Prius...Sandra&co schreef:Nja, op zo'n landgoed op dat tijdstip is het vrijwel doodstil. Een voertuig hoor je dan echt wel en dan had de eigenaar dat dus ook wel gezegd lijkt mekrullie schreef:vaag verhaal maar zou hij zijn aangereden, die kracht is hard genoeg.
arme hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mechelse herder doodgeslagen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Mechelse herder doodgeslagen
Ja, die maken ook geluid 

- dagmar88
- Zeer actief
sbientje schreef:Prius...Sandra&co schreef:Nja, op zo'n landgoed op dat tijdstip is het vrijwel doodstil. Een voertuig hoor je dan echt wel en dan had de eigenaar dat dus ook wel gezegd lijkt mekrullie schreef:vaag verhaal maar zou hij zijn aangereden, die kracht is hard genoeg.
arme hond.

Dat hij alleen die hond heeft gehoord en niets anders maakt het al curieus.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo te zien aan die haarloze schaaf is de hond gewoon overreden. Dat is zo typisch bij een knal tegen een auto. Zo'n geschoren stuk huid.
-
- Zeer actief
Hoe kan een mens zo'n haarloze schaaf veroorzaken? Dan moet de hond met een houten plank of stalen pijp geslagen zijn en dan nog.Nanna schreef:Maar waarom zou hij dan blaffen?laeken schreef:Zo te zien aan die haarloze schaaf is de hond gewoon overreden. Dat is zo typisch bij een knal tegen een auto. Zo'n geschoren stuk huid.
Heel veel aangereden dieren hebben van die schaven door de klap waardoor die plekken onthaard zijn.
En dat blaffen. Tja. Wie was erbij?
- dagmar88
- Zeer actief
Hij kan ook pas na het incident begonnen zijn.laeken schreef:
En dat blaffen. Tja. Wie was erbij?
-
- Zeer actief
Dat sluit ik ook niet uit. Een paard kan ook zulke kale plekken trappen. Zo'n hoef komt ook goed hard aan en dan verklaard dat wel het blaffen. Dit is gewoon geen blote handen mensenwerk. En dat er toevallig iemand loopt met een dikke stalen balk die vervolgens ook nog eens precies die persoon is die die hond totall loss gaat lopen slaan gaat me te ver.Célie schreef:ik denk gewoon dat hij door een ander beest geschopt is
-
- Zeer actief
Ah gelukkig. Jij weet dus ook wat die schaafplek betekent.Célie schreef:Met een dikke stalen balk of een knuppel krijg je ook niet zo'n soort van schaafplek. Dat onderzoek van de politie neem ik ook met een korrel zout hij is vast niet opengesneden en onderzocht want dat duurt wel wat langer dan een paar uur.laeken schreef:Dat sluit ik ook niet uit. Een paard kan ook zulke kale plekken trappen. Zo'n hoef komt ook goed hard aan en dan verklaard dat wel het blaffen. Dit is gewoon geen blote handen mensenwerk. En dat er toevallig iemand loopt met een dikke stalen balk die vervolgens ook nog eens precies die persoon is die die hond totall loss gaat lopen slaan gaat me te ver.Célie schreef:ik denk gewoon dat hij door een ander beest geschopt is

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Blijft toch een raar geval. Wond lijkt inderdaad het meest op dat de hond is aangereden maar waarom meldt de eigenaar dan dat hij de hond hoorde blaffen en het daarna stil was. Een auto of ander voertuig zou hij dan toch ook gehoord moeten hebben??

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De autopsie moest nog gebeuren. Zal wel bedoeld worden dat het op het eerste gezicht niet leek op een aanval van een ander dier.Célie schreef:Met een dikke stalen balk of een knuppel krijg je ook niet zo'n soort van schaafplek. Dat onderzoek van de politie neem ik ook met een korrel zout hij is vast niet opengesneden en onderzocht want dat duurt wel wat langer dan een paar uur.laeken schreef:Dat sluit ik ook niet uit. Een paard kan ook zulke kale plekken trappen. Zo'n hoef komt ook goed hard aan en dan verklaard dat wel het blaffen. Dit is gewoon geen blote handen mensenwerk. En dat er toevallig iemand loopt met een dikke stalen balk die vervolgens ook nog eens precies die persoon is die die hond totall loss gaat lopen slaan gaat me te ver.Célie schreef:ik denk gewoon dat hij door een ander beest geschopt is
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro
- Zeer actief
Maar toch wel om 5 uur in de nacht? Dat zou mijn aandacht toch wel trekken als ik daar alleen met mijn hond in het donker rond liep.Célie schreef:Ja lijkt mij ook, maar als er gewoon wegen in dat gebied liggen is een rijdende auto ook niet iets wat je direct als iets opvallends registreert misschien.Caro schreef:Blijft toch een raar geval. Wond lijkt inderdaad het meest op dat de hond is aangereden maar waarom meldt de eigenaar dan dat hij de hond hoorde blaffen en het daarna stil was. Een auto of ander voertuig zou hij dan toch ook gehoord moeten hebben??

