Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijs-tok bij deurbel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Krijs-tok bij deurbel

Ongelezen bericht door mijke »

Kikopup heeft hier een heel duidelijk filmpje over, moet je even kijken bij haar youtube kanaal. Ik ben er ooit mee begonnen met Oor en het leek wel te werken, alleen ben ik te laks en heb ik de training nooit doorgezet :engel:
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Stapper schreef:Ik heb een keer een middag geoefend, iemand belde aan de deur, verstopte zich en als ik de deur opendeed zagen we niemand. Dus opwinding is niet nodig. Koekje erin als ze niet reageerde. Het ging geweldig. Opgelost....
Met het avondeten ging de deurbel. Geen reactie ... totdat mijn kinderen enthousiast naar de deur vlogen en riepen " gezellig bezoek". . Bente deed toen weer vocaal mee en stoof ze achterna. Vanaf nu accepteren we het maar totdat we de kinderen hebben opgevoed.
Misschien aan de kinderen ook zo'n trainingssessie wijden? :-P
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik had geluk vandaag. Tot 2 keer toe iemand aan de deur. :mrgreen:
Bakje brokjes naast de gangdeur en zodra er geklopt werd een handvol brokjes door de kamer gegooid. En Lou in dilemma "oh eten, maar er wordt geklopt dus ik moet blaffen. Ja maar eten" :LOL:
Nog wat halve blafjes tijdens het brokjes vreten, maar geen doorgeslagen gekrijs. En dit is tenminste een methode die mijn ouders ook toe kunnen passen, hier is opzich niks fouts aan te doen. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ohh dan heb jij meer succes dan ik. Ik heb namelijk Nanna haar tip opgevolgd met een busje perslucht.

Izzy schrikt er wel iets van maar niet genoeg blijkbaar en gaat gewoon verder met krijsen en ondertussen kaffert ze mij ook af. Droef denkt alleen maar "LEUK!! DIE WIL IK OOK HEBBEN, GEEF GEEF!! IK PAK HET WEL VAN JE AF!" Dat was dus niet hoe ik het bedacht had zeg maar. :piew:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Shibby schreef:Ik had geluk vandaag. Tot 2 keer toe iemand aan de deur. :mrgreen:
Bakje brokjes naast de gangdeur en zodra er geklopt werd een handvol brokjes door de kamer gegooid. En Lou in dilemma "oh eten, maar er wordt geklopt dus ik moet blaffen. Ja maar eten" :LOL:
Nog wat halve blafjes tijdens het brokjes vreten, maar geen doorgeslagen gekrijs. En dit is tenminste een methode die mijn ouders ook toe kunnen passen, hier is opzich niks fouts aan te doen. :mrgreen:
Het gaat alleen, is mijn ervaring, wel steeds minder goed werken. Wij doen dit nu een jaar zo en Oor vliegt gerust woest naar de voordeur omdat ze weet dat die brokjes er straks ook nog wel liggen :LOL:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

mijke schreef:
Shibby schreef:Ik had geluk vandaag. Tot 2 keer toe iemand aan de deur. :mrgreen:
Het gaat alleen, is mijn ervaring, wel steeds minder goed werken. Wij doen dit nu een jaar zo en Oor vliegt gerust woest naar de voordeur omdat ze weet dat die brokjes er straks ook nog wel liggen :LOL:
Maar jij bent ook niet consequent zei je zelf toch? :lol1:
Hier zijn juist helemaal geen brokjes meer nodig, het gedrag is echt uitgedoofd op deze manier. Ze staat meestal niet eens meer op van haar plaats als er wordt aangebeld. Behalve rond 11 uur in de ochtend, dat is postbezorger tijd en die heeft wel eens doosjes met lekkers bij zich. :mann:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

mijke schreef:
Daar schrijf je zelf de oplossing al. Je moet er dus voor zorgen dat ze niet op een later moment alsnog die brokjes kan pakken ;-)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het verschilt ook heel erg per hond hoor. Mijn honden eten alleen als ze niets anders aan hun hoof hebben, net als hun baas :mrgreen:
Als er iemand voor de deur staat ben ik ook niet af te leiden met een bord spaghetti.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ook al hebben wij geen bel meer, ze hebben natuurlijk wel door als er bezoek komt. Hier gaan ze in de bench en krijgen daar een grotere kauwsnack ( pensstaafje / kippennek). Dan zijn ze stil omdat ze kauwen en als ze klaar zijn is het bezoek gaan zitten en mogen ze erbij.

