Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Water mee
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Water mee
Ik laat bij lange wandelingen Manu 1 liter water dragen verdeeld over 2 waterzakken in zijn rugzak met een opvouwbaar bakje. Op het strand heb ik ook die h2o4k9 fles die gemakkelijk in mijn cameratas past.
Manu drinkt zo bijna een liter water weg als we 3 uur weg zijn. Zo'n bakje past niet in mijn cameratas dus die fles is ideaal voor ons.
De rugzak gaat pas mee als we echt uren op pad gaan. Vindt ie nog leuk ook. Ruffwear Palisade is dat maar die heeft een best prijskaartje.
Manu drinkt zo bijna een liter water weg als we 3 uur weg zijn. Zo'n bakje past niet in mijn cameratas dus die fles is ideaal voor ons.
De rugzak gaat pas mee als we echt uren op pad gaan. Vindt ie nog leuk ook. Ruffwear Palisade is dat maar die heeft een best prijskaartje.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De baardhond hier kan prima uit een Lidl opvouwbakje drinken. Wel in een drink'sessie' een keer of twee weer bijvullen.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Hier ook, als ik het niet meeneem gaat ie het zelf wel regelen. Hij heeft het één keer ook bij mensen gehaald die op het strand zaten met hun hond en voor hem een waterbak hadden staan. Gelukkig vonden ze dat niet erg en kon ik hun bak gewoon weer vullen.Manuma schreef:Oh dat kan ik mijn reu echt niet aan doen. Bovendien gaat die dus echt richting strandtent ook al ben ik daar 200 meter vandaan, of erger; uit de zee drinken. Ik moet echt op tijd water aanbieden.

Ik neem overigens ook gewoon flesjes mee, hij drinkt zelfs liever direct uit de fles dan uit een bak. Wel inderdaad een deel ernaast, maar ik neem sowieso al veel mee want -zeker op het strand- is ie nogal een slobberaar, dus water genoeg. En je kan ze hier op veel plekken vullen weer, dat is fijn.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Die lijkt me heel handigShibby schreef:https://www.decathlon.nl/p/heuptasje-vo ... R-p-109528Ri@ schreef:Ik heb een waterfles waarvan er een extra dop aan de onderkant opgeschoven is als bakje. Dus je kunt er zelf ook uit drinken want het water giet je vanuit de fles in het bakje. Ik neem de fles mee naar het strand. Omdat ze daar behoorlijk dorst krijgen. In het bos drinken ze vaak uit een sloot of plas.
Het grappige vind ik dat Jack water als beloning ziet. Als ik de fles pak komt hij sneller aangerend dan voor een koekje![]()
Ik ben nu ook op zoek naar een goede rugzak en zie dat sommige ruimte hebben voor een waterzak. Dat lijkt me ook wel handig voor hele lange wandelingen. En dan zo'n los waterbakje mee wat je kunt opvouwen.
Misschien is dit nog iets?
Ik heb een hekel aan rugzakken, krijg dan ook altijd last van mijn schouders en heb dus deze heuptas bij Decathlon gekocht. De waterfles van Malou (grote h202go, een half liter flesje voor mij, broodje, koekje, kuipje vlees en nog een hoop klein spul past er prima in. Heb deze nu een paar keer meegenomen op 3uur+ wandelingen en hij bevalt echt super.

- Jackira
- Zeer actief
Dat kan ook. Maar ik vind het handig dat het bakje om de fles past. En dat het allemaal stevig is. Bij mij zou zo'n soepkommetje stuk zijn voordat ik hem kan gaan gebruiken want ik ben een kluns en stop dat ding onderin m'n tas of ik ga er op staanCleva schreef:Interessant gelul. Met één verpakking wegwerpsoepkommetjes en één spafles kun je een hondenleven toe.

- Simone-H
- Zeer actief
Ik heb van een bakje die je kan gebruiken om een besteklade samen te stellen, 1 kant uitgehaald. Blijft er een bakje over waar een klein flesje inpast met de hals van het flesje in de uitgesneden ruimte. Bakje gebruik ik als drinkbakje voor de hond (beetje scheef vasthouden) en in de (rug)tas neemt het niet meer ruimte als het flesje.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb tot nu toe altijd gewoon een bakje en een spa-flesje in mijn wandeltas gehad. 3 spa-flesjes.. 1 voor de baas, 1 voor mij, 1 voor willem.
inmiddels hebben wij uit de erfenis van de hond van zwager en schoonzus zo'n flesje met bakje eraan gekregen dus dat gebruiken we nu

inmiddels hebben wij uit de erfenis van de hond van zwager en schoonzus zo'n flesje met bakje eraan gekregen dus dat gebruiken we nu

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wij vonden op een rommelmarkt een opvouwbaar tupperware-bakje. ideaal omdat het haast geen tasruimte inneemtRi@ schreef:Dat kan ook. Maar ik vind het handig dat het bakje om de fles past. En dat het allemaal stevig is. Bij mij zou zo'n soepkommetje stuk zijn voordat ik hem kan gaan gebruiken want ik ben een kluns en stop dat ding onderin m'n tas of ik ga er op staanCleva schreef:Interessant gelul. Met één verpakking wegwerpsoepkommetjes en één spafles kun je een hondenleven toe..

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro