Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Begrijpen' honden van hetzelfde ras elkaar beter?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: 'Begrijpen' honden van hetzelfde ras elkaar beter?

Ongelezen bericht door HillieS »

Yara vindt andere Schapendoezen geweldig. Laatst met Flora, van de moeder van Pioenroos, wezen wandelen. Yara en Flora zijn van dezelfde fokker.
Dat spel ging hartstikke leuk. Lekker crossen en beuken.

Als Yara met Jamie speelt is dat compleet anders, want Jamie speelt gewoon heel anders.
Jamie rent rondjes en Yara ligt hem op te wachten om tegen hem aan te beuken.

Yara heeft een hekel aan de meeste herders, Mechelse, Hollandse, Duitsers... Maakt niet uit.
Kleine hondjes vindt ze geweldig. En doet ze over het algemeen heel voorzichtig mee.

Jamie heeft een hekel aan alles waar Yara een hekel aan heeft :engel:
Schapendoezen (teven) vindt hij leuk, maar dat kan goed komen omdat hij tussen de doezen is opgegroeid vanaf dat hij 2 dagen oud was.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tuulijk weten ze niet wat voor ras zij zijn of de ander maar ze herkennen hun eigen "soort" wel want daar zijn ze op ingeprent.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Damy speelt alleen met kleine, net-puppy-af-hondjes. Groot genoeg om gek te doen, maar niet zo groot dat ze hem overschaduwen (en dat is al snel :mrgreen: ) Ik ben nog maar 4 honden tegengekomen waar Damy mee wilde spelen, sinds dat we hem hebben. Even ruiken en doorlopen komt al vaker voor, maar eigenlijk worden alle opdringerige types en alle reuen weggeblaft.

Noa is bang voor alle vreemde honden en woeft alles weg :19:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik denk het wel. In een ras zit een bepaalde bouw/lichaamshouding/vacht gefokt maar ook karaktertrekken. Dus ik denk dat ze elkaar daardoor wel beter begrijpen.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Persistence schreef:
tycha schreef:Collie zijn gewoon een slag apart :mrgreen:
Triss houdt ook van gewoon een beetje rennen met elkaar, achter elkaar aan zitten. Alhoewel als ze met zijn allen achter haar aan zitten is dat best wel weer eng, behalve als ze door heeft dat ze sneller en wendbaarder is.
Opvallend vind ik wel dat als ik met een andere korthaar ga lopen het direct dikke mik is. Ook aan de lijn vindt ze ze gelijk leuk. Dat is met andere vreemde honden nog wel eens anders. Nu een paar keer met een nestgenoot, en andere kortharen gelopen, en zodra ze uit de auto komt is het spelen :cheer:
Grappig! Ben héél benieuwd als ik eens een andere korthaar tegenkom, ik zie ze maar weinig eigenlijk. Ben zelfs nog geen langhaar tegengekomen, maar vooruit, ik heb hem pas een weekje :wink:

Wat leuk om al die verschillende reacties te lezen!
Ik weet niet waar je woont, maar anders kunnen we wel een keer afspreken om te wandelen. :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef:Mijn Mies (teckel) gaat juist extra vuil kijken als we een teckel tegenkomen :mrgreen: Maar nu vindt ze sowieso andere honden alleen maar interessant als ze de baas erover kan spelen. En de gemiddelde teckel laat zich natuurlijk niet veel vertellen door een andere hond :cool2:

Haha ja, dat is het hem ook.
Charlie heeft een hekel aan staffords, juist omdat zij zo spanningsgevoelig is en ze de subtiele waarschuwingen veel beter kan lezen.
Ze begrijpt ze té goed.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”