Een grotere snack is hier een groter succes dan brokjes strooien
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef:
Nanna schreef: Dat ga ik met mijn pre-demente harses dus allemaal niet onthouden :vaag:
Nee hoor, gewoon een busje perslucht en het hele probleem is van de baan. Had ik jaren eerder moeten doen. Ik hoef nu alleen maar naar dat busje te kijken :LOL:
Vind het wel een goede tip. Voor het geval de honden over een tijd toch ineens veel gaan blaffen.
Ik schrok er zelf ook steeds van :LOL: Terwijl ik op dat knopje drukte :tongue:
Hahaha, ga van de week eens zo busje kopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lanavandevledders schreef:misschien dat het heeft geholpen, dat Lana hier vanaf pup is,
gaat de bel, oke, dan sla je aan, maar als ik zeg tis goed, dan is het klep dicht,
geen snoepjes gedoe of id, gewoon luisteren.
ze weet dus niet anders, dan dat ik beslis wanneer of het genoeg is,
wat ze doet als er niemand thuis is, weet ik niet, maar dan blaft ze maar zo hard als ze kan.
Zo heb ik het ook altijd gedaan en dat werkt gewoon, zelfs bij de keeshonden en de westies en dat zijn toch echte blafferts. Klaar is klaar, geen gezemel verder :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lucia schreef:Ook al hebben wij geen bel meer, ze hebben natuurlijk wel door als er bezoek komt. Hier gaan ze in de bench en krijgen daar een grotere kauwsnack ( pensstaafje / kippennek). Dan zijn ze stil omdat ze kauwen en als ze klaar zijn is het bezoek gaan zitten en mogen ze erbij.

Doe je dat hele bench pensstaafje gebeuren dan vóór je open gaat doen? Is het bezoek dan niet allang weer vertrokken?
Lunatic schreef:
Lanavandevledders schreef:misschien dat het heeft geholpen, dat Lana hier vanaf pup is,
gaat de bel, oke, dan sla je aan, maar als ik zeg tis goed, dan is het klep dicht,
wat ze doet als er niemand thuis is, weet ik niet, maar dan blaft ze maar zo hard als ze kan.
Zo heb ik het ook altijd gedaan en dat werkt gewoon, zelfs bij de keeshonden en de westies en dat zijn toch echte blafferts. Klaar is klaar, geen gezemel verder :ok:
HOE heb je het ook altijd gedaan? Ik lees nergens een methode, alleen ‘gewoon luisteren’ of ‘klaar is klaar’.
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:
Leonie. schreef:
HOE heb je het ook altijd gedaan? Ik lees nergens een methode, alleen ‘gewoon luisteren’ of ‘klaar is klaar’.
Ik begrijp niet waarom je dit vraagt.

Je kunt toch ook je hond op de fluit zetten? Waarom kun je dan geen gewenst gedrag koppelen aan het geluid van de deurbel?
Het is letterlijk hetzelfde als af en blijf maar het commando is het geluid van de deurbel dat je ook gewoon met je telefoon kunt laten horen.
We moeten dingen niet moeilijker gaan maken dan ze zijn.
Je kunt een hond gewoon op dressuur zetten. Dat is de hele essentie van een hond.

"Als dit geluid klinkt lopen we samen naar de deur. Jij gaat daar zitten. Jij gaat daar zitten. Je blijft zitten tot ik me omkeer en "volg" zeg."
En dan beginnen met een nieuw geluid en zonder bezoek aan de deur.
Gewoon oefenen.

Ben je weleens naar een basale cursus geweest, ofzo? Anders moet je dat echt doen. Kun je dingen van leren.
Wtf is er toch mis met jou?

Retorisch overigens.

Ik heb tig cursussen gedaan. Ik snap gewoon niet dat, wanneer iemand om advies of een trainingsmethode vraagt, er vaak gereageerd wordt met “dat mag hij gewoon niet” of “dat weet hij dondersgoed” of wat dan ook. Ik vind het geen uitleg. Wie heeft daar nou wat aan.

Jij vraagt: Waarom kun je dan geen gewenst gedrag koppelen aan het geluid van de deurbel?

Blijkbaar vinden veel mensen dat lastig, dat zie je toch in dit topic?
natalie
Zeer actief

Leonie. schreef:
Cleva schreef:
Leonie. schreef:
Ik begrijp niet waarom je dit vraagt.

Je kunt toch ook je hond op de fluit zetten? Waarom kun je dan geen gewenst gedrag koppelen aan het geluid van de deurbel?
Het is letterlijk hetzelfde als af en blijf maar het commando is het geluid van de deurbel dat je ook gewoon met je telefoon kunt laten horen.
We moeten dingen niet moeilijker gaan maken dan ze zijn.
Je kunt een hond gewoon op dressuur zetten. Dat is de hele essentie van een hond.

