Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: bijten/ knagen tot bloedens aan toe
Dan moet je een andere manier zien te vinden om hem te kalmeren. Bij Elco werkte het goed om hem op de onderarm te leggen met z'n pootjes ernaast en je hand onder z'n kopje. Bij Gait werkte het juist goed om hem op z'n rug te houden, als een baby in je armen, maar zonder over hem heen te hangen ofzo (kalmeert hem nog steeds overigens). En bij allebei daarna in de bench als de ergste onrust weggevloeid was
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb je nu zn eten gegeven in de bench???charley schreef:Nee naar 45 minuten krijsen, piepen, blaffen en stuiteren hem er maar uitgelaten want krijg problemen met de buren, ze vinden dit niet leuk.ellen en de birmanen schreef:dat zal hij dan niet willen en gaat gillen en krijsen en dat moet je dus negeren, niks zeggen, niet kijken opstaan en weglopen. niks zielig zijn.charley schreef:Rico is vanochtend op zijn eerste puppycursus geweest en dat ging goed, hij is wel de jongste van het stel (rest is tussen de 3 en 5 maanden). Ik heb het met de trainer over Rico zijn bijten gehad en dat hij weinig slaapt/ rust en zij zij dat het inderdaad komt doordat hij overprikkeld raakt, haar advies is ook om Rico gewoon in de bench te zetten als hij heel druk wordt of begint te bijten.
ellen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Jamalinois schreef:Heb je nu zn eten gegeven in de bench???charley schreef:Nee naar 45 minuten krijsen, piepen, blaffen en stuiteren hem er maar uitgelaten want krijg problemen met de buren, ze vinden dit niet leuk.ellen en de birmanen schreef:dat zal hij dan niet willen en gaat gillen en krijsen en dat moet je dus negeren, niks zeggen, niet kijken opstaan en weglopen. niks zielig zijn.charley schreef:Rico is vanochtend op zijn eerste puppycursus geweest en dat ging goed, hij is wel de jongste van het stel (rest is tussen de 3 en 5 maanden). Ik heb het met de trainer over Rico zijn bijten gehad en dat hij weinig slaapt/ rust en zij zij dat het inderdaad komt doordat hij overprikkeld raakt, haar advies is ook om Rico gewoon in de bench te zetten als hij heel druk wordt of begint te bijten.
ellen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Blijf dat maar een tijd doen. Als ie wat krijgt ... in de bench. Als je op een gegeven moment een pensstaafjr pakt bijv en hij schiet al gelijk de bench inbaks je hem pakt dan doe je de bench ff dicht, 1 min dan weer open... dat bouw je uit.charley schreef:Jamalinois schreef:Heb je nu zn eten gegeven in de bench???charley schreef:Nee naar 45 minuten krijsen, piepen, blaffen en stuiteren hem er maar uitgelaten want krijg problemen met de buren, ze vinden dit niet leuk.ellen en de birmanen schreef: dat zal hij dan niet willen en gaat gillen en krijsen en dat moet je dus negeren, niks zeggen, niet kijken opstaan en weglopen. niks zielig zijn.
ellen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
De bench moet je ook echt aanleren, van 1 seconde, naar steeds wat langer.
Je kan ook zijn maaltijd zelf uit je hand voeren, lekker langzaam als hij in de bench zit, gewoon met deurtje open.
Of geef hem een kluif
en dan blijf je er zelf even bij zitten, dan doe je eens 1 seconde deurtje dicht en weer open.
Meteen in de bench doen en deur dicht voor langer dan een minuut, terwijl je er niet bij blijft, gaat meestal fout. Eerst de bench leuk maken, en oefenen. En daaruit langzaam uit breiden kwa tijd.
Als hij bij je voeten in slaap valt, kan je hem ook eens in de bench leggen, en er dan even naast blijven zitten. Meestal worden ze dan weer spontaan wakker, maar dat is niet erg. Beetje vol blijven houden.
