Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3 mensen (zwaar) gewond door 2 rottweilers
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
Re: 3 mensen (zwaar) gewond door 2 rottweilers
.
Laatst gewijzigd door m@r@ op 08 sep 2018 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
m@r@ schreef:Nogmaals dat hondenpsycholoog is door de media verzonnen.korthaar schreef:De psychoanalyticus dacht het zaakje zeker even op de divan op te kunnen lossen.
Wat kunnen we dan nog wel geloven van de media.
Was er maar een breitbart.nl.
Blijf jij stilstaan als er twee kolossen van honden agressief op je af komen rennen???Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.
Als zo'n hond aan komt rennen en je staat stil en kijkt een andere kant op, zou dat verschil hebben gemaakt?
-
- Zeer actief
Dat zou wel de slimste actie zijn.. om heel te blijvenNeeltje schreef:Blijf jij stilstaan als er twee kolossen van honden agressief op je af komen rennen???Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.
Als zo'n hond aan komt rennen en je staat stil en kijkt een andere kant op, zou dat verschil hebben gemaakt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hij stond stil, hij hield die paraplu alleen maar voor zijn lijf. Alleen hielp dat niet. Hij had hem al opengeklapt tegen de zon.S@ndr@ schreef:Dat zou wel de slimste actie zijn.. om heel te blijvenNeeltje schreef:Blijf jij stilstaan als er twee kolossen van honden agressief op je af komen rennen???Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.
En ik neem aan dat die hondendeskundige geen plu bij zich had en die werd ook gepakt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja maar niet iedereen weet dat , op de eigenaar na en die had die joekels bij zich moeten houden. Je kunt niet verwachten dat iedereen kennis heeft van agressieve honden omdat jij te beroerd bent om je zooi goed af te zetten.S@ndr@ schreef:Dat zou wel de slimste actie zijn.. om heel te blijvenNeeltje schreef:Blijf jij stilstaan als er twee kolossen van honden agressief op je af komen rennen???Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
natuurlijk horen ze niet te ontsnappen , dat staat buiten kijf... je hoort mij niet zeggen van knip in alle hekken maar gaten dat is veel beter 

-
- Zeer actief
Typisch Nederland eerst maar een verkapte "psycholoog" bij laten komen waarom niet direct de spuit er in...

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
ik denk dat ik bevries...stijf blijf staan met mijn ogen dicht en hopen dat het snel voorbij isNeeltje schreef:Blijf jij stilstaan als er twee kolossen van honden agressief op je af komen rennen???Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tuurlijk niet , die waren er gewoon op uit om die man te slopen ook al zou je boompje spelen. Wie dat ooit verzonnen heeft mogen ze ook over dat hek gooien.Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tineke
- Zeer actief
Nou is niet helemaal waar Kees, mijn dochter heeft ooit boompje gespeeld terwijl er een boze Tatra in het park aankwam en dat werkte prima. Maar dit is territoriumdrift en dan ligt het denk ik wel anders.bouvierpoedel schreef:Tuurlijk niet , die waren er gewoon op uit om die man te slopen ook al zou je boompje spelen. Wie dat ooit verzonnen heeft mogen ze ook over dat hek gooien.Ingrid48 schreef:ik las dat de man heeft geprobeerd de honden weg te jagen met de paraplu...ik denk dat dit nog meer agressie heeft opgewekt.
Dit zouden meer waak en verdedigingshonden overigens doen als ze de kans kregen en niet goed achter hekken werden gehouden.
Die vinden die wandelaars die steeds langs gaan irritant natuurlijk en dat gillen ze dan steeds weg en raken al opgefokter tot ze de kans krijgen.
En daar komt de baas in beeld , die moet gewoon zorgen dat ze die kans niet krijgen.

