ZivaNomi schreef:Of ik ben te jong of het bestond niet in Slovenië, maar echt nog nooit van hondenbrood gehoord

Ooit kwamen ze met karren slachtafval voor hond en kat langs, getrokken door een hond. Kan helaas geen foto's meer vinden.
Moderator: moderatorteam
ZivaNomi schreef:Of ik ben te jong of het bestond niet in Slovenië, maar echt nog nooit van hondenbrood gehoord
Haha ja, die is wel heel oud. Zo lang is het dus gegeten.Domor schreef:Dat plaatje van sirius hondenbrood is van 1935. Ik denk dat eigenlijk iedereen op het hondenforum wel van daarna is. Maar het schijnt wel nog best een tijd gemaakt te zijn. Ik zal als ik terug op de boerderij ben eens kijken in mijn oude boeken of ik iets van een recept ervoor kan vinden, of iets van een ingrediëntenlijst wat het nu inhield.
Jeannettebo schreef:ik krijg een plakplastic gevoel hierbij
Jeannettebo schreef:hij staat nu in voeding
Jaaa! Hols Donatin. De fabriek stond in Lelystad op het industrieterrein. In de bus naar Emmeloord kwam ik er altijd langs. Ik kan die geur nog steeds ruiken.fenneke schreef:Volgens mij --- ruim 60 jaar geleden ----voerden mijn ouders vroeger Donatin ?
Daarom wordt het ook een hondPaisley schreef:Wat een leuke oude folder. Goede naam ook, Sirius hondenbrood![]()
( als Harry Potter fan duurde het even voordat ik doorhad dat Sirius de heldere ster is uit het sterrenbeeld Grote Hond)
Ik voer op het moment 3 honden Meradog Softdiner met een halve boterham en een leppel Pedigree blikrenee-uk schreef:ik vraag me wel eens af of het echt zo verkeerd was.dagmar88 schreef:Hahaha!
nomo schreef:![]()
![]()
Oooh dat kreeg onze hond vroeger! Ga ik voor Morris ook eens halen, denk dat hij dat ook best lekker vindt eigenlijk!
Maar er moet inderdaad wel water overheen jaVrijwel elke hond denk ik. Je kocht een zak brokken en een zak diner, voor een warm avondmaal.
Het leek net konijnenvoer, met vrolijk gekleurde stukjes, felgele cornflakes en biks.
Vaak aangevuld met hart, dan werden ze ouder
mijn dalmaat en mijn poedel zijn in goede gezondheid 13 geworden, op dat diner en dan inderdaad aangevuld met hart of vuile pens.
en in plaats van brokken kregen ze 's morgens hondenbrood, de dalmaat grof en de poedel middel, maar dat was dan ook een middenslagje
En anders wil Gizmo ook wel meehelpenSoooof schreef:Vaatwasser / vuilnisbak / eindeloos vat Rex meldt zich.
Denk het nietZivaNomi schreef:Die twee zijn nooit vol nog van gisteren.GoldenGizmo schreef:En anders wil Gizmo ook wel meehelpenSoooof schreef:Vaatwasser / vuilnisbak / eindeloos vat Rex meldt zich.![]()
Ik geef het ze om twaalf uur nog een keer, misschien willen ze het dan wel.
Ik moest daar ook direct aan denken. Mooi dat er een ruwharige zwarte hond op staat. Ik stelde me bij Sirius Black altijd een zwarte Picardische herder voor.Paisley schreef:Wat een leuke oude folder. Goede naam ook, Sirius hondenbrood![]()
( als Harry Potter fan duurde het even voordat ik doorhad dat Sirius de heldere ster is uit het sterrenbeeld Grote Hond)
Ik heb dat slecht eten in de ochtend opgelost door ze alleen nog in de avond te voerenZivaNomi schreef:Willen jullie even Ziva en Nomi uitleggen dat een heerlijke maaltijd de volgende ochtend nog steeds heerlijk is?
Idd hier ook tot Xygan. Meneer mocht als enige van t nest tot de dag dat ik hem haalde nog van mama bij haar drinken. Met als gevolg dat de kvv maar bijvoer was voor hem. Bij mij kreeg ik alleen kvv en geen mamamelk meer natuurlijk... drama!gonnie schreef:Ik heb nog nooit een hond gehad die slecht at. Mijn honden aten alleen niet op de dag dat ze dood gingen. Alleen Tama at slecht als ze drachtig was.
Tanja en Anne zijn ook net kliko’s,
ZivaNomi schreef:Op zich mag ik echt niet klagen hoor. Sinds Dora er is eten Ziva en Nomi prachtig voor hun standaard, het was alleen dat de enthousiasme van gisteravond wel heel snel weer weg was.
En nu net krijg ik dit bericht![]()
![]()
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Pas maar op, voor je het weet zijn het vetzakkenZivaNomi schreef:Op zich mag ik echt niet klagen hoor. Sinds Dora er is eten Ziva en Nomi prachtig voor hun standaard, het was alleen dat de enthousiasme van gisteravond wel heel snel weer weg was.