Tja. . . .een pup is best veel werk, besef ik me nu weer
Je kan ook zijn maaltijd zelf uit je hand voeren, lekker langzaam als hij in de bench zit, gewoon met deurtje open.
Of geef hem een kluif
Meteen in de bench doen en deur dicht voor langer dan een minuut, terwijl je er niet bij blijft, gaat meestal fout. Eerst de bench leuk maken, en oefenen. En daaruit langzaam uit breiden kwa tijd.
Als hij bij je voeten in slaap valt, kan je hem ook eens in de bench leggen, en er dan even naast blijven zitten. Meestal worden ze dan weer spontaan wakker, maar dat is niet erg. Beetje vol blijven houden.
Tja. . . .een pup is best veel werk, besef ik me nu weer
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Je kunt je natuurlijk niet laten bijten totdat je open ligt, maar heeft hij wel een alternatief om te spelen? Als hij zijn energie niet kwijt kan, zal hij zelf zijn rust niet pakken. En ja, ik weet het, ze kunnen ook óverprikkeld zijn, maar ik geloof niet dat elke bijtende pup in die staat verkeerd. De jouwe misschien wel hoor, dat weet ik niet.
Pups spelen veel, en dat doen ze met hun bek. Het feit dat ze met 8 weken weggehaald worden bij moeder en broertjes en zusjes, wil niet zeggen dat ze die behoefte niet meer hebben.
Hier een filmpje van Lily, 9 weken oud:
https://www.youtube.com/watch?v=WzvV708DoqY
Als ze niet uit den treure zo met Alfil had kunnen stoeien, had ze zich waarschijnlijk niet uit zichzelf terug getrokken, helemaal out, om vervolgens een paar uur in coma te liggen.
Alfil wordt overigens nog steeds het liefst zo door haar gepakt
Pups spelen veel, en dat doen ze met hun bek. Het feit dat ze met 8 weken weggehaald worden bij moeder en broertjes en zusjes, wil niet zeggen dat ze die behoefte niet meer hebben.
Hier een filmpje van Lily, 9 weken oud:
https://www.youtube.com/watch?v=WzvV708DoqY
Als ze niet uit den treure zo met Alfil had kunnen stoeien, had ze zich waarschijnlijk niet uit zichzelf terug getrokken, helemaal out, om vervolgens een paar uur in coma te liggen.
Alfil wordt overigens nog steeds het liefst zo door haar gepakt
-
charley
Mijn buurman werkt helaas niet, is 79 en heel er ziek. De bench staat naast de bank waar ik altijd zit, hij kan me dus continu zien.Cleva schreef:Volgende keer doordeweeks overdag opnieuw oefenen en dan volhouden.Overigens mag je er best naast blijven zitten als dat helpt, hoor.
Dat een puppy bijt/ knaagt wist ik maar Rico laat gewoon niet meer los en gaat steeds harder bijten ondanks ik gil en auw krijs Gisteren was mijn buurvrouw op visite en die is ook gebeten in haar arm tot bloedens aan toe, gevolg dat Rico een tik van haar kreeg omdat hij niet los liet. Ja er liggen speeltje genoeg in huis van knuffels, flosstouw tot speciale puppy bijt speeltjes. Daarnaast kan hij ook in de tuin van meer dan 140 vierkanten meter die compleet omheind is en hier liggen ook weer verschillende speeltjes.Alfilillo schreef:Je kunt je natuurlijk niet laten bijten totdat je open ligt, maar heeft hij wel een alternatief om te spelen?
Vorige week was Rico zijn zusje hier en die 2 spelen veel ruiger met elkaar, ondanks het piepen en krijsen gewoon door gaan.Alfilillo schreef:Hier een filmpje van Lily, 9 weken oud:
Voeren doe ik al bijna 3 weken in de bench. Ik heb vanmiddag een Kong met speciaal spul gekocht en deze krijgt hij nu ook alleen in de bench.malinois schreef:Blijf dat maar een tijd doen. Als ie wat krijgt ... in de bench.
