Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurkat - weer nieuwe foto's, 27-09 pg 3
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Buurkat - nieuwe foto's pg 2 (gemaakt met nieuwe camera)
Mijn britten zijn hartstikke gezond en lief. Ze zijn alleen al minstens vijf jaar soort van overleden. Ze doen de hele dag niks, maar dan ook niks. Slapen, eten en poepen.
M'n boerderijkast is de leukste, pittig ding met zo'n venijnig slim smoelwerk. Zoals een kat hoort te zijn.
M'n boerderijkast is de leukste, pittig ding met zo'n venijnig slim smoelwerk. Zoals een kat hoort te zijn.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Best vreemd want wij hebben ons hele leven al HTK katten en als ze niet doodgereden worden halen ze allemaal probleemloos de 12 of meer en is er niets met hun gedrag mis. Ik kan me wel voorstellen dat als je opvangt je ook wel precies krijgt waar mensen vanaf willen. En bij ons liepen ze lekker buiten wat meestal prima helpt tegen probleemgedrag. Een muisje elke nacht is ook voor de gezondheid niet verkeerd.lor1_1984 schreef:Ik heb diverse huistuinkeukenkatten gehad en opgevangen en geloof me, zo leuk en probleemloos zijn ze lang niet allemaal.
1 is bezweken aan nierproblemen, 1 is bezweken aan hartfalen, 1 is bezweken aan kanker, 1 is bezweken aan TIA's, 2 zeken mijn huis onder, 2 vochten met de andere katten waarvan ik de laatste net een paar dagen geleden heb teruggebracht.
Degene die ik nu nog heb heeft een hartruis en is zeer stressgevoelig, als die op de bak is geweest denk je haast dat ze giardia heeft.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja ik heb nu 2 broertjes van 13 jaar, en het loopt eigenlijk gewoon door, af en toe een beetje verkouden, maar daar komen ze feilloos overheen, en verder af en toe naar buiten en weer lekker pitten in huis, eigenlijk nooit ziek... en t leeft voort zeg maar
-
laeken
- Zeer actief
Wij hadden 17 jaar geleden een nestje. Twee kittens aan familie gegeven en die leven nog....S@ndr@ schreef:ja ik heb nu 2 broertjes van 13 jaar, en het loopt eigenlijk gewoon door, af en toe een beetje verkouden, maar daar komen ze feilloos overheen, en verder af en toe naar buiten en weer lekker pitten in huis, eigenlijk nooit ziek... en t leeft voort zeg maar
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
laeken schreef:Best vreemd want wij hebben ons hele leven al HTK katten en als ze niet doodgereden worden halen ze allemaal probleemloos de 12 of meer en is er niets met hun gedrag mis. Ik kan me wel voorstellen dat als je opvangt je ook wel precies krijgt waar mensen vanaf willen. En bij ons liepen ze lekker buiten wat meestal prima helpt tegen probleemgedrag. Een muisje elke nacht is ook voor de gezondheid niet verkeerd.lor1_1984 schreef:Ik heb diverse huistuinkeukenkatten gehad en opgevangen en geloof me, zo leuk en probleemloos zijn ze lang niet allemaal.
1 is bezweken aan nierproblemen, 1 is bezweken aan hartfalen, 1 is bezweken aan kanker, 1 is bezweken aan TIA's, 2 zeken mijn huis onder, 2 vochten met de andere katten waarvan ik de laatste net een paar dagen geleden heb teruggebracht.
Degene die ik nu nog heb heeft een hartruis en is zeer stressgevoelig, als die op de bak is geweest denk je haast dat ze giardia heeft.
Zo is onze Boris, raskat en binnenkant 17 geworden. Nooit wat gemankeerd tot op het laatst, dement. Hij was verschrikkelijk lief. Iets te zacht eigenlijk voor ons.
Onze Binky kruizing kat heeft de ziekte van crohn al van jongs af aan. Toen hij ongeveer een jaar was wisten we echter pas dat het crohn was. Inmiddels is hij wel 7 jaar. En verder wel een leuke kat.