Je doet er niks tegen. Ik speel wel eens wat ruwer met Ben en die hapt uit speelsigheid dan best hard in m'n arm of been en píjn dat dat doet. En dan bedoelt hij het echt nog reuze goedgemutst, hij is het tekstboek-type "ik ken m'n eigen kracht niet". Ik moet er niet aan denken dat 2 Rottweilers op volle kracht op me in gaan hakken, dat red je gewoon niet.
-
- Zeer actief
Als je bij de overheid met zo'n eyeopener aankomt, mag je wel gelijk je excuses maken voor het ongemak.Rocco schreef:Typisch Nederland eerst maar een verkapte "psycholoog" bij laten komen waarom niet direct de spuit er in...![]()
-
- Zeer actief
***** heeft direct de dierenarts gebeld om de honden weg te brengen... dit mag nooit weer!!!Rocco schreef:Typisch Nederland eerst maar een verkapte "psycholoog" bij laten komen waarom niet direct de spuit er in...![]()
Nog totaal verdoofd van wat er is gebeurd probeer je alles te relativeren. Op advies van de politie en de dierenarts hebben wij besloten om het eerst wat te laten bezinken. Een uur later hebben wij een gedragsdeskundige gebeld om hem om advies te vragen..
De man zou om zeven uur langs komen om de honden te beoordelen.
maar dit schrijft de vrouw van de eigenaar.. 1 keer is een incident misschien, 2 keer wordt een patroon..
9:00 uur
De gedragsdeskundige is ter plaatse en wil beoordelen wat er gebeurd is..
Ik moet de honden achter het huis laten en zelf weg lopen....
zeg nog tegen hem dat ze zo bij hem kunnen komen, maar hij moet het kunnen beoordelen...in een fractie van een seconde hoor ik weer heel hard om hulp roepen...
Ook deze man werd aangevallen door de honden.
De eigenaar heeft zich dus laten ompraten om het niet gelijk te doen, maar die was zelf na de 1 ste aanval eigenlijk al wel klaar ermee
Daar had ik toch geen psycholoog of bezinkingstijd voor nodig gehad. Een mens molesteren = doei.
-
- Zeer actief
die mensen waren waarschijnlijk ook redelijk in shock.. en ja t was hun beslissing maar ze zijn dus gaan twijfelen omdat er op ze in is gepraat .. anders was t niet gebeurt, .. maar ja goed t zijn, zo achteraf kijk je een koe in de kont.. we zijn allemaal anders,
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee joh, dat moet toch haast een grap zijn.....S@ndr@ schreef:***** heeft direct de dierenarts gebeld om de honden weg te brengen... dit mag nooit weer!!!Rocco schreef:Typisch Nederland eerst maar een verkapte "psycholoog" bij laten komen waarom niet direct de spuit er in...![]()
Nog totaal verdoofd van wat er is gebeurd probeer je alles te relativeren. Op advies van de politie en de dierenarts hebben wij besloten om het eerst wat te laten bezinken. Een uur later hebben wij een gedragsdeskundige gebeld om hem om advies te vragen..
maar dit schrijft de vrouw van de eigenaar.. 1 keer is een incident misschien, 2 keer wordt een patroon..
zeg nog tegen hem dat ze zo bij hem kunnen komen, maar hij moet het kunnen beoordelen...in een fractie van een seconde hoor ik weer heel hard om hulp roepen...
De eigenaar heeft zich dus laten ompraten om het niet gelijk te doen, maar die was zelf na de 1 ste aanval eigenlijk al wel klaar ermee

Ik vraag me heel ernstig af wat voor "deskundige" iets dergelijks bedenkt, laat staan dat hij het in zijn hersens haalt om zoiets nog even zelf te gaan uitproberen ook...

- Tineke
- Zeer actief
Nou dat is inderdaad niet slim en dat is nog een understatement.LongFields schreef:Nee joh, dat moet toch haast een grap zijn.....S@ndr@ schreef:***** heeft direct de dierenarts gebeld om de honden weg te brengen... dit mag nooit weer!!!Rocco schreef:Typisch Nederland eerst maar een verkapte "psycholoog" bij laten komen waarom niet direct de spuit er in...![]()
De eigenaar heeft zich dus laten ompraten om het niet gelijk te doen, maar die was zelf na de 1 ste aanval eigenlijk al wel klaar ermee![]()
![]()
Ik vraag me heel ernstig af wat voor "deskundige" iets dergelijks bedenkt, laat staan dat hij het in zijn hersens haalt om zoiets nog even zelf te gaan uitproberen ook...

-
- Zeer actief
Nou ben ik met dit mooie weer wel eens aan het wielrennen kom wekelijks vooral in kleine dorpjes honden tegen die met je mee rennen of over een te laag hek kunnen springen, het gaat nog steeds goed . Gister ook 2 duitse herders een hoop lawaai en 1 sprong ze zijn over het hekje nou ben ik niet zo snel onder indruk maar in je klik pedalen ben je uiterst kwetsbaar....in je wieler out fit bied ook weinig bescherming 

- Tineke
- Zeer actief
Ja fietsers zijn ook vaak de klos en voor een hond houd zijn territorium uiteraard niet op bij het hek. Maar daar hoor je als eigenaar wel rekening mee te houden zeker als het dit soort honden betreft. Zo'n klein mormel voetbal je nog wel weg indien nodigRocco schreef:Nou ben ik met dit mooie weer wel eens aan het wielrennen kom wekelijks vooral in kleine dorpjes honden tegen die met je mee rennen of over een te laag hek kunnen springen, het gaat nog steeds goed . Gister ook 2 duitse herders een hoop lawaai en 1 sprong ze zijn over het hekje nou ben ik niet zo snel onder indruk maar in je klik pedalen ben je uiterst kwetsbaar....in je wieler out fit bied ook weinig bescherming

