Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je een kat dood rijdt

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Als je een kat dood rijdt

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tigress schreef:Ik stop zelfs voor een vogel wanneer dat mogelijk is. Tijdje geleden een merel aangereden. Op de heenweg kon ik niet stoppen (automobilist achter mij) dus besloot ik om op de terugweg de vogel aan de kant te leggen wanneer hij nog niet één zou zijn met het asfalt.

Met een kat zou ik absoluut de auto aan de kant zetten. Het is over het algemeen iemands huisdier, iemand zal er gehecht aan kunnen zijn. Dan vind ik dat toch het laatste stukje respect wat ik terug zou kunnen geven na zo'n ingrijpende ervaring. Als de omgeving niet weet bij wie het beessie hoort, bel ik de dierenambulance voor assistentie om te controleren op chip of mee te laten nemen.
Laat ik er dan op zijn minst mijn best voor doen dat het baasje nog de mogelijkheid heeft tot afscheid nemen.

Wanneer iemand anders de kat heeft aangereden, en ik kan hem nog veilig/netjes van de weg halen, dan doe ik dat en zet ik bovenstaande ook in werking. Stel het is mijn kat of hond...dan zou ik het fijn vinden als iemand dat ook voor mij zou doen.
Probleem is alleen dat de dierenambulance meestal niet à la minute ter plekke is. Dat kan soms wel een paar uur duren, zeker als het dier dood is, want dan is er geen spoed.

Hier verder ook, stoppen als het kan. Mee naar de dierenarts, ligt er maar net aan waar het ergens gebeurt en moet je maar net weten waar er een dierenarts zit die dan ook nog eens open is. Als het dier dood is, aan de kant en dan voor mij politie bellen, geen flauw idee wat voor nummer de ambulance heeft, verder nog, als het niet te ver van huis is, heb ik niet eens een telefoon bij me, dus dat wordt dan gewoon thuis bellen.
Tigress
Actief
Mijn ras(sen): Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tigress »

Hier in de omgeving dat (gelukkig!) nog niet meegemaakt, dan waren ze er binnen 20 minuten/half uurtje, ook 's avonds laat :)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Als poes trouwens een bandje met penning heeft zou ik wel bellen hoor. Maar ik ga geen hele zoekacties opstarten. Ik neem aan dat als de eigenaar Minous mist hij vanzelf wel een blik langs de weg gaat werpen, alwaar ik hem opgebaard heb.
Een telefoontje naar de dierenambulance en die halen zo'n beestje dan op en checken het op een chip.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als het kan (binnen de bebouwde kom) zou ik stoppen, controleren of hij dood is en de dierenambu bellen. Ik ga er niet voor langs de de deuren. Heel sneu, maar inderdaad wel eigen risico als je de kat buiten laat lopen. Buiten de bebouwde kom ik zou ik niet stoppen denk ik, tenzij er een parkeerhaven is vlakbij. Maar ik ga niet op zoek naar een plek om veilig uit te stappen, kilometers terug lopen, het melden en er achter komen dat het Poekie is die de familie al was vergeten zeg maar.
Dat vind ik bij een hond wel anders. Als je een loslopende hond ziet vlakbij een weg kan je er vrij zeker van zijn dat dat niet de bedoeling van de eigenaar is, en het beestje vermist is. Bij een kat daarentegen kan je er vrij zeker van zijn dat de baas het wel best vindt.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

S@ndr@ schreef:tja en katten hebben nog steeds een status aparte :wink: zal in de toekomst ook heus wel veranderen, hoor wees gerust, maar of het leven leuker wordt is een andere vraag
Voor jou en je kat waarschijnlijk niet, voor mij en mijn hond (die graag kattenstront eet maar er vervolgens van aan de diarree gaat) zeer zeker wel. :pffff:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb eens een pas doodgereden kat gevonden. Die heb ik bij de dierenarts afgegeven.
Denk dat ik dat ook zou doen als ik er zelf een aanrijd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

tsja.. ik zou best willen bellen maar dat kan ik dan toch pas doen als ik thuis ben. Mocht het arme dier nog leven zou ik dus het dichtstbijzijnde huis zoeken, daar aanbellen en vragen of ik mocht bellen. Ik wil me voor een dier in nood best moeite getroosten (want het dier hoeft niet pijn te lijden) maar het houdt een keer op. Als het dier dood is zal ik bij thuiskomst eea melden ergens... en dan mag een dierenambulance oid het dier ophalen, chip controleren e.d.

