Denk dat je bij zo'n pitbull vereniging of herdertraining toch snel je biezen kunt pakken wanneer je vaker lamme handjes hebt.bouvierpoedel schreef: Overal kom je dombo's tegen en neppers . Ook in de KNVP Je kunt ze niet ontlopen en zeggen daar gebeurt het niet .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jerry weer aangevallen
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Jerry weer aangevallen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Nou laat maar weten wanneer je je aan hebt gemeld voor een cursus. Dan komen we met een clubje van HF kijken. Met campingstoeltjes, bier en chips.Nanna schreef:Dat bestrijd ik ook niet. Het enige dat ik denk is dat zij hun hond beter vasthouden dan veel figuren op allerlei zweefcursussen.Paisley schreef:Wat aandoenlijk. Om je punt te maken, heb je nu een koosnaampje voor je klapkaken bedacht.Nanna schreef:hun pitje

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zelden idd. In de 20 jaar dat ik t doe 2 of 3x meegemaakt.crutz schreef:Bij KNPV of IPO trainingen klappen toch zeer zelden honden op elkaar en (weet het niet mbt de IPO, enkel voor de KNPV) er wordt waar het kan toch wel door elkaar heen geoefend met meerdere honden op het veld. Ook met diverse oefeningen met pakwerker zoals transport, voedselweigeren, bewaken etcCleva schreef:Ik ook. Door schade en schande.Nanna schreef:Die vanaf het begin al onvriendelijk was. Nee, dan ben ik weg. Niet voor mezelf maar voor mijn hond.Paisley schreef: Wat zeg je hier nou eigenlijk - dat je wegloopt bij een clinic waarvoor je je hebt opgegeven, omdat er een Duitse herder ook meedoet?
Kun je honderd keer betaald hebben maar ik ga echt niet ergens zitten rondhangen als een bewezen chagrijnige grote hond met de pik op mijn hond losgelaten gaat worden.
Vragen om ellende. Smeken eigenlijk.
Ik geef me ook niet op voor trainingen met meer dan een hond op het veld. Behalve als het hondenyoga is, ofzo. Niets waarbij geblaft of het geroepen wordt, dan wil ik gewoon de bak voor mezelf.
Hysterische honden klappen nu eenmaal met grote regelmaat op elkaar.
Het is voor beide honden en hun eigenaren ontzettend vervelend dus waarom zou je dat niet willen vermijden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou precies voor IPO ook.. Het wordt de hond goed duidelijk gemaakt dit nooit meer te doen en de eigenaar ook (mocht deze dat niet weten).dagmar88 schreef:Denk dat je bij zo'n pitbull vereniging of herdertraining toch snel je biezen kunt pakken wanneer je vaker lamme handjes hebt.bouvierpoedel schreef: Overal kom je dombo's tegen en neppers . Ook in de KNVP Je kunt ze niet ontlopen en zeggen daar gebeurt het niet .
Overigens worden de dombo's er al heel snel uitgefiltert. Die komen na 2x al niet meer omdat t teveel tijd kost.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Ik heb het vaker gezien in de IPO dan in de KNPV. Ongeveer en wel geteld één keer op IPO, omdat een mechel onder het appél vandaan glipt en met een border collie wilde matten die langsliep.malinois schreef:Zelden idd. In de 20 jaar dat ik t doe 2 of 3x meegemaakt.crutz schreef:
Bij KNPV of IPO trainingen klappen toch zeer zelden honden op elkaar en (weet het niet mbt de IPO, enkel voor de KNPV) er wordt waar het kan toch wel door elkaar heen geoefend met meerdere honden op het veld. Ook met diverse oefeningen met pakwerker zoals transport, voedselweigeren, bewaken etc
Het was duidelijk van te voren te zien dat het ging gebeuren en de border collie werd opgetild en meegenomen alsof het een dwergpoedel was.
Dat gezegd te hebben, ik heb echt de meest gekke dingen meegemaakt op cursussen en onder het lopen. Ik had namelijk een redelijk onvriendelijke Duitser. Die dulde gewoon geen gehannes aan haar lijf als ze aan het werk was. Werken vond ze namelijk geweldig en als dat niet gerespecteerd werd, was het mot. Dus afstand.
