We leggen een pak dikke boeken neer en een stethoscoop en tadaa, de professionalNanna schreef:

Moderator: moderatorteam
We leggen een pak dikke boeken neer en een stethoscoop en tadaa, de professionalNanna schreef:
1e 5 minuten interessant, daarna een reclame praatje hihi.Nanna schreef:
Ja over hoe het schildklier hormoon werkt bij honden en katten en hoe T3 wordt omgezet in T4. Ik heb niet gekeken, alleen geluisterdNanna schreef:Ik heb het zelf niet eens gezienMachie schreef:1e 5 minuten interessant, daarna een reclame praatje hihi.Nanna schreef:
Maar wel een duidelijk verhaal.Gewoon meteen hier neergeplempt. Toen ik die afgemeten kop zag had ik al gegeten en gedronken.
Kwam er nog wat zinnigs uit?
Wij van wc eend...Nanna schreef:Ik heb het zelf niet eens gezienMachie schreef:1e 5 minuten interessant, daarna een reclame praatje hihi.Nanna schreef:
Maar wel een duidelijk verhaal.Gewoon meteen hier neergeplempt. Toen ik die afgemeten kop zag had ik al gegeten en gedronken.
Kwam er nog wat zinnigs uit?
Grappig he (naja) Carivoer komt uit de fabriek van Smuldier. Zoals ook of Farmfood.Sam! schreef:Ik begreep dat Smuldier vlees compleet ook te veel schildklierhormoon bevatte volgens de test van Radar.
Wellicht een relatie met topic van een maand geleden?
kwaliteit smuldier achteruit?
en wat zegt dat?Sylvi@ schreef:Grappig he (naja) Carivoer komt uit de fabriek van Smuldier. Zoals ook of Farmfood.
Nou gut, meneer wolvster is ook aan het panikeren... zucht.gonnie schreef:Tjonge, Gerard is gelijk bezorgd. Hij zegt dat we maar geen vlees meer geven. Ik zei: wat denk je dat er in brokken zit, daar zit ook vlees in.
wolvster schreef:Nou gut, meneer wolvster is ook aan het panikeren... zucht.gonnie schreef:Tjonge, Gerard is gelijk bezorgd. Hij zegt dat we maar geen vlees meer geven. Ik zei: wat denk je dat er in brokken zit, daar zit ook vlees in.
De complete versie van Rodi staat er naast in de winkelgonnie schreef:wolvster schreef:Nou gut, meneer wolvster is ook aan het panikeren... zucht.gonnie schreef:Tjonge, Gerard is gelijk bezorgd. Hij zegt dat we maar geen vlees meer geven. Ik zei: wat denk je dat er in brokken zit, daar zit ook vlees in.
Hahaha, nou ja, ik geef ze nu ook minder vlees, door dit programma ging ik eens op het doosje van Rodi kijken en nu blijkt het aanvullend voer te zijn en niet compleet. Toen Gerard dat gekocht had vroeg ik nog of het compleet was, ja hoor zei hij. Had zelf even moeten kijken toen.
Dus heb ze steeds vlees gegeven wat niet compleet was, gaf ze er wel brokken bij, maar niet echt heel veel.
Dus nu maar weer meer brokken en minder vlees.
Maar dat is niet zo erg, anders doe ik te lang met de zak van 20 kilo brokken. Want Anne krijgt ander voer dan Tanja. Maar zodra die zak van Anne op is, ga ik ook de brokken van Tanja aan Anne geven.
Ja, weet ik. Gerard doet de boodschappen, dus denk niet dat hij nog vlees gaat kopen.malinois schreef:De complete versie van Rodi staat er naast in de winkelgonnie schreef:wolvster schreef:Nou gut, meneer wolvster is ook aan het panikeren... zucht.gonnie schreef:Tjonge, Gerard is gelijk bezorgd. Hij zegt dat we maar geen vlees meer geven. Ik zei: wat denk je dat er in brokken zit, daar zit ook vlees in.
