Nee die komt niet bij mij vandaan. Wel uit een teef van mij .Nanna schreef:ExactShibby schreef: 2 jaar terug scoorde Finn van Veertje nog hoge punten omdat hij als zielige hond uit Roemenië kwam, daar gaat ringtraining echt niks aan veranderen.Je moet het zien als psychologische oorlogvoering
Glenn heeft ooit zijn groep gewonnen omdat de keurmeester tot tranen toe geroerd was door zijn achtergrond. En het dan natuurlijk nog even lekker aandikken ook hèKeetje komt bij Kees vandaan? Dat is natuurlijk ook al zielig zat
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenshow
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Hondenshow
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Nee, Keetje komt wel uit de lijn van Kees. Vader van Keetje is harlekijn dus geen stamboom. Kan ik daar nog wat zieligs uit halen?Nanna schreef:ExactShibby schreef: 2 jaar terug scoorde Finn van Veertje nog hoge punten omdat hij als zielige hond uit Roemenië kwam, daar gaat ringtraining echt niks aan veranderen.Je moet het zien als psychologische oorlogvoering
Glenn heeft ooit zijn groep gewonnen omdat de keurmeester tot tranen toe geroerd was door zijn achtergrond. En het dan natuurlijk nog even lekker aandikken ook hèKeetje komt bij Kees vandaan? Dat is natuurlijk ook al zielig zat
- Miezemuis
- Zeer actief
Zwart hondje en iedereen sloeg haar over. Misschien kan ik er nog een racistisch motief uit halen.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar doen jullie alleen aan het juniorhandling stuk mee? Want daar gelden natuurlijk helemaal geen strenge showregels 

- Miezemuis
- Zeer actief
- veertje
- Zeer actief
Bij juniorhandling gaat het ook meer om de kind-hond relatie dan om het keuren van de hond.
- Miezemuis
- Zeer actief
Hahaha nope. Bij mijn dochter is een jurk nog net onderhandelbaar. Ze speelt elektrisch gitaar en speelt voetbal. En hoewel het echt el een meisje is, moet het allemaal wel stoer.Nanna schreef:Als het even kan welMiezemuis schreef:Ja alleen juniorhandling. En hoezo wanstaltige kleding? Moeten ze verkleed?Maar dat doen ze alleen bij de heel kleintjes hoor. Een meid van 11 gaat natuurlijk niet meer in een feeënjurkje.
- Miezemuis
- Zeer actief
Dus dan wordt er niet eens echt gekeurd? Ik weet er dis echt te weinig van.veertje schreef:Bij juniorhandling gaat het ook meer om de kind-hond relatie dan om het keuren van de hond.
- Miezemuis
- Zeer actief
He jammer, nou ja dan zal ik er de volgende x toch echt zelf aan moeten gelovenNanna schreef:Nee, hoe de hond eruit ziet doet er geen bal toe. Het gaat om de interactie kind/hond.Miezemuis schreef:Dus dan wordt er niet eens echt gekeurd? Ik weet er dis echt te weinig van.veertje schreef:Bij juniorhandling gaat het ook meer om de kind-hond relatie dan om het keuren van de hond.
- veertje
- Zeer actief
Miezemuis schreef:Dus dan wordt er niet eens echt gekeurd? Ik weet er dis echt te weinig van.veertje schreef:Bij juniorhandling gaat het ook meer om de kind-hond relatie dan om het keuren van de hond.
Nee volgens mij niet. Het is meer een wedstrijd tussen de kinderen wie zijn hond op de beste manier kan voorbrengen. Maar op de kleinere showtjes heb ik al regelmatig gezien dat ieder kind even goed was en allemaal met een prijs naar huis gingen.
Maar ik denk dat je haar voor zowel puppyklasse rasloos als juniorhandling hebt opgegeven. Ik denk eigenlijk niet dat alleen juniorhandling mogelijk is. Heb je 12,50 betaald? :p Dan moet ze 2x de ring in

- Miezemuis
- Zeer actief
Dit kreeg ik terug:
Naam van de hond: Keetje
Ras: Poedel (standaard)
Geboorte datum van de hond: 5 oktober 2017
Geslacht van de hond: Teef
Gecoupeerd: Nee
Naam eigenaar: Kim
Straatnaam incl huisnr: ....
Postcode en plaats: ....
Telefoon nummer: 040.....
Email .....
Bank of Giro nummer:......
Klas: Puppyklas (6-9 mnd)
Koppel: Nee
Koppel hond:
Aantal honden: 1
Juniorhandling: 10 t/m 12 jaar
Naam junior: Lenthe
Naam van de hond: Keetje
Ras: Poedel (standaard)
Geboorte datum van de hond: 5 oktober 2017
Geslacht van de hond: Teef
Gecoupeerd: Nee
Naam eigenaar: Kim
Straatnaam incl huisnr: ....
Postcode en plaats: ....
Telefoon nummer: 040.....
Email .....
Bank of Giro nummer:......
Klas: Puppyklas (6-9 mnd)
Koppel: Nee
Koppel hond:
Aantal honden: 1
Juniorhandling: 10 t/m 12 jaar
Naam junior: Lenthe
- Miezemuis
- Zeer actief
- veertje
- Zeer actief
Dan mag je 2x ja. Eerst de gewone keuring in de puppyklas en later nog een keer juniorhandling.
- Miezemuis
- Zeer actief
Fuckveertje schreef:Dan mag je 2x ja. Eerst de gewone keuring in de puppyklas en later nog een keer juniorhandling.

- veertje
- Zeer actief
Miezemuis schreef:Fuckveertje schreef:Dan mag je 2x ja. Eerst de gewone keuring in de puppyklas en later nog een keer juniorhandling.![]()
En dan zijn puppies vaak als een van de eerste en juniorhandling is aan het eind van de dag

- Miezemuis
- Zeer actief
Godsamme ineens is het best belangrijk dat ze het goéd doet. Ik vind het onwijs erg om zelf voor lul te staan. *Hoopt ineens op een vroege loopsheid*
-
- Zeer actief
Ach joh! De eerste show die ik deed met mijn teef (een clubmatch) had ik écht geen flauw idee wat de bedoeling was. Heb aan iemand gevraagd die wel wist hoe het moest wat ik moest doen. Vervolgens moest de keurmeester het me ook nog een keer uitleggen
. Dat beïnvloedt op zo'n onofficiële show echt niet hoe ze naar je pup kijken.
Zie het maar als een goedkope ringtraining

Zie het maar als een goedkope ringtraining

- veertje
- Zeer actief
WelneeMiezemuis schreef:Godsamme ineens is het best belangrijk dat ze het goéd doet. Ik vind het onwijs erg om zelf voor lul te staan. *Hoopt ineens op een vroege loopsheid*

Zeker bij de raslozenshow zijn er veel meer mensen die het nog nooit gedaan hebben. En jij maakt je nu al druk om hoe het gaat. Er zijn er ook zat die totaal onvoorbereid de ring in stappen en waarvan de hond alle kanten op vliegt en de mensen maar lachen om hun onopgevoede exemplaar

En je kan ook je dochter twee keer de ring in sturen, sta je zelf niet voor lul

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
adem in en adem uitMiezemuis schreef:Godsamme ineens is het best belangrijk dat ze het goéd doet. Ik vind het onwijs erg om zelf voor lul te staan. *Hoopt ineens op een vroege loopsheid*

alle eerste keer dat ik een show liep wist ik echt helemaal niks, dat zei ik ook tegen KM en die legde heel lief uit wat de bedoeling was. Hij was zo gecharmeerd van mijn gestuntel dat ik eerste werd en alle kampioenen achter mij liet

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Joann heeft het ook eens gedaan, bedoeling was met Elmo. Maar daar zag ze toch maar vanaf
Ze is toen met een voor haar wildvreemde hond de ring ingestapt. Daisy van veertje. Ze moest een rondje lopen en haar voor de km laten staan