Dan hadden we de mensen die geen afstand namen, of die je kwamen vertellen hoe je het beter kon doen. Toch de hond even willen laten snuffelen. Drama. Gewoon drama en het verpeste mijn zin om met hond naar een cursus te gaan. Na die Martin Gaus clicker cursus waarin iemand gewoon de pup na afloop los op mij af liet lopen en ik nog net kon voorkomen dat het Gajes deze bijna opvrat, was ik er al helemaal klaar mee.
En ja, tijdens agility is mijn hond ook wel eens onder appél uit geglipt, omdat iemand een bal vlak langs de baan gooide en net op het moment dat Gaia daar was. Die dingen gebeuren. Overmacht kan altijd. Twee honden die op jouw hond klappen, zou voor mij toch wel reden zijn om verdere stappen te ondernemen. Cursus geld terug lijkt me dan nog het minste.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar dan is het toch ook al gebeurt.malinois schreef:Nou precies voor IPO ook.. Het wordt de hond goed duidelijk gemaakt dit nooit meer te doen en de eigenaar ook (mocht deze dat niet weten).dagmar88 schreef:Denk dat je bij zo'n pitbull vereniging of herdertraining toch snel je biezen kunt pakken wanneer je vaker lamme handjes hebt.bouvierpoedel schreef: Overal kom je dombo's tegen en neppers . Ook in de KNVP Je kunt ze niet ontlopen en zeggen daar gebeurt het niet .
Overigens worden de dombo's er al heel snel uitgefiltert. Die komen na 2x al niet meer omdat t teveel tijd kost.
Net als nu bij TS wat misschien ook wel heel zelden gebeurt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Het lijkt er gelukkig op dat Jerry echt niks heeft overgehouden aan het incident. Hij beweegt zich net als anders en hij is vrolijk.
Ik neem de trainster die de workshop gaf niks kwalijk. Zij had het baasje van de Duitse herder al een paar keer gevraagd om meer afstand te houden van de andere honden en om hem goed vast te houden
.
Het was een aangelijnde workshop. In het begin moest iedereen zich voorstellen en de man met de Duitse herder vertelde dat hij al vele Duitse herders had gehad. Dit stelde mij enigzins gerust, omdat ik dacht dat een ervaren baas zijn hond wel onder controle zou hebben. Niet dus
.
De eigenaresse van de Duitse dog neem ik ook niks kwalijk. Zij had dit niet verwacht van haar hond en was zichtbaar enorm geschrokken. Ze heeft uitgebreid haar excuses aangeboden.
De eigenaar van de Duitse herder neem ik wel kwalijk dat hij zijn hond niet onder controle heeft en dat hij geen excuses heeft gemaakt.
Het was een eenmalige workshop, dus ik zal deze honden waarschijnlijk niet meer tegenkomen. Mocht ik in de toekomst een van deze honden per ongeluk weer tegenkomen op een workshop, dan maak ik direct rechtsomkeert
.
Ik vind de Duitse dog eigenlijk veel gevaarlijker dan de Duitse herder en ik hoop dat zijn baasje hier ook van heeft geleerd. De Duitse herder laat direct zien dat hij niet vriendelijk is. De Duitse dog is een vriendelijke, vrolijke hond die leuk met andere honden kan spelen. Maar blijkbaar kan die knop ineens om gaan.
Gelukkig heb ik nog nooit eerder zo'n incident meegemaakt op een hondenschool, terwijl ik toch 2x per week met Jerry naar een hondenschool ga. De vorige incidenten waren tijdens het loslopen.
Vorige keer dat Jerry werd aangevallen op de Soesterduinen heb ik gevraagd aan omstanders of Jerry iets deed om het uit te lokken en dat was volgens hen niet zo. Deze keer heb ik het ook gevraagd en weer had niemand hem iets zien doen wat het uit zou kunnen lokken. Maar waarom kiezen honden dan steeds Jerry uit? Zou het zijn geur kunnen zijn? Hij is 1 jaar en 9 maanden. Ik denk dat hij momenteel veel testosteron heeft. Misschien ruiken andere reuen dat. Hij wordt af en toe helemaal wild van plasjes van teefjes en gaat die dan smakkend oppikken. Hij vertoont zelf absoluut geen agressie naar reuen en vecht ook niet terug.
Wilma was niet altijd even vriendelijk naar andere honden, maar ze heeft nooit een andere hond gegrepen en is zelf ook nooit gegrepen. Andere honden reageerden vaak heel relaxed op haar, ook als ze blaffend en grommend op ze af rende
. Uiteraard probeerde ik dit te voorkomen, maar soms zag ik een hond te laat. Af en toe hield ik mijn hart vast als ze blaffend op een hond af rende, maar deze hond negeerde haar vervolgens volkomen of wilde spelen.
Jerry is juist heel sociaal naar andere honden en toch reageren andere reuen vaak agressief op hem
. Met Wilma ging ik graag mee op doggydates (in groepen gedroeg ze zich vaak wel sociaal), met Jerry durf ik dat niet meer nadat hij 2 keer gegrepen is op een groepswandeling. Ik probeer op rustige tijden met hem te gaan wandelen. Ik wil heel graag een sport met hem doen omdat hij samenwerken erg leuk vindt, maar ik ga dan wel heel kritisch kijken welke honden er in de groep zitten.
Nu heb ik een sociale hond en moet ik alsnog andere honden gaan vermijden
Ik neem de trainster die de workshop gaf niks kwalijk. Zij had het baasje van de Duitse herder al een paar keer gevraagd om meer afstand te houden van de andere honden en om hem goed vast te houden
Het was een aangelijnde workshop. In het begin moest iedereen zich voorstellen en de man met de Duitse herder vertelde dat hij al vele Duitse herders had gehad. Dit stelde mij enigzins gerust, omdat ik dacht dat een ervaren baas zijn hond wel onder controle zou hebben. Niet dus
De eigenaresse van de Duitse dog neem ik ook niks kwalijk. Zij had dit niet verwacht van haar hond en was zichtbaar enorm geschrokken. Ze heeft uitgebreid haar excuses aangeboden.
De eigenaar van de Duitse herder neem ik wel kwalijk dat hij zijn hond niet onder controle heeft en dat hij geen excuses heeft gemaakt.
Het was een eenmalige workshop, dus ik zal deze honden waarschijnlijk niet meer tegenkomen. Mocht ik in de toekomst een van deze honden per ongeluk weer tegenkomen op een workshop, dan maak ik direct rechtsomkeert
Ik vind de Duitse dog eigenlijk veel gevaarlijker dan de Duitse herder en ik hoop dat zijn baasje hier ook van heeft geleerd. De Duitse herder laat direct zien dat hij niet vriendelijk is. De Duitse dog is een vriendelijke, vrolijke hond die leuk met andere honden kan spelen. Maar blijkbaar kan die knop ineens om gaan.
Gelukkig heb ik nog nooit eerder zo'n incident meegemaakt op een hondenschool, terwijl ik toch 2x per week met Jerry naar een hondenschool ga. De vorige incidenten waren tijdens het loslopen.
Vorige keer dat Jerry werd aangevallen op de Soesterduinen heb ik gevraagd aan omstanders of Jerry iets deed om het uit te lokken en dat was volgens hen niet zo. Deze keer heb ik het ook gevraagd en weer had niemand hem iets zien doen wat het uit zou kunnen lokken. Maar waarom kiezen honden dan steeds Jerry uit? Zou het zijn geur kunnen zijn? Hij is 1 jaar en 9 maanden. Ik denk dat hij momenteel veel testosteron heeft. Misschien ruiken andere reuen dat. Hij wordt af en toe helemaal wild van plasjes van teefjes en gaat die dan smakkend oppikken. Hij vertoont zelf absoluut geen agressie naar reuen en vecht ook niet terug.
Wilma was niet altijd even vriendelijk naar andere honden, maar ze heeft nooit een andere hond gegrepen en is zelf ook nooit gegrepen. Andere honden reageerden vaak heel relaxed op haar, ook als ze blaffend en grommend op ze af rende
Jerry is juist heel sociaal naar andere honden en toch reageren andere reuen vaak agressief op hem
Nu heb ik een sociale hond en moet ik alsnog andere honden gaan vermijden

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik denk dat hij onzekerheid uitstraalt. Te weinig z'n eigen ruimte opeist. Elco is ook nogal snel slachtoffer. Gait straalt veel meer zelfvertrouwen uit en zijn grenzen worden dan ook over het algemeen gerespecteerd. Gait is nu ook 1 jaar en 9 maanden
- Paisley
- Zeer actief
Heeft Jerry een beetje een "sorry dat ik besta" houding? Sommige onderdanige honden zijn soms helaas verdoemd om altijd aangepakt te worden, en worden daarmee alleen nog maar onzekerder.

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vind het heel jammer voor je en ik snap je gevoel,.. ik herken het helaas..
Zuri was sociaal nu ondertussen is ze van de eerste klap is .. dat was dus van korte duur...
kan je alleen uit ervaring aanraden is kijk om je heen, zie je een hond ( reu) die je niet vertrouwd, roep je hond en ga er voorstaan( er tussen staan) .... verdedig hem stuur de andere partij weg...en zorg dat jij de touwtjes in handen hebt.... ben bang dat t de enige manier is om je eigen hond sociaal te houden
kan je alleen uit ervaring aanraden is kijk om je heen, zie je een hond ( reu) die je niet vertrouwd, roep je hond en ga er voorstaan( er tussen staan) .... verdedig hem stuur de andere partij weg...en zorg dat jij de touwtjes in handen hebt.... ben bang dat t de enige manier is om je eigen hond sociaal te houden
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Waren het alle keren reuen die hem te grazen namen?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco zijn het inderdaad altijd reuen. En hij heeft zo'n 'sorry dat ik besta' houding. De ene keer erger dan de andere keer. De kans dat het mis gaat is het grootst als hij het meest die houding heeft... En ja, de enige oplossing is zelf de touwtjes in handen houden bij hond-hond-ontmoetingen en die maar beperkt toestaan
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Jerry straalt inderdaad wel onzekerheid uit.
Ja het waren allemaal intacte reuen.DeDiana schreef:Waren het alle keren reuen die hem te grazen namen?

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, dan is het waarschijnlijk een combinatie van zijn onzekerheid en zijn leeftijd wat die reuen triggertSabi85 schreef:Jerry straalt inderdaad wel onzekerheid uit.
Ja het waren allemaal intacte reuen.DeDiana schreef:Waren het alle keren reuen die hem te grazen namen?
In het geval van de Duitse dog is het wellicht meer ganging up geweest.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat denk ik ookDeDiana schreef:Ja, dan is het waarschijnlijk een combinatie van zijn onzekerheid en zijn leeftijd wat die reuen triggertSabi85 schreef:Jerry straalt inderdaad wel onzekerheid uit.
Ja het waren allemaal intacte reuen.DeDiana schreef:Waren het alle keren reuen die hem te grazen namen?![]()
In het geval van de Duitse dog is het wellicht meer ganging up geweest.
Als de hond dat gedrag nooit eerder heeft laten zien is de kans dat het ganging-up was het meest waarschijnlijke.
- Paisley
- Zeer actief
Ga lekker zelf partij lopen kiezen, meer dan een constatering is het niet.Cleva schreef:Paisley schreef:Heeft Jerry een beetje een "sorry dat ik besta" houding? Sommige onderdanige honden zijn soms helaas verdoemd om altijd aangepakt te worden, en worden daarmee alleen nog maar onzekerder.
Vreemd. Het lijkt me logischer om de houding van de agressieve joekels als problematisch te bestempelen dan andersom. Dat soort honden vindt toch altijd wel een reden om agressief te gaan lopen doen.

- Paisley
- Zeer actief
Fijn dat je het even uitlegt. Ik leer zoveel vandaag.Cleva schreef: Er is helemaal niets normaals of acceptabels aan dat je hond het pispaaltje van de klas even te grazen neemt, namelijk.

- Paisley
- Zeer actief
Ja. Dat jij blijkbaar me zogenoemde 'gedachtengang' toebedeelt waarmee je een tegenstander hebt gevonden om je eigen ideeën op af te zetten terwijl er helemaal geen gedachtengang is. Ik noem het niet normaal of geaccepteerd dat dominante honden op onzekere honden klappen. Ik vroeg er naar omdat het informatief is en een duidelijker beeld schetst hoe het eraan toe gaat.Cleva schreef:Wat reageer jij toch gepikeerd. We hebben het toch gewoon over het onderwerp?