Ik hoop dat het me nooit overkomt. De bijna aanrijding met een hond en de 3 doodgereden vogels vond ik al met al genoeg.

Suzanne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

GoldenGizmo schreef:
S@ndr@ schreef:tja en katten hebben nog steeds een status aparte :wink: zal in de toekomst ook heus wel veranderen, hoor wees gerust, maar of het leven leuker wordt is een andere vraag
Voor jou en je kat waarschijnlijk niet, voor mij en mijn hond (die graag kattenstront eet maar er vervolgens van aan de diarree gaat) zeer zeker wel. :pffff:
voor mij wordt het leven ook een stuk leuker als ik minder mensen( al dan niet met hond) tegen kom, ik ben niet zo``n mensen mens, maar ik blijf ook dromen hoor, :engel: net zo goed..... die katten heb ik dan weer niet zo`n last van :F:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

GoldenGizmo schreef:

En voor de muizen ook, zag vanavond een kat een muis achtervolgen. Was geen gezicht, ik dacht eerst dat het een opwindmuis was. Hij liep op zijn dooie gemakje voor die kat uit.
Ik maak me in ieder geval niet meer druk (als ik dat al deed) als mijn hond een muis vangt. Die kat pakte hem steeds en liet hem weer los.
Toen er een auto aan kwam ontsnapte die muis, maar dat was niet voor lang. Toen die auto weg reed kwam de kat er weer aan en even later zie ik weer die muis voor de kat uit lopen.

Mijn honden hadden die muis met een hap gedood.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

ja laten we een muizen bescherming oprichten, misschien nam de kat hem zelfs wel mee naar huis als vriendje :cheer: :LOL: .
mijn katten laten alleen de lever en galblaas liggen de rest gaat op ...... De boer is er blij mee want jagen doen ze op de boerderij
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

S@ndr@ schreef:ja laten we een muizen bescherming oprichten, misschien nam de kat hem zelfs wel mee naar huis als vriendje :cheer: :LOL: .
mijn katten laten alleen de lever en galblaas liggen de rest gaat op ...... De boer is er blij mee want jagen doen ze op de boerderij
Hahaha, was een grapje van me hoor.

Maakt mij niks uit. Maar een hond dood een muis wel gelijk die speelt er niet eerst een tijd mee.

Maar was een mooi gezicht hoor, die stomme muis rende nog geeneens hard. Was net of ik naar een tekenfilm stond te kijken.

Was trouwens een mooie kat, had ik nog nooit hier in de buurt gezien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Voor een dode kat bel ik de dierenambulance in de buurt niet meer :neenee: .
Vroeger wel, toen was het nog niet zo duur om ze te bellen.
De laatste jaren krijg je een bandje waar iemand je verteld dat het bellen zoveel cent per minuut kost, met een starttarief van nog een aantal centen, naast de normale belminuten. Daarna krijg je een keuzemenu etc, etc. Voor je je verhaal kwijt kan, ben je een heel stuk verder. Sorry, ik leg de kat wel langs de kant van de weg (indien mogelijk) en ik wil ook best een mail sturen als ik thuis ben.
Dat laatste heb ik jaren geleden ook gedaan voor een dode das (als in dier) en toen kreeg ik 3 weken later pas een reactie. Degene die de mail behandelde was op vakantie geweest :ugh: . Ik mag hopen dat dat nu beter geregeld is.

Op de route, die ik voor mijn werk rij, kom ik regelmatig dode dieren tegen (meestal vogels en konijnen) en als het even kan leg ik ze in de berm. Ik vind het triest om zo'n dier plat gereden zien worden en daarnaast ben ik van mening dat een wild dier beter als voedsel kan dienen voor andere dieren.

Zelf heb ik jaren geleden een kat aangereden en ik ben toen doorgereden :oeps: .
Dat was op een 80-kilometerweg, zonder mogelijkheid om veilig te stoppen. Veel bomen en struiken, geen inhammen en verkeer achter me en tegemoetkomend. Ook geen woningen in de omgeving waar die kat thuis zou kunnen horen.
Beestje schoot uit de struiken ineens voor mijn bus (VW transporter) en ik hoorde een tik en voelde dat het achterwiel 'ergens' overheen reed. Arme dier kon het niet overleefd hebben. Bus zat vol met 9 personen (gemiddeld 75 kilo) en bagage van 8 personen.
Ik vond het heel naar, maar ik kon mijn passagiers en andere weggebruikers niet in gevaar brengen voor een kat.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Neeltje