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik dacht het toch niet hé.Sandra&co schreef:Dat ga ik ook proberenveertje schreef:Shibby schreef:Jezus mens relax het is junior handling op een rasloze show.~Suzanne~ schreef:Ik zou rap een ringtraining volgen of een paar filmpjes van show's bekijken dat je enig idee hebt wat er van hond/ geleider verwacht wordt.
Helemaal zonder vorobereiding gaan ljkt me niet handig.
Suzanne
2 jaar terug scoorde Finn van Veertje nog hoge punten omdat hij als zielige hond uit Roemenië kwam, daar gaat ringtraining echt niks aan veranderen.Ja en ik antwoordde alleen op de vraag hoe oud hij was dat ik dat niet precies wist omdat hij uit Roemenië kwam. Dat hele zielige heeft ze er vervolgens zelf aan gehangen. Maar we hadden nu zo'n goede band en hij stond er nu maar toch zo braaf
Hup daar kwamen de punten
Sofi'tje komt uit Spanje en Izzy komt uit de dodingsstations in Turkije. Nét op tijd gered

Ik heb hier de zielige Roemeen, puppy's afgepakt en staart afgehakt. Daar kan jij echt niet tegenop

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
shit.Shibby schreef:Ik dacht het toch niet hé.Sandra&co schreef: Dat ga ik ook proberenSofi'tje komt uit Spanje en Izzy komt uit de dodingsstations in Turkije. Nét op tijd gered
Ik heb hier de zielige Roemeen, puppy's afgepakt en staart afgehakt. Daar kan jij echt niet tegenop
willem.. oepsnestje liefdevol grootgebracht in de boerderij op de golfbaan van het dorp..
gaatumnieworrehe

hij is wél buitenlander!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vertel dat Xygan... ik heb op de Winner bij die rasloze honden beoordeling verdorie mn longen uit mn lijf gedraafd met met een als een hertje zo blij springende en stuiterende hond naast me... tot hij een beetje energie kwijt was en normaal ging draven en ik inmiddels met mn tong op de schoenen al hijgend en puffend daaarna nog die hond neerzetten! Wij zijn er definitief niet voor gemaaktNanna schreef:Een rondje draven kan iedereen. Zaak is dat ze ook mooi stil kan staan en dat ze haar gebit kan tonen en dan niet in de zin van de keurmeester bijten![]()
Ik zou oefenen met vreemde mensen die haar voorzichtig betasten (is er ringrtraining bij jullie in de buurt?) en dat gebit kun je als het moet zelf ook wel laten zien (dus wederom: niet JOUW gebit laten zien maar de lippen van je hond optrekken opdat de keurmeester kan kijken).
Verder is het allemaal heel ongedwongen en iedereen zit te hinniken om honden en bazen die finaal de mist ingaan dus ik zou me er niet te druk over maken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Laat iemand anders Keetje dan showen
D'r zijn vast genoeg vrijwilligers.

- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
hahaha de keurmeester van de rotweilers was stom verbaasd dat een hond uit de gebruikshondennklasse super blij en vrolijk tegen der op sprongNanna schreef:Op de afgelopen show in Groningen was een keurmeester verheugd dat een Schnauzer naar hem gromde. Het bleef bij grommen, hij beet niet.
Keurmeester helemaal verheugd "ze bestaan dus toch nog wel".
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
hahaha de keurmeester van de rotweilers was stom verbaasd dat een hond uit de gebruikshondennklasse super blij en vrolijk tegen der op sprongNanna schreef:Op de afgelopen show in Groningen was een keurmeester verheugd dat een Schnauzer naar hem gromde. Het bleef bij grommen, hij beet niet.
Keurmeester helemaal verheugd "ze bestaan dus toch nog wel".
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

- Miezemuis
- Zeer actief
Keetje vindt vreemde mensen ruk. Dus die loopt echt niet met een ander mee .Sandra&co schreef:Laat iemand anders Keetje dan showenD'r zijn vast genoeg vrijwilligers.