Heb nu de hele training zonder voertjes gedaan (nog nooit eerder gedaan) en dat ging stukken beter. De focus daarop is dan gewoon weg, en bovendien is de bal hierbij al genoeg beloning. Het blaffen is hierbij zeker nog niet over, maar er zit absoluut vooruitgang in. Hij gaat nu soms even rustig zitten of liggen en even om zich heen kijken en dat is precies waar ik naartoe wil.
In het bos op een bankje gaan zitten, dat ging goed totdat hij een tak vond. De laatste tijd apporteert hij takken uit het water en wil dan vaak een tak meenemen. Drammen, drammen, die tak op schoot gooien, gooi-die-tak-nu! Toen ik 'nee' zei was het weer blaffen, springen, aandacht vragen want hij wilde persé met de tak spelen. In eerste instantie keek ik de andere kant op en negeerde hem, maar het is een aanhouder. Toen met een donderstem gezegd dat het nu afgelopen was, en het was over.
Goh, ik sta verbaasd van mezelf en dat ik dit niet eerder op deze manier heb aangepakt. Hij had behoefte aan duidelijkheid op dit vlak.
Ben je al begonnen?M@scha schreef:wow bedankt voor dit topic! willem is een kopietje![]()
en ik ben ook een zacht ei omdat hij zo heftig reageert als je maar naar hem wijst met het boze oog.
superbraaf maar ondertussen een dwingelandje van de eerste categorie.
vanaf vandaag word ik drillseargent
is toch van de zotte dat ik de staffords met 2 vingers in de neus dirigeerde en deze aap mij steeds voor verrassingen stelt!