Probleem is alleen dat de dierenambulance meestal niet à la minute ter plekke is. Dat kan soms wel een paar uur duren, zeker als het dier dood is, want dan is er geen spoed.Tigress schreef:Ik stop zelfs voor een vogel wanneer dat mogelijk is. Tijdje geleden een merel aangereden. Op de heenweg kon ik niet stoppen (automobilist achter mij) dus besloot ik om op de terugweg de vogel aan de kant te leggen wanneer hij nog niet één zou zijn met het asfalt.
Met een kat zou ik absoluut de auto aan de kant zetten. Het is over het algemeen iemands huisdier, iemand zal er gehecht aan kunnen zijn. Dan vind ik dat toch het laatste stukje respect wat ik terug zou kunnen geven na zo'n ingrijpende ervaring. Als de omgeving niet weet bij wie het beessie hoort, bel ik de dierenambulance voor assistentie om te controleren op chip of mee te laten nemen.
Laat ik er dan op zijn minst mijn best voor doen dat het baasje nog de mogelijkheid heeft tot afscheid nemen.
Wanneer iemand anders de kat heeft aangereden, en ik kan hem nog veilig/netjes van de weg halen, dan doe ik dat en zet ik bovenstaande ook in werking. Stel het is mijn kat of hond...dan zou ik het fijn vinden als iemand dat ook voor mij zou doen.
Hier verder ook, stoppen als het kan. Mee naar de dierenarts, ligt er maar net aan waar het ergens gebeurt en moet je maar net weten waar er een dierenarts zit die dan ook nog eens open is. Als het dier dood is, aan de kant en dan voor mij politie bellen, geen flauw idee wat voor nummer de ambulance heeft, verder nog, als het niet te ver van huis is, heb ik niet eens een telefoon bij me, dus dat wordt dan gewoon thuis bellen.