Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond (en baby) koel houden in auto zonder airco

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond (en baby) koel houden in auto zonder airco

Ongelezen bericht door malinois »

** Angela ** schreef:Ik rijd al jaren in bestelauto’s zonder airco
Dichte cabine ook nog , honden mee en gaan

Vandaag ook , ben zelfs wezen trainen met ze
En raad eens , ze leven nog

Vroeger was er niet eens airco en toen gingen we ook met de warmte gewoon met de auto weg
Ramen een stukje open en dan overleef je t wel hoor
De baby en hond ook
Ik ook en koud dat t was... 21°c. Kom ik alleen met een zomerhemdje aan. Ik had t koud!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

toots schreef:Er zijn genoeg auto's op de markt met airco.
https://youtu.be/ETxmCCsMoD0
AfbeeldingAfbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Inbouwen zou ik ook niet laten doen.
Wel desnoods doorsparen totdat een tweedehandsje betaalbaar zou zijn met airco. Maar dat kan idd een dingetje zijn.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:Ik had t koud!!
Ja :hmmm: :hmmm: :hmmm: Wrijf het maar in.
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Heavy schreef: of krant
Als dat kind heel vervelend is dan heb je ook nog iets te meppen.
AfbeeldingAfbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zinodo schreef:Ik weet het niet hoor, maar ik heb mijn kinderjaren prima overleefd.
Nog zo één! Je vriend heeft zeker ook veel in een oververhitte aircoloze auto gezeten vroeger :idea: . Als ik op jullie filmpjes afga zijn jullie echt niet goed hoor :O: ! Nee Mijke, ik zou het echt niet riskeren :schrik: .
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef: ik denk dat ik een bikkel ben
Ben je mal.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Ben je mal.
Laat me nou in die waan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:
bram en thijs schreef:
Ben je mal.
Laat me nou in die waan
ik vind jou wel een koel wijf hoor :F:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

mijke schreef:Maar comfortabel ipv alleen niet dood is natuurlijk ook wel fjin.
Nou, dat wordt toch wel lastig met echt warm weer. Zo'n opgewarmd koekblik vind ik niet comfortabel met echt warm weer nee en zonder airco wordt het dat naar mijn mening ook niet. Het is meer dat je toch echt weg moet of echt graag weg wil en het er dus maar voor over hebt. Meer kan ik er niet van maken eigenlijk.
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:
bram en thijs schreef:
Ben je mal.
Laat me nou in die waan
Nee, ook niet. Da's onttrekken aan de realiteit en ik lees hier net dat dat niet goed is.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:
malinois schreef:
bram en thijs schreef:
Ben je mal.
Laat me nou in die waan
ik vind jou wel een koel wijf hoor :F:
:mann: ik mag jou wel
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat doe ik vast dan al jaren... bevalt goed
bram en thijs schreef:
malinois schreef:
bram en thijs schreef:
Ben je mal.
Laat me nou in die waan
Nee, ook niet. Da's onttrekken aan de realiteit en ik lees hier net dat dat niet goed is.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Zitten jullie allebei met je kont op een koelelement of zo :hmmm:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dan vries ik vast. Had al een jas aan tegen de kou
bram en thijs schreef:Zitten jullie allebei met je kont op een koelelement of zo :hmmm:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hier staan trouwens wel leuke tips https://www.margriet.nl/vrijetijd/eropu ... n-de-auto/

En je zou de ramen kunnen bedekken als je de auto niet gebruikt vaak als je de auto nu met deze temperaturen instapt is het een broeikas. Als je de zon eruit houd valt dat iig mee.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

mijke schreef:
veertje schreef:Ik ben in een aircoloze auto naar zuid Frankrijk gereden vorig jaar. Gewoon de blower aan en raampjes open. Ik had het raam aan de passagierskant een klein stukje open en aan mijn eigen kant variabel afhankelijk van hoe hard ik reed.