-
- Zeer actief
Meestal is het leed al veroorzaakt voor dat er iets wordt gedaan , verantwoording ligt zeker bij de eigenaar gewoon een advocaat op zetten indien (zwaar) letsel.Tineke schreef:Ja fietsers zijn ook vaak de klos en voor een hond houd zijn territorium uiteraard niet op bij het hek. Maar daar hoor je als eigenaar wel rekening mee te houden zeker als het dit soort honden betreft. Zo'n klein mormel voetbal je nog wel weg indien nodigRocco schreef:Nou ben ik met dit mooie weer wel eens aan het wielrennen kom wekelijks vooral in kleine dorpjes honden tegen die met je mee rennen of over een te laag hek kunnen springen, het gaat nog steeds goed . Gister ook 2 duitse herders een hoop lawaai en 1 sprong ze zijn over het hekje nou ben ik niet zo snel onder indruk maar in je klik pedalen ben je uiterst kwetsbaar....in je wieler out fit bied ook weinig beschermingtwee rotties wordt wat lastiger.
- dagmar88
- Zeer actief
Ah. Bedankt voor deze achtergrondinformatie.Rocco schreef:Nou ben ik met dit mooie weer wel eens aan het wielrennen kom wekelijks vooral in kleine dorpjes honden tegen die met je mee rennen of over een te laag hek kunnen springen, het gaat nog steeds goed . Gister ook 2 duitse herders een hoop lawaai en 1 sprong ze zijn over het hekje nou ben ik niet zo snel onder indruk maar in je klik pedalen ben je uiterst kwetsbaar....in je wieler out fit bied ook weinig bescherming
En de groeten aan Nico

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dagmar88 schreef:Ah. Bedankt voor deze achtergrondinformatie.Rocco schreef:Nou ben ik met dit mooie weer wel eens aan het wielrennen kom wekelijks vooral in kleine dorpjes honden tegen die met je mee rennen of over een te laag hek kunnen springen, het gaat nog steeds goed . Gister ook 2 duitse herders een hoop lawaai en 1 sprong ze zijn over het hekje nou ben ik niet zo snel onder indruk maar in je klik pedalen ben je uiterst kwetsbaar....in je wieler out fit bied ook weinig bescherming
En de groeten aan Nico

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nou idd, als het niet zo triest was vond ik het grappig. Dat doe je toch niet! 2 rotties die net 2 mensen hetziekenhuis in hebben gebeten en dan ooh laat ze maar los hoor. Echt ongelofelijk, wat een inschattingsfout.LongFields schreef:Nee joh, dat moet toch haast een grap zijn.....S@ndr@ schreef:***** heeft direct de dierenarts gebeld om de honden weg te brengen... dit mag nooit weer!!!Rocco schreef:Typisch Nederland eerst maar een verkapte "psycholoog" bij laten komen waarom niet direct de spuit er in...![]()
De eigenaar heeft zich dus laten ompraten om het niet gelijk te doen, maar die was zelf na de 1 ste aanval eigenlijk al wel klaar ermee![]()
![]()
-
- Zeer actief
Bedankt voor je off topic nutteloze reactie en vergeet niet je pilletje in te nemen en geen groeten terugdagmar88 schreef:Ah. Bedankt voor deze achtergrondinformatie.Rocco schreef:Nou ben ik met dit mooie weer wel eens aan het wielrennen kom wekelijks vooral in kleine dorpjes honden tegen die met je mee rennen of over een te laag hek kunnen springen, het gaat nog steeds goed . Gister ook 2 duitse herders een hoop lawaai en 1 sprong ze zijn over het hekje nou ben ik niet zo snel onder indruk maar in je klik pedalen ben je uiterst kwetsbaar....in je wieler out fit bied ook weinig bescherming
En de groeten aan Nico

-
- Zeer actief
De roze brillen.. en t ligt niet aan de hond hoor, er was misschien wel een luis die hem heeft gebeten, en de mijne slaapt bij de baby... die mensen zijn ook de reden dat is uit al die smoelen boek groepen ben vertrokken, dat volk heeft niemand behoefte aan,,,,, ik niet tenminste.. hemeltergend vind ik het..
en ze doen er de rassen ook geen plezier mee, gewoon niet, en ze snappen het niet met die botte hersenen 

- dagmar88
- Zeer actief
Tja, jammer dan. De mijne doet inderdaad niets. Geen kinderen in de mand, maar wel een groep uitgelaten jongetjes. Eigenlijk bang van honden, maar niko is niko. Ze douwen hem omver en buitelen over elkaar heen om als eerste bij de bal te zijn. Ruzie wie de werpstok mag en commado's mag gevenNanna schreef:Op FB een stukje gekezen van iemand die er doodziek van werd dat er meteen weer foto’s geplaatst worden van kinderen die bij de rottweiler in de mand zitten “de mijne doet niks”![]()
Hij zei: mensen, realiseer je dat het een waak- en verdedigingshond is en onderneem daar actie op.
Want dit hele gedoe reflecteert natuurlijk weer op alle HR rassen.

