Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Renske
Moderator: moderatorteam
- MissZoef
- Actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
- Aantal honden: 2
Re: Renske
Hier erg tevreden over Renske. Mijn hond eet moeilijk brokken. Veel geprobeerd en ze lustte het niet of kreeg er buik/darmklachten van of allebei. Renske vind ze redelijk lekker, doet ze het goed op en prima ontlasting. Wat mij betreft een aanrader.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier krijgen ze ook kivo. Ik kan het elke week vrij goedkoop kopen bij mn agility trainingslocatie. Ze eten het enorm graag! Enige minpunt is dat ze er wat harde kak van krijgen. Ik denk dat er vrij veel calcium in zit.Nanna schreef:Ik stap af van de Smuldier. Ze eten het te vaak met lange tanden en ik vind het er zelf ook steeds viezer uitzien en ruiken.
Ik heb nu een logeetje die Kivo krijgt en daar stonden mijn dames ook van te huppen (dát willen we!). Dus zestig pondsrollen in diverse smaken besteld
We gaan het meemaken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik voer naast nog 6 merken ook Kivo maar ik vind t te waterig om t veel vaker te voeren. Je kunt t bijna door een rietje drinken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Kivo bevat inderdaad zeer veel calcium, konijn zelfs 4x zoveel als maximaal is toegestaan per 1000kcal en ook paard bevat echt te veel calcium.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ja, met konijn kregen ze harde ontlasting idd.Domor schreef:Kivo bevat inderdaad zeer veel calcium, konijn zelfs 4x zoveel als maximaal is toegestaan per 1000kcal en ook paard bevat echt te veel calcium.
Ik weet niet hoeveel kwaad het verder kan voor de honden. Ze doen het er verder heel goed op en eten het graag. Ik koop elke week een doosje met verschillende smaken (10 kg)
Ik heb nu vis&kip, rund, pens, lam, eend, paard, kip en konijn gehad dacht ik.
Vorige week keer had ik een doosje gewoon gemixt en nu kreeg ik een doosje speciaal gemixt dacht ik.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pups kunnen calcium slecht kwijt heb ik begrepen. Oudere honden is dat muv harde ontlasting niet zo'n probleem..._Tiny_ schreef:Hoeveel kwaad kan dat en zit er geen controle op kvv?Domor schreef:Kivo bevat inderdaad zeer veel calcium, konijn zelfs 4x zoveel als maximaal is toegestaan per 1000kcal en ook paard bevat echt te veel calcium.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Nee, er zit geen controle op en bij volwassen dieren is een overschot vaak niet zo'n probleem, mits de verhoudingen verder op orde zijn, maar bij honden exact zou ik het moeten opzoeken. Bij katten vind ik het wel een probleem in verband met blaasgruis en bij paarden moet je opletten ivm darmstenen._Tiny_ schreef:Hoeveel kwaad kan dat en zit er geen controle op kvv?Domor schreef:Kivo bevat inderdaad zeer veel calcium, konijn zelfs 4x zoveel als maximaal is toegestaan per 1000kcal en ook paard bevat echt te veel calcium.
- Machie
- Zeer actief
Kivo heeft toch speciaal puppy voer?
Ik zorg er hier gewoon voor dat ze max 1 rol konijn per 3 dagen delen, dan valt de ontlasting best mee. Te veel calcium in het bloed is voor honden trouwens wel een probleem... https://www.mcvoordieren.nl/calcium
Ik zorg er hier gewoon voor dat ze max 1 rol konijn per 3 dagen delen, dan valt de ontlasting best mee. Te veel calcium in het bloed is voor honden trouwens wel een probleem... https://www.mcvoordieren.nl/calcium
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij voeren brok van Darf voll vind het super brokken. Niet helemaal graanvrije en verder kvv oa alroda en Darf.
Ik vond Renske gestoomd voor Toots fijn toen hij geen kvv wilde eten. Maar ging toen snel over op Hermans daar deed hij het toen beter op.
Ik vond Renske gestoomd voor Toots fijn toen hij geen kvv wilde eten. Maar ging toen snel over op Hermans daar deed hij het toen beter op.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat komt denk ik omdat er nu konijn bij het paard in zit, volgens mij was het vroeger alleen paard.Domor schreef:Nee, er zit geen controle op en bij volwassen dieren is een overschot vaak niet zo'n probleem, mits de verhoudingen verder op orde zijn, maar bij honden exact zou ik het moeten opzoeken. Bij katten vind ik het wel een probleem in verband met blaasgruis en bij paarden moet je opletten ivm darmstenen._Tiny_ schreef:Hoeveel kwaad kan dat en zit er geen controle op kvv?Domor schreef:Kivo bevat inderdaad zeer veel calcium, konijn zelfs 4x zoveel als maximaal is toegestaan per 1000kcal en ook paard bevat echt te veel calcium.
Konijn nu 2,4 % en paard 1,3%