En sneeuwbal raskat die zat op blaasgruisdieet en is op 10 jarige leeftijd ingeslapen ivm hersentumor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: Buurkat
Ieder zijn meug, maar ik vind die "moderne" look van de Siamezen pas echt om te krijsen. Doe mij dan liever de traditionele siamees.Nanna schreef:Dit werkZento54 schreef:Sorry maar:Nanna schreef:Mijn zus had zo'n bolle brit. Ik vond er geen reet aan. Zat totaal geen leven in. Zo'n stupide theemuts.
Geef mij maar een schreeuwsiamees
KLIK
-
laeken
- Zeer actief
Maar hoe dan ook is een kat gefokt op kleur vorm en vacht uit inteelt nooit gezonder dan een htk. Dat bestaat namelijk niet. Gemiddeld genomen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dan ga je er dus van uit dat die htk niet net zo veel ingeteeld is...laeken schreef:Maar hoe dan ook is een kat gefokt op kleur vorm en vacht uit inteelt nooit gezonder dan een htk. Dat bestaat namelijk niet. Gemiddeld genomen.
-
Joey.K
- Zeer actief
Een huis keuken en tuinkat is tot daar aan toe. Hem of haar Poekie noemen is dan weer niet acceptabel.[/quote]Suzanne schreef:HTK. Ik zette de letters verkeerd. Huis Tuin en Keukenkat. Uw doodordinaire Poekie al dan niet uitgevoerd in beschaafd zwartwit, eenvoudig cypers of juist in een uitbundig lapjesmodel.Nanna schreef:quote="kooi"]HKT?Nanna schreef:Dat is juist het leuke aan zeSandra&co schreef:Die SiamezenIk zou daar acuut de sproeier op zetten. Het is mijn ras niet. Ook niet qua uiterlijk met die giftige slangenbekken.
Ik ben dol op katten met een geheel eigen kijk op het leven maar toch met een enorme verbondenheid met hun eigenaar.
En in tegenstelling tot bij mijn honden wil ik geen kat meteen lange(re) vacht. Alleen korthaar en dan als in een enkel vachtje dus ook niet het HKT gebeuren
Zeg ! Ik heb een Huistuinkeuken kat, grote rode exkater die poekie heet hahaha
-
S@ndr@
- Zeer actief
ga je schamen dan 
-
laeken
- Zeer actief
Fotogravinnetje schreef:Dan ga je er dus van uit dat die htk niet net zo veel ingeteeld is...laeken schreef:Maar hoe dan ook is een kat gefokt op kleur vorm en vacht uit inteelt nooit gezonder dan een htk. Dat bestaat namelijk niet. Gemiddeld genomen.
Klopt. Meestal is dat ook zo. Katers zwerven en poezen zijn honkvast. Wij kregen uit onze poezen altijd alle kleuren. Van rood tot wit met zwarte platen. En omdat wij onze poes ergens hadden opgehaald was ze absoluut niet verwant aan de buurtkatten. Er zal vast de nodige inteelt rondom bepaalde boerderijen zijn maar dan is het nog steeds de natuurlijke selectie die ze kiest.
Bij een raskat zie je gewoon dat ze een en dezelfde set afwijkingen in elk katje tonen. Dus dat moet wel hele drastische inteelt zijn. Allemaal een plat koppie. Allemaal een kleurtje. Allemaal precies die vacht etc.
Dus ja, je hebt vast HTK die ingeteeld zijn. Maar bij raskatten is het een en al inteelt net als bij rashonden. Ze stammen vaak zelfs van 1 kat af. Allemaal dus. Alle boxers stammen van 1 reu af. Zelfde geldt voor zoveel andere rassen.
- Suzanne
- Zeer actief
Dan hoop ik maar dat hij geen maleis verstaatJoey.K schreef:Zeg ! Ik heb een Huistuinkeuken kat, grote rode exkater die poekie heet hahahaSuzanne schreef:
Een huis keuken en tuinkat is tot daar aan toe. Hem of haar Poekie noemen is dan weer niet acceptabel.
- kipo
- Zeer actief
Nou, hier in de buurt zie ik toch steeds dezelfde katers en van 2 daarvan wéét ik dat ze gewoon hier thuishoren.laeken schreef: Klopt. Meestal is dat ook zo. Katers zwerven en poezen zijn honkvast. Wij kregen uit onze poezen altijd alle kleuren. Van rood tot wit met zwarte platen. En omdat wij onze poes ergens hadden opgehaald was ze absoluut niet verwant aan de buurtkatten. Er zal vast de nodige inteelt rondom bepaalde boerderijen zijn maar dan is het nog steeds de natuurlijke selectie die ze kiest.