Ik ben niet verantwoordelijk voor de stommiteit van anderen.
Kan me goed voorstellen dat mensen het doortrekken en uitkauwen van ieder incident een keer beu zijn. Het is wel je hond. Reden te meer om doodziek te worden van zowel de incompetenten als de antischreeuwers.
Nu voel ik me al lang niet meer geroepen daar iets mee te doen. Ik neem (voor het welzijn van mijn honden) geen stamboomloze hond meer die onder potentiële nieuwe wetgeving zou kunnen vallen.
Niko is m'n derde en laatste herplaats rottweiler kruising. Na 12+ jaar is het mooi geweest.
Dit is een sjaakbroer. Niks minder leuk omdat er ook wel eens hondjes gemold worden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
haha die foto, geweldig 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Tineke
- Zeer actief
Helemaal mee eens, wat hebben mijn honden te maken met een incident honderden kilometers verderop wat nota bene ook nog eens een ander ras betreft.dagmar88 schreef:Tja, jammer dan. De mijne doet inderdaad niets. Geen kinderen in de mand, maar wel een groep uitgelaten jongetjes. Eigenlijk bang van honden, maar niko is niko. Ze douwen hem omver en buitelen over elkaar heen om als eerste bij de bal te zijn. Ruzie wie de werpstok mag en commado's mag gevenNanna schreef:Op FB een stukje gekezen van iemand die er doodziek van werd dat er meteen weer foto’s geplaatst worden van kinderen die bij de rottweiler in de mand zitten “de mijne doet niks”![]()
Hij zei: mensen, realiseer je dat het een waak- en verdedigingshond is en onderneem daar actie op.
Want dit hele gedoe reflecteert natuurlijk weer op alle HR rassen.![]()
Ik ben niet verantwoordelijk voor de stommiteit van anderen.
Kan me goed voorstellen dat mensen het doortrekken en uitkauwen van ieder incident een keer beu zijn. Het is wel je hond. Reden te meer om doodziek te worden van zowel de incompetenten als de antischreeuwers.
Nu voel ik me al lang niet meer geroepen daar iets mee te doen. Ik neem (voor het welzijn van mijn honden) geen stamboomloze hond meer die onder potentiële nieuwe wetgeving zou kunnen vallen.
Niko is m'n derde en laatste herplaats rottweiler kruising. Na 12+ jaar is het mooi geweest.
Dit is een sjaakbroer. Niks minder leuk omdat er ook wel eens hondjes gemold worden.
Ik heb zat foto's van onze honden met de kleinkinderen en daar tonen ze gewoon genegenheid naar , net als ze dat naar ons toe doen en naar al hun andere roedelleden.
Mede daarom hebben wij ze ook omdat die eigenschap ons zo aanspreekt.
Maar natuurlijk zijn het waak en verdedigingshonden als de situatie daarom vraagt, daar moet je je als baas wel bewust van zijn.
Maar dat kan echt wel met een foto van hun samen met kinderen of met een ander roedellid, toen die er nog waren.
Vooralsnog doen ze het als HR honden beter in eigen roedel dan menig sociaal ras, en dat was met Orson en Rio ook al zo en met de honden daarvoor ook.
En daar zijn toch talloze opvangers ook nog tijdelijk bij geweest, ook met de honden daarvoor.
Hondjes van soms nog geen kilo die vreedzaam tegen een hond van 70 kilo aanlagen te pitten.
En natuurlijk moet je dat wel in de gaten houden en de veiligheid voorop stellen en bij twijfel niet doen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor een incident met een hond , van wat voor soort dan ook , net als ik niet verantwoordelijk ben voor iedere drol die op straat ligt omdat ik toevallig ook honden heb.
Dit zijn ook onze laatste fila's , niet omdat we ze niet leuk meer vinden maar omdat we ook nog wat willen reizen en dat is lastig met hun want wij willen naar wat verdere oorden en dat is niets met honden.
Ze kunnen wel bij mijn zoon en dochter nu als we zouden willen maar dat doen we toch niet omdat we weten dat ze het, ook daar ,moeilijk zullen hebben omdat ze extreem hecht aan eigen zijn.
Dus onze volgende honden worden Spokkies en Sientjes en Micronnetjes die je overal naar binnen kunt schuiven en die daar niets van hebben.
Foto is leuk