Nog even wat over de bench. Rico slaapt s'nachts wel gewoon in de bench zonder een kik te geven.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je er een kleed/deken over liggen?

-
charley
Ja er licht een kleed over, heb het kleed er ook al vanaf gehad. s'nachts gaat het dus goed, overdags als het licht is nietmalinois schreef:Heb je er een kleed/deken over liggen?
Een beetje rekening met elkaar houden kan geen kwaad in een huurhuis.Cleva schreef:Nou ja. Jammer dan.charley schreef:Mijn buurman werkt helaas niet, is 79 en heel er ziek.Cleva schreef:Volgende keer doordeweeks overdag opnieuw oefenen en dan volhouden.Overigens mag je er best naast blijven zitten als dat helpt, hoor.
We zijn niet allemaal bejaard en stervende. Pups maken soms even herrie. Niets aan te doen.
Laatst gewijzigd door charley op 24 jun 2017 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
"Dode speeltjes" en een lege tuin zijn geen ruk aan, hij wil met je samen spelen/werken!charley schreef:Mijn buurman werkt helaas niet, is 79 en heel er ziek. De bench staat naast de bank waar ik altijd zit, hij kan me dus continu zien.Cleva schreef:Volgende keer doordeweeks overdag opnieuw oefenen en dan volhouden.Overigens mag je er best naast blijven zitten als dat helpt, hoor.
Dat een puppy bijt/ knaagt wist ik maar Rico laat gewoon niet meer los en gaat steeds harder bijten ondanks ik gil en auw krijs Gisteren was mijn buurvrouw op visite en die is ook gebeten in haar arm tot bloedens aan toe, gevolg dat Rico een tik van haar kreeg omdat hij niet los liet. Ja er liggen speeltje genoeg in huis van knuffels, flosstouw tot speciale puppy bijt speeltjes. Daarnaast kan hij ook in de tuin van meer dan 140 vierkanten meter die compleet omheind is en hier liggen ook weer verschillende speeltjes.Alfilillo schreef:Je kunt je natuurlijk niet laten bijten totdat je open ligt, maar heeft hij wel een alternatief om te spelen?
Vorige week was Rico zijn zusje hier en die 2 spelen veel ruiger met elkaar, ondanks het piepen en krijsen gewoon door gaan.Alfilillo schreef:Hier een filmpje van Lily, 9 weken oud:
Voeren doe ik al bijna 3 weken in de bench. Ik heb vanmiddag een Kong met speciaal spul gekocht en deze krijgt hij nu ook alleen in de bench.malinois schreef:Blijf dat maar een tijd doen. Als ie wat krijgt ... in de bench.
Nog even wat over de bench. Rico slaapt s'nachts wel gewoon in de bench zonder een kik te geven.
Ga met hem aan de slag, op een speelse manier leren zitten, volgen, dat soort dingen, daar wordt hij ook geestelijk moe van.
Als hij 's nachts gewoon in de bench slaapt dan hoef je het overdag niet appart aan te leren, hij kent het al, dit is gewoon een kwestie van drammen omdat hij niet wil....iedere keer als je hem eruit haalt wint hij! Je mag ook best eens streng zijn hoor, kop houden nu! En anders leg je een doek over de bench, dan krijgen ze echt het gevoel dat ze in een holletje liggen, vinden veel honden fijn.
Hij heeft gewoon niet zoveel te willen, tenminste, niet als je een opgevoede hond wil, jij bent de baas, jij bepaald wanneer er gespeelt en geslapen word, geen discussie mogelijk.....klaar!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
charley
Tuurlijk spelen we ook samen buiten. Maar mocht ik een keer binnen zijn kan hij als hij wilt ook naar buiten om te spelen. ik heb zelfs een zwembadje voor hem gekocht met het warme weer en er speciale speeltjes bij gekocht en hier hebben we samen in gespeeld.Lunatic schreef:"Dode speeltjes" en een lege tuin zijn geen ruk aan, hij wil met je samen spelen/werken!