Bij een raskat zie je gewoon dat ze een en dezelfde set afwijkingen in elk katje tonen. Dus dat moet wel hele drastische inteelt zijn. Allemaal een plat koppie. Allemaal een kleurtje. Allemaal precies die vacht etc.
Dus ja, je hebt vast HTK die ingeteeld zijn. Maar bij raskatten is het een en al inteelt net als bij rashonden. Ze stammen vaak zelfs van 1 kat af. Allemaal dus. Alle boxers stammen van 1 reu af. Zelfde geldt voor zoveel andere rassen.
En wat die kleuren betreft, een lapjespoes en een getijgerde kater en alles is mogelijk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
er zijn vaak meerdere vaders in 1 nest dus vandaar een nestje toverballen
-
laeken
- Zeer actief
Als we nu gaan stellen dat zwerfdieren meer inteelt zijn dan rasdieren met stamboom zakt me de broek een beetje af. De nestjes die particulieren hebben komen meestal van poezen die ze via via of via MP hebben etc. Die worden gedekt door lokale ongecastreerde katers en dan geven ze de kittens weer weg. Een raskat stamt zelden van meerdere dieren af. Meestal is er 1 kat met een gen en stamt het hele ras van die kat af. Niemand kan mij zeggen dat als ik een HTK kitten haal bij mensen thuis ik de kans loopt dat die meer ingeteeld is dan een raskat met een stamboom.S@ndr@ schreef:er zijn vaak meerdere vaders in 1 nest dus vandaar een nestje toverballen
-
laeken
- Zeer actief
Maar de meeste katten lopen buiten en de meeste mensen laten geen sproeiende katers als binnenkatten lopen. Een eerste nestje kan ik me nog iets bij voorstellen maar zelfs dat...lor1_1984 schreef:Ik ken helaas meerdere situaties van kittens die tegelijk gehaald worden, niet geholpen worden want 'te duur' en die dan samen een nestje krijgen.
Broer met zus dus.
Bij navragen bleek dat hun ouders ook zo'n combinatie waren, niet zo gek dus dat er misvormde kittens tussen zaten en kittens met flinke mentale beperkingen.![]()
Dus ja, ook bij een gezellig in huis geboren nestje kun je dat risico lopen, dat dat risico minder groot is dan bij een redelijk gesloten boerderijkattenpopulatie dat klopt wel.
Meestal nemen mensen een poes en laten haar buiten lopen en dan wordt ze zwanger. Ik ken geen enkel nestje broer en zus en heb dat ook echt nog nooit meegemaakt of gezien. Ieder nestje HTK wat ik ooit tegen ben gekomen was een poes die ergens gekocht of gevonden was die buiten loopt en gedekt is door god weet welke buurtkater.
Ik geloof je meteen maar dat broer x zus verhaal lijkt me wel vrij uitzonderlijk. Ik ken eigenlijk geen enkele HTK kat waarvan iemand weet wie de vader was.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gisterochtend zat de buurkat op onze schutting. Foto's zijn door het raam genomen. Kat en mijn zwarte frummels zaten elkaar goed in de gaten te houden. En dat heeft weer een paar mooie plaatjes opgeleverd

DSC_2698 by Elco Frits, on Flickr

DSC_2710 by Elco Frits, on Flickr
Jammer dat z'n oren er niet helemaal op staan, verder ben ik heel blij met deze foto

DSC_2719 by Elco Frits, on Flickr

DSC_2741 by Elco Frits, on Flickr

DSC_2698 by Elco Frits, on Flickr

DSC_2710 by Elco Frits, on Flickr
Jammer dat z'n oren er niet helemaal op staan, verder ben ik heel blij met deze foto

DSC_2719 by Elco Frits, on Flickr

DSC_2741 by Elco Frits, on Flickr
- Suzanne
- Zeer actief
Re: Buurkat - weer nieuwe foto's, 27-09 pg 3
Mooie kat, mooie foto’s!
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Re: Buurkat - weer nieuwe foto's, 27-09 pg 3
Wat een prachtige foto's fotogravinnetje!