"Als dit geluid klinkt lopen we samen naar de deur. Jij gaat daar zitten. Jij gaat daar zitten. Je blijft zitten tot ik me omkeer en "volg" zeg."
En dan beginnen met een nieuw geluid en zonder bezoek aan de deur.
Gewoon oefenen.

Ben je weleens naar een basale cursus geweest, ofzo? Anders moet je dat echt doen. Kun je dingen van leren.
Wtf is er toch mis met jou?

Retorisch overigens.

Ik heb tig cursussen gedaan. Ik snap gewoon niet dat, wanneer iemand om advies of een trainingsmethode vraagt, er vaak gereageerd wordt met “dat mag hij gewoon niet” of “dat weet hij dondersgoed” of wat dan ook. Ik vind het geen uitleg. Wie heeft daar nou wat aan.

Jij vraagt: Waarom kun je dan geen gewenst gedrag koppelen aan het geluid van de deurbel?

Blijkbaar vinden veel mensen dat lastig, dat zie je toch in dit topic?
:E:

Mee eens. Het valt mij ook op dat er vaak een antwoord wordt gegeven als "ik wil het niet hebben, dus het gebeurt niet!" En als ik dit dan visualiseer, zie ik een bulderende baas voor mij die staat te tieren DAT HET NIET MAG :devil: Waarschijnlijk gaat het helemaal niet op die manier, maar er wordt ook niet uitgelegd hoe dan wel. Terwijl daar juist naar gevraagd wordt.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En toch werkt het inderdaad wel min of meer op die manier. Als je vanuit rust en zekerheid die grens stelt (en dat kan ook zonder bulderen) en je hebt voldoende natuurlijk overwicht op de honden, dan luisteren ze inderdaad naar die grens. En dan is het inderdaad omdat de baas het niet wil hebben en het dus niet gebeurt. Je moet het dus menen vanuit het diepst van je wezen en overtuigd zijn dat de hond zal luisteren. Elk beetje twijfel of frustratie bij jezelf geeft de hond de ruimte om niet te luisteren.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Gisteren gaf ik een botje toen de bel ging, dat werkte prima. Bezoek werd niet eens gelijk begroet, Teun kwam pas toen zijn botje op was. Maar ja, dan heb ik straks weer te dikke honden. :mrgreen: Voer werkt in ieder geval wel hier. Nu moet ik gewoon nog wat consequenter zijn.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leonie. schreef:
Lucia schreef:Ook al hebben wij geen bel meer, ze hebben natuurlijk wel door als er bezoek komt. Hier gaan ze in de bench en krijgen daar een grotere kauwsnack ( pensstaafje / kippennek). Dan zijn ze stil omdat ze kauwen en als ze klaar zijn is het bezoek gaan zitten en mogen ze erbij.

Doe je dat hele bench pensstaafje gebeuren dan vóór je open gaat doen? Is het bezoek dan niet allang weer vertrokken?
Lunatic schreef:
Oh, even niet bij nagedacht om uit te leggen.
Klaar leer ik ze als pup al aan, naam, hier, nee en klaar zijn de belangrijkste dingen die ze leren als pup, dus als ik vind dat het klaar is met spelen, pak ik het speeltje en zeg ik klaar, sta op en leg het speeltje weg, dat hebben ze zo door. Zelfde met bijten, nee klaar.....ga maar daar op bijten (botje oid)

Dus dat woord zit er al jong in, dus als ze gaan blaffen bij de bel of meestal ervoor al, omdat ze hier door een groot raam alles aan zien komen, zeg ik klaar en soms zeg ik ja ik heb het gezien, tis nu klaar en dat is het dan ook. Deze honden blaffen niet bij alles gelukkig, alleen uit waaksheid, dus als er ineens een nieuwe bostbode is ofzo, dat is raar dan moeten ze even vertellen dat er iets niet klopt :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
natalie
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:En toch werkt het inderdaad wel min of meer op die manier. Als je vanuit rust en zekerheid die grens stelt (en dat kan ook zonder bulderen) en je hebt voldoende natuurlijk overwicht op de honden, dan luisteren ze inderdaad naar die grens. En dan is het inderdaad omdat de baas het niet wil hebben en het dus niet gebeurt. Je moet het dus menen vanuit het diepst van je wezen en overtuigd zijn dat de hond zal luisteren. Elk beetje twijfel of frustratie bij jezelf geeft de hond de ruimte om niet te luisteren.
Dat vind ik wel heel simpel gesteld. Als je een hond hebt die behoorlijk fel op de deurbel reageert, houdt hij daar niet (ineens) mee op, omdat jij het niet wil. Daar zul je ‘iets’ voor moeten doen. En wat is dat ‘iets’ dan? Niet dat ik met deze vraag worstel hoor. Jip reageert niet op de deurbel en voor Abel lijkt de clicker prima te werken. Maar ik vind het wel te gemakkelijk om te zeggen: “hij mag het gewoon niet.” Hoe maak je hem dat duidelijk dan? ;-)
Leonie.
Zeer actief

Ja precies, dat bedoelde ik.

