Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

roept mijn hond agressie op of ik?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tibbie
Actief
Aantal honden: 1

Re: roept mijn hond agressie op of ik?

Ongelezen bericht door tibbie »

Johnny Jones schreef:Waar woon je in de buurt? Als het niet te ver weg is kan je eens met mijn roedeltje meewandelen en daarna eventueel Tibbie even bij mij thuis buiten loslaten.
Digger is wel een baasje, maar niet groot en buiten maakt hij eigenlijk nooit problemen met vreemde honden. Dan heb ik nog reuzenbaby Koda en twee teven.

By the way... mijn inmiddels overleden Cairn terrier heette ook Tibby, je hoort deze naam niet vaak.
Wat een leuk aanbod! Moet er wel ff over denken (t is wel internet nietwaar). Later een pb'tje. Mijn hond heet trouwens geen Tibbie maar is er eentje. :-D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
tibbie
Actief

laeken schreef:Ik snap Cleva wel. Honden zijn enorm behoeftig vwbt sociale interactie. Dus honden die alleen wonen storten zich vaak vol overgave in een sociale context. Teveel dus. Dat is wat hij zegt. Ik heb zelf twee honden en mijn honden kunnen zo passeren, ruiken aan de andere hond, doen een plas en lopen door. Tenzij de andere hond zich dus vol overgave in het moment stort. En dan zijn dat precies de keren dat het stroef liep. Een reu die niet doorloopt maar achter mijn reu aan gaat lopen. Hem gaat dwingen tot veel meer sociaal gedrag dan hij wil. Meestal willen mijn honden halo zeggen en dan door. Dus als mijn reu gedwongen wordt tot meer en meer dan komt daar ineens onderdanigheid. Dominant gedoe. Spelen. Blokkeren. Rijden en nog veel meer bij.

En net wat Cleva zegt. Dan komen dus problemen. Je hebt er alleen zo weinig aan. Je hebt nu eenmaal 1 hond. En die moet het hebben van contacten op straat. Mijn honden spelen vrijwel alleen met elkaar. Kibbelen alleen met elkaar en willen alleen samen dominant en onderdanig en speels zijn. Met andere honden zeggen ze hallo en als ik blijf staan of er komt een hond op bezoek dan moeten ze er meer mee. Dat gaat wel of niet goed.
Dank voor je uitleg! Qi is inderdaad, zoals ik al zei, een open, enthousiast hondje, erg nieuwsgierig. Dat is ook de reden waarom ik wat moeite heb hem los te laten lopen. Ik kan er niet zeker van zijn dat ie in zijn enthousiasme niet achter een andere hond aanloopt zoals jij beschrijft en ik snap heel best dat niet elke hond daar prijs op stelt.
tibbie
Actief

Chihuahua-paws schreef:
dagmar88 schreef:
Chihuahua-paws schreef:Ts heeft angst voor bepaalde rassen. Ik zou zeggen dat is de eerste stap om daar iets aan te doen.
Ja, laat hem lekker aangelijnd aan een jonge pitbull reu snuffelen omdat de baas zegt dat ie je hooguit doodknuffelt.

Je kunt prima profileren en ontlopen. Er zijn zat rassen/honden waar ik die van mij niet in de buurt wil hebben.
Tuurlijk.
Maar als je met angst loopt. Dan pakt je hond dat op. Je hoeft je hond niet overal mee te laten spelen, snuffelen etc. Maar als je iets zelfverzekerder rondloopt zal dat zo een stuk schelen.

Daaraan werken betekend niet dat ze het hondje overal maar naartoe moet laten gaan. Dat moge duidelijk zijn.
Had je wel begrepen hoor! Sinds Qi er is is het wel beter geworden, maar door de laatste ervaringen die niet goed gingen steekt het toch weer wat meer de kop op.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”