Hahaha, nou ja, ik geef ze nu ook minder vlees, door dit programma ging ik eens op het doosje van Rodi kijken en nu blijkt het aanvullend voer te zijn en niet compleet. Toen Gerard dat gekocht had vroeg ik nog of het compleet was, ja hoor zei hij. Had zelf even moeten kijken toen.
Dus heb ze steeds vlees gegeven wat niet compleet was, gaf ze er wel brokken bij, maar niet echt heel veel.
Dus nu maar weer meer brokken en minder vlees.
Maar dat is niet zo erg, anders doe ik te lang met de zak van 20 kilo brokken. Want Anne krijgt ander voer dan Tanja. Maar zodra die zak van Anne op is, ga ik ook de brokken van Tanja aan Anne geven.
Je kan dus ook gewoon de goede halen
Maar hoe weet je dat dit hormoon niet in jouw brok zit? Die zijn niet getest nl
Nog een monster erbijmalinois schreef:Toch iets anders dan voorgesteld bij Radar:
https://diervoeding.com/nieuws/
"Uit het gesprek met de heren kwam naar voren dat de methode die het universiteitslaboratorium heeft gebruikt, nog niet eerder was toegepast. Door het beperkte aantal monsters kon deze methode niet gevalideerd worden, waarmee de betrouwbaarheid van het resultaat niet gewaarborgd is."
Maar wat test je als je dus niet compleet test? Dan kunnen de uitslagen dus compleet anders zijn.Pemba schreef:Nog een monster erbijmalinois schreef:Toch iets anders dan voorgesteld bij Radar:
https://diervoeding.com/nieuws/
"Uit het gesprek met de heren kwam naar voren dat de methode die het universiteitslaboratorium heeft gebruikt, nog niet eerder was toegepast. Door het beperkte aantal monsters kon deze methode niet gevalideerd worden, waarmee de betrouwbaarheid van het resultaat niet gewaarborgd is."![]()
Kreeg een mailtje van Kivo dat ze het vlees bij hetzelfde lab hebben laten testen en er zit geen schildklierhormoon in.
Ik doe dat dus wel want ik ben gewoon alle merken die ik voer door blijven voeren. Oa; tamro, smuldier en lotgeringveertje schreef:Dat een methode (nog) niet gevalideerd is, wil niet zeggen dat het dan meteen een foutieve uitslag geeft. Universiteit Utrecht gaat niet zomaar een uit de lucht gegrepen methode toepassen die geen hout snijdt. Maar dat Radar dingen wel eens verdraaid, 'vergeet' te melden en lichtelijk bevooroordeeld is, dat is niet onbekend, zeker niet als het om vlees gaat.
Ik zou zeker niet de strekking van het verhaal zomaar naast me neer leggen en doen alsof er niks aan de hand is, maar verhalen van Radar mogen altijd wel met een schepje zout genomen worden
Maar dan was het al geen probleem voor jou, want het kan het snelst een probleem zijn bij honden die maar 1 of 2 merken krijgen. Als je al tig merken en diersoorten voert, doe je al aan risicospreiding en dat zou ik inderdaad ook gewoon zijn blijven doenmalinois schreef:Ik doe dat dus wel want ik ben gewoon alle merken die ik voer door blijven voeren. Oa; tamro, smuldier en lotgeringveertje schreef:Dat een methode (nog) niet gevalideerd is, wil niet zeggen dat het dan meteen een foutieve uitslag geeft. Universiteit Utrecht gaat niet zomaar een uit de lucht gegrepen methode toepassen die geen hout snijdt. Maar dat Radar dingen wel eens verdraaid, 'vergeet' te melden en lichtelijk bevooroordeeld is, dat is niet onbekend, zeker niet als het om vlees gaat.
Ik zou zeker niet de strekking van het verhaal zomaar naast me neer leggen en doen alsof er niks aan de hand is, maar verhalen van Radar mogen altijd wel met een schepje zout genomen worden