Mijn honden kennen heel goed nee, maar er zijn situaties (bij sommige honden de deurbel, bij anderen angst, of wat dan ook), dat nee niet goed genoeg werkt.

Een kluifje vind ik best een goede tip, maar hier zou de postbode al weg zijn als ik eindelijk de kluifjes heb gegeven ;)
De bel met lichtje werkt overigens perfect!
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Maar jullie honden doen dus nooit dingen die je niet zo prettig vindt? Want je kunt ze die dingen dus blijkbaar makkelijk verbieden?

Dat zou wel makkelijk zijn, blijkbaar heb ík in ieder geval niet dat overwicht. Ik vind mijn honden bijna perfect, maar ze hebben beide wel puntjes die ik graag anders zou zien.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn Uma mag dingen zelf invullen omdat ze vrijwel nooit zelfs iets invult. Ik doe er al jaren over om haar vrij te laten, hond te laten zijn. Als je dat gelaten had lag ze nu nog alleen maar in haar mand te bibberen.
Vanuit die onzekerheid is ze ook hysterisch gaan blaffen bij de deurbel. Dat ging inderdaad vrij plots.
Daar ga ik dan toch echt mee oefenen, ik kan wel gaan brullen maar daar verlies ik meer mee dan ik win. Ik loop dus gewoon samen met Uma naar de deur, we kijken samen, ik zeg dat het goed is en ze mag afstand nemen en ik open. Ze is na een paar keer al niet hysterisch meer.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Als je de baas niet bent kunt niets opleggen.
:LOL: Ik kan mijn husky helemaal niets opleggen. Maar hij blaft niet :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik stond gisteren in Ahoy bij een van de stands te kijken naar de bodywarmers. "Zitten heel veel zakken in, handig voor beloningen." Ehm, ja, maar ik neem eigenlijk nooit beloningen mee. "Speeltjes kunnen er ook in." Gebruiken we niet onderweg. Met aanleren van kunstjes gebruik ik voer (en clicker), maar als ze het kunstje eenmaal kennen, blijven de snoepjes mooi achterwege. Ik kan ook nooit vergeten de beloningen mee te nemen, want mijn gedrag/reactie is hun beloning. En ja, dat zal een stuk lastiger zijn bij honden die meer zelf proberen te bepalen. Maar in principe is ELKE hond gericht op samenwerking. Je moet alleen zorgen dat de rolverdeling duidelijk is en dat jij uiteindelijk de grenzen bepaalt. Binnen die grenzen is er dan vrijheid voor initiatief en eigen invulling van de hond
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh als ik snoep mee heb krijgen ze ook heel vaak wat, gewoon omdat ze in de buurt zijn of omdat ze willen.
Ik heb daar weleens commentaar op gehad. Houd je mond even, ik vier een feestje met mijn honden vandaag.
En ik heb soms twee weken lang geen snoep mee.
Ik ben geen baas van mijn honden denk ik, ik werk wel met ze samen. En ze vallen nooit uit naar mensen of andere honden, zijn altijd kalm en zowel binnen als buiten zijn ze weleens stout maar om 99% kan ik nog wel lachen.
Ik vind het prima. Opleggen lukt hier overigens niet hoor :engel:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij belonen ook met wat lekkers bij goed gedrag, ik zie niet wat daar mis mee is. Beide honden luisteren goed, ook zonder een snoepje en soms is het gewoon een aai over de bol en vinden ze het ook goed. Daar wordt inderdaad weleens commentaar op gegeven, standaard doordat ik ben de baas dus je doet wat ik zeg volk, die in de regel als om iets daadwerkelijks gaat geen moer over de hond(en) te zeggen hebben en naar correctie hulpmiddelen moeten grijpen :engel:. Want dan zijn hulpmiddelen wel goed en logisch uiteraard :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
natalie
Zeer actief

