Nee, maar het middel heeft een langdurige werking. Dat betekent dat indien de eitjes uitkomen, de nymfen alsnog gedood worden.*Wolf* schreef:Doden die middelen ook de eitjes?Wolfsblut schreef:
De bestrijdingsmiddelen die ik bedoel zullen vrijwel allemaal op basis van een z.g. synthetische pyrethroïde zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plantaardige vlooienbestrijding ervaringen gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Plantaardige vlooienbestrijding ervaringen gevraagd
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
In mijn ervaring komen de eitjes nog vele jaren later uit, zes weken is echt een lachertje.Wolfsblut schreef:Nee, maar het middel heeft een langdurige werking. Dat betekent dat indien de eitjes uitkomen, de nymfen alsnog gedood worden.*Wolf* schreef:Doden die middelen ook de eitjes?Wolfsblut schreef:
De bestrijdingsmiddelen die ik bedoel zullen vrijwel allemaal op basis van een z.g. synthetische pyrethroïde zijn.
Helaas, afgelopen week is zo'n bestrijdingsdienst gekomen maar daar heb ik dus achteraf gezien helemaal niets aan, of nou ja, weinig

Op hun site staat trouwens dit: Spuitbussen hebben vaak een acute werking, waardoor niet alle vlooien in aanraking komen met het middel dat u gebruikt heeft. Dit houdt in dat er een grote kans bestaat dat de aanwezige vlooien zich nog steeds kunnen voortplanten en u niet van het probleem af zult zijn. Ook de eitjes zullen door dit vlooienbestrijdingsmiddel niet aangetast worden.
Dan zou je toch denken dat hun middel wel de eitjes aanpakt?
-
- Zeer actief
Als eitjes op een relatief koude plek terecht komen kunnen ze inderdaad een jaar erna nog uitkomen. De consument heeft vaak te hoge verwachtingen van bepaalde producten. Vaak wordt gedacht dat na het bestrijden het probleem binnen enkele dagen opgelost is. Een vlooienbestrijding is een kwestie van tijd waarbij een cyclus doorbroken moet worden. Tot enkele jaren geleden waren er uitstekende middelen in de handel die inmiddels al geen toelating meer hebben. In E.U. verband merk ik dat er steeds minder aanbod is van goede bestrijdingsmiddelen. Als er alternatieven waren zou ik dat geen probleem vinden, maar die zijn er (nog) niet.*Wolf* schreef:In mijn ervaring komen de eitjes nog vele jaren later uit, zes weken is echt een lachertje.Wolfsblut schreef:Nee, maar het middel heeft een langdurige werking. Dat betekent dat indien de eitjes uitkomen, de nymfen alsnog gedood worden.*Wolf* schreef:Doden die middelen ook de eitjes?Wolfsblut schreef:
Helaas, afgelopen week is zo'n bestrijdingsdienst gekomen maar daar heb ik dus achteraf gezien helemaal niets aan, of nou ja, weinig![]()
Op hun site staat trouwens dit: Spuitbussen hebben vaak een acute werking, waardoor niet alle vlooien in aanraking komen met het middel dat u gebruikt heeft. Dit houdt in dat er een grote kans bestaat dat de aanwezige vlooien zich nog steeds kunnen voortplanten en u niet van het probleem af zult zijn. Ook de eitjes zullen door dit vlooienbestrijdingsmiddel niet aangetast worden.
Dan zou je toch denken dat hun middel wel de eitjes aanpakt?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Maak daar maar minimaal vijf jaar van! Zelf ervaren, zeker weten!!Wolfsblut schreef:
Als eitjes op een relatief koude plek terecht komen kunnen ze inderdaad een jaar erna nog uitkomen.
En hoge verwachtingen? Neu, dacht het niet. Er zijn immers spuitbussen voor zelfgebruik verkrijgbaar die wél de eitjes doden. Dan verwacht ik dat een professioneel bestrijdingsbedrijf dat toch zeker kan gebruiken

