rijden al in het water leg of dat ik iets meeneem zodat ik dat later op de dag doe, als het ook wat warmer is geworden.
Hoe doen jullie dat op langere wedstrijd-dagen?
Ik neem hem droog mee en houdt hem onder de kraan bij de wasbak van de wc.
Als ik ga mantrailen (uur rijden, 2 uur trainen en weer uur terug) houdt hij dat prima vol als ik hem thuis nat maak.
Er is al veel gezegd maar ik wilde nog even een extra stem doen voor Ruffwear Swampcooler. Super fijn, goede pasvorm, Ryuk is helemaal gelukkig als hij hem aan heeft (en ik niet want ik heb nog steeds last van de warmte terwijl hij rondstuitert)
Dorine. schreef:Er is al veel gezegd maar ik wilde nog even een extra stem doen voor Ruffwear Swampcooler. Super fijn, goede pasvorm, Ryuk is helemaal gelukkig als hij hem aan heeft (en ik niet want ik heb nog steeds last van de warmte terwijl hij rondstuitert)
Hier eigenlijk ook tevreden over de Jet Stream, dat bovenstuk is dan wel niet koelend maar blijft erg lang fris en het is super licht en soepel.
Alleen merk ik niet heel veel verschil met of zonder het vest qua hijggedrag dus ik ga de Swampcooler ook maar eens proberen.
-Saskia- schreef:Hier eigenlijk ook tevreden over de Jet Stream, dat bovenstuk is dan wel niet koelend maar blijft erg lang fris en het is super licht en soepel.
Alleen merk ik niet heel veel verschil met of zonder het vest qua hijggedrag dus ik ga de Swampcooler ook maar eens proberen.
Die swampcooler is echt heel fijn. Koelt over de hele lengte van de hond, houdt ook veel straling tegen en heel makkelijk weer koeler te maken door er met een flesje weer wat (koud) water over te gieten (als je dat langzaam en goed gedoseerd doet kan dat zonder dat het gaat druppelen, bidon is dan wel handig).
Hij heeft kwa bouw zo van die rare maten voor nekomvang moet hij een S hebben want die is maar 41 cm ofzo en voor de bortomvang moet hij M want die is 67 cm haha.
En ik vind die extra waterzak voor extra koeling wel handig bij normale warmte/hitte gewoon zonder en bij temrpaturen zoals nu met extra zak..
Even dit topic omhoog halen. Ik heb voor mijn 2 shih tzu kruisingen het hurtta cooling vest. Vind ze niet echt heel koel en ze blijven water lekken.
Wat zijn nu goede koelvesten die niet een heel waterspoor achter laten?
Ruffwear swamp cooler misschien?
Cleva schreef:Ik vind het niet fijn om mijn honden iets om te binden. Dan liever een koelmat of gewoon zo'n blauwe schelp met water.
Overigens redt hein het prima als ik hem gewoon elk kwartier zijn oren en buik nat maak en verder de wandelingen naar de vroege ochtend en de late avond schuif.
Ook omdat ik dat zelf fijner vindt, trouwens.
Thuis of met wandelen hebben ze niets nodig of aan hier... ik gebruik t alleen tussen en na t trainen bij hoge temperaturen. En daar werkt een koelvast voor ze prima. Nat maken werkt niet omdat ze later weer met hun natte vacht in de volle zon moeten trainen. Na t trainen als we naar huis gaan rijd ik standaard met ze naar t water om ze te laten zwemmen.
Cleva schreef:Ik vind het niet fijn om mijn honden iets om te binden. Dan liever een koelmat of gewoon zo'n blauwe schelp met water.
Overigens redt hein het prima als ik hem gewoon elk kwartier zijn oren en buik nat maak en verder de wandelingen naar de vroege ochtend en de late avond schuif.
Ook omdat ik dat zelf fijner vindt, trouwens.
Thuis of met wandelen hebben ze niets nodig of aan hier... ik gebruik t alleen tussen en na t trainen bij hoge temperaturen. En daar werkt een koelvast voor ze prima. Nat maken werkt niet omdat ze later weer met hun natte vacht in de volle zon moeten trainen. Na t trainen als we naar huis gaan rijd ik standaard met ze naar t water om ze te laten zwemmen.
Het is bij mij inderdaad ook niet bedoeld voor thuis of tijdens het wandelen. Meer als we ergens met de auto (zonder airco) heen moeten. Uiteraard doe ik dat zo min mogelijk maar zo'n vest is wel heel praktisch dan.
Bedankt voor de reacties.
Zeer fijn vest die niet zwaar wordt en heel lang koel blijft. Csiva heeft 'm nu een jaar of 3 en ik blijf erg tevreden. Fiji krijgt er straks ook eentje
Heb je een caldimoni gekocht? En zo ja welke bevalt beter?
those we loved don't go away they walk beside us everyday unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Heb je een caldimoni gekocht? En zo ja welke bevalt beter?
Ja, voor Mojo heb ik die van Caldimoni, en die bevalt me nog steeds heel goed. Tapas heeft geen eigen, die doe ik soms thuis als ze het echt warm heeft die van Mojo aan. In huis heeft Mojo het niet snel warm, dus voor hem gebruik ik hem eigenlijk alleen op wedstrijden, en dan is Tapas niet meer mee.
De jet stream had ik voor Peer. Erg tevreden over idd alleen had die niet zo'n dikke vacht. Ik twijfel hoe dat valt, maar wie weet kies ik er alsnog wel voor ja.
Ik heb voor Tom de swamp cooler en sinds vorig jaar de jet stream. De laatste vind ik een stuk fijner omdat hij mooi aansluit, flexibeler is en echt de buik koelt.
Brigitte schreef:Ik heb de Ruffwear Jet Stream voor de Bullen, de Swamp cooler flubberde aan alle kanten en deze zit gewoon goed om hun heen..
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik heb die ook voor kees en helemaal tevreden mee, zit netjes en schuift niet en doet zijn werk goed.
Ja, dat vind ik ook, en ze kunnen er ook mee zwemmen en de bovenkant zorgt dat het niet warm wordt op de rug.. ze hebben ze hier op warme dagen gewoon standaard aan..