Liesbeth schreef:Voor een dode kat bel ik de dierenambulance in de buurt niet meer :neenee: .
Vroeger wel, toen was het nog niet zo duur om ze te bellen.
De laatste jaren krijg je een bandje waar iemand je verteld dat het bellen zoveel cent per minuut kost, met een starttarief van nog een aantal centen, naast de normale belminuten. Daarna krijg je een keuzemenu etc, etc. Voor je je verhaal kwijt kan, ben je een heel stuk verder. Sorry, ik leg de kat wel langs de kant van de weg (indien mogelijk) en ik wil ook best een mail sturen als ik thuis ben.
Dat laatste heb ik jaren geleden ook gedaan voor een dode das (als in dier) en toen kreeg ik 3 weken later pas een reactie. Degene die de mail behandelde was op vakantie geweest :ugh: . Ik mag hopen dat dat nu beter geregeld is.

Op de route, die ik voor mijn werk rij, kom ik regelmatig dode dieren tegen (meestal vogels en konijnen) en als het even kan leg ik ze in de berm. Ik vind het triest om zo'n dier plat gereden zien worden en daarnaast ben ik van mening dat een wild dier beter als voedsel kan dienen voor andere dieren.

Zelf heb ik jaren geleden een kat aangereden en ik ben toen doorgereden :oeps: .
Dat was op een 80-kilometerweg, zonder mogelijkheid om veilig te stoppen. Veel bomen en struiken, geen inhammen en verkeer achter me en tegemoetkomend. Ook geen woningen in de omgeving waar die kat thuis zou kunnen horen.
Beestje schoot uit de struiken ineens voor mijn bus (VW transporter) en ik hoorde een tik en voelde dat het achterwiel 'ergens' overheen reed. Arme dier kon het niet overleefd hebben. Bus zat vol met 9 personen (gemiddeld 75 kilo) en bagage van 8 personen.
Ik vond het heel naar, maar ik kon mijn passagiers en andere weggebruikers niet in gevaar brengen voor een kat.
En dan heb je ook precies gedaan wat je moet doen in zo'n geval.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Feather__ schreef:
Crescent schreef:Stoppen, en dierenambulance bellen. Ook bij een gans, duif of ree trouwens.
Bij een ree moet je zelfs de politie bellen ;)
Hoezo?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Liesbeth
Zeer actief

Nanna schreef:Ik ben dan trouwens ook wóedend op de lamzak van een baas die het nodig vond die kat de straat op te schoppen in een overbevolkt land waar dat niet meer kan. Die kat mag dat bekopen met een afschuwelijke dood en ik met een doodschrik want reken er op dat je je kapot schrikt als er opeens een kat voor je auto staat :gvd:
Niet elke loslopende kat heeft een baas. Zelfs in Nederland zijn er (ver)wilde(rde) katten :19: .
Maar je hebt gelijk m.b.t. het schrikken en dan wil ik ook het nare gevoel dat je overhoudt als je een dier dood- of aangereden hebt, hieraan toevoegen.

Ik had trouwens het 'geluk' dat ik die kat pas op het allerlaatste moment zag en dus niet meer kón ontwijken. Moet er niet aan denken dat ik getracht had om om die kat heen te rijden. Dan had dat waarschijnlijk geresulteerd in een frontale botsing.
Kop van krantenartikel; "busje kwam om onbekende reden op de verkeerde weghelft" :19: .

Liesbeth
Zeer actief

Crescent schreef:
Feather__ schreef:
Crescent schreef:Stoppen, en dierenambulance bellen. Ook bij een gans, duif of ree trouwens.
Bij een ree moet je zelfs de politie bellen ;)
Hoezo?
http://www.wildaanrijding.nl/WatTeDoenBijAanrijding

Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Dus de politie neemt contact op met faunabeheerder en evt. zweethond. Ik zou vanuit eer en geweten eerder de dierenambulance bellen maar ben het helemaal eens met dat grofwild inderdaad nihil rehabilitatiekans heeft. Alleen maar extra stress.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

eenmaal een kat aangereden [bonk bonk], toen we stopten was de kat hem gesmeerd, dus 1 van zijn 7 levens gebruikt.
en eenmaal een kat doodgereden, onze eigen kat, die bij thuiskomst van de auto, op de voorband onder de warme motorkap was gaan zitten, tja toen we later weer wegreden, was hij niet snel genoeg, helaas.

