Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Welke rashond zou Absoluut NIET bij je passen?

Ongelezen bericht door mijke »

_Jules_ schreef:
mijke schreef:
Laura84 schreef:honden die te vrolijk zijn (cocker, flatcoated, ik word daar zelf echt stik chagrijnig van)
:LOL:
Het zorgt wel voor leuk vermaak op fb he :pffff:
Ik werd er wel vrolijk van iig :P
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Dees en Maylo schreef:Met stipt op 1.. De chihuahua. Te klein teveel geluid. Dat hysterische kan ik echt niet hebben.
Ik was zaterdag eigenlijk verbaasd van mezelf. Een collega had haar teacup pup mee, in draagzak. En ik ben een puppenmens pur sang, lig bij alle pups die ik onderweg tegenkom ook gelijk op de grond, maar dit vond ik niks. Heb het gillende ding alleen even mijn hand laten ruiken, maar ik vond er helemaal niets vertederends aan :ugh:

Maar ik denk eigenlijk dat er heel veel rassen niet bij me passen. Ik hou het maar gewoon bij de golden
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Kleine rassen, ik ga er prompt op staan.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

eigenwijze honden en als ik dan een ras moet noemen: Engelse setter.
En dan maak ik onderscheid tussen eigenzinnig en eigenwijs. Lizzy is eigenzinnig, die doet de dingen op haar eigen manier. Maar als je daar mee om weet te gaan, dan luistert ze perfect en zijn er nooit problemen.
Maar de setters die ik mee heb gemaakt (en trouwens de spaniels die ik hier heb gehad ook) waren zo stronteigenwijs :evil: Het leek er veel op dat ze de dingen alleen anders wilden doen om mij te zieken. Eentje maakte het zo bont dat ik hem bijkant had vermoord :oeps:
Nee, daar kan ik absoluut niet mee omgaan.

Verder zou ik ook niet een hond met extreme uiterlijke kenmerken willen hebben (te klein, te kaal, te korte snuit, te korte poten, te veel haar enz). Maar dat zijn (helaas) heel veel rassen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat er meer afvallen dan overblijven qua karakter , gezondheid en uiterlijk.
Alhoewel bij sommige rassen ik het wel op de koop toe zou nemen zoals een Ier.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik hoef geen van de rassen die zijn aangemerkt als hoogrisico honden. Vooral rottweilers vind ik vaak uitgesproken eng :schrik: Verder geen platsnuiten en ieniemieniehondjes.
Edit: en geen bloedserieuze of chagrijnige honden!
Laatst gewijzigd door Lieske_1977 op 11 jul 2017 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Honden die qua karakter echt niet bij mij passen: terriërs en van die zelfstandige onafhankelijke honden zoals de shiba inu, akita etc. Ook zijn er heel wat rassen die te sterk zijn qua karakter, zoals bijvoorbeeld de Rhodesische pronkrug.
En verder valt voor mij ook veel af op basis van uiterlijk: kortpoten, platneuzen, hangwangen, rimpels. En qua verzorging: honden die regelmatig naar de trimmer moeten en/of vaker dan 1 keer per week gekamd/geborsteld moeten worden. En dan heb ik ook nog wel graag een hond met een aardige levensverwachting waardoor ook weer heel wat rassen afvallen. Formaat is vooral vanwege het praktische: ik heb geen auto, dus een hond die niet op de fiets meekan, beperkt te veel.
En als laatste hou ik niet van gekef, dus met een wat vocaler ras is dat wat harder werken ;)
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Hond- of mens agressieve rassen, chihuahua, labrador en pinchers.
Groetjes, Terry
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Alles wat bijna zijn kont afveegt met de mening van de baas.
Eigenzinnig mag best en op je eigen manier mag ook als je onder de eindstreep maar doet wat ik van je vraag.