-
- Zeer actief
Die spuitbussen waar je het over hebt daar is de toelatingstermijn nog niet van verlopen. Als die termijn afgelopen is, houdt het op. En dan?*Wolf* schreef:Maak daar maar minimaal vijf jaar van! Zelf ervaren, zeker weten!!Wolfsblut schreef:
Als eitjes op een relatief koude plek terecht komen kunnen ze inderdaad een jaar erna nog uitkomen.
En hoge verwachtingen? Neu, dacht het niet. Er zijn immers spuitbussen voor zelfgebruik verkrijgbaar die wél de eitjes doden. Dan verwacht ik dat een professioneel bestrijdingsbedrijf dat toch zeker kan gebruiken
-
- Zeer actief
Wat is een toelatingstermijn?Wolfsblut schreef:Die spuitbussen waar je het over hebt daar is de toelatingstermijn nog niet van verlopen. Als die termijn afgelopen is, houdt het op. En dan?*Wolf* schreef:Maak daar maar minimaal vijf jaar van! Zelf ervaren, zeker weten!!Wolfsblut schreef:
-
- Zeer actief
Dat is een termijn van een X aantal jaren dat een bestrijdingsmiddel krijgt nadat het goedgekeurd is en toegelaten word. Die termijnen zijn nooit lang. Tot vijf jaar is gebruikelijk.*Wolf* schreef:Wat is een toelatingstermijn?Wolfsblut schreef:Die spuitbussen waar je het over hebt daar is de toelatingstermijn nog niet van verlopen. Als die termijn afgelopen is, houdt het op. En dan?*Wolf* schreef:Maak daar maar minimaal vijf jaar van! Zelf ervaren, zeker weten!!Wolfsblut schreef:
-
- Zeer actief
Maar als ik nu zo'n spuitbus nodig heb koop ik hem toch gewoon? Wat is het probleem nu eigenlijk? Of bedoel je dat een prof daarom niet zo'n middel kan gebruiken, doordat de termijn snel verloopt? Maar dan komt er toch wel weer een nieuw middel?Wolfsblut schreef:
Dat is een termijn van een X aantal jaren dat een bestrijdingsmiddel krijgt nadat het goedgekeurd is en toegelaten word. Die termijnen zijn nooit lang. Tot vijf jaar is gebruikelijk.
Echt, ik begrijp niets van je verhaal

-
- Zeer actief
Als consument zou ik daar, zolang als het nog kan zeker gebruik van maken. Nieuwe middelen komen er maar sporadisch. Meestal zijn het oude middelen in een nieuw jasje. Een toelating aanvragen voor een bepaald middel voor Nederland kost enorm veel geld. Vaak wegen de kosten niet tegen de baten op en steken de fabrikanten daar niet veel energie in.*Wolf* schreef:Maar als ik nu zo'n spuitbus nodig heb koop ik hem toch gewoon? Wat is het probleem nu eigenlijk? Of bedoel je dat een prof daarom niet zo'n middel kan gebruiken, doordat de termijn snel verloopt? Maar dan komt er toch wel weer een nieuw middel?Wolfsblut schreef:
Dat is een termijn van een X aantal jaren dat een bestrijdingsmiddel krijgt nadat het goedgekeurd is en toegelaten word. Die termijnen zijn nooit lang. Tot vijf jaar is gebruikelijk.
In de nabije toekomst voorzie ik dan ook veel problemen met ongedierte. Met rattenbestrijdingen is het inmiddels al zover dat de tijd 100 jaar teruggedraaid is. Vergiftigd lokaas uitleggen volgens de regels der kunst mag niet meer. Veel bestrijders werken tegenwoordig dan ook met klemmen, blokken, galgjes of vangkooien die je normaliter alleen nog in een museum aantreft. Als er sprake is van een rattenplaag kun je ontheffing aanvragen. Dat houdt in dat je een hele wirwar van formaliteiten moet doorlopen waar enorm veel tijd in gaat zitten. En dat werkt kostprijsverhogend. En daar staat niemand om te springen.
-
- Zeer actief
Je zit er wel heel erg omheen te pratenWolfsblut schreef: Als consument zou ik daar, zolang als het nog kan zeker gebruik van maken. Nieuwe middelen komen er maar sporadisch. Meestal zijn het oude middelen in een nieuw jasje. Een toelating aanvragen voor een bepaald middel voor Nederland kost enorm veel geld. Vaak wegen de kosten niet tegen de baten op en steken de fabrikanten daar niet veel energie in.
In de nabije toekomst voorzie ik dan ook veel problemen met ongedierte. Met rattenbestrijdingen is het inmiddels al zover dat de tijd 100 jaar teruggedraaid is. Vergiftigd lokaas uitleggen volgens de regels der kunst mag niet meer. Veel bestrijders werken tegenwoordig dan ook met klemmen, blokken, galgjes of vangkooien die je normaliter alleen nog in een museum aantreft. Als er sprake is van een rattenplaag kun je ontheffing aanvragen. Dat houdt in dat je een hele wirwar van formaliteiten moet doorlopen waar enorm veel tijd in gaat zitten. En dat werkt kostprijsverhogend. En daar staat niemand om te springen.