Zit je iets dwars, ofzo?
Er zijn namelijk heel wat andere mogelijke oorzaken dat een hond wordt aangepakt.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Jezus Cleva ga je weer lekker? 
-
Manuma
- Zeer actief
Wat vervelend 
Het is toch schrikken als zoiets gebeurt. Manu is helaas ook vaak de pineut en die heeft geen onderdanige houding
Ik vind Elco trouwens ook niet onderdanig of niet-bestaand doen.
Er zal heus in hondenland een reden zijn voor zulk gedrag maar als baas moet je daar toch in kunnen herkennen en handelen. Jammer dat Jerry nu zo de pineut was. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!
Het is toch schrikken als zoiets gebeurt. Manu is helaas ook vaak de pineut en die heeft geen onderdanige houding
Er zal heus in hondenland een reden zijn voor zulk gedrag maar als baas moet je daar toch in kunnen herkennen en handelen. Jammer dat Jerry nu zo de pineut was. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Daar heb je helemaal gelijk in Cleva, maar toch schijnt een “sorry dat ik besta” houding wel iets uit te lokkenCleva schreef:Paisley schreef:Heeft Jerry een beetje een "sorry dat ik besta" houding? Sommige onderdanige honden zijn soms helaas verdoemd om altijd aangepakt te worden, en worden daarmee alleen nog maar onzekerder.
Vreemd. Het lijkt me logischer om de houding van de agressieve joekels als problematisch te bestempelen dan andersom. Dat soort honden vindt toch altijd wel een reden om agressief te gaan lopen doen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mijke
- Zeer actief
Volgens mij is echt iedereen het allang met je eens Cleva, ik weet niet waarom je nog (meermalen) gaat lopen uitleggen wat iedereen al vindt. Desalniettemin is het voor het baasje de hond die het blijkbaar uitlokt eventueel nuttig om te begrijpen hoe het komt, want je kunt wel zeggen dat de baasjes van de uitvallende honden dat moeten voorkomen maar klaarblijkelijk doen ze dat dus niet en dan kun je maar beter zelf het heft in handen nemen. Dat je er zelf wat aan doet of het probeert te begrijpen houdt niet automatisch in dat je de ander vrijpleit van verantwoordelijkheid.
- mijke
- Zeer actief
Cleva schreef:Oke, we moeten kennelijk allemaal op karate en krachttraining. We moeten namelijk zelf ingrijpen als er een duitse dog je hond komt halen.mijke schreef:je kunt wel zeggen dat de baasjes van de uitvallende honden dat moeten voorkomen maar klaarblijkelijk doen ze dat dus niet en dan kun je maar beter zelf het heft in handen nemen.
Helemaal goed, Mijke. Leuk dat je meedenkt, meid.![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe kun je dan "het heft in eigen handen nemen"?mijke schreef:Extrapoleren kan je leren, met Cleva
- Paisley
- Zeer actief
Door die types te leren herkennen en ze ontlopen. Iets wat Cleva ook zou doen, wat ie eerder al heeft aangegeven. Dus heb geen benul waar hij het dan zo grondig mee oneens is maar ik zal er wel nooit achter komen.dagmar88 schreef:Hoe kun je dan "het heft in eigen handen nemen"?mijke schreef:Extrapoleren kan je leren, met Cleva

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Mensen horen inderdaad hun hond onder controle te houden en te zorgen dat ie niet op andere honden klapt, ongeacht wat andere honden en mensen doen. Maar wat anderen wel of niet doen heb ik bijster weinig invloed op. En dus doe ik wat ik wel kan doen: mijn hond die dergelijk gedrag blijkbaar uitlokt in bescherming nemen. Bij de andere hoef ik me daar niet druk over te maken. En ik word inderdaad kwaad op eigenaren die hun niet echt sociale hond niet bij zich houden. Want het maakt niet uit of Elco het uitlokt of niet: zij hebben te zorgen dat hun hond dat gedrag niet kan vertonen. Maar daarom is het nog wel Elco's houding die wat uitlokt en moet ik hem in bescherming nemen
- Tineke
- Zeer actief
Het scheelt inderdaad van hond tot hond hoe andere daarop reageren.