Door schade en schande ben ik er wel achter gekomen dat dat echt niet bij me past. Uiteindelijk vind ik mijn weg er wel mee en pas ik me aan.
Maar nooit weer.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn uitspraken zijn overigens onbetrouwbaar.
Ik had na een jonge Manu ook écht geen trek meer in een zelfstandige en zelfstandig jagende hond. Nu heb ik er één bij :LOL: Al is zij niet zo zelfstandig, meer zwaan-kleef-aan. Maar ooit komt er hier een Alaskan Malamute hoor. Ik ben ook heel benieuwd hoe ik het ga vinden als ik een baasgerichte hond heb. Van Cody vond ik het toch wel heel fijn maar vooral zó gemakkelijk. Waar ik bij de andere twee alles uit het onderste van de kan moet halen was het bij hem alleen een duidelijke toon bij een commando en dan was ik er al.
Ik heb laatst op een Cattle dog gepast en die hond laat alles vallen als je het tegen hem hebt. "Waauw ik krijg een opdracht van het mens" :cheer: :cheer: Heel vreemd vind ik dat :lol1:

Al is dat zelfstandige wel iets dat ik ben gaan leren waarderen. Dat kostte me wat tijd en moeite :engel: Maar nu vind ik het heerlijk. Ze zijn zo chill, laten zich niet gek maken, altijd mak. Ik vind het geen nadeel meer omdat ik me er zo op heb aangepast. Ik zie het nu zelfs als een voordeel :D Manu doet me altijd wat denken aan die grote berghonden.
Husky's kunnen nog wel ping-pong ballen zijn, die vind ik vaak nog wel wat drukker maar ook zij hebben toch een bepaalde kalmte over hen heen. Ze kunnen alles zelf wel, zo bekijken ze de wereld ook wat en dat geeft ze veel moed en dat vind ik toch wel erg lekker. Geen neuroot, gewoon een dappere hond. Zelfs Uma de angsthaas heeft iets dappers in haar kijk op de wereld.
Dianevk
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dianevk »

Ik zou absoluut geen hondagressieve hond willen hebben. Ik wil lekker buiten kunnen wandelen zonder ogen in mijn achterhoofd te moeten hebben.
Daarnaast ben ik totaal niet gecharmeerd van honden die worden gefokt in een ongezond lichaam. (Kortsnuiten, bolle ogen, kleine schedels, kromme ruggen etc.)
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tara schreef:
Ik hou van actief, ondernemend, gezond, coöperatief, baasgericht, stoer, sportief en bovenal eindeloos lief.
Ik hou van hetzelfde en kom ik rasgroep 1 uit :LOL:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

yodi schreef:Kleine rassen, ik ga er prompt op staan.
Ik sta vaker op Zahra dan op de kleintjes. En ik ben erg lomp en onhandig. Kleintjes maken wel dat ze wegkomen. Zahra blijft gewoon staan.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Alle platsmoelen en honden met veel rimpels die vaak van die smerige traanstrepen hebben, en ''klapkaken''
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Tara schreef:
Mellow schreef:Ik heb een hele lange lijst dan..
Geen staande honden (bracco, drent, duitse staanders etc, teveel jachtgedrag, moet bij mij overal los kunnen lopen)
Duitse staandes, niet staanders. :neenee:
Ik merk dat heel veel mensen dat vooroordeel hebben. Dat jachtgedrag zit er inderdaad wel in, maar dat is met training heel goed onder controle te krijgen. Mijn honden lopen ook gewoon altijd en overal los. :U:
Bijna alle honden vertonen jachtgedrag, dat is niks exclusiefs voor honden uit de jachthondengroep. :wink:
Leg mij dan nu eens uit waarom jij denkt dat je in gefokt jachtgedrag met training onder controle kunt krijgen maar dat dit blijkbaar volgens velen hier, bij een zogenaamde vechthond niet gaat lukken ondanks training?
Want dat is wat ik steeds lees...."ze zijn van oudsher gefokt om te vechten" dus dat krijg je er nooit uit, laat staan onder controle....
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Heel, héél veel :engel: Qua uiterlijk honden met hanglippen, een platte snuit, kwijl (alles meer dan een druppel is grotesk), traanstrepen, rimpels, ogen die elk een andere richting op kijken, veel haar, veel huid, een aars zo groot dat je er je wekelijkse boodschappen in kan parkeren of een onderbeet.