Achterin had ik de zijkant van de benches van de honden afgedekt met een doek, zodat de zon niet in de bench scheen. Finn had keuze tussen liggen op de koelmat of op een gewoon kussen en op het warmste moment een koeljas aan. Bij stops even opnieuw koel maken en water laten drinken en dat was het wel geloof ik.

Op korte ritten doe ik eigenlijk niet meer dan een raampje open en de blower aan. Vooral op de snelweg rijdt ik niet graag met ramen open.
Goed om te lezen dat dat iig prima kan! Maar is het ook comfortabel? (ik heb zelf ook best een hekel aan hitte dus alles wat die auto koeler maakt is meegenomen :P )
Nou ja, wat is comfortabel? Het moet gewoon dus daar stel ik me op in.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Zamunda schreef:
Zinodo schreef:Ik weet het niet hoor, maar ik heb mijn kinderjaren prima overleefd.
Nog zo één! Je vriend heeft zeker ook veel in een oververhitte aircoloze auto gezeten vroeger :idea: . Als ik op jullie filmpjes afga zijn jullie echt niet goed hoor :O: ! Nee Mijke, ik zou het echt niet riskeren :schrik: .
:LOL: Volgens mij zitten Marinus en ik al redelijk op niveau Zinodo dus hoe veel erger kan het nog worden :F:
Zamunda schreef:
mijke schreef:Maar comfortabel ipv alleen niet dood is natuurlijk ook wel fjin.
Nou, dat wordt toch wel lastig met echt warm weer. Zo'n opgewarmd koekblik vind ik niet comfortabel met echt warm weer nee en zonder airco wordt het dat naar mijn mening ook niet. Het is meer dat je toch echt weg moet of echt graag weg wil en het er dus maar voor over hebt. Meer kan ik er niet van maken eigenlijk.
Heb je ook gelijk in. Maar een mens kan altijd proberen toch! Alle beetjes helpen enzo :ok: Al was het alleen maar psychisch :mrgreen:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb niet echt tips voor tijdens het rijden (behalve inderdaad flessen koud water bij de hond en voldoende drinkwater mee) maar wel voor het voorkomen. Ik deed zo'n scherm tegen het vriezen op mijn voorruit als ik de auto in de volle zon parkeerde, dat scheelde heel wat warmte in de auto. Ik deed alleen de voorruit maar je kan overwegen het ook op de achterruit te doen. Van die zonneachermpjes op de achterruiten en raampjes van de achterbank doen helpt ook. Volgens mij komt de meeste hitte toch door stralingswarmte door de ruiten waardoor het interieur zelf opwarmt, en dat kan je zo voorkomen. Dan heb je nog vooral de warmte van het blik zelf maar dat koelt snel wanneer je eenmaal rijdt.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

In mijn jeugd zijn onze ouders met drie kinderen op de achterbank naar Spanje gereden, zonder airco. Ik heb wel airco in de auto maar vind een raampje open veel fijner. Ik zou zonwerende folie op de achterramen plakken als dat kan en ik neem aan dat jullie met zo'n kleintje niet op wereldreis gaan dus dat gaat vast lukken. Blijft de vraag over wie dat met dat jeugdige ding is :E:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Lothian schreef:Ik heb niet echt tips voor tijdens het rijden (behalve inderdaad flessen koud water bij de hond en voldoende drinkwater mee) maar wel voor het voorkomen. Ik deed zo'n scherm tegen het vriezen op mijn voorruit als ik de auto in de volle zon parkeerde, dat scheelde heel wat warmte in de auto. Ik deed alleen de voorruit maar je kan overwegen het ook op de achterruit te doen. Van die zonneachermpjes op de achterruiten en raampjes van de achterbank doen helpt ook. Volgens mij komt de meeste hitte toch door stralingswarmte door de ruiten waardoor het interieur zelf opwarmt, en dat kan je zo voorkomen. Dan heb je nog vooral de warmte van het blik zelf maar dat koelt snel wanneer je eenmaal rijdt.
Ja dat is ook een goede tip :ok:
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
toots schreef:
mijke schreef:
toots schreef:Ik zou dan bij echt warm weer niet gaan rijden. Dan ov pakken of de fiets. Of auto omruilen voor eentje met airco. Dat is verademing.

we hebben we auto net Afbeelding Die gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.

Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar advies Afbeelding En verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden. Vroeger had men geen airco dus was die keus er niet.

In de bus wordt het idd ook warm maar mijn ervaring is wel dat het een stuk minder warm is dan een auto. En de trein is helemaal koel.

Anders alle ramen open, riemen vast en lekker de vaart erin houden.

Nou simpelweg omdat een 2e handsje niet betaalbaar is met airco? Ik was al blij dat er een betaalbare transporter was. Model zonder enige luxe dus geen centrale vergrendeling, geen elektrische ramen, geen computer, gewoon een kale bus. Maar ik begrijp dat jij een airco voor mij kunt laten inbouwen? Ik heb t gevtaagd hoor dat is net zo duur als de bus zelf was.... zal ik mn banknr even doorgeven?
Ehhh hier de afgelopen 2 auto’s (busjes, verlengde doblo en vito) toch ook betaalbare tweedehandsjes en beiden (afgelopen winter en september 2009) met (werkende) airco
Zamunda
Zeer actief

Voor koukleumen heb je electrische stoelverwarmers (kun je op de aansteker aansluiten), zouden ze ook stoelverkoelers hebben?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
toots schreef:
mijke schreef:we hebben we auto net Afbeelding Die gaan we niet omruilen hoor. Vroeger reden mensen ook zonder airco dus het kan heus. Desalniettemin liefst wel met antihittemaatregelen dus.

Met de hond met de fiets met 30 graden is natuurlijk een raar advies Afbeelding En verkijk je niet op de bus, die worden ook gloeiend heet. En met wat pech is er alleen achterin plek boven de motor, die vloer wordt zo heet dat ie in de fik lijkt te staan. Niet echt goeie vervangende opties dus.
Nou er zijn middelen voor de fiets om je hond mee te nemen, zonder dat die hoeft te lopen. Karretje achter en kind in het voor zitje, en geloof me zo ging dat vroeger ook.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen nog auto's kopen zonder airco zeker om met hond en kind te gaan rijden. Vroeger had men geen airco dus was die keus er niet.

In de bus wordt het idd ook warm maar mijn ervaring is wel dat het een stuk minder warm is dan een auto. En de trein is helemaal koel.

Anders alle ramen open, riemen vast en lekker de vaart erin houden.

Nou simpelweg omdat een 2e handsje niet betaalbaar is met airco? Ik was al blij dat er een betaalbare transporter was. Model zonder enige luxe dus geen centrale vergrendeling, geen elektrische ramen, geen computer, gewoon een kale bus. Maar ik begrijp dat jij een airco voor mij kunt laten inbouwen? Ik heb t gevtaagd hoor dat is net zo duur als de bus zelf was.... zal ik mn banknr even doorgeven?
Ehhh hier de afgelopen 2 auto’s (busjes, verlengde doblo en vito) toch ook betaalbare tweedehandsjes en beiden (afgelopen winter en september 2009) met (werkende) airco
Helaas amper te krijgen een Transporter die voor mij betaalbaar was. Dus dan is alle luxe me een zorg als de bus maar betaalbaar is. En helaas ik wil geen Mercedesbus teveel slechte ervaringen door diverse mensen die ze dagelijks onder handen krijgen en wat ik tegenkwam was ook niet veel soeps. Die zijn vaak 2e hands wel luxer dat klopt. Mijn vorige bus had nog de luxe van cruise control deze heeft niks maar was wel de max wat ik kon betalen die transporters zijn flink aan de prijs maar gaan ook eeuwen mee over t algemeen. Geen electronica wat kapot kan etc.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Lothian schreef:Ik heb niet echt tips voor tijdens het rijden (behalve inderdaad flessen koud water bij de hond en voldoende drinkwater mee) maar wel voor het voorkomen. Ik deed zo'n scherm tegen het vriezen op mijn voorruit als ik de auto in de volle zon parkeerde, dat scheelde heel wat warmte in de auto. Ik deed alleen de voorruit maar je kan overwegen het ook op de achterruit te doen. Van die zonneachermpjes op de achterruiten en raampjes van de achterbank doen helpt ook. Volgens mij komt de meeste hitte toch door stralingswarmte door de ruiten waardoor het interieur zelf opwarmt, en dat kan je zo voorkomen. Dan heb je nog vooral de warmte van het blik zelf maar dat koelt snel wanneer je eenmaal rijdt.
Oh zo'n antivriesscherm is een goeie ja!
Zamunda schreef:Voor koukleumen heb je electrische stoelverwarmers (kun je op de aansteker aansluiten), zouden ze ook stoelverkoelers hebben?
:idea: Woah! Dat zou geweldig zijn!!!
Kruimel53 schreef:Mijn kinderen, uit het airco-loze tijdperk, leven ook allemaal nog. Ikzelf heb over autorijden als kind geen info, wij leefden in het autoloze tijdperk.