-
- Zeer actief
Waar praat ik omheen?*Wolf* schreef:Je zit er wel heel erg omheen te pratenWolfsblut schreef: Als consument zou ik daar, zolang als het nog kan zeker gebruik van maken. Nieuwe middelen komen er maar sporadisch. Meestal zijn het oude middelen in een nieuw jasje. Een toelating aanvragen voor een bepaald middel voor Nederland kost enorm veel geld. Vaak wegen de kosten niet tegen de baten op en steken de fabrikanten daar niet veel energie in.
Als je bedoelt dat ik als bestrijder ook die spuitbussen kan kopen. Ja, dat kan ik maar zal het niet doen met een gemiddelde prijs van 17,50 per spuitbus. Ik gebruik ongeveer 5 liter spuitvloeistof per behandeling. Dat zijn 20 spuitbussen exclusief de arbeidskosten. Hoe denk je dat dat in de praktijk werkt? Dan heb je geen enkele klant meer. En terecht, moreel gezien vind ik dat soort prijzen ook onaanvaardbaar. De prijs van 20 spuitbussen is 350 euro.

-
- Zeer actief
Ik heb diatom van Baroen besteld, STOP!Animal bodyguard Aromatherapie gebruik ik dan wel voor mijn katten. Heb je ook een hond met epilepsie?Charlie schreef:Ik zou in het geval van epilepsie zeker GEEN "STOP!Animal bodyguard Aromatherapie " geven.... er zit rozemarijn in en dat kan een aanval triggeren, dus zeker niet doen.
Zelf heb ik ervaring met diatom van Baroen..... werkt heel goed. Ook voor de omgeving.... wel na een aantal dagen herhalen, zowel bij de hond als de omgeving
Bedankt voor de tip, deze hou ik mijn achterhoofdlotje&famke schreef:Misschien heb je hier wat aan (verkrijgbaar bij medpets):
myFleaTrap Vlooienval
De myFleaTrap Vlooienval is een elektronische vlooienval die geheel ecologisch uw ruimte vlovrij maakt. De vlooienval is licht in gewicht, verplaatsbaar en opvouwbaar zodat u de val gemakkelijk kan opbergen. Daarnaast werkt de vlooienval op batterijen en een adapter.

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Ik gebruik het sinds dit seizoen voor beide honden, met name tegen de teken. Had voor Freek altijd een serestoband, maar dochter van 10 mnd aait Freek ook veel en zot dan weer met d'r handen zo in d'r mond. Dus vond dat niet zon lekker idee. M'n oude hondje os allergisch voor chemische anti teek en vlooimiddelen. Maar dit gaat goed. Alleen hebben ze beide geen epilepsie, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Wel zit er een behoorlijke geur aan.
Evert heeft in al die jaren 1 keer vlooien gehad en heb hem toen goed gewassen met ecover anti vlo en ik had een niet chemische omgevingsspray. Alleen daar weet ik de naam niet meer van.
Evert heeft in al die jaren 1 keer vlooien gehad en heb hem toen goed gewassen met ecover anti vlo en ik had een niet chemische omgevingsspray. Alleen daar weet ik de naam niet meer van.
- kipo
- Zeer actief
Wolfsblut bedoelt dat er een aantal bestrijdingsmiddelen niet meer toegelaten zijn. En dat het kan zijn dat er nog een enkel middel in de dierenwinkel ligt, dat nu nog wel mag, maar als de termijn verstreken is niet meer.*Wolf* schreef:Maar als ik nu zo'n spuitbus nodig heb koop ik hem toch gewoon? Wat is het probleem nu eigenlijk? Of bedoel je dat een prof daarom niet zo'n middel kan gebruiken, doordat de termijn snel verloopt? Maar dan komt er toch wel weer een nieuw middel?Wolfsblut schreef:
Maar ik ben wel benieuwd naar die spuitbus die ook eitjes doodt. Ik ken m niet.
-
- Zeer actief
Deze bijvoorbeeld.kipo schreef: Wolfsblut bedoelt dat er een aantal bestrijdingsmiddelen niet meer toegelaten zijn. En dat het kan zijn dat er nog een enkel middel in de dierenwinkel ligt, dat nu nog wel mag, maar als de termijn verstreken is niet meer.
Maar ik ben wel benieuwd naar die spuitbus die ook eitjes doodt. Ik ken m niet.
Dus snap ik niet dat je als gewone consument wél een spray kan kopen die vlooieneitjes doodt, en dat professionele bestrijders met verouderde middelen werken (waar je een boel geld voor betaalt ook nog