Wat betreft aard wil ik me gerust aanpassen maar ik hoef geen honden die extreem zelfstandig zijn, mijn ego wil ook wat aandacht graag.
Verder angstige honden of honden die dramatisch gaan doen. Prima dat je niet van regen houdt maar daar hoef je niet ineengedoken om gaan zitten beven.
Nerveuze of lompe honden liefst niet en alles wat zich voortbeweegt op het tempo van een newfoundlander is een harde nee.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:
-Saskia- schreef: een aars zo groot dat je er je wekelijkse boodschappen in kan parkeren
Aan welk ras denk je dan? :80:
Ambullen, mastiffs, cane corso's, dat soort.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Saskia- schreef:
Nanna schreef:
-Saskia- schreef: een aars zo groot dat je er je wekelijkse boodschappen in kan parkeren
Aan welk ras denk je dan? :80:
Ambullen, mastiffs, cane corso's, dat soort.
hahaha dat is ook echt zoń reuenkwaaltje volgens mij. En zeker met die gladde vacht valt het extra op.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja, echt wel, ... ach t is in verhouding met de hond maar een klein stukje, voor mij is een NO GO een hond die jaagt...... echt jaagt....... gewoon niet geschikt voor mij verder kan ik bijna overal wel mee maar dat laat ik echt voorbij gaan
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Terriërs want dat nietsontziende doorgaan en felle brengt me tot een schuimbekkende razernij.
Jachthonden omdat een uur wachten tot het meneer of mevrouw blieft terug te komen mij hartklachten zou bezorgen.
Vechthonden omdat ik die doodeng vind.
Molossers omdat ik die behalve verschrikkelijk lelijk ook volslagen debiel er uit vind zien.
Vervelende keffers omdat die mij moordlustige neigingen geven.
Honden die kleiner dan kniehoogte zijn omdat ik niet wil bukken bij het aaien.

Eigenlijk vind ik dus maar weinig honden leuk. :mrgreen:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Jij weet ook wel altijd de meest debiele foto's te vinden, Nanna
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Rassen waar ik niet snel voor kies, maar die niet per se slecht bij mij passen zijn de zweethonden en herders. Ik zou er prima mee om kunnen gaan, maar ik vind het wel zo leuk om m'n honden los te kunnen laten en ik hou van eigen initiatief. Slaafs gehoorzamen zou mij nog wel eerder kunnen gaan irriteren dan het regelmatig iets minder snel luisteren dat Elco en Gait doen
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Molossers etc met dikke kwijlwangen. Ik heb geen behoefte aan behanglijm in mijn huis en op mijn kleren.
De meeste terriërs.
Honden waarvan je de vacht zou moeten borstelen. Ben ik echt te lui voor.
Mechelse herders.
Vechthonden.
Doldrieste labradors (gewone labradors vind ik wel leuk :P maar soms zie je van die gevallen....)
Kortharige honden, daarvan zie je de aars te goed.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Er zijn meer rassen die niet passen dan wel. Maar ik denk als eerste aan een jack russel. Ik ken eigenlijk geen een die ik leuk vind.
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Bijna ieder type hond bezit in principe wel kenmerken die ik kan waarderen, ik heb dus een zeer brede 'smaak' wat honden betreft. Zo ben ik dol op de Engelse mastiff, maar vind ik sommige chihuahua's ook erg leuk. :engel:

Nu zou ik zelf niet snel voor een terriër kiezen, omdat ik denk dat ik niet ben opgewassen tegen honden met zoveel pit en felheid. Ditzelfde geldt voor andere pittige en scherpe rassen uit andere rasgroepen, zoals bepaalde molossers en herders. Van keffertjes of andere blafgrage honden, zoals veel gezelschapshondjes en spitsen, en uitermate actieve en gedreven honden, zoals border collies en Belgische herders, word ik zelf behoorlijk nerveus. Dat zou dus ook niet passen. Waar ik verder persoonlijk niet zo van houd zijn honden met een zodanig lange vacht dat de hond eronder amper zichtbaar is, die vind ik lastig te lezen. Mijn voorkeur gaat doorgaans uit naar kortharige tot halflangharige honden.
Verder kies ik voor honden met een hoge tolerantiegrens, dus geen chagrijnen en honden die erg lichtgeraakt zijn (ik denk even aan het kooikerhondje). Het hoeft geen allemansvriend te zijn, maar mag wel. Honden die andere honden opvreten of erg waaks zijn daarentegen hoef ik niet (dus ook vechthonden, berghonden, sennenhonden, etc vallen af). Andere rassen waar ik niets mee kan zijn Aziatische oertypes (akita, shiba, chow chow).
Over het algemeen val ik wel op jachthonden (retrievers, staande honden, spaniëls) en bepaalde windhonden (Ierse wolfshond, deerhound, whippet), sommige herdertypen (Schotse, Zwitserse, Oudduitse) en honden van het type 'grote vriendelijke reus' (newfoundlander, leonberger, mastiff, landseer) vind ik ook leuk.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