Cleva schreef:
natalie schreef:Het valt mij ook op dat er vaak een antwoord wordt gegeven als "ik wil het niet hebben, dus het gebeurt niet!" En als ik dit dan visualiseer, zie ik een bulderende baas voor mij die staat te tieren DAT HET NIET MAG :devil: Waarschijnlijk gaat het helemaal niet op die manier, maar er wordt ook niet uitgelegd hoe dan wel. Terwijl daar juist naar gevraagd wordt.
Ik bulder niet. Ik heb een jack russelltje en een whippetje. Ik zie me als staan schreeuwen zeg.
"Ik wil het niet hebben" betekent hier niet meer dan dat ik er domweg geen ruimte voor geef. Dat hoeft helemaal niets met dreigen met consequenties te maken te hebben.
Dat jij dat wel zo visualiseert heeft daar niet zoveel mee te maken
Meer dan de volstrekte regie nemen is het niet. Gewoon de baas zijn. Stelen hoe het gaat gebeuren. Het ligt voor de hand dat je initiatieven dan afkapt.

Ik snap wel dat sommige honden geen eerbied voor de baas hebben en dan vrolijk doorblaffend tussen de benen van de baas door alsnog naar de deur schieten maar zulke honden heb ik zelf nooit. :wink:
Het gaat hier niet om mijn honden of om jouw honden. En ook niet om de honden van Tara of fotogravinnetje. TS stelt een vraag over hoe ze het best kan omgaan met het probleem dat zij ervaart. En ik denk dat Leonie met haar reactie bedoelt dat een antwoord als “mijn honden moeten gewoon luisteren” niet echt een bijdrage levert aan het topic. Want als niet uitgelegd wordt hoe je dat voor elkaar krijgt, laat het aan ieders interpretatie over. Ik begrijp ook wel dat jij niet buldert ;-) maar een uitleg over de aanpak ontbreekt (in zijn algemeenheid) nogal vaak.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik verschilt het wel per hond. Met Izzy ben ik een stuk consequenter dan met Droef. Izzy is nogal van 1 vingen geven dan pakt ze een hele hand en Droef heeft dat doorgaans niet. Dat betekend dus ook dat ik voor Izzy wat strenger ben. Bij Droef werkt vragen heel goed in het algemeen en bij Izzy moet ik vaak behoorlijk op mijn strepen gaan staan.

Ik heb wel bijna altijd koekjes mee, en die krijgen ze ook vaak. Ook geregeld als ze er niks voor doen maar gewoon in mijn buurt zijn. Soms bedenken ze zelf dat ze wel een koekje willen en gaan dan voor je lopen en ineens netjes zitten etc. Ik vind het wel prima eigenlijk. Als ze echt geen zin hebben om te luisteren doen ze dat ook niet voor een koekje, die koekjes zijn tenslotte niet meer speciaal en dan komt het er dus toch echt op neer dat ik moet menen wat ik zeg. Bij Droef werkt dat prima, bij Izzy dan weer niet zo. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Nanna schreef:Er was er zelfs eentje die een snoepje kreeg als ie gescheten had Afbeelding
Ik zie dat toch echt als tijdgeest. Dat zag je vroeger nooit.
Ruim 30 jaar geleden ging ik regelmatig met mijn beste vriendinnetje hun hond uitlaten. Een black and tan cocker Candy genaamd. Dan kregen we zo'n groot wit met bruin snoepgevaarte mee. Voor als Candy 'iets gedaan' had.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:
Leonie. schreef: De bel met lichtje werkt overigens perfect!

Ja, maar wat bedoelde je nou met die vraag?
Je was benieuwd naar mijn probleem toch?
Het was retorisch zei ik al. Maar ik doelde op je kleinerende commentaren en zogenaamd grappige boosheden. Je komt op mij altijd over als een enorm boze sarcastische puber. En ik weet dat andere mensen het wél leuk vinden en ik beter niks kan zeggen. Maar het komt zo’n beetje elk topic weer terug en ik word er zo moe van.
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:Maak het even concreet.
Niet dat je je geestestoestand hoeft te verdedigen maar ik heb het idee dat je een beetje zit te projecteren.
Waar in dit topic heb ik je gekleineerd?
Ik denk niet dat het zin heeft van alles op te gaan rakelen. Maar ik zie het in zo’n beetje de helft van je posts. Niet perse aan mij gericht, maar aan allerlei mensen.

Overigens, ook: “Ben je wel eens naar een basale cursus geweest, ofzo? Anders moet je dat echt doen. Kun je dingen van leren.” komt op mij niet over als een welgemeend advies. Zal wel projectie zijn ja.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”