Edit: doodt vlooien, larven en eitjes niet maar stopt de ontwikkeling door er een coating omheen te leggen.
Wordt wel goed beoordeeld trouwens, en is niet giftig!
Hier zie je hoe het werkt.
Van de site gekopieerd (ik word steeds enthousiaster

Vlo en Mijt kan in de gehele huiselijke omgeving gebruikt worden. Het is echter niet noodzakelijk om uw gehele huis te behandelen. Alleen toepassen op plaatsen die met uw huisdier in contact komen (vloerbedekking, bank, stoelen). Gladde vloeren (tegels, laminaat, houten vloeren, etc.) hoeven niet behandeld te worden. Door Vlo en Mijt te gebruiken in combinatie met een ander op uw huisdier toe te passsen vlooeienmiddel verlengt dit de duur van een vlo-vrije periode.
De werkzame stof dimeticone van Vlo & Mijt bedekt vlooien, eieren, larven en poppen en stopt de ontwikkeling. Vanwege de mechanische werking kan geen resistentie optreden voor de behandeling. Dankzij dit voordeel kan Vlo & Mijt ook gebruikt worden voor vlooien die resistent zijn tegen conventionele pesticiden.
Laatst gewijzigd door *Wolf* op 08 jul 2017 22:49, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Jammer, maar ik ga wel op zoek, dan moet er meer niet chemisch aan vlooienbestrijding mogelijk zijn.Evertje schreef:Ik gebruik het sinds dit seizoen voor beide honden, met name tegen de teken. Had voor Freek altijd een serestoband, maar dochter van 10 mnd aait Freek ook veel en zot dan weer met d'r handen zo in d'r mond. Dus vond dat niet zon lekker idee. M'n oude hondje os allergisch voor chemische anti teek en vlooimiddelen. Maar dit gaat goed. Alleen hebben ze beide geen epilepsie, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Wel zit er een behoorlijke geur aan.
In ieder geval bedankt voor je reactie, die geur zal mijn Mies dan waarschijnlijk geen goed doen, lavendel en rozemarijn heb ik uit vorige reacties begrepen.
- kipo
- Zeer actief
Dimethicon is geen insecticide, maar een siliconen'olie', die plakt als het ware om de vlo/ larve/ ei heen. Het wordt al langer verkocht in producten tegen hoofdluis bij mensen, voor huisdieren kende ik het nog niet.*Wolf* schreef:
Dus snap ik niet dat je als gewone consument wél een spray kan kopen die vlooieneitjes doodt, en dat professionele bestrijders met verouderde middelen werken (waar je een boel geld voor betaalt ook nog)
Edit: doodt vlooien, larven en eitjes niet maar stopt de ontwikkeling door er een coating omheen te leggen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
- Zeer actief
@Kipo, ik weet dat het geen insecticide is. Weet je, ik snap echt niet waarom ze wel pipetten kunnen maken die de eitjes bestrijden, maar geen omgevingsspray. Stronghold bestrijdt zelfs de eitjes in de omgeving, maar profs werken met achterhaalde middelen
Afgelopen week is bij ons het huis gedaan door zo'n prof. Vandaag had ik alweer vlooienbeten en de hond likt alweer dagen aan zijn anus en krabt zich. Zoals ik zei, kunnen eitjes vele jaren later nog uitkomen. Onze honden zijn al zeker tien jaar geen dag onbehandeld, of dat nu middels vlooienanticonceptie, pipet of Serestoband is. Dus daar kan het niet aan liggen en vlooien hebben ze ook niet. Maar die
eitjes zijn niet uit te roeien 

Afgelopen week is bij ons het huis gedaan door zo'n prof. Vandaag had ik alweer vlooienbeten en de hond likt alweer dagen aan zijn anus en krabt zich. Zoals ik zei, kunnen eitjes vele jaren later nog uitkomen. Onze honden zijn al zeker tien jaar geen dag onbehandeld, of dat nu middels vlooienanticonceptie, pipet of Serestoband is. Dus daar kan het niet aan liggen en vlooien hebben ze ook niet. Maar die