Micron met zijn hoge staartje op zijn rug had toch zelden tot nooit last van andere honden die verveldn waren.
Aan het eind van zijn leven kwam dat wel zo af en toe eens voor maar verder eigenlijk zelden .
Rio daarentegen was vaker de klos en daar wilde honden nog weleens ruzie mee komen zoeken, door zijn grootte kwamen de meest eigenaars dan wel in actie en haalde hun hond geschrokken weg.
Dat was vooral fijn voor Rio want die was echt geen vechter wat wellicht ok de reden was om met hem een ruzie te starten.
Natuurlijk hoor je als eigenaar met een hond die agressief reageert zorg te dragen dat je die bij je houd.
Maar als die dat niet doet dan neem ik toch liever zelf maatregelen en bonjour zo'n hond aan de kant.
Ik heb niets aan mijn gelijk en recht als ik met een kapotte hond sta.
Micron met zijn hoge staartje op zijn rug had toch zelden tot nooit last van andere honden die verveldn waren.
Aan het eind van zijn leven kwam dat wel zo af en toe eens voor maar verder eigenlijk zelden .
Rio daarentegen was vaker de klos en daar wilde honden nog weleens ruzie mee komen zoeken, door zijn grootte kwamen de meest eigenaars dan wel in actie en haalde hun hond geschrokken weg.
Dat was vooral fijn voor Rio want die was echt geen vechter wat wellicht ok de reden was om met hem een ruzie te starten.
Natuurlijk hoor je als eigenaar met een hond die agressief reageert zorg te dragen dat je die bij je houd.
Maar als die dat niet doet dan neem ik toch liever zelf maatregelen en bonjour zo'n hond aan de kant.
Ik heb niets aan mijn gelijk en recht als ik met een kapotte hond sta.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
Daar is iedereen het hier mee eens hoor en dat had je gewoon kunnen lezen in de voorgaande reactiesCleva schreef:Alle houdingen lokken reacties uit. Honden reageren nu eenmaal op elkaar.
Een patserige trippel met een hoge kop en staart lokt ook conflict uit. Veel blaffen. Het merendeel van de honden reageert heel sterk en onwenselijk op honden die naast de fiets langskomen. En er mag niemand aan je bal komen want dan zwaait er wat.
Het is altijd wat met zulke honden en bazen die alleen maar kijken naar hoe het komt. Het komt omdat je je hond niet onder controle hebt. Klaar uit.
De factoren waren allang duidelijk en dan is het nou zo enig als je je eigen invloed laat gelden en er dus iets aan doet.
Als jouw hond het veld over rent om een ander hond te grazen te nemen is dat echt alleen maar de schuld van de eigenaar van de overstekende hond. En misschien kon die er wel niets aan doen maar dan is het een ongeluk. Nooit en te nimmer is het de schuld van de angstige hond die het zogenaamd uitgelokt heeft.
Honden horen helemaal niet vrijelijk met elkaar aan te kunnen klooien. Dat kan met bekende honden of als het voor de hand ligt dat het toch wel goed komt. Verder niet en op een trainingsveld wordt er uberhaupt niet met elkaar gehannest, zelfs niet door dikke vriendjes.
Ik vind het gewoon raar om het probleem naar de angstige hond te verplaatsen. Natuurlijk geeft die signalen af waar honden op kunnen reageren maar dat is nog geen vrijbrief.
Ik begrijp prima dat het natuurlijk gedrag is maar dat doet totaal niet terzake. Er zijn zoveel natuurlijke gedragingen waarvan we de uiting totaal onacceptabel vinden.
We laten onze honden niet door de nieuwbouwwijk vliegen om links en rechts katten onder auto's vandaan te trekken en dood te slaan.
We laten onze honden niet de slager binnen sluipen om weer te vertrekken met een sliert worst.
We laten onze honden het bed niet opeisen om dan zelf maar naar de bank te verkassen.
Ik vind het domweg niet interessant om te bespreken wat zo'n projectiel bezielt.
Als je je kuthond niet onder appèl hebt hoor je daar niet rond te lopen. Klaar.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Gelukkig heeft Jerry er niks aan over gehouden, maar wat een rot workshop voor jou!