Ja 's nachts slaapt hij gewoon in de bench naast mijn bed zonder een kik te geven. Dit doe ik al vanaf het moment dat hij hier kwam en heeft hij gelijk geaccepteerd vandaar dat ik het raar vind dat het overdags een probleem is. Ik heb er nu een kleed over liggen maar het kan zijn dat deze toch licht doorlaat, even een dikkere kopen maandag.Lunatic schreef:Als hij 's nachts gewoon in de bench slaapt dan hoef je het overdag niet appart aan te leren, hij kent het al, dit is gewoon een kwestie van drammen omdat hij niet wil....iedere keer als je hem eruit haalt wint hij! Je mag ook best eens streng zijn hoor, kop houden nu! En anders leg je een doek over de bench, dan krijgen ze echt het gevoel dat ze in een holletje liggen, vinden veel honden fijn.
Ik ga vanaf nu nog strenger zijn voor Rico.Lunatic schreef:Hij heeft gewoon niet zoveel te willen, tenminste, niet als je een opgevoede hond wil, jij bent de baas, jij bepaald wanneer er gespeelt en geslapen word, geen discussie mogelijk.....klaar!
-
charley
Dubbel bericht
Laatst gewijzigd door charley op 24 jun 2017 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
charley
Dat de hond blaft is ook geen probleem maar Rico houd niet meer op als hij in de bench zit, naar 45 minuten krijst hij nog. Ik kan me voorstellen dat hij het een keer zat is dat te moeten aanhoren. Maar daar gaat het hier nu niet om, het gaat erom dat Rico tot bloedens aan toe bijt en niet meer loslaat en overdags niet rust/ slaapt.Cleva schreef:Nou, dan vooral je hond maar leren dat blaffen geen zin heeft.
Maar goed, er kan kennelijk erg weinig. Ik wens je er succes mee.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wandel je wel buiten met hem?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
charley
Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat heeft allemaal met elkaar te maken. Hij is zo moe en overprikkeld dat hij niet kan slapen, je moet hem dus veel meer structuur geven, uit, eten, spelen, nog even een plas en hup slapen! Het is een baby en baby's hebben nou eenmaal veel slaap nodig.charley schreef:Dat de hond blaft is ook geen probleem maar Rico houd niet meer op als hij in de bench zit, naar 45 minuten krijst hij nog. Ik kan me voorstellen dat hij het een keer zat is dat te moeten aanhoren. Maar daar gaat het hier nu niet om, het gaat erom dat Rico tot bloedens aan toe bijt en niet meer loslaat en overdags niet rust/ slaapt.Cleva schreef:Nou, dan vooral je hond maar leren dat blaffen geen zin heeft.
En dat niet stoppen kan jij gewoon stoppen, zoals ik al zei, je mag best eens boos worden....kop houden, ben je nou helemaal besodemieterd?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
charley
Ik ga jullie tips opvolgen en Rico rustig aan de bench leren wennen, er een fijn holletje van maken en nog strenger optreden.
-
charley
Alles gaat hier op vaste tijden, behalve dan dat hij niet gaat rusten/ slapen als ik dat wil. Verder houd ik me aan de vasten tijden qua eten, plassen, uitlaten, spelen, en stoppen met spelen voor rust maar ja dan gaat Rico dus bijten en gil ik dan gaat hij harder bijten en grommen, trekken.Lunatic schreef:je moet hem dus veel meer structuur geven, uit, eten, spelen, nog even een plas en hup slapen!
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, daar heb ik me nooit aan gehouden, ik nam de pups (die ik zelf gefokt heb) al mee naar het bos voordat ze zes weken waren. Ik nam een rugzak mee en als ze moe werden gingen ze in de rugzak.charley schreef:Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
Groetjes Gonnie.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb me daar inderdaad ook niet aan gehouden. Goed kijken naar je pup en niet overdrijven. Ze hebben beweging nodig om zich goed te ontwikkelen.