- kipo
- Zeer actief
Ik denk niet dat het de eitjes zijn wat je last van hebt, maar de poppen. Die zijn zowat onuitroeibaar.
-
- Zeer actief
Beroepsmatig wordt er geen gebruik gemaakt van achterhaalde middelen. Er wordt wel gewerkt met middelen die het minst schadelijk zijn voor de mens en zijn omgeving. Deze middelen zijn effectief genoeg om de cyclus van eitje tot volwassen vlo te bestrijden. Dat je na de bestrijding nog enige tijd hinder kunt ondervinden, ja dat klopt. Maar uiteindelijk zijn alle stadia gecontamineerd en gaan allemaal dood. En daar gaat het tenslotte om. Natuurlijk streven we er allemaal naar om effectievere middelen middelen te kunnen gebruiken, vermits ze niet schadelijk zijn voor de mens en het milieu. En fabrikanten zitten echt niet stil. Bayer heeft al een zeer effectief maaggif geproduceerd tegen kakkerlakken wat niet giftig is voor de mens. Ik verwacht op termijn dan ook dat een probaat middel tegen de vlooien op de markt verschijnt wat onschadelijk is voor de mens en zijn huisdieren. En zolang we die middelen nog niet hebben moeten we het maar doen met de toegestane middelen die wel voorhanden zijn.*Wolf* schreef:@Kipo, ik weet dat het geen insecticide is. Weet je, ik snap echt niet waarom ze wel pipetten kunnen maken die de eitjes bestrijden, maar geen omgevingsspray. Stronghold bestrijdt zelfs de eitjes in de omgeving, maar profs werken met achterhaalde middelen![]()
Afgelopen week is bij ons het huis gedaan door zo'n prof. Vandaag had ik alweer vlooienbeten en de hond likt alweer dagen aan zijn anus en krabt zich. Zoals ik zei, kunnen eitjes vele jaren later nog uitkomen. Onze honden zijn al zeker tien jaar geen dag onbehandeld, of dat nu middels vlooienanticonceptie, pipet of Serestoband is. Dus daar kan het niet aan liggen en vlooien hebben ze ook niet. Maar dieeitjes zijn niet uit te roeien
De eitjes die vele jaren later nog uitkomen zijn verse eitjes. Vlooien die buiten op jouw honden springen gaan echt niet gelijk dood. Vaak springen ze binnenshuis weer van je honden af om daar vervolgens eitjes te leggen. Als dat niet op tijd ontdekt word is de cirkel weer rond en kun je weer opnieuw beginnen met een bestrijding.
Maar ik kan me jouw frustratie wel voorstellen. Dat ben jij niet alleen.
Ben maar zuinig op je spuitbussen want als de toelatingstermijn verstreken is verwacht ik geen nieuwe aanvoer.
-
- Zeer actief
Ah, oké, bedankt, die zijn inderdaad hardnekkig lees ik.kipo schreef:Ik denk niet dat het de eitjes zijn wat je last van hebt, maar de poppen. Die zijn zowat onuitroeibaar.
-
- Zeer actief
Het zijn geen verse eitjes, maar oude (of poppen dus). Onze honden worden al heel lang het hele jaar door behandeld (schreef ik eerder al), dus die kunnen niet voor nieuwe aanwas zorgen. Mijn grootste ergernis is denk ik wel dat je overal leest dat poppen 1 of 2 jaar kunnen overleven. Dat klopt niet, mensen die dat zeggen hebben duidelijk zelf geen ervaring.Wolfsblut schreef:De eitjes die vele jaren later nog uitkomen zijn verse eitjes. Vlooien die buiten op jouw honden springen gaan echt niet gelijk dood. Vaak springen ze binnenshuis weer van je honden af om daar vervolgens eitjes te leggen. Als dat niet op tijd ontdekt word is de cirkel weer rond en kun je weer opnieuw beginnen met een bestrijding.*Wolf* schreef:@Kipo, ik weet dat het geen insecticide is. Weet je, ik snap echt niet waarom ze wel pipetten kunnen maken die de eitjes bestrijden, maar geen omgevingsspray. Stronghold bestrijdt zelfs de eitjes in de omgeving, maar profs werken met achterhaalde middelen![]()
Afgelopen week is bij ons het huis gedaan door zo'n prof. Vandaag had ik alweer vlooienbeten en de hond likt alweer dagen aan zijn anus en krabt zich. Zoals ik zei, kunnen eitjes vele jaren later nog uitkomen. Onze honden zijn al zeker tien jaar geen dag onbehandeld, of dat nu middels vlooienanticonceptie, pipet of Serestoband is. Dus daar kan het niet aan liggen en vlooien hebben ze ook niet. Maar dieeitjes zijn niet uit te roeien
Het duidelijkste voorbeeld hiervan is dat wij een jaar of tien geleden een keer een hond boven in de slaapkamer hadden die achteraf gezien vlooien had. Daarna zijn er nooit meer honden boven geweest maar jaar na jaar na jaar werd ik in bed gebeten door vlooien in de zomer (ondanks diverse keren omgevingsspray, heet wassen van beddengoed, noem maar op). Dus niets verse eitjes, die krengen bleven gewoon uitkomen, tot twee jaar geleden, toen hield het na behandeling met schoonmaakazijn eindelijk op