alles dat kwijlt, té zelfstandig is of té groot
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Nerveuze honden die niet echt voor zichzelf kunnen beslissen. Ik denk dan aan een (Duitse, Witte, sommige Belgische) herders.

Zo van: Baas, baas, baas! Doe ik het goed? Ja? Ja? *neusfluit* *piepje* Ja?

En gek genoeg hou ik ook niet van flegmatieke honden. Van die vloerkleedtypes die zich op tweejarige leeftijd al gedragen als een bejaarde hond. Ik denk daarbij aan sommige molosser soorten (daar komt bij dat ik die vaak oerlelijk vind, haha!).

Vechthonden zou ik niet willen hebben omdat ik hou van honden die leuk kunnen spelen en mee kunnen op groepswandelingen. Vaak spreekt het uiterlijk me daarvan ook niet aan.

Aanstellerige honden (vaak, maar niet altijd, windhonden) moet ik vaak heel hard om lachen, maar ik vraag me af of dat na lange tijd nog leuk is.
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Tara schreef:
stoffeltje schreef:
Leg mij dan nu eens uit waarom jij denkt dat je in gefokt jachtgedrag met training onder controle kunt krijgen maar dat dit blijkbaar volgens velen hier, bij een zogenaamde vechthond niet gaat lukken ondanks training?
Ik denk dat niet, ik wéét dat. :wink:
Nanna's uitleg deugt wel, maar vergeet ook niet dat jachtgedrag bij jachthonden een facet is van hondengedrag dat gecultiveerd is ten behoeve van de mens. Om met een jachthond te kunnen werken is er nooit een andere optie geweest dan samenwerking, dus kun je dat beheersbaar krijgen.
Anders is dat bij zelfstandige jagers die dat nooit in dienst van mensen hebben gedaan. Deze vorm van jachtgedrag zit in heel erg veel honden, en neemt vaak veel ernstiger vormen aan dan bij jachthondenrassen. Denk daarbij maar aan een husky, of wat dacht je van herdershonden? Die kunnen er ook wat van.

Waarom je hondagressie niet beheersbaar kunt krijgen is omdat het een eigenschap is die nooit direct ten dienste van mensen is geweest. Formeel natuurlijk wel, maar mensen hebben nooit direct profijt kunnen hebben van honden die soortgenoten doodbijten. Daarbij is het een eigenschap die gaat over (a)sociaal gedrag tussen honden onderling, mensen hebben geen deel aan zulke discussies. Dat gaat alleen maar over blind d'r op of d'r onder, ik geloof niet dat je daar als mens enige nuance in kunt aanbrengen. Een vechthond kun je denk ik in het beste geval prima leren om andere honden te ontwijken of te negeren, maar in situaties waarin de hond zelf niet ontweken of genegeerd wordt, dan zal de hondagressie er toch uitkomen denk ik.
Wild komt doorgaans niet uit zichzelf naar een hond toe, en bij gebrek aan provocatie zal een jachthond dan ook geen aanleiding krijgen om er op los te gaan. Snap je een beetje wat ik bedoel?
ik snap het...bedankt voor je uitleg! :D
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

wolvster schreef: Aanstellerige honden (vaak, maar niet altijd, windhonden) moet ik vaak heel hard om lachen, maar ik vraag me af of dat na lange tijd nog leuk is.
Jaaa :I: :I: Ik zie Uma gewoon als onze kat :pffff:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Machie schreef:
Tara schreef:
Ik hou van actief, ondernemend, gezond, coöperatief, baasgericht, stoer, sportief en bovenal eindeloos lief.
Ik hou van hetzelfde en kom ik rasgroep 1 uit :LOL:
Ik wil dit ook en heb gekozen voor rasgroep 9, tsja :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”