Denk dat hij last heeft van aan de ene kant te veel energie, waardoor hij geen rust pakt. En aan de andere kant nu fors overprikkeld is door het gebrek aan slaap. Dus eerst zorgen dat hij z'n lichamelijke energie kwijt kan (ook als hij dus meer dan 3x10 minuten daarvoor nodig heeft) en niet veel nieuws hoeft te verwerken
Denk dat hij last heeft van aan de ene kant te veel energie, waardoor hij geen rust pakt. En aan de andere kant nu fors overprikkeld is door het gebrek aan slaap. Dus eerst zorgen dat hij z'n lichamelijke energie kwijt kan (ook als hij dus meer dan 3x10 minuten daarvoor nodig heeft) en niet veel nieuws hoeft te verwerken
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien is de pup dan toch niet overprikkeld maar gewoon toe aan wat uitdaging?charley schreef:Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
Neem je hem wel mee op je arm enzo?
Of ga je ergens zitten buiten waar hij lekker kan spelen?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit. Leg er event een oude knuffel bij heeft ie wat te kijken en te doen... als ie moe is is t protest zo over en idd. T is ook eens klaar, gewoon kop dicht.Lunatic schreef:"Dode speeltjes" en een lege tuin zijn geen ruk aan, hij wil met je samen spelen/werken!charley schreef:Mijn buurman werkt helaas niet, is 79 en heel er ziek. De bench staat naast de bank waar ik altijd zit, hij kan me dus continu zien.Cleva schreef:Volgende keer doordeweeks overdag opnieuw oefenen en dan volhouden.Overigens mag je er best naast blijven zitten als dat helpt, hoor.
Ga met hem aan de slag, op een speelse manier leren zitten, volgen, dat soort dingen, daar wordt hij ook geestelijk moe van.
Als hij 's nachts gewoon in de bench slaapt dan hoef je het overdag niet appart aan te leren, hij kent het al, dit is gewoon een kwestie van drammen omdat hij niet wil....iedere keer als je hem eruit haalt wint hij! Je mag ook best eens streng zijn hoor, kop houden nu! En anders leg je een doek over de bench, dan krijgen ze echt het gevoel dat ze in een holletje liggen, vinden veel honden fijn.
Hij heeft gewoon niet zoveel te willen, tenminste, niet als je een opgevoede hond wil, jij bent de baas, jij bepaald wanneer er gespeelt en geslapen word, geen discussie mogelijk.....klaar!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vergeet dat maar snel... hier hebben ze t vijfvoudige of meer gelopen gok ik want ze liepen 4x per dag mee met de volwassen honden naast elke keer naar buiten voor een plasje en poepje...charley schreef:Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
Oh en alles gerontgend en vrij

-
gonnie
- Zeer actief
Is er een kinderboerderij bij jullie in de buurt, daar kan je hem ook mee naar toe nemen.sirene schreef:Misschien is de pup dan toch niet overprikkeld maar gewoon toe aan wat uitdaging?charley schreef:Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
Bij ons mag je pups meenemen naar de kinderboerderij, kunnen ze gelijk wennen aan andere dieren.
Groetjes Gonnie.
-
charley
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ga zo een knuffel opzoeken en in de bench leggen.malinois schreef:Leg er event een oude knuffel bij heeft ie wat te kijken en te doen... als ie moe is is t protest zo over en idd. T is ook eens klaar, gewoon kop dicht.
Nee bij mij in de omgeving is geen kinderboerderij of iets dergelijks waar ik met Rico naartoe kan.gonnie schreef:Is er een kinderboerderij bij jullie in de buurt, daar kan je hem ook mee naar toe nemen.
Bij ons mag je pups meenemen naar de kinderboerderij, kunnen ze gelijk wennen aan andere dieren.