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Contacteer:
Een electrische auto maakt weinig geluid, en misschien was de hond er zoeentje die weleens blaffend met een auto mee wil rennen?
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een aanrijding lijkt mij ook het meest aannemelijk. En een fijner idee ook dan dat er echt zo'n halve zool rond loopt die je hond doodslaat 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zal wel weer zo'n SPA typje zijn geweest.Nanna schreef:Kortom, het stinkt aan alle kanten.

Wat je zegt ben je zelfffff 

Plus dat het regionaal gelijk in ieder nieuwsbericht kwam. Eigenaar heeft dus direct politie en pers ingeschakeld. Heel vreemd. Straatverlichting is er niet denk ik, dus auto's zie en hoor je aankomen daar.Célie schreef:Nee maar ook niet echt op een mishandeling, vind het dan raar dat dat dan wel meteen erbij gemeld wordt.
Ik gok erop dat de eigenaar meer weet dan wat er nu in de pers gekomen is.
Heb je op Google Maps gekeken? Dit weggetje is echt niet te vergelijken met de A7.Célie schreef:Nou ik heb vroeger altijd dicht langs de A7 gewoond en als je dan zo vaak auto's hoort is dat niet meer opvallend en als die auto gewoon reed (dus zonder gierende remmen of snel optrekken) is het ook niet een erg abnormaal geluid.Caro schreef:Maar toch wel om 5 uur in de nacht? Dat zou mijn aandacht toch wel trekken als ik daar alleen met mijn hond in het donker rond liep.Célie schreef:Ja lijkt mij ook, maar als er gewoon wegen in dat gebied liggen is een rijdende auto ook niet iets wat je direct als iets opvallends registreert misschien.Caro schreef:Blijft toch een raar geval. Wond lijkt inderdaad het meest op dat de hond is aangereden maar waarom meldt de eigenaar dan dat hij de hond hoorde blaffen en het daarna stil was. Een auto of ander voertuig zou hij dan toch ook gehoord moeten hebben??
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mensen geven juist op dit soort weggetjes gas, al helemaal om 5 uur in de ochtend omdat ze niets verwachten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Zeg nooit nooit maar ik geloof echt niet dat die hond daar 's morgens om 5 uur is mishandeld door een voorbijganger.
Het verhaal van de eigenaar volgend vind ik een beest het meest voor de hand liggend. Dat de eigenaar liegt vind ik dan weer minder logisch, waarom zou je de politie inschakelen als je hem zelf hebt doodgeslagen? Gat in de tuin, hond begraven, "hij is onder de auto gekomen", en klaar alweer.
En trouwens dat Mechels niet ver van de baas gaan....
kan iemand mijn Mechels eens vertellen dat ze dat niet horen te doen.
Het verhaal van de eigenaar volgend vind ik een beest het meest voor de hand liggend. Dat de eigenaar liegt vind ik dan weer minder logisch, waarom zou je de politie inschakelen als je hem zelf hebt doodgeslagen? Gat in de tuin, hond begraven, "hij is onder de auto gekomen", en klaar alweer.
En trouwens dat Mechels niet ver van de baas gaan....

Gr. Aniek

- Caro
- Zeer actief
Haha ik geloof dat we die in mijn stad ook niet hebbenCleva schreef:De kadaverbak?
Wat is dat in godesnaam voor een eng fenomeen. De kadaverbak.
Dat heb ik nog nergens gezien. Maak volgende keer even een foto...denk ik.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
kadaver bakken waren hier vroeger, kon iedereen alles en nog wat droppen, je moest wel de sleutel halen bij de beheerder.
tegenwoordig moet je alles netjes aanmelden, en registreren, wat betreft vee,
huisdieren kan je inleveren bij de DA, of in je eigen tuin natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Landbouwhuisdieren.
Je balkonlama mag niet in die bak. Wat flauw.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Kadavers van kleine huisdieren kunnen worden afgeleverd bij de kadaverbak op het Milieupark Het Kanaal aan de Van Doornestraat 11 in Assen.dagmar88 schreef:Landbouwhuisdieren.

-
- Zeer actief
Hier niet, hier staat de bak buiten het terrein van de gemeentewerf, even een klep optillen en hoppa weg met het kreng.Lanavandevledders schreef:kadaver bakken waren hier vroeger, kon iedereen alles en nog wat droppen, je moest wel de sleutel halen bij de beheerder.
Groetjes Gonnie.
Hoeveel kg kan er maximaal in per keer? Is het hoog tillen?gonnie schreef:
Hier niet, hier staat de bak buiten het terrein van de gemeentewerf, even een klep optillen en hoppa weg met het kreng.