trouwens hier in de buurt lopen alle katten los, heb zelf 3 [schuurkatten] , maar met voedertijd, zitten er wel 7 rond de vretensbak, vraag me niet van wie die zijn.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik zou het heel erg vinden om een kat dood te rijden.. sowieso om een dier dood te rijden. Gelukkig nog nooit gebeurd.
Als hij dood is zou ik hem aan de kant leggen en verder rijden.. en verder niks doen. Als hij nog zou leven leg ik hem in de auto en ga naar de dichtsbijzijnde dierenarts. Ik zou een gewonde kat niet aan zijn lot overlaten.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Stoppen als dat veilig kan en de dierenambulance bellen.
En over dat de straat op schoppen; wij hebben ooit een door een ander weggeworpen katje opgevangen. Dat beestje was gewoon NIET binnen te houden en mocht dus in vrijheid achter de huizen rondlopen. Rijtjeshuizen aan een 30 km. weg en ruig terrein achter de huizen.
Een kat is geen hond, in de verste verte niet dus het is wel makkelijk oordelen dat iemand zijn dier de straat opschopt en aan een ander overlaat.
Ik heb er veel verdriet van gehad toen hij uiteindelijk hier verdween ( hij was het vrije leven in het vorige huis gewend) en alles op alles gezet om er achter te komen wat er met hem was gebeurd. Ik wil nooit meer een kat maar ongenuanceerde reacties raken me nog steeds.

Wat iedereen doen als ze een hond aan zouden rijden?
Die loopt daar dan toch ook maar los?
Neeltje

Marie-Josée schreef:Stoppen als dat veilig kan en de dierenambulance bellen.
En over dat de straat op schoppen; wij hebben ooit een door een ander weggeworpen katje opgevangen. Dat beestje was gewoon NIET binnen te houden en mocht dus in vrijheid achter de huizen rondlopen. Rijtjeshuizen aan een 30 km. weg en ruig terrein achter de huizen.
Een kat is geen hond, in de verste verte niet dus het is wel makkelijk oordelen dat iemand zijn dier de straat opschopt en aan een ander overlaat.
Ik heb er veel verdriet van gehad toen hij uiteindelijk hier verdween ( hij was het vrije leven in het vorige huis gewend) en alles op alles gezet om er achter te komen wat er met hem was gebeurd. Ik wil nooit meer een kat maar ongenuanceerde reacties raken me nog steeds.

Als een kat eenmaal buiten heeft gezworven wordt het moeilijk om deze binnen te houden. Maar als je een kat vanaf kitten heb, is het er gewoon voor zorgen dat ze niet op pad kunnen, heel eenvoudig.
Neeltje

Crescent schreef:Dus de politie neemt contact op met faunabeheerder en evt. zweethond. Ik zou vanuit eer en geweten eerder de dierenambulance bellen maar ben het helemaal eens met dat grofwild inderdaad nihil rehabilitatiekans heeft. Alleen maar extra stress.
En wat als je aan de andere kant van het land bent, dan mag je op zoek naar een nummer van een dierenambulance. Het nummer van de politie is in het hele land hetzelfde.
GoldenGizmo
Zeer actief

Maar dat betekent dan toch dat die specifieke kat niet geschikt is als huisdier binnen een bebouwde kom? Als boerderijkat zou zo'n kat het nog prima kunnen doen, maar midden in een dorp of stad hoort zo'n dier niet. Er zijn een hoop dieren die ik heel leuk vind, en die je wettelijk gezien in Nederland mag houden. Toch heb ik er geen, want mijn achtertuin is daarvoor te klein. :19:

Ik heb gelukkig nog nooit een kat aangereden, wel als kind ooit een aangereden kat gevonden. Daarvan wist het vriendinnetje waarmee ik naar huis fietste van wie het dier was, dus zijn we even teruggefietst naar dat huis om het te melden.
Maar als ik een kat zou aanrijden, wat de meesten hier ook zeggen: als het veilig is om te stoppen, de kat aan de kant leggen en de dierenambulance waarschuwen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

GoldenGizmo schreef:

Maar dat betekent dan toch dat die specifieke kat niet geschikt is als huisdier binnen een bebouwde kom? Als boerderijkat zou zo'n kat het nog prima kunnen doen, maar midden in een dorp of stad hoort zo'n dier niet. Er zijn een hoop dieren die ik heel leuk vind, en die je wettelijk gezien in Nederland mag houden. Toch heb ik er geen, want mijn achtertuin is daarvoor te klein. :19:

Ik heb gelukkig nog nooit een kat aangereden, wel als kind ooit een aangereden kat gevonden. Daarvan wist het vriendinnetje waarmee ik naar huis fietste van wie het dier was, dus zijn we even teruggefietst naar dat huis om het te melden.
Maar als ik een kat zou aanrijden, wat de meesten hier ook zeggen: als het veilig is om te stoppen, de kat aan de kant leggen en de dierenambulance waarschuwen.
En jij denkt dat de boeren zitten te springen om al die katten en dat je ze zo even kan herplaatsen bij een boer?

