Lotje durft de tuin niet meer in. Al een paar keer geprobeerd om haar naar buiten te krijgen om te plassen en het valt hier echt reuze mee, maar iedere knal in de verte is al te veel.fenneke schreef:Buster is het daar niet mee eensGimmick schreef:Hier ook absoluut nietfenneke schreef:Ik zou dat niet kunnen hoor
De honden alleen laten in het heetst van de strijd![]()
Je weet nooit wat er gebeurt.
Amos was eerst ook nooit bang voor vuurwerk tot dat van de een op andere dag wel zo was.
In de loop van het jaar bleek ons voorraam lek . Daar is ws iets van vuurwerk tegen aan geknald toen wij niet thuis waren . Een paar dagen voor oud en nieuw trouwens toen ik nog dacht dat het wel kon.
Daar heeft amos dus ook zijn angst aan over gehouden . Achteraf begrijpelijk
Normaal vieren we altijd met een grote vrienden groep oud & nieuw.
De honden zijn dit jaar niet welkom dus dan komen wij niet.
We vieren het nu lekker thuis bij de honden. Geen idee hoe het er hier aan toe gaat.
Tot nu toe vind ik het bizar rustig in het dorp (en de omgeving)![]()
Net laten plassen en een enorme knal dus hup terug naar huis
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuurwerkangst - voorkomen?
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Vuurwerkangst - voorkomen?
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Dank allemaal! Gewoon zo gewoon mogelijk doen dus, komt goed. Thanks! Snacks om 12u, dat zal hem aanstaan. 
- Soooof
- Zeer actief
Ik verbaas me er wel over hoe veel er al afgeschoten wordt. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat dat een paar jaar geleden veel minder was. Het klinkt hier echt als een oorlogsgebied soms.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
hier echt totaal niet, super rustig nog vergeleken met een paar jaar terug. VOrig jaar was het ook vrij rustig geloof ikSoooof schreef:Ik verbaas me er wel over hoe veel er al afgeschoten wordt. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat dat een paar jaar geleden veel minder was. Het klinkt hier echt als een oorlogsgebied soms.
-
Neeltje
Hier is het ook super rustig, gelukkig.sbientje schreef:hier echt totaal niet, super rustig nog vergeleken met een paar jaar terug. VOrig jaar was het ook vrij rustig geloof ikSoooof schreef:Ik verbaas me er wel over hoe veel er al afgeschoten wordt. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat dat een paar jaar geleden veel minder was. Het klinkt hier echt als een oorlogsgebied soms.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Het is hier al een gekkenhuis.
Ik krijg Yuna de tuin niet meer in. In het park was het vanmiddag redelijk rustig, maar loslaten doe ik haar maar niet. Ik wacht nu maar op de rust en dan een snel rondje buiten.
Kijken hoe het gaat...
De katten gaan morgen naar boven, naar mijn slaapkamer. Met de kattenbak en water. Daar kan ik het zonnescherm naar beneden laten en ook nog de gordijnen ervoor dicht. Geluid kan ik niets tegen doen, maar zo doe ik het al jaren. Die kamer is dan volledig verduisterd.
De avond eet ik bij buurvrouw/ vriendin aan de overkant. Maar daar kunnen via de galerij heen en dan om 22.00 uur weer terug en Yuna ook naar de slaapkamer.
Hopen dat het lawaai van mijn dochter en haar vrienden de ergste kantjes van het knalgeluid af houden.
De drie honden van de nieuwe buren zitten gewoon de hele dag in de tuin, zoals elke dag. Die lijken nergens last van te hebben, behalve van elkaar.
Ik krijg Yuna de tuin niet meer in. In het park was het vanmiddag redelijk rustig, maar loslaten doe ik haar maar niet. Ik wacht nu maar op de rust en dan een snel rondje buiten.
Kijken hoe het gaat...
De katten gaan morgen naar boven, naar mijn slaapkamer. Met de kattenbak en water. Daar kan ik het zonnescherm naar beneden laten en ook nog de gordijnen ervoor dicht. Geluid kan ik niets tegen doen, maar zo doe ik het al jaren. Die kamer is dan volledig verduisterd.
De avond eet ik bij buurvrouw/ vriendin aan de overkant. Maar daar kunnen via de galerij heen en dan om 22.00 uur weer terug en Yuna ook naar de slaapkamer.
Hopen dat het lawaai van mijn dochter en haar vrienden de ergste kantjes van het knalgeluid af houden.
De drie honden van de nieuwe buren zitten gewoon de hele dag in de tuin, zoals elke dag. Die lijken nergens last van te hebben, behalve van elkaar.
- Soooof
- Zeer actief
Het ging hier eigenlijk heel goed. Op één of andere idioot die een tolletje afstak op 10 meter van Rex na dan. Expres ook he, ik stond met hem in de tuin van mijn moeder voor een plas (van Rex, niet van mij
), het joch zag ons staan en gooide het ding onze kant op. Gelukkig stond er een hek tussen hem en ons, Rex blaffen, maar meer om het joch weg te jagen dan om het tolletje volgens mij. Ik heb hem in mijn boosheid wat onaardigheden toegeroepen..
Ik was toen bang dat het gedaan zou zijn, maar dat viel goed mee. Rex ging gewoon mee naar binnen om te slapen. Om 12u was ie wel wakker, toen heb ik met hem gespeeld en kauwsnacks gegeven. Toen het losbarstte vond ie het wel even spannend (beetje hijgen, snel ademen), maar hij besloot wel steeds dat ie toch liever door ging met het spelletje dan ergens achteraan te gaan. Toen het ergste geweest was (na een minuut of 30 al, ik was expres naar m'n moeder omdat het daar vaak wel meevalt), ging ie slapen. En gister in het bos deed ie weer hetzelfde als de dagen ervoor; niet op of om kijken bij knallen. Stoere jongen. Ik maak me hier duidelijk drukker om dan hij.
Ik was toen bang dat het gedaan zou zijn, maar dat viel goed mee. Rex ging gewoon mee naar binnen om te slapen. Om 12u was ie wel wakker, toen heb ik met hem gespeeld en kauwsnacks gegeven. Toen het losbarstte vond ie het wel even spannend (beetje hijgen, snel ademen), maar hij besloot wel steeds dat ie toch liever door ging met het spelletje dan ergens achteraan te gaan. Toen het ergste geweest was (na een minuut of 30 al, ik was expres naar m'n moeder omdat het daar vaak wel meevalt), ging ie slapen. En gister in het bos deed ie weer hetzelfde als de dagen ervoor; niet op of om kijken bij knallen. Stoere jongen. Ik maak me hier duidelijk drukker om dan hij.