-
- Zeer actief
Het is een flinke container en best wel hoog, heb er weleens een kat van iemand anders in gegooid. Die mensen waren op vakantie en ik kwam voor de kat zorgen en die lag toen dood in de kattenbak.Sandra&co schreef:Hoeveel kg kan er maximaal in per keer? Is het hoog tillen?gonnie schreef:
Hier niet, hier staat de bak buiten het terrein van de gemeentewerf, even een klep optillen en hoppa weg met het kreng.
Had eerst gevraagd wat ik met die dode kat moest doen hoor.
Groetjes Gonnie.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hoezo? Wil je van je schoonmoeder af?Sandra&co schreef:Hoeveel kg kan er maximaal in per keer? Is het hoog tillen?gonnie schreef:

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ik ken haar niet, vriend heeft al een jaar of 3 geen contact met haarChihuahua-paws schreef:Hoezo? Wil je van je schoonmoeder af?Sandra&co schreef:Hoeveel kg kan er maximaal in per keer? Is het hoog tillen?gonnie schreef:

Maar ik dacht dat het misschien nog wat voor Gonnie was als die knop ooit eens finaal omging. Van de flat gooien geeft ook maar zo'n rommeltje.
-
- Zeer actief
Hahaha. Jij bent leuk, ik ben geen klapkaak hoor. Maar dan heb ik inderdaad die kettingzaag nodig waar Cleva het over had. Gerard past vast niet door dat gat.Sandra&co schreef:Ik ken haar niet, vriend heeft al een jaar of 3 geen contact met haarChihuahua-paws schreef:Hoezo? Wil je van je schoonmoeder af?Sandra&co schreef:Hoeveel kg kan er maximaal in per keer? Is het hoog tillen?gonnie schreef:
Maar ik dacht dat het misschien nog wat voor Gonnie was als die knop ooit eens finaal omging. Van de flat gooien geeft ook maar zo'n rommeltje.
Groetjes Gonnie.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Cleva schreef:Sandra&co schreef:Hoeveel kg kan er maximaal in per keer? Is het hoog tillen?gonnie schreef:
Ik vind dat er een kettingzaag aan een ketting naast moet liggen.
Voor algemeen gebruik natuurlijk maar ook omdat het zo'n geweldig fenomeen is om een kettingzaag aan een ketting te hebben.
En omdat je dan hoger kunt gooien met je stoffelijk overschotten. De kwartieren daarvan.
*ringtone*
"Ja Karin, ik heb nu even geen.."
"Jouw vriend heeft toch zo'n hoed?"
"Dirk...Karin."
"Uh ja? Met mij...Dirk. Zeg maar. Hallo."
"Jij hebt een hoed he?"
"Uhh"
"Zo'n bontding met zo'n staart er aan."
"Oooh! Ja, die ligt geloof ik in de berging. Jezus. Carnaval 1982."
"Mag ik die hebben?"
"Eh. Hoezo? Eigenlijk?"
"Het zit namelijk zo; Halal was al een tijd niet zo lekker en nou lag die dood met bloed uit zijn reet in de badkamer."
"Oh. Lullig."
"Ja, dus ik ging hem in de kadaverbak gooien."
"....oke."
"Maar die is dus best wel klein voor een kangal."
"Hey Kaar...we zaten eigenlijk even gezellig samen een film te kij.."
"Dus ik heb een plek nodig voor zijn voorpootjes. Kunnen die aan jouw hoed? Om ze nou terug mee naar huis te nemen vind ik ook niet fijn voelen. Dus ik sta nu eigenlijk bij jullie voor de deur met die pootjes, zeg maar. Het gaat niet zo goed."
"*hand voor de hoorn* ze staat voor de deur!"
"Zal ik ze anders in de brievenbus doen? Is dat oke?"
"Oke Kaar. Met mij weer. Weet je nog dat we het gisteren over je medicatie hadden? Dit bedoel ik dus. Je gaat nu gewoon naar huis, hoor je me? Leg die pootjes maar gewoon op de ...kadaverbak. Dat vinden ze niet erg. Echt weg gaan nu, hoor. Ik vind het een beetje eng nu."
"Oke. Sorry he?."
"Ja. DOEDOEI!!"

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Het is toch een wonderlijke wereld soms in jouw hoofd, Cleva
In de gemeente waar ik woon kan je overleden huisdieren ook afleveren in de milieustraat. Als ik het goed begrijp is het in feite dan een gratis crematie?
Tekst website:

In de gemeente waar ik woon kan je overleden huisdieren ook afleveren in de milieustraat. Als ik het goed begrijp is het in feite dan een gratis crematie?
Tekst website:
Destructieafval is een verzamelnaam voor dode huisdieren. Voorbeelden hiervan zijn: honden, katten, knaagdieren, et cetera.
Het destructieafval kunt u aanbieden op de milieustraat in het gekoelde destructiedepot. Bij veel dierenartsen is er ook de mogelijkheid om destructieafval aan te bieden. Paarden en vee moeten worden aangeboden aan Rendac.
Het destructieafval wordt verbrand.