Ik snap trouwens wel waarom je zou willen kunnen verklaren waarom altijd jouw hond de klos is, niet omdat het ineens de schuld van jouw hond is, maar proberen te ontdekken waar het jouw hond gebeurt en niet de reu naast je. Maar het blijft de fout van de eigenaar van de andere hond. Die hoort ervoor te zorgen dat zijn hond niet op een andere hond klapt om zichzelf beter te voelen. Tessa heeft die neiging ook, die is zelf zo onzeker als wat, maar als zij een hond ziet die nog onzekerder is wil ze die wel even in elkaar slaan. Winni en Tay reageren niet op zo'n onzeker type die met zichzelf bezig is, die negeren het eigenlijk of bemoeien zich er alleen mee als een andere hond vervelend doet door er tussen te gaan staan.
Dat geloof ik graag, heel fijn zo'n hond. En dat is mijn 'ervaring' ook, een echt zelfverzekerde/dominante hond heeft het niet nodig.Tara schreef:Een dominante hond klapt niet op een onzekere hond, dat doen alleen vervelende types die het zelf niet kunnen waarmaken en het ten koste van andere honden proberen. Een dominante hond heeft dat namelijk niet nodig, die ziet, begrijpt, doet niks en regeert.Paisley schreef:Ik noem het niet normaal of geaccepteerd dat dominante honden op onzekere honden klappen.
Zo'n hond heb ik gehad en dat was een Godsgeschenk.
Ik snap trouwens wel waarom je zou willen kunnen verklaren waarom altijd jouw hond de klos is, niet omdat het ineens de schuld van jouw hond is, maar proberen te ontdekken waar het jouw hond gebeurt en niet de reu naast je. Maar het blijft de fout van de eigenaar van de andere hond. Die hoort ervoor te zorgen dat zijn hond niet op een andere hond klapt om zichzelf beter te voelen. Tessa heeft die neiging ook, die is zelf zo onzeker als wat, maar als zij een hond ziet die nog onzekerder is wil ze die wel even in elkaar slaan. Winni en Tay reageren niet op zo'n onzeker type die met zichzelf bezig is, die negeren het eigenlijk of bemoeien zich er alleen mee als een andere hond vervelend doet door er tussen te gaan staan.
- dagmar88
- Zeer actief
Alleen kun je daar in deze setting zo weinig mee. Je kunt moeilijk voor er iets gebeurt al van het trainingsveld vertrekken.TessaThomas schreef: Ik snap trouwens wel waarom je zou willen kunnen verklaren waarom altijd jouw hond de klos is, niet omdat het ineens de schuld van jouw hond is, maar proberen te ontdekken waar het jouw hond gebeurt en niet de reu naast je.
En deze keer liepen ze na de oefening terug naar hun plaats met hun rug naar de hond gekeerd. Ik vind niet dat het dan op die 'sorry dat ik besta houding" kan worden gegooid.
Met honden waarvan ik vermoed dat ze niet vriendelijk op mijn reu reageren zorg ik dat er geen interactie is en ik fungeer als buffer. Het is nooit voorgekomen dat ze dan toch de ruimte zien om te komen klieren.
Ben in losloopgebied ook niets te beroerd om de rollen even om te draaien en met een "ik pak je, kuthond" houding op zo'n rotbeest af te stampen.
Die herder hier stond spanning op te bouwen en moest even z'n gram halen. Meer zou ik er in dit geval niet achter zoeken.
Lomp dat ze niet van het veld gestuurd zijn, hoop dat de trainer in het vervolg eerder ingrijpt.
Wat ik er wel uithaal is dat TS zelf onzeker is? Dat werkt naar beide kanten niet mee.
Probeer voor jezelf duidelijk te hebben wat je moet doen wanneer hij gepakt wordt. Stop een ingekort springtouw in je zak, dan krijg je iedere hond van hem af. Zonder zelf je handen ertussen te moeten stoppen.
https://nl.aliexpress.com/item/Fitness- ... CDDL2Z&s=p
Je hond moet weten dat hij niet vogelvrij is en op jou kan bouwen.
En meestal is het zo erg allemaal niet. Van een beetje getrek en geluid zijn ze niet meteen blijvend beschadigd.