Ik heb ook een kat als binnenkat (!) uit het asiel gehaald, maar die was niet binnen te houden dus. Ik woonde toen nog op een flat (vandaar mijn
absolute eis 'binnenkat). Hij brak door alle afzettingen heen, klom op het dak van de flat, is naar beneden gevallen van 7 hoog en toen uiteindelijk
alle deuren en ramen dichtgingen, rende hij letterlijk tegen de muren op en viel iedereen tot bloedens toe aan in de enkels.
Toen ik ging verhuizen, heb ik heb voorzichtig naar buiten gedaan (nee, niet geschopt :roll: ) en de kat veranderde in een tevreden en fijne kat.
Ik heb hem inmiddels bijna 17 jaar, waarvan hij 16 jaar naar buiten kan en hij is nu dus een oude kat: zit lekker voor op het stoepje te spinnen,
is de beste vriendjes met de andere katten in de straat en heeft het helemaal naar zijn zin.
's Nachts moet hij altijd naar binnen, maar naarmate hij ouder wordt, is hij ook graag binnen en dus nog maar af en toe buiten.

Ik word altijd zo moe, boos en verdrietig van dat 'naar buiten schoppen'. Sommige zullen dat ongetwijfeld doen, net zoals er mensen zijn die
niet goed voor hun hond zorgen, zorgen sommige ook niet voor hun kat.
Maar het is absoluut niet zo dat achter een kat buiten niet een baasje zit dat van hem houdt en het beste met hem voorheeft.

Bij honden zeggen we vaak 'het is de kwaliteit van het leven en niet de kwantiteit', soms geldt dit dus ook voor een kat en neem je risico's die
je eigenlijk niet wilt nemen voor de bestwil van de kat.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

lekker laten lullen , Caro met hun naar buiten schoppen dat zit tussen hun oren, wat nog niet wil zeggen dat er ook maar een grond van waarheid in zit :roll: .. weten zij veel wat een "ander" mens ( in dit geval jij ) bezig houdt...... ze vullen het wel in met wat hun uitkomt.... en het bekt zo lekker en staat zo stoer.... geen idee , geen benul ..... no offens hoor tegen de gene die het zo willen omschrijven :mann: :cool2:
S@ndr@
Zeer actief

ja en daar gaan we weer, als ik morgen een marathon loop, dan k kun jij het dan ook.. want we zijn exact hetzelfde( op schoenmaat na dan :Q: :smile2: ) ... er hangt nogal wat af van het individu ook namelijk :wink: ...... maar laten we dat gevoegelijk even vergeten en lekker doorgaan met one-liners die lekker bekken .... gewoon omdat het so popie jopie is, en dat t mensen kwetst en soms - ach jammer dan, boeien....... ik tref ie houding steeds vaker aan hier, :80: beetje jammer ,..... niet alles is zwart wit.
GoldenGizmo
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja en daar gaan we weer, als ik morgen een marathon loop, dan k kun jij het dan ook.. want we zijn exact hetzelfde( op schoenmaat na dan :Q: :smile2: ) ... er hangt nogal wat af van het individu ook namelijk :wink: ...... maar laten we dat gevoegelijk even vergeten en lekker doorgaan met one-liners die lekker bekken .... gewoon omdat het so popie jopie is, en dat t mensen kwetst en soms - ach jammer dan, boeien....... ik tref ie houding steeds vaker aan hier, :80: beetje jammer ,..... niet alles is zwart wit.
Nee, niet alles is zwart-wit, en natuurlijk zijn er zat katteneigenaren die van hun dier houden. De meesten zelfs, neem ik aan, want anders neem je toch geen kat? Maar waarom is het zo moeilijk toe te geven dat een kat die niet binnen en in eigen tuin te houden is, niet geschikt is als huisdier? Waarom moeten wij elke ochtend een rondje door de tuin maken om kattenstront te ruimen, zodat onze hond niet aan de diarree raakt omdat een ander zijn/haar kat onze tuin als kattenbak laat gebruiken? Ik mag mijn hond toch ook niet bij een ander laten schijten? Hij mag van mij zelfs niet tegen een heg of hekje bij een ander plassen. Maar zodra het om een kat gaat, is dit wel allemaal oké?