Met kleuters/ouder nageslacht in een warme auto was niet zo'n probleem. Oordoppen in en rijden. Baby's vind ik een heel ander chapiter. Die kunnen veel makkelijker oververhit raken en zijn overall (specially for Mijke) een stuk kwetsbaarder. Zolang je rijdt is het nog wel te doen maar sta je in de file dan zijn de rapen en de baby al snel gaar. Wij hadden daar een simpele oplossing voor: we gingen niet. Als mensen ons en de mini wilden bewonderen dan kwamen ze maar naar ons. Wij hadden een tuin, een boom en vrijwel altijd wind (noord Groningen).
Thnx :mann:
Hoelang duurt dat, dat die babies zo snel koken? Opzich hoef je een baby natuurlijk niet per se met 30 graden in de auto mee te slepen naar het strand voor de leuk ofzo, maar ik kan me voorstellen dat er soms ook uitjes gaan zijn waarbij het toch ff niet anders kan, en je hebt de temperatuur niet voor het kiezen. Dus hoe doe je dat dan?
Tineke schreef:en ik neem aan dat jullie met zo'n kleintje niet op wereldreis gaan
God nee man, vers gehecht met een hond en een baby op wereldreis in een koekblik, ik moet er niet aan denken :LOL:
Tineke
Zeer actief

Is zo'n electrische vin erop niets voor jou Mal? Mijn zoon zweert trouwens bij Mercedes bussen hij is er super tevreden over en wil niets anders meer. Ik vind ze vooral veel te duur :mrgreen:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Is zo'n electrische vin erop niets voor jou Mal? Mijn zoon zweert trouwens bij Mercedes bussen hij is er super tevreden over en wil niets anders meer. Ik vind ze vooral veel te duur :mrgreen:
Heb ik ook ;)
Die heb ik er direct op laten zetten.
En ik ben er heel tevreden mee hoor heb nog nooit een auto met airco gehad dus ik mis ook niks :mrgreen:
Laatst gewijzigd door malinois op 27 mei 2018 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ik had trouwens echt totaal niet verwacht dat dit topic zo rap zou ontploffen :Q:
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Tineke schreef:Is zo'n electrische vin erop niets voor jou Mal? Mijn zoon zweert trouwens bij Mercedes bussen hij is er super tevreden over en wil niets anders meer. Ik vind ze vooral veel te duur :mrgreen:
Heb ik ook ;)
Ja ik ook op mijn Combo. Echt fijn en ze werken prima.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inderdaad, 2 opties: blazen en zuigen.
Tineke schreef:
malinois schreef:
Heb ik ook ;)
Ja ik ook op mijn Combo. Echt fijn en ze werken prima.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”