Ik neem Rico overal mee naartoe op de arm en laat hem tussendoor ook stukjes lopen. In elk geval met wat ik hier nu lees ga ik Rico meer laten wandelen.sirene schreef:Misschien is de pup dan toch niet overprikkeld maar gewoon toe aan wat uitdaging?charley schreef:Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Hier krijg ik wel kriebels van. Die regel slaat echt nergens op. Pups kunnen veel meer aan dan die gekke regel. Gewoon wandelen/recht rennen is echt geen probleem voor langere periodes. Alleen wat oppassen met ruig spelen. Maar een pup moet ook spieren kweken en conditie opbouwen. Daarbij is het een hele fijne uitlaatklep voor ze en zijn ze binnen een stuk rustiger.charley schreef:Ja 3 keer per dag +- 10 minuten, langer mag niet vertelde de da mij (1 week oud staat voor 1 min wandelen)gonnie schreef:Wandel je wel buiten met hem?
Met Tobi liep ik zeker al 20 minuten per wandeling en dat 4x per dag. Hij was toen denk ik 12 weken oud.
_Esmee
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hij slaapt overdag toch wel eens ook los, als ik je foto's zo zie?
Hoeveel slaapt hij gemiddeld ongeveer?
Ben je ook actief bezig met hem te socialiseren trouwens? Heel belangrijk in deze fase
Hoeveel slaapt hij gemiddeld ongeveer?
Ben je ook actief bezig met hem te socialiseren trouwens? Heel belangrijk in deze fase
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb een paar weken geleden een pup terug gekregen voor het zelfde probleem wat jij nu hebt. ik heb de pup in de bench gezet en daar heeft ze ruim anderhalf uur zitten gillen. ik ben weggegaan, je gilt maar een eind weg wantdat is maar even. een dag later heeft ze 10 minuten gepiept en de derde dag liep ze uit zichzelf de bench in. als ze dreigde overprikkeld te raken pakte ik haar op en deed haar in de bench. nu totaal geen probleem meer. en ja ik heb ook buren en die heb ik gewaarschuwd en ben langs gegaan met een bosje bloemen.charley schreef:Dat de hond blaft is ook geen probleem maar Rico houd niet meer op als hij in de bench zit, naar 45 minuten krijst hij nog. Ik kan me voorstellen dat hij het een keer zat is dat te moeten aanhoren. Maar daar gaat het hier nu niet om, het gaat erom dat Rico tot bloedens aan toe bijt en niet meer loslaat en overdags niet rust/ slaapt.Cleva schreef:Nou, dan vooral je hond maar leren dat blaffen geen zin heeft.
als je nu 1x doorzet en doorpakt ben je straks van een hoop gezeik af. en nee je hond is niet zielig, jij bent zielig omdat jij je nu al laat "manipuleren" door een pup. maw je staat perfect onder áppel van je pup
ellen
-
charley
Ja dan licht hij even maar slaapt niet hoor.Brindlecardi schreef:Hij slaapt overdag toch wel eens ook los, als ik je foto's zo zie?
Hij heeft vandaag vanaf 7:30 tot nu 22:00 ongeveer 2,5 uur geslapen, en dan lieg ik echt niet. Daarom wil ik hem graag de bench leren accepteren want dit is niet goed, lijkt wel een ADHD hond.Brindlecardi schreef:Hoeveel slaapt hij gemiddeld ongeveer?
Daarom vraag ik hier ook om hulp want ik wil niet hebben dat hij zo blijft bijten.ellen en de birmanen schreef:jij bent zielig omdat jij je nu al laat "manipuleren" door een pup. maw je staat perfect onder áppel van je pupellen
Laatst gewijzigd door charley op 24 jun 2017 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Voor Gait heb ik de eerste zes weken dat hij bij ons was een draagtas meegenomen op elke wandeling, zodat Elco z'n normale rondes kon krijgen. Met 3,5 maand wilde Gait er echt niet meer in. En met 5 maanden liep hij een rustige wandeling van 8 kilometer (in drie uur tijd) zonder problemen mee, wel met een paar pauzes waarbij hij rustig op schoot kwam zitten, terwijl Elco lekker aan het snuffelen was. Gewoon rustig aan opgebouwd, lettend op wat hij aan gaf en voorkomend dat hij te moe zou worden