Als er hier dan nog wilde (dus niet verwilderde, want verwilderde katten horen mijns inziens ook niet in de natuur) katten voorkwamen, oké. Maar de katten die ik hier op straat zie rondlopen en soms ook in onze tuin betrap, zijn huiskatten. Ze hebben een belletje om, of een bandje zonder belletje, of je ziet ze regelmatig bij mensen binnen achter het raam zitten. Wilde katten komen bij mijn weten alleen in Zuid-Limburg voor, en ik denk niet dat die midden door de dorpen en steden lopen. Wat je in de rest van Nederland ziet, zijn huiskatten of verwilderde huiskatten.
S@ndr@
Zeer actief

Omdat ze hier nog rustig buiten kunnen, nog wel.. ik woon niet in een woonwijk, maar in het oude dorpslint,, en mensen kunnen ze hier nog waarderen en stoppen ook vaak om ze even te aaien. en te kroelen :wink: .... het probleem is niet een teveel aan katten buiten, het probleem is feitelijk omgedraaid, er komen steeds meer mensen en steeds meer verkeer, het aantal katten buiten is namelijk al drastisch gedaald in verhouding met 20 jaar terug. maar dat is natuurlijk tegen het verkeerde been, :U: .. maar als je naar de feiten kijkt is dat wel aan de hand, steeds minder katten en andere dieren buiten ( zelfs veel minder insecten) en steeds meer klagende mensen die overal last van hebben, - en Goh het leven wordt steeds leuker zo .... we leggen dat altijd neer bij de partijen die de minste weerstand hebben ... maar goed dat is mijn inzicht en gelukkig gaat het de tijd van mijn katten en mijn tijd op deze planeet wel uithouden .
Verder is dat dus een andere discussie, het ging erover wat doe je als je een kat aan rijdt, niet wie acht je dan schuldig, ( want de schuld ligt natuurlijk altijd buiten jezelf ( stel je voor, voelt ook zo rot als je moet zeggen van goh zat even te appen ik zag hem niet hoor- doen mensen natuurlijk niet .. maar t is even een voorbeeld)..... dus ectn terug on Topic graag, ik denk dat als je de dieren ambulance belt dat ze best kunnen kijken hoe of wat, gewond, dood, gechipt of niet
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Het blijft altijd hetzelfde gezeik, maar voorlopig staat de hond nog op nr 1 van grootste ergernis met alle stront buiten die niet opgeruimd wordt.

On topic: het moge duidelijk zijn dat ik stop (mits het geen gevaar voor mezelf of anderen is en anders keer ik later om zodra het kan), ga kijken bij de kat en als hij nog leeft, dan breng ik hem uiteraard naar de dierenarts. Als hij dood is, neem ik hem mee en breng hem ook naar de dierenarts om te kijken
of hij een chip heeft zodat de eigenaren hopelijk op de hoogte gesteld kunnen worden.
Ik laat mijn tel.nr. achter zodat de eigenaren mij eventueel kunnen bellen om te vragen wat er gebeurd is.

Ik ga er dus niet vanuit dat de kat op straat geschopt is, maar dat er eigenaren achter zitten die van het diertje houden.
Is dat onverhoopt niet zo, dan niet, maar dan heb ik voor mijn gevoel alles gedaan wat ik kon.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gooi morgen mijn honden ook maar de straat op , hebben ze recht op en vinden ze leuk . Dat hebben we vroeger ook gedaan dus wat is het probleem.?
Ach dat hij dood gereden kan worden dat kan maar is toch echt de schuld van die automobilist en als er dooie/gewonden zijn daar kan ik ook niets aan doen . Mensen kunnen ook een beetje uitkijken.
Dat hij de vogels van Jan met de koppen in het gaas jaagt of het konijn/cavia of kip van Mieke in hun eigen tuin pakt is heel jammer, moeten ze dat beest maar een deugdelijk hok geven.
Kan er toch ook niets aan doen dat ik de verkeerde kat in huis heb gehaald die niet aarden kan binnen en in eigen tuin.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”