Edit: Oh, lees nu dat je wat anders bedoelt. Maar nee dus, dat gaat niet op, zie het voorbeeld hierboven. Daarbij zijn mijn honden dus altijd behandeld en kunnen de vlooien geen eitjes meer leggen (jarenlang vlooienpil gekregen, dus onvruchtbare vlooien).
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb diatom van Baroen besteld, STOP!Animal bodyguard Aromatherapie gebruik ik dan wel voor mijn katten. Heb je ook een hond met epilepsie?pepim schreef:Charlie schreef:Ik zou in het geval van epilepsie zeker GEEN "STOP!Animal bodyguard Aromatherapie " geven.... er zit rozemarijn in en dat kan een aanval triggeren, dus zeker niet doen.
Zelf heb ik ervaring met diatom van Baroen..... werkt heel goed. Ook voor de omgeving.... wel na een aantal dagen herhalen, zowel bij de hond als de omgeving
Wel gehad. Het wekt nog altijd mijn interesse als ik iets lees over wat een aanval kan triggeren.
-
- Zeer actief
https://www.huisdierplein.nl/hond/anti- ... GwodN38HUA
zou zoiets misschien nog een optie kunnen zijn, is geen vergif zeg maar
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor op je hond heb ik weinig ervaring met zulke gevoelige honden.
Maar voor je huis is er ook zoiets als ECOstyle omgevingsspray. Werkt super en is 100% natuurlijk en daardoor veilig te gebruiken.
En inderdaad goed overal.
Het fijne van deze spray is dat het ook de eitjes en larven aanpakt wat de chemische spullen vaak veel minder goed kunnen.
Karen
Maar voor je huis is er ook zoiets als ECOstyle omgevingsspray. Werkt super en is 100% natuurlijk en daardoor veilig te gebruiken.
En inderdaad goed overal.
Het fijne van deze spray is dat het ook de eitjes en larven aanpakt wat de chemische spullen vaak veel minder goed kunnen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
- Zeer actief
Bedankt Karen, deze spray had ik al besteld
Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken, ik heb er veel aan!
Gelukkig kan ik haar nu helemaal kammen, dankzij een nieuwe kam en speciale beloningsvoertjes om haar te kammen. Nu heb ik alles denk ik wel onder controle

Ah ja op die manier, herkenbaarCharlie schreef:Ik heb diatom van Baroen besteld, STOP!Animal bodyguard Aromatherapie gebruik ik dan wel voor mijn katten. Heb je ook een hond met epilepsie?pepim schreef:Charlie schreef:Ik zou in het geval van epilepsie zeker GEEN "STOP!Animal bodyguard Aromatherapie " geven.... er zit rozemarijn in en dat kan een aanval triggeren, dus zeker niet doen.
Wel gehad. Het wekt nog altijd mijn interesse als ik iets lees over wat een aanval kan triggeren.

Bedankt allemaal voor de tips en het meedenken, ik heb er veel aan!
Gelukkig kan ik haar nu helemaal kammen, dankzij een nieuwe kam en speciale beloningsvoertjes om haar te kammen. Nu heb ik alles denk ik wel onder controle

Ja, dat is zeker een optie, het enige nadeel is, dat ze alleen buitenshuis een halsband draagt. Dat wil ik niet voor binnen, toch bedankt voor je tip, ik hou het in mijn achterhoofdS@ndr@ schreef:https://www.huisdierplein.nl/